روش های ایجاد فولدر در مک


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

جذابیت و امکانات فوق‌العاده لپ‌تاپ‌های اپل یا همان مک بوک‌ها باعث شده تا افراد زیادی در زمان خرید لپ تاپ به سراغ این گزینه بروند. کار کردن با مک بوک یکی از دغدغه‌های کاربران این سیستم‌ها است. اگر شما هم یکی از کاربران مک بوک هستید و نمی‌دانید چگونه یک پوشه جدید در مک بوک ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی روش ایجاد فولدر در مک بپردازیم.

مشاهده لیست قیمت و خرید مک بوک اپل در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

روش ساخت نیو فولدر در مک

چگونه نیو فولدر در مک بسازیم؟

ابزار فایندر (Finder) یکی از ابزارهای مهم در سیستم‌عامل‌های مک است که با آن می‌توانید فایل‌هایتان را به راحتی مدیریت کنید. حال در ادامه به معرفی سه روش که به کمک آن‌ها می‌توانید در فایندر به ساخت فولدر در مک بپردازید و فایل‌های خود را مدیریت کنید، می‌پردازیم:

مقاله مرتبط:

آموزش استفاده از شورتکات در آیفون اپل

روش اول

1. وارد دسکتاپ مک شوید و کلمه"Finder "را در گوشه سمت چپ بالای مانیتور جستجو کنید.

2. روی گزینه «File» در کنار Finder کلیک کنید.

3. از منوی کشویی نمایش داده شده «New Folder» را انتخاب کنید تا پوشه جدیدی برای شما ایجاد شود.

روش دوم

1. وارد دسکتاپ مک بوک خود شوید.

2. روی ماوس خود کلیک راست کنید یا با لمس دو انگشتتان کلیک راست تاچ پد را فعال کنید تا منوی New folder نمایش داده شود.

3. با انتخاب New Folder به راحتی برای شما یک پوشه جدید در مک ایجاد می‌شود.

روش سوم

1. وارد دسکتاپ مک بوک شوید.

2. این ترکیب را با صفحه کلید خود وارد کنید: ⌘ + Shift + N

3. پس از چند لحظه خواهید دید که یک پوشه جدید روی دسکتاپ شما ایجاد می‌شود.

روش مدیریت فایل در مک بوک

چگونه پوشه‌ ها را در مک مدیریت کنیم؟

• تغییر نام پوشه در مک بوک

یکی از کارهایی که در زمان ساخت نیو فولدر در مک باید انجام داد، مرتب سازی آن‌ها با انتخاب نام است. برای تغییر نام پوشه‌های مک بوک شما می‌توانید این کار را به راحتی و تنها با دو بار کلیک بر روی پوشه جدید انجام دهید . همچنین شما می‌توانید با کلیک راست روی پوشه و کلیک روی گزینه «Rename» به راحتی نام پوشه‌های خود را در مک بوک تغییر دهید.

• افزودن فایل به پوشه‌ های مک بوک

شما می‌توانید برای اضافه کردن فایل‌های سیستم به پوشه جدید، این کار را فقط با drag کردن در کمترین زمان ممکن انجام دهید. برای انجام این کار، دکمه سمت چپ ماوس را نگه دارید و تا زمانی که پوشه آبی هایلایت نشده است، آن را رها نکنید. سپس به کمک ماوس فایل‌ها را به پنجره باز پوشه بکشید و آن را رها کنید.

• اضافه کردن زیر پوشه در پوشه‌ های قبلی

شما می‌توانید در مک بوک مانند سیستم عامل ویندوز هرچقدر که می‌خواهید زیر پوشه ایجاد کنید و پوشه‌های خود را مدیریت کنید. علاوه بر این شما می‌توانید به راحتی پوشه‌ها یا فایل‌هایتان را با کشیدن و رها کردن به سطل زباله در سمت راست پایین نوار Dock حذف کنید. برای حذف کردن پوشه می‌توانید روی فایل مورد نظرتان کلیک راست کنید تا یک منوی کشویی ظاهر شود و سپس گزینه Move to Trash را انتخاب کنید.

• رمز گذاری پوشه در مک بوک

ممکن است شما قصد داشته باشید برای افزایش امنیت پوشه‌های خود در مک بوک آن‌ها را رمز گذاری کنید. شاید در وهله اول فکر کنید این کار یک فرایند دشوار است؛ اما باید گفت شما به راحتی و تنها با چند کلیک این کار را می‌توانید انجام دهید.

برای انجام این کار روی فایل یا فولدر مورد نظرتان راست کلیک کنید و گزینه Get Info را انتخاب کنید.

فایل یا پوشه مدنظرتان را انتخاب نمایید و وارد file شوید.

در این مرحله Get Info را انتخاب کرده و سپس در پنجره دریافت اطلاعات گزینه Locked را انتخاب نمایید.

ترفند های مک بوک

سخن آخر

به کمک روش‌هایی که در این مطلب گفته شد شما می‌توانید به راحتی به ساخت فولدر در مک بپردازید و آن‌ها را به راحتی مدیریت کنید. امیدواریم مقاله روش ایجاد فولدر در مک برای شما کاربردی واقع شده باشد. به نظر شما روش آسان‌تر دیگری برای ایجاد پوشه جدید در مک وجود دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌ های متداول

چگونه از پوشه‌های هوشمند در مک استفاده کنم؟

همان‌طور که در این مطلب گفتیم شما می‌توانید در Finder به راحتی پوشه هوشمند ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای این کار مطلب فوق را مطالعه کنید.

آیا می‌توانید یک پوشه دیگر در پوشه Mac ایجاد کنید؟

بله؛ شما می‌توانید برای ایجاد یک زیرپوشه، روی پوشه مورد نظرتان دو بار کلیک کنید و یک پوشه در داخل آن ایجاد کنید . پوشه اولیه به پوشه اصلی تبدیل و پوشه تازه ایجاد شده به پوشه فرعی تبدیل می‌شود.

چگونه می‌توان یک پوشه جدید در Mac Mail ایجاد کرد؟

برای ایجاد یک پوشه جدید در Mac Mail خود، Mac Mail را از پوشه Dock یا applications باز کنید. منوی کشویی « mailbox» را باز کنید سپس «new mailbox» را انتخاب کنید و نام مورد نظرتان را درج کنید و روی «OK» کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.