چگونه بازی های Game Pass را به استیم اضافه کنیم؟


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

یکی از امکاناتی که کمپانی مایکروسافت در اختیار کاربران خود قرار داده، سرویس اشتراکی گیمینگ است. این سرویس تحت عنوان Xbox Game Pass در میان گیمرها شناخته می‌شود. برای استفاده از خدمات گیم پس، باید حق اشتراک ماهیانه را خریداری کرد. به این ترتیب با پرداخت مبلغی ناچیز در دنیای بی‌نهایت بازی‌های ایکس باکس غوطه‌ور خواهید شد.

خرید و مشاهده قیمت کنسول بازی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

نکته مهم درمورد استفاده از گیم پس این است که تنها گیمرهایی که از کنسول‌های ایکس باکس استفاده می‌کنند و دارندگان PC می‌توانند از خدمات این سرویس استفاده کنند. اگر شما هم یکی از گیمرهایی هستید که به تازگی قصد دارد از این سرویس استفاده کند& حتما این سوال برای شما مطرح شده است که چگونه بازی‌های Game Pass را به استیم اضافه کنیم؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آیا می‌توانید بازی‌های Game Pass را به Steam اضافه کنید؟

سرویس Game Pass‌ این قابلیت افزودن به استیم را دارد. این پلتفرم آنلاین که از محبوبیت زیادی هم در بین کاربران برخوردار است، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بازی‌های غیراستیم را به بازی‌های استیم اضافه کرده و آن‌ها را مدیریت کنید. شما همچنین می‌توانید بازی‌های ویندوز را نیز به این پلتفرم وارد کنید. انجام این کار به راحتی انجام می شود، اما قبل از آن باید برنامه مورد نیاز را دانلود و نصب کنید.

چگونه بازی های ایکس باکس را به استیم اضافه کنیم؟

اضافه کردن بازی‌های گیم پس به استیم از طریق دانلود و اجرای یک برنامه است. در ادامه این روش را برای شما توضیح می دهیم:

اضافه کردن بازی های ایکس باکس به استیم از طریق دانلود و نصب برنامه UWPHOOK

برای افزودن بازی های گیم پس به استیم، ابتدا باید برنامه UWPHOOK‌ را دانلود و راه اندازی کنید. UWPHOOK‌ به شما این امکان را می دهد که بازی های PC Game Pass و بازی های کامپیوتری خود را که از Microsoft Store خریداری کرده اید به پلتفرم استیم اضافه کنید. برای دانلود این برنامه به صفحه GitHub‌ برنامه بروید. در قسمت Assets برنامه UWPHOOK را دانلود و نصب نمایید.

در این مرحله گزینه نصب پیش فرض را نزنید. در انتها پس از اینکه برنامه نصب شد، می‌توانید میانبر آن را روی دسکتاپ داشته باشید.

مراحل اضافه کردن بازی های Game Pass را به استیم

پس از اینکه برنامه را دانلود و نصب کردید، در مرحله بعد باید این برنامه را روی دسکتاپ خود اجرا کنید. پس از راه اندازی نرم افزار UWPHOOK باید بازی های PC Game Pass را به لیست بازی های خود در استیم اضافه کنید. برای انجام این کار، ابتدا برنامه استیم را به صورت کامل ببندید. بستن کامل برنامه استیم به این صورت است که به قسمت Taskbar رفته و روی برنامه استیم کلیک راست کنید و روی گزینه Exit Steam ضربه بزنید. حالا می توانید برنامه استیم را باز کنید.

پس از باز کردن استیم لازم است کمی صبر کنید تا برنامه ها و بازی های UWP در سیستم اسکن و به صورت یک لیست قابل مشاهده شوند. در این مرحله می توانید بازی هایی را که مایل هستید به استیم اضافه کنید. انجام این کار به دو روش صورت می گیرد؛ یا می توانید به صورت دستی بازی را به Steam اضافه کنید و یا اجازه دهید تا به وسیله برنامه UWPHOOK وارد شوند.

چگونه بازی های گیم پس را به Steam اضافه کنیم؟

برای انجام این کار به صورت دستی، باید روی دکمه Export Selected Games To Steam ضربه بزنید.
برای اضافه کردن بازی های گیم پس به استیم به صورت خودکار نیز باید به قسمت تنظیمات وارد شوید. سپس روی علامت کلید که در قسمت پایین Steam Grid قرار دارد، کلیک کنید. با این کار سایت SteamGridDB برای شما باز می شود. در این وبسایت با انتخاب یک نام کاربری، حساب کاربری خود را ایجاد کنید. سپس به صفحه اصلی سایت رفته و روی حساب کاربری خود کلیک کنید و روی گزینه Preferences ضربه بزنید. پس از آن به ترتیب روی دکمه های API و Create API Key کلیک کنید. در این قسمت یک API Key‌ در اختیار شما قرار می گیرد؛ آن را کپی کرده و در قسمت API KEY در برنامه UWPHOOK جایگذاری و ذخیره کنید.

در این مرحله می توانید با انتخاب دکمه Export Selected Games To Steam کلیک کنید تا برنامه به صورت خودکار بازی ها را به لیست بازی های استیم اضافه کند.

سخن آخر

کمپانی مایکروسافت به کاربران خود این امکان را داده است که بتوانند از طریق یک سرویس اشتراکی گیمینگ بازی های مورد علاقه خود را خریداری کنند. این امکان از طریق خرید حق اشتراک ماهیانه برای گیمرها فراهم می شود. برخی از کاربران مایل هستند تا بازی های Game Pass را به استیم اضافه کنند. برای انجام این کار باید ابتدا برنامه uwphook‌را دانلود و نصب کرده و بعد بازی های موردعلاقه خود را به استیم اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا بازی های Game Pass قابلیت اضافه شدن به استیم را دارند؟

پاسخ این سوال مثبت است. شما می توانید با استفاده از روشی که در این مقاله ذکر شد، بازی های گیم پس را به Steam اضافه کنید.

برای اضافه کردن بازی های Game Pass به استیم به چه برنامه ای نیاز داریم؟

اگر می خواهید بازی های Game Pass‌را به استیم اضافه کنید، باید ابتدا برنامه UWPHOOK را دانلود و روی سیستم خود راه اندازی کنید.

آیا برای استفاده از سرویس اشتراکی Game Pass ‌نیازی به پرداخت حق اشتراک ماهیانه است؟

برای استفاده از سرویس گیم پس باید حق اشتراک ماهیانه بپردازید تا بتوانید از بازی های موجود در این پلتفرم آنلاین استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.