راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

در سال‌های اخیر، بازارهای سرمایه سودآوری مناسبی داشته‌اند و روز به روز فعالیت کاربران در بازارهای مالی نظیر توکن‌ها و ارزهای دیجیتال بیشتر می‌شود. این معاملات آنلاین معمولا با لپ‌تاپ صورت می‌گیرد و همین موضوع سبب شده تا بخش زیادی از سود و زیان یک سرمایه‌گذار در حوزه ترید و ارز دیجیتال، به قدرت لپ‌تاپ و اینترنت وابسته باشد.

لپ‌تاپ شما تعیین کننده سرعت انجام معاملات است. حال تصور کنید که فرد سرمایه‌گذار با عدم دانش کافی در زمینه خرید لپ‌تاپ با سخت‌افزار مناسب، نسبت به تهیه یکی از دستگاه‌های موجود در بازار اقدام کند؛ به احتمال قوی این فرد نتیجه دلخواه و سودآوری مورد نظر خود را از خرید لپ‌تاپ نخواهد داشت.

به همین دلیل ما در این راهنمای خرید، قصد داریم بهترین لپ تاپ مناسب ترید و ارز دیجیتال را معرفی کنیم. در ابتدا به بررسی سخت‌افزار مورد نیاز برای خرید بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال پرداخته و در ادامه بهترین مدل‌ها از برندهای مطرح بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. با کالاتیک تا انتهای مطلب همراه باشید.

بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال

معمولا بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال دارای ویژگی‌های سخت‌افزاری خاصی هستند. چنانچه در هنگام خرید لپ‌تاپ، دستگاهی را به شما معرفی کردند که فاقد این ویژگی‌ها بود، بهتر است از خرید آن صرفه‌نظر کنید. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

  • نمایشگر؛ حداقل نمایشگری که برای کار ترید و ارز دیجیتال توصیه می‌شود، نمایشگرهای 13 اینچی HD با وضوح تصویر 1080 پیکسل در 720 پیکسل است اما اگر محدودیت بودجه ندارید، لپ‌‎تاپ‌هایی با نمایشگر 17 اینچی Full HD با وضوح تصویر 2560 پیکسل در 1600 بهترین انتخاب خواهد بود.

  • پردازنده اصلی؛ حداقل پردازنده‌ای که توصیه می‌شود، لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده نسل یازدهم Core i3 یا معادل AMD Ryzen 3 بوده و حداکثر آن پردازنده‌های نسل دوازدهم به بعد Core i7 اینتل یا معادل AMD Ryzen 7 نسل 6 به بعد است.

  • پردازنده گرافیکی؛ حداقل پردازنده گرافیکی که توصیه می‌شود، گرافیک اینتل UHD یا مشابه AMD بوده و حداکثر پردازنده گرافیکی، گرافیک اختصاصی انویدیا یا گرافیک مشابه AMD خواهد بود.
ا میزان حافظه رم؛ حداقل حافظه رم باید 8 گیگابایت از نوع DDR4 باشد و حداکثر حافظه رم توصیه شده، رم‌های DDR5 با میزان حافظه 16 گیگابایت به بالا هستند.

  • فضای ذخیره سازی؛ برای فضای ذخیره سازی باید از حافظه‌های SSD استفاده کنید و چنانچه لپ‌تاپ به HDD مجهز باشد باید در کنار HDD با ظرفیت 1 ترابایت، یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایت استفاده شود. حداکثر فضای ذخیره سازی نیز SSD با ظرفیت 1 ترابایت توصیه می‌شود.

  • عمر باتری؛ حداقل عمر باتری توصیه شده 5 ساعت به بالا بوده و حداکثر عمر باتری توصیه شده 10 ساعت به بالا است.

اکنون با توجه به اطلاعات فوق، می‌دانید که در هنگام خرید لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال باید چه فاکتورهایی را با چه ظرفیتی مد نظر داشته باشید. اما برای راحتی و سرعت انتخاب لپ تاپ مناسب ترید و ارز دیجیتال در ادامه به ترتیب قوی‌ترین، گران‌ترین، ارزان‌ترین، بهترین سرفیس، بهترین مک و بهترین آی‌پد برای ترید و ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد و در انتها به بررسی بهترین لپ تاپ مناسب فارکس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قویترین لپ تاپ برای ترید

قوی ترین لپ تاپ برای ترید

اگر از حرفه‌ای‌های بازار ارز دیجیتال و ترید باشید، مسلما به دنبال قویترین لپ تاپ برای ترید هستید. بنابراین لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید باید حداکثر ویژگی‌هایی که در بالا به عنوان بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال اشاره شد را داشته باشد. در حال حاضر قویترین لپ تاپ برای ترید، لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی مدل Creator Z16-A12UET است.

این لپ‌تاپ ام اس آی به یک نمایشگر 16 اینچی با وضوح تصویر 2560 پیکسل در 1600 پیکسل مجهز بوده و از پردازنده نسل 12 اینتل Core i7 برای قدرت پردازش محاسبات سنگین خود استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین به پردازنده گرافیکی فدرتمند NVIDIA RTX 3060 مجهز بوده که در کنار 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 با فرکانس 4800 گیگاهرتز و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی DDS NVMe قادر است سنگین‌ترین معادلات را به سرعت پردازش و محاسبه کند. در نهایت باید گفت که لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی مدل Creator Z16-A12UET به یک باتری قدرتمند 4 سلولی 90 وات ساعتی مجهز بوده که طول عمر بالایی دارد.

گران ترین لپ تاپ برای تریدینگ

گران ترین لپ تاپ برای تریدینگ

برخی از سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال و ترید، بنابر مناسبات شغلی و سطح بالای کاری خود، علاوه‌بر اینکه به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند برای ترید هستند، خواهان گران ترین لپ‌تاپ بازار در این حوزه نیز بوده و از دغدغه‌های این دسته از کاربران محسوب می‌شود. بنابراین ما می‌توانیم به این دسته از کاربران لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MKGQ3 2021 را پیشنهاد می‌کنیم.

لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MKGQ3 2021 دارای نمایشگر 14.2 اینچی با رزولوشن 3024 پیکسل در 1964 پیکسل بوده و به پردازنده بسیار قدرتمندM1 مجهز شده که محدوده سرعت این پردازنده 2.06 گیگاهرتز تا 3.22 گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی اختصاصی اپل Apple GPU با 16 هسته پردازشی در کنار 16 گیگابایت حافظه رم با قابلیت ارتقا و 1 ترابایت حافظه SSD، قادر است به راحتی از پس سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی در کم‌ترین زمان ممکن بربیاید. عمر باتری مک‌بوک‌های اپل نیز همواره زبان‌زد دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ بوده و با شارژدهی 11 الی 17 ساعته خود، خیال کاربر را از بابت شارژ در یک روز سنگین کاری راحت می‌کند.

قیمت روز مک بوک

از نظر طراحی ، مک‌بوک‌ها یکی از لوکس‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار بوده که خرید آن به عنوان گرانترین لپ تاپ برای تریدینگ بهترین و معقول ترین انتخاب محسوب می‌شود.

ارزان ترین لپ تاپ برای ترید

ارزان ترین لپ تاپ برای ترید

اگر تاز به دنیای ارز دیجیتال و ترید وارد شده‌اید، خرید یک لپ‌تاپ قدرتمند و یا گران قیمت، چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد. برای تازه واردان، ارزان ترین لپ تاپ برای ترید، انتخاب منطقی‌تری خواهد بود. البته توجه داشته باشید که ارزان ترین لپ تاپ برای ترید، باید حداقل الزاماتی که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم را دارا باشد. بنابراین ما در این راهنما، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R1502ZA-AB را به عنوان ارزان ترین لپ تاپ برای ترید به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ‌تاپ ایسوس دارای نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1920 پیکسل در 1080 پیکسل از نوع IPS بوده و نرخ نوسازی تصویر آن 60 هرتز است. ایسوس لپ تاپ 15.6 اینچی VivoBook خود را جهت پردازش محاسبات نسبتا سنگین به پردازنده نسل 12 اینتل Core i3 مجهز کرده که دارای 6 هسته و 8 رشته بوده و محدوده سرعت پردازشی آن 1.2 گیگاهرتز تا 4.4 گیگاهرتز است.

این لپ‌تاپ اقتصادی مناسب ترید به پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics مجهز شده که در کنار حافظه رم 8 گیگابایتی قابل ارتقا از نوع DDR4 و فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی SSD قادر است پردازش‌های گرافیکی خوبی ارائه دهد. همانطور که ملاحظه می‌کنید، این ویژگی‌ها با حداقل ویژگی‌هایی که در بخش بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال به آن پرداختیم، برابری می‌کند.

بهترین سرفیس برای ترید

بهترین سرفیس برای ترید

لپ‌تاپ‌های 2 در 1 این روزها به دلیل وزن کم و قابلیت تبدیل شدن به تبلت، طرفداران زیادی پیدا کرده است که این موضوع شامل حال سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال نیزمی‌شود. سرفیس‌ مایکروسافت علاوه‌بر وزن کم و قابلیت حمل آسان، از سخت‌افزار قدرتمندی نیز برخوردار هستند. در این میان، لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 9 (Core i7 1255U-1TB SSD-16GB) یکی از قدرتمندترین سرفیس‌های بازار بوده که برای ترید یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ 2 در 1 سرفیس پرو 9 دارای نمایشگر 13 اینچی مجهز به محافظ گوریلاگلس 5 بوده و از وضوح تصویر 1920 پیکسل در 2880 پیکسل برخوردار است. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتز است که با توجه به لمسی بودن این نمایشگر قابلیت دریافت 10 لمس همزمان را دارد.

این لپ‌تاپ جدید سرفیس به پردازنده بسیار قدرتمند نسل 12 اینتل Core i7 مجهز شده که به راحتی از پس پردازش‌های سنگین و محاسبات پیچیده برمی‌آید. همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، پردازنده گرافیکی Iris Xe اینتل برترین پردازنده گرافیکی برای لپ تاپ های ترید بوده و این محصول مایکروسافت به پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphics مجهز شده است.

مایکروسافت سرفیس پرو 9 به رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR4X مجهز شده که این رم به دلیل لحیم شدن به مادربرد قابلیت ارتقا ندارد اما توجه داشته باشید که رم‌های LPDDR4X به دلیل اتصال مستقیم به پردازنده مرکزی از سرعت تبادل اطلاعات بالایی برخوردار بوده و در عین حال مصرف انرژی بسیار کمی دارد و همین موضوع سبب شده تا عمر باتری افزایش یابد. حافظه 1 ترابایتی SSD نیز برای ذخیره سازی تمامی اطلاعات شما کافی خواهد بود.

شارژدهی سرفیس پرو 9 نیز بسیار چشمگیر است، این لپ‌تاپ 2 در 1 در استفاده سنگین حدود 10 ساعت دوام خواهد آورد که نیاز یک کاربر ترید را برای تمام طول روز براورده می‌سازد و نیازی به شارژ مجدد در حین کار نخواهید داشت.

مک بوک برای ترید

مک بوک برای ترید

مک‌بوک‌ها از پر طرفدارترین لپ‌تاپ‌ها برای ترید و ارز دیجیتال هستند. این دستگاه‌های اپل، علاوه‌بر طراحی شیک و خاصی که دارند، از سخت‌افزار بسیار قدرتمند و طول عمر باتری چشمگیری نیز برخوردار هستند. اگر به دنبال یک مک بوک برای ترید هستید، ما به شما لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air MLY43 2022 را پیشنهاد می‌کنیم.

مک بوک ایر 2022 با 1.24 کیلوگرم یکی از سبک‌ترین و قابل حمل‌ترین مک‌بوک‌های موجود بوده که از نمایشگر 13.6 اینچی Liquid Retina IPS LCD با رزولوشن 1920 پیکسل در 1080 پیکسل برخوردار است. این نمایشگر 60 هرتزی با حداکثر روشنایی 500 نیت، قادر به نمایش 1 میلیارد رنگ است.

اپل در بخش سخت‌افزار نیز برای مک بوک ایر 2022 خود از پردازنده قدرتمند 64 بیتی Apple M2 با محدوده سرعت 2.42 گیگاهرتز تا 3.48 گیگاهرتزبهره برده که در کنار پردازنده اختصاصی اپل با 10 هسته گرافیکی قادر است به راحتی سنگین‌ترین محاسبات را پردازش‌ کند.

همچنین استفاده از رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی SSD نیز از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این مک بوک جدید اپل است. در بخش باتری نیز، مانند تمام مک‌بوک‌های اپل، MacBook Air MLY43 2022 از میزان شارژدهی چشم‌گیر 15 الی 18 ساعته برخوردار است.

آیپد برای ترید

آیپد برای ترید

تهیه آیپد برای ترید می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای تمامی کاربران در نظر گرفته شود که تمایل دارند در کنار لپ‌تاپ و کامپیوتر مخصوص ترید خود یک تبلت با سایز بزرگ را نیز همراه داشته تا در هر لحظه امکان انجام معاملات مختلف داشته باشند. به همین منظور می‌توانید از تبلت اپل آیپد پرو 12.9 اینچی 2020 به عنوان دستگاه دوم خود برای ترید در سفرهای کاری و تفریحی بهره ببرید.

آیپد پرو 2020 به یک صفحه نمایش 12.9 اینچی مجهز بوده که برای یک تبلت، صفحه نمایش بزرگی محسوب می‌شود. این پنل با رزولوشن 2048 پیکسل در 2732 پیکسل و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ،‌ یکی از واضح‌ترین و خیره کننده‌ترین نمایشگرها در بین تبلت‌های موجود در بازار را دارد. همچنین پوشش ضد چربی و اثر انگشت Oleophobic Coating نیز از ویژگی‌های ممتاز پنل صفحه نمایش این تبلت اپل برای ترید است.

اپل برای سخت‌افزار این آیپد از تراشه اخصاصی M1 استفاده کرده که محدوده سرعت این پردازنده 2.06 گیگاهرتز تا 3.22 گیگاهرتز است. آیپد برای ترید باید از گرافیک خوبی نیز برخوردار باشد که آیپد پرو 2020 اپل به همین منظور از پردازنده گرافیکی اختصاصی Apple GPU با 8 هسته بهره برده است.

پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی قدرتمند این آیپد در کنار 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، قادر است مانند یک لپ‌تاپ حرفه‌ای عملیات محاسباتی را با سرعت و قدرت بسیار خوبی انجام دهد. عمر باتری نیز با توجه به این موضوع که انرژی مورد نیاز توسط یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 9720 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود، می‌توانید با خیال آسوده یک روز کاری را بدون نیاز به شارژ دستگاه سپری کنید.

لپ تاپ مناسب فارکس

لپ تاپ مناسب فارکس

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی در جهان است که بسیاری از تاجران موفق در آن فعالیت دارند و روزانه معاملات عظیمی در آن انجام می شود. در بازار فارکس ثانیه‌ها، سرنوشت ساز بوده و حتی یک ثانیه تاخیر می‌تواند سرمایه شما را بر باد دهد! بنابراین خرید لپ تاپ مناسب فارکس، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. لپ تاپ 16 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-c0002dx-ZA یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای فارکس محسوب می‌شود.

این لپ تاپ hp به یک نمایشگر بزرگ 16.1 اینچی مجهز بوده که از وضوح تصویر 1080 پیکسل در 1920 پیکسل بهره برده است. این پنل همچنین از نرخ نوسازی 144 هرتزی و حداکثر روشنایی 250 نیت برخوردار بوده که در مجموع با یک نمایشگر کاملا واضح و با کیفیت روبه‌رو هستید.

همانطور که اشاره کردیم، در بازار فارکس، ثانیه‌ها حکم طلا را دارند بنابراین سرعت و قدرت پردازش اطلاعات از مواردی است که باید در هنگام خرید لپ تاپ مناسب فارکس به آن توجه داشته باشید. اچ‌پی برای لپ‌تاپ OMEN 16-c0002dx-ZA خود از پردازنده بسیار قدرتمند Ryzen 7 نسل پنج کمپانی AMD بهره برده که دارای 8 هسته و 16 رشته بوده و محدوده سرعت پردازنده 3.2 گیگاهرتز تا 4.4 گیگاهرتز است.

علاوه‌بر پردازنده قدرتمندی که اچ‌پی برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته، شاهد پردازنده گرافیکی بسیار قوی و همپایه پردازنده اصلی هستیم. پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 6600M در فرآیند مدرن 7 نانومتری ساخته شده و دارای 1792 هسته (28 واحد CU – واحد محاسباتی) و 8 گیگابایت حافظه گرافیکی سریع GDDR6 که با یک گذرگاه حافظه 128 بیتی متصل است. این تراشه همچنین شامل 32 مگابایت کش بی نهایت است.

بخش سخت‌افزار با رم 32 مگابایتی DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و 1 ترابایت حافظه SSD تکمیل می‌شود تا بتوانید با خیالی آسوده در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید.

سخن آخر

با توجه به استقبال روز افزون از بازارهای ارز دیجیتال، خرید بهترین لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال به یکی از دغدغه‌های این دسته از کاربران تبدیل شده است. ما در این مطلب لپ‌تاپ‌هایی را معرفی کرده‌ایم که برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال کاملا مناسب بوده و نیز آن دسته از کاربرانی که تازه وارد این بازار شده‌اند نیز می‌تاونند از این راهنمای خرید برای تهیه یک لپ‌تاپ مناسب ترید استفاده کنند. 

پرسش‌های متداول

حداقل پردازنده مناسب لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال کدام است؟

حداقل پردازنده گرافیکی که توصیه می‌شود، گرافیک اینتل UHD یا مشابه AMD است.

چه میزان فضای ذخیره سازی و رم، مناسب لپ تاپ برای ترید و ارز دیجیتال است؟

باید از حافظه‌های SSD استفاده کنید و چنانچه لپ‌تاپ به HDD مجهز باشد باید در کنار HDD با ظرفیت 1 ترابایت، یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایت استفاده شود.

چه لپ تاپی برای کسانی که تازه وارد بازار ارز دیجیتال شده اند مناسب است؟

لپ‌تاپ خریداری شده باید حداقل الزامات را دارا باشد. بنابراین، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R1502ZA-AB ارزان ترین لپ تاپ و بهترین گزینه برای تازه واردها خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.