معرفی بهترین لپ تاپ های 2023


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

در مقاله پیش‌رو قصد معرفی بهترین لپ تاپ های 2023 را داریم تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید. هنگام خرید لپ تاپ نکات متعددی وجود دارد که باید به آن‌ توجه داشته باشید؛ برخی از این موارد شامل وزن کم، صفحه نمایش، باتری با دوام، سخت افزار قدرتمند، قابلیت ارتقای حافظه ذخیره‌سازی و رم و سیستم عامل می‌شود.

البته قیمت لپ تاپ نیز یکی از موارد مهمی است که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید متناسب با بودجه خود، بهترین لپ تاپ 2023 را خریداری کنید. با کالاتیک همراه باشید تا بهترین لپ تاپ های 2023 را بشناسید.

فهرست بهترین لپ تاپ های 2023

در مقاله معرفی بهترین لپ تاپ های 2023 فهرستی از بهترین مدل‌های داخل بازار با کاربری‌های مختلف تهیه کرده‌ایم تا دچار سرگردمی نشوید و بتوانید با توجه به این لیست بهترین لپ تاپ موجود در بازار را خریداری کنید.

بهترین لپ تاپ 2023: Dell XPS 13

• صفحه نمایش: 13.4 اینچی InfinityEdge با رزولوشن +Full HD
• پردازنده مرکزی: اینتل Core i7-1250U
• پردازنده گرافیکی: یکپارچه اینتل Iris Xe Graphics
• رم: 16 گیگابایت
• فضای ذخیره‌سازی: 512 گیگابایت SSD
• وزن: 1.17 کیلوگرم

لپ تاپ Dell XPS 13

لپ تاپ دل مدل XPS 13 یکی از بهترین لپ تاپ های 2023 محسوی می‌شود. این محصول به‌دلیل برخورداری از امکانات و قابلیت‌های فراوان توانایی پاسخگویی به اکثر نیازهای کاربران را دارد. محصول جدید دل از ابعاد 13 اینچی بهره می‌برد که یکی از محبوب‌ترین سایز‌های لپ تاپ محسوب می‌شود؛ در واقع این ابعاد باعث می‌شود تا کاربران به صفحه نمایشی با کیفیت و کیبورد فول سایز در کنار وزن کم و قابلیت حمل بالا داشته باشند. XPS 13 بسیار سبک و باریک است؛ وزن محاسبه شده دستگاه معادل 1.17 کیلوگرم است و ضخامت آن نیز به 13.97 میلی‌متر می‌رسد. همچنین از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد و کیبورد آن نیز هنگام تایپ کردن حس بسیار خوبی را به کاربران انتقال می‌دهد.

البته در صورتی که به لپ تاپی با صفحه نمایش بزرگ‌تر نیاز دارید، XPS 13 در مدل 15 اینچی نیز تولید می‌شود تا بتواند اکثر سلیقه‌های کاربران را پوشش دهد. در بخش سخت افزاری شاهد پردازنده نسل دوازدهم اینتل هستیم که از معماری هیبریدی CPU-های اینتل بهره می‌برد؛ در واقع ساختار هیبریدی CPU به معنای تعداد کمی از هسته‌هایی با توان بالا و تعدادی بسیاری از هسته‌هایی با مصرف کم هستند. این ساختار اجازه می‌دهد تا XPS 13 به عملکرد بالا و افزایش عمر باتری دست پیدا کند و مدیریت دمای بهتری نیز داشته باشد.

همچنین گفتنی است که این لپ تاپ می‌تواند هنگام تماشا و استریم ویدیوها تا 12 ساعت دوام بیاورد که این عدد می‌تواند با توجه به استفاده و نوع کاربری تغییر کند. برخلاف اکثر دستگاه‌های داخل بازار که صفحه نمایشی با نسبت تصویر 16:9 دارند، دل XPS 13 به صفحه نمایشی با نسبت تصویر 16:10 مجهز شده و به‌لطف صفحه نمایش باریک و بدون حاشیه برای تماشا کردن فیلم و سریال گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید.

شاید یکی از نکات منفی Dell XPS 13 عدم برخورداری از پردازنده گرافیکی مجزا باشد؛ از همین رو اگر قصدتان از خرید لپ تاپ اجرای بازی‌ها و پروژه‌های سنگین گرافیکی است، باید به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ باشید که در ادامه متن به معرفی آن پرداخته‌ایم. توجه داشته باشید که GPU اینتل Iris XE قدرت پردازش مناسبی را ارائه می‌دهد؛ اما نمی‌تواند با یک پردازنده گرافیکی انویدیا یا AMD رقابت کند.

بهترین لپ تاپ اقتصادی 2023: Acer Aspire 5 Slim Laptop

• صفحه نمایش: 15.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD
• پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 5 5500U
• پردازنده گرافیکی: یکپارچه AMD Radeon Graphics
• رم: 8 گیگابایت
• فضای ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت SSD
• وزن: 1.75 کیلوگرم

لپ تاپ ایسر Aspire 5 Slim

اگر به دنبال خرید لپ تاپ اقتصادی هستید، وجود گزینه‌های متعدد می‌تواند خریداران را سردرگم کند که برخی از آن‌ها ممکن است امکانات کافی نداشته باشند یا از سیستم عامل Chrome بهره ببرند که از تعدادی برنامه‌های مورد نیاز و کاربردی پشتیبانی نمی‌کند. لپ تاپ ایسر Aspire 5 Slim مدل A515-45-R74Z به پردازنده شش هسته‌ای از AMD به‌نام Ryzen 5 مجهز شده است که قدرت پردازشی مناسبی ارائه می‌دهد. این مجموعه سخت افزاری توسط پردازنده گرافیکی آنبورد Radeon همراهی می‌شود.

همچنین برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌ها و کارهای مولتی تسکینگ از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که می‌توانید آن را در صورت نیاز ارتقا دهید. خواندن و نوشتن اطلاعات نیز به لطف حافظه SSD NVMe بسیار سریع اتفاق می‌افتد؛ البته حافظه ذخیره‌سازی برای این محصول 256 گیگابایت است که می‌توانید در صورت مواجه شدن با مشکل کمبود حافظه، این مقدار را افزایش دهید. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ، صفحه نمایشی 15.6 اینچی از نوع IPS با وضوح Full HD است که برای تماشا کردن فیلم و سریال مناسب به‌نظر می‌رسد. از دیگر نکات مثبت A515-45-R74Z می‌توان به پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi 6 و قیمت مناسب آن برای خرید اشاره کرد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023: Lenovo Legion 7i

• صفحه نمایش: 16 اینچی IPS LCD با رزولوشن WQXGA
• پردازنده مرکزی: اینتل Core i7-12800HX و Core i9-12900HX
• پردازنده گرافیکی: مجزا انویدیا GeForce RTX 3070 Ti 8GB و GeForce RTX 3080 Ti
• رم: تا 32 گیگابایت DDR5
• فضای ذخیره‌سازی: تا 2 ترابایت SSD
• وزن: 2.5 کیلوگرم

لپ تاپ لنوو لجیون 7i

لپ تاپ لنوو لجیون 7i یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 محسوب می‌شود که به یکی از پردازنده‌های قدرتمند اینتل Core i7-12900HX مجهز شده است. همچنین می‌توانید این محصول را از بین دو پردازنده گرافیکی RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti خریداری کنید. پیشنهاد ما خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion 7i با CPU اینتل Core-i7 12900HX و GPU انویدیا RTX 3070 Ti به همراه 32 گیگابایت حافظه رم است؛‌ چرا که ارزش خرید بالایی نسبت به دیگر نسخه‌های این دستگاه دارد.

کیبورد به‌کار رفته در شاسی تمام آلومینیومی این محصول از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است که میزان تاخیر بسیار کمی نیز دارد. همچنین از آنجایی که با دستگاهی گیمینگ طرف هستیم، صفحه کلید لجیون 7i لنوو به نورپردازی RGB مجهز شده که می‌توانید آن را از طریق نرم افزار مخصوص، شخصی‌سازی کنید. از نکات مثبت لپ تاپ لنوو Legion 7i می‌توان به برخورداری از درگاه تاندربولت 4، درگاه ثانویه حافظه M.2 برای ارتقای حافظه، سوییچ MUX و صفحه نمایش 16 اینچی با نسبت تصویر 16:10 به همراه وضوح QHD و پشتیبانی از نرخ نوسازی 165 اشاره کرد.

بهترین لپ تاپ دانشجویی 2023: HP ENVY 13

• صفحه نمایش: 13.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD
• پردازنده مرکزی: اینتل Core i5-1135G7
• پردازنده گرافیکی: آنبورد اینتل Iris Xe Graphics
• رم: 8 گیگابایت
• فضای ذخیره‌سازی: 512 گیگابایت SSD
• وزن: 1.29 کیلوگرم

لپ تاپ اچ پی Envy 13

دانشجویان یکی از اقشاری هستند که در روزمره استفاده نسبتا بالایی از لپ تاپ دارند. قیمت لپ تاپ دانشجویی یکی از مواردی است که باعث شده تا این محصولات، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار بگیرند. اگر دنبال بهترین لپ تاپ قیمت مناسب در سال 2023 هستید، اچ پی ENVY 13 می‌تواند در سبد خریدتان قرار بگیرد. لپ تاپ HP ENVY 13 در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسد که در پایه‌ترین حالت 8 گیگابایت حافظه در دسترس دارید که برای انجام کارهای سبک و مولتی تسکینگ مانند اجرا کردن چند برنامه به‌طور همزمان مناسب است.

همچنین به منظور کاهش زمان انتظار برای اجرا شدن برنامه‌ها و بالا آمدن ویندوز به حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت مجهز شده است. در بخش سخت افزاری نیز شاهد پردازنده نسل یازدهم اینتل به‌نام Core i5-1135G7 هستیم که در دسته پردازنده‌های کم‌مصرف قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید اغلب لپ تاپ های دانشجویی پردازنده گرافیکی مجزا ندارند که این مسئله نیز برای ENVY 13 اچی پی صدق می‌کند. لپ تاپ hp مدل ENVY 13 از صفحه نمایشی 13.3 اینچی از IPS با وضوح Full HD بهره می‌برد که توانایی برطرف کردن اکثر نیازهای کاربران را دارد و برای استفاده‌های روزمره مانند تماشا کردن فیلم و سریال گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.

از دیگر نکات بهترین لپ تاپ دانشجویی 2023 می‌توان به باتری با دوام آن اشاره کرد. با توجه به نوع کاربری و استفاده شما از لپ تاپ ENVY 13 می‌تواند حدود 11 ساعت دوام بیاورد که واقعا برای لپ تاپی در سال 2023 مزیت بزرگی به حساب می‌آید. در مجموع HP ENVY 13 مجموعه بسیار مناسبی از امکانات را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد؛ اما با توجه به اینکه این دستگاه به‌عنوان لپ تاپ دانشجویی شناخته می‌شود، متریال به‌کار رفته در این محصول پرمیوم نیست و از پلاستیک تولید شده است تا در هزینه نهایی صرفه جویی شود.

بهترین لپ تاپ تاشوی 2023: Lenovo Yoga 9i 14 inch

• صفحه نمایش: 13.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD
• پردازنده مرکزی: اینتل Core i7-1260P
• پردازنده گرافیکی: آنبورد اینتل Iris Xe Graphics
• رم: 16 گیگابایت
• فضای ذخیره‌سازی: 512 گیگابایت SSD
• وزن: 1.4 کیلوگرم

لپ تاپ لنوو Yoga 9i

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های 2023 که می‌توان از آن به‌عنوان تبلت هم استفاده کرد، Yoga 9i نام دارد. همان‌طور که می‌دانید لپ تاپ‌های سری یوگا لنوو مربوط لپ تاپ‌های 2 در 1 است که قابلیت تبلت شدن دارند. لپ تاپ Yoga 9i 14 inch به عنوان پرچمدار این سری شناخته می‌شود که به پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7، رم 16 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی از نوع SSD مجهز شده است. برخورداری از این مشخصات فنی باعث می‌شود که این دستگاه برای استفاده‌های روزمره و نیمه سنگین مناسب باشد. همچنین برای این دستگاه قلم هوشمندی در نظر گرفته شده که آن را برای کارهای طراحی نیز مناسب می‌سازد.

پردازنده گرافیکی آنبورد لپ تاپ تاشو لنوو Yoga 9i اینتل Iris Xe نام دارد که برای انجام کارهای سبک و نیمه سنگین مانند گیمینگ و انجام کارهای طراحی بسیار مناسب است. شرکت لنوو دوام باتری این لپ تاپ تبلت شونده را 10.5 ساعت اعلام کرده که این مدت می‌تواند با توجه به نوع کاربری تغییر کند. همچنین از دیگر نکات مثبت این محصول می‌توان به طراحی و متریال ساخت بالای آن اشاره کرد؛ در ضمن این محصول با توجه به قابلیت‌های خود برچسب قیمتی مناسبی دارد که شما را از خرید لپ تاپ و تبلت بی‌نیاز می‌کند.

بهترین لپ تاپ مناسب ادیت عکس و فیلم: Apple MacBook Pro

• صفحه نمایش: 14.2 اینچی Liquid Retina XDR display با رزولوشن 3024 در 1964 پیکسل
• پردازنده مرکزی: تراشه M2 Pro با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای
• پردازنده گرافیکی: تراشه M2 Pro با پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای
• رم: 16 گیگابایت یکپارچه
• فضای ذخیره‌سازی: 512 گیگابایت SSD
• وزن: 1.6 کیلوگرم

لپ تاپ مک بوک پرو اپل

انتخاب اکثر افراد حرفه‌ای در زمینه ادیت عکس و فیلم، اغلب محصولات اپل مانند مک بوک یا مک است؛ این دستگاه‌ها به‌دلیل صفحه نمایش‌های دقیق و سخت افزار قدرتمند انتخاب می‌شوند. با توجه به دلایل گفته شده مک بوک پرو اپل با چیپست M2 Pro را می‌توان یکی از بهترین لپ تاپ های 2023 دانست. در بخش سخت افزاری MacBook Pro شاهد پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای، 16 گیگابایت حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی هستیم.

قیمت مک بوک

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای لپ تاپ اپل، صفحه نمایشی 14.2 اینچی از نوع Liquid Retina XDR است که از فناوری HDR نیز بهره می‌برد؛ به دلیل اینکه پنل این نمایشگر mini LED است، می‌تواند با خاموش کردن پیکسل‌ها، رنگ مشکی عمیقی را به کاربر ارائه دهد. اگر به تماس تصویری گرفتن علاقه دارید، لازم است بدانید که وبکم در نظر گرفته شده برای این دستگاه کیفیت بالا و وضوحی Full HD دارد. همچنین به‌لطف میکروفن‌های سه‌گانه چند جهته صدایتان را به‌خوبی منتقل می‌کند. اگر قصد خرید MacBook Pro 14 inch اپل را دارید، لازم است بدانید که این لپ تاپ را می‌توان در دو رنگ Silver و Space Gray خریداری کرد. 

بهترین لپ تاپ مناسب کسب و کار: Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 10

• صفحه نمایش: 14 اینچی IPS یا OLED با رزولوشن WUXGA یا 2.8K
• پردازنده مرکزی: اینتل Core i5 و Core i7
• پردازنده گرافیکی: آنبورد اینتل Iris Xe Graphics
• رم: 16 و 32 گیگابایت
• فضای ذخیره‌سازی: تا 2 ترابایت SSD
• وزن: 1.12 کیلوگرم

لپ تاپ لنوو ThinkPad X1

لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 10 به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر بدنه منیزیمی، کیفیت ساخت بالا، کیبورد بسیار با کیفیت و وبکم با وضوح 1080p یکی از بهترین لپ تاپ های 2023 به شمار می‌رود که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. این لپ تاپ لنوو در نسخه‌های متعددی به فروش می‌رسد که شامل صفحه نمایشی IPS با رزولوشن Full HD و میزان روشنایی 400 نیتی، صفحه نمایش IPS با وضوح 4K و صفحه نمایشی از نوع OLED با وضوح 2.8K و پشتیبانی 100 درصدی از گاموت رنگی DCI-P3 می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم اگر به ادیت و ویرایش فیلم و عکس‌ علاقه دارید، صفحه نمایش مجهز به پنل OLED این لپ تاپ را خریداری کنید.

در بخش اتصالات به طیف گسترده‌ای از درگاه‌ها دسترسی دارید که می‌توان به دو درگاه تاندربولت 4، دو درگاه USB 3.2 با سرعت انتقال داده 5 گیگابیت بر ثانیه، درگاه HDMI و جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد. همچنین از نظر ارتباطات بی‌سیم ThinkPad X1 به WiFi 6E و بلوتوث 5.2 مجهز شده تا کاربران مشکلی از نظر سرعت و پایداری ارتباطات بی‌سیم نداشته باشند. عمر باتری یکی از بهترین لپ تاپ های 2023 یعنی لنوو ThinkPad X1 بسیار مطلوب تلقی می‌شود؛ در واقع این دستگاه می‌تواند با توجه به نوع استفاده شما از آن تا یک روز کامل کاری را دوام بیاورد. سخت افزار به‌کار رفته در این لپ تاپ نیز مانند بخش صفحه نمایش آن بسیار متنوع است که کاربران از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5 تا Core i7 حق انتخاب دارند.

کالاتیک پیشنهاد می‌کند تا بین دو مدل Core i7-1260P با 16 گیگابایت رم و Core i7-1280P با 32 گیگابایت رم یکی را با توجه به نیاز خود تهیه کنید؛ لازم به ذکر است که هنگام خرید لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 به حافظه رم آن توجه داشته باشید، زیرا میزان حافظه آن غیر قابل ارتقا است.

بهترین لپ تاپ مناسب کودکان: Acer Chromebook Spin 311 Convertible

• صفحه نمایش: 11.6 اینچی LCD با رزولوشن HD
• پردازنده مرکزی: اینتل Celeron N4000
• پردازنده گرافیکی: ندارد
• رم: 4 گیگابایت
• فضای ذخیره‌سازی: 32 گیگابایت
• وزن: 1.2 کیلوگرم

کروم بوک ایسر مدل Spin 311

کروم بوک‌ها نیز به‌دلیل قابلیت‌ها و امکانات فراوانی که به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهند در مقاله معرفی بهترین لپ تاپ های 2023 قرار گرفته‌اند. قیمت لپ تاپ کروم بوک نسبت به دیگر محصولات ارزان‌تر است و به همین علت نیز سخت افزارهای نسبتا ضعیف‌تری در مقایسه با لپ تاپ‌های دیگر دارند. لپ تاپ ایسر Chromebook Spin 311 در سخت افزار خود شاهد پردازنده‌ای برگرفته از معماری اینتل است تا قدرت پردازشی مطلوبی را ارائه دهد. البته بخش حافظه ذخیره‌سازی و رم آن محدود است؛ ولی برای رفع این مشکل گوگل فضای ابری 100 گیگابایتی را در اختیار خریداران این محصول قرار می‌دهد.

البته مدل گران‌تر آن با حافظه 64 گیگابایتی نیز در دسترس است و همچنین می‌توانید این مقدار را با استفاده از کارت حافظه جانبی یا همان micro SD افزایش دهید. از دیگر نکات مثبت کروم بوک Spin 311 ایسر می‌توان به قابلیت تا شدن و استفاده از آن به عنوان تبلت نیز اشاره کرد. همچنین صفحه نمایش لمسی این دستگاه به محافظ گوریلا گلس مجهز شده است تا در برابر آسیب‌هایی نظیر خط و خش و ضربه در امان بماند.

بهترین لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی: Microsoft Surface Laptop 4

• صفحه نمایش: 13.5 اینچی LCD با رزولوشن HD
• پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 5 4680U
• پردازنده گرافیکی: AMD Radeon Vega 9
• رم: 8 گیگابایت
• فضای ذخیره‌سازی: 128 گیگابایت SSD
• وزن: 1.26 کیلوگرم

سرفیس 4 مایکروسافت

امروزه بسیاری از لپ تاپ‌هایی که داخل بازار هستند به صفحه نمایش لمسی مجهز شده‌اند و ممکن است کار را برای خریداران سخت کند؛ اما یکی از بهترین لپ تاپ های 2023 که از صفحه نمایش لمسی نیز پشتیبانی می‌کند Microsoft Surface Laptop 4 نام دارد که قابلیت دریافت 10 لمس به‌طور همزمان را دارا است. همچنین در صورت تهیه قلم لمسی مایکروسافت می‌توانید با آن اقدام به طراحی کنید. برخلاف سرفیس‌های دیگر که به تبلت‌ها شباهت دارند، این دستگاه طراحی مشابه لپ تاپ‌های عادی را دارد.

از آنجایی که تمامی سرفیس‌ها به صفحه نمایش لمسی مجهز هستد، مایکروسافت برای کنترل هزینه‌های ساخت، نیازی به استفاده از باتری‌های ضعیف ندارد. مدل پایه سرفیس لپ تاپ 4 به پردازنده AMD Ryzen 5 مجهز شده که باتری آن می‌تواند تا 19 ساعت دوام بیاورد. این عمر باتری در نسخه پردازنده اینتل کمی کاهش پیدا می‌کند؛ با این حال نکته منفی به‌شمار نمی‌رود. لپ تاپ Microsoft Surface Laptop 4 تاچ‌پد بسیار خوبی دارد و صفحه کلید استفاده شده در آن از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. این دستگاه نسبت به قیمت خود قیمت و امکانات بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد؛ با این حال اگر دنبال لپ تاپی هستید که عنوان تبلت نیز از آن استفاده کنید، می‌توانید نگاهی به سرفیس 7 پرو نیز داشته باشید.

بهترین مک بوک: MacBook Air M2 2022

• صفحه نمایش: 13.6 اینچی Liquid Retina display با رزولوشن 2560 در 1664 پیکسل
• پردازنده مرکزی: چیپست M2 با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای
• پردازنده گرافیکی: چیپست M2 با پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای
• رم: 8 گیگابایت یکپارچه
• فضای ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت SSD
• وزن: 1.24 کیلوگرم

مک بوک ایر 2022

اگر هدفتان از خرید مک بوک انجام پروژه‌های سنگین مانند ویرایش فیلم‌ها و عکس‌ها است، بهترین لپ تاپ 2023 می‌تواند برایتان MacBook Air 2022 باشد. همان‌طور که می‌دانید طراحی Air اپل حدود 10 سال است که تغییر نکرده و همچنان شاهد لپ تاپ بسیار ظریف و باریک هستیم؛ البته این محصول بسیار به مک بوک پرو شباهت دارد. اپل برای صفحه نمایش این دستگاه از Liquid Retina استفاده کرده هنوز یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار است که از دقت و وضوح بسیار بالایی نیز بهره می‌برد و گزینه‌ای بسیار مناسب برای طراحان به‌شمار می‌رود.

اپل از سال 2021 از درگاه شارژ Type-C استفاده نکرده و به‌جای آن درگاه MagSafe را جایگزین کرده است؛ مک بوک ایر 2022 به درگاه شارژ MagSafe 3 و USB-C مجهز شده است تا کاربران مشکلی از لحاظ متصل کردن دیوایس‌ها به لپ تاپ خود نداشته باشند. مدل پایه MacBook Air M2 فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی از نوع SSD و حافظه رم 8 گیگابایتی را به کاربران ارائه می‌دهد و در کامل‌ترین مدل حافظه ذخیره‌سازی به 2 ترابایت و رم 24 گیگابایتی افزایش پیدا می‌کند. البته گفتنی است که هرچه حافظه و رم را افزایش دهید، قیمت محصول نیز به‌طور چشم‌گیری گران‌تر می‌شود. خریداران و علاقه‌مندان به مک بوک ایر 2022 حق انتخاب بین دو رنگ Space Gray و Silver دارند و اگر جزو افراد سخت پسند هستید، رنگ‌های Midnight و Starlight نیز در دسترس هستند.

سخن آخر

در مقاله‌ای که خواندید به معرفی بهترین لپ تاپ های 2023 پرداختیم. ملاک‌های بسیاری برای دریافت عنوان بهترین لپ تاپ 2023 وجود دارد؛ مانند سخت افزار، پردازنده، باتری و امکانات که می‌توانید با توجه به نیازهایتان بتوانید مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید. به‌نظر شما برای خرید لپ تاپ باید به سراغ کدام برند رفت؟ پاسخ خود را در قالب کامنت برایمان در بخش نظرات سایت کالاتیک بنویسید تا دیگران نیز از آن‌ها استفاده کنند.

پرسش‌های متداول

بهترین لپ تاپ 2023 کدام مدل است؟

یکی از بهترین لپ تاپ های 2023 را می‌توان Dell XPS 13 دانست؛ زیرا در کنار طراحی بسیار زیبا از مشخصات فنی و امکانات بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند اکثر نیازهای کاربران را برطرف کند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 چیست؟

از بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 می‌توان Lenovo Legion 7i را نام برد که از پردازنده قدرتمند Core i9-12900HX و پردازنده گرافیکی RTX 3080 بهره می‌برد و می‌تواند تمامی بازی‌های گرافیکی با بالاترین گرافیک و کیفیت بدون مشکل اجرا کند.

برای خرید لپ تاپ با قیمت مناسب به کجا مراجعه کنم؟

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، می‌توانید به فروشگاه کالاتیک مراجعه کرده تا بتوانید لپ تاپ مورد نظر خود را با بهترین قیمت بازار و ضمانت اصل بودن کالا تهیه کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.