راهنمای جامع انتخاب حافظه ذخیره سازی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
خرید کارت حافظه برای گوشی‌های هوشمند به شما کمک می‌کند تا حجم و گنجایش ذخیره‌سازی گوشی را افزایش دهید. در ادامه همراه کالاتیک باشید تا به بررسی راه‌های تشخیص بهترین حافظه برای گوشی همچنین معرفی بهترین کارت حافظه‌های موجود در بازار شما را در خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه همراهی کنیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در اختیار داشتن حافظه‌ای عظیم در وسیله‌ای به اندازه بند انگشت که میکرو SD نام دارد آنقدر‌ها هم دور از تصور نیست.  انتخاب و خرید کارت حافظه مناسب نیازمان کار سختی به نظر می‌رسد؛زیرا با توجه به تنوع زیادی که کارت‌های حافظه موجود در بازار در اختیارمان قرار می‌دهند، ممکن است برخی از کمپانی‌های سازنده عملکرد خوبی نداشته باشند و برای ساخت کارت حافظه کیفیت مطلوبی ارائه نکنند و  تا حد زیادی کند و غیر قابل اعتماد باشند که در نهایت باعث می‌شوند داده و رسانه‌های ذخیره‌شده برای همیشه به باد رود؛ پس انتخاب بهترین کارت حافظه microSD از بین موجودی‌های بازار کار بسیار مهمی است که قبل از خرید نیاز به جمع آوری و شناخت اطلاعات و مشخصات کلیدی بهترین microSD ها دارد. در ادامه همراه کالاتیک باشید تا با راهنمای جامع انتخاب حافظه ذخیره سازی شما را در این امر همراهی کنیم.

هدف از خرید کارت حافظه چیست؟

قبل از انتخاب کارت حافظه مناسب برای گوشی هوشمندتان، هدفی که به خاطر آن قصد استفاده از کارت حافظه را دارید تعیین کنید. توجه داشته باشید که بهترین کارت حافظه microSD لزوما گران‌ترین حافظه با سرعت بالا و بیشترین ظرفیت موجود در بازار نیست. به عنوان مثال خرید کارت UHS-II ممکن است برای شما پرهزینه باشد و اگر این هزینه برای هدف درست استفاده نشود، می‌تواند منجر به هدر رفت پول شما شود و به صورت کامل نیز نتوانید از تمامی ظرفیت موجود در microSD خریداری شده استفاده کنید.

بنابراین، اگر قصد خرید یک کارت حافظه قابل ارتقا دارید که بتوانید با آن ویدیو‌های 4K بگیرید و آنها را در دستگاه‌تان ذخیره کنید، به دنبال کارتی باشید که سرعت و اندازه ویدیو بهتری داشته باشد؛ از طرف دیگر، اگر قصد ذخیره برنامه‌های مختلف را دارید، به دنبال کارت حافظه‌ای باشید که رتبه بالاتری در کلاس Application Performance داشته باشد.

چقدر کارت های حافظه موجود در بازار قابل اطمینان هستند

با رونق گرفتن بازار فروش microSD ممکن است به چندین کارت حافظه ارزانتر و بدون مارک در بازار بر بخورید. چنین کارت حافظه هایی به ندرت تحت آزمایش های سخت و شدید قرار می گیرند، بنابراین این عدم آزمایش باعث می‌شود آنها غیر قابل اعتماد باشند. چنین کارت‌هایی می‌توانند به داده‌های شما آسیب‌ بزنند و در نهایت منجر به از دست رفتن داده‌ها یا گوشی هوشمند شما در معرض حملات بدافزار شوند. حتی اجربه کاربران نشان داده است که گاهی اوقات، خود این کارت ها ممکن است بدافزار داشته باشند که در نهایت می‌تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

چگونه بهترین کارت حافظه microSD را تشخیص دهیم؟

یکی از معیار های مهم در انتخاب گوشی هوشمند داشتن حافظه بالا برای ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات مهمی است که به مرور زمان در گوشی تان دانلود یا ذخیره می‌کنید. در گذشته اکثر گوشی‌ها از کارت‌های microSD با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایتی پشتیبانی می‌کردند، اما اخیرا این امکان فراهم شده که با ظرفیت حداکثری 2 ترابایت هم امکان خرید کارت حافظه برای گوشی‌تان را دارید.

نکته قابل توجه در مورد خرید microSD این است که قبل از خرید حتما ظرفیت پشتیبانی میزان حافظه‌ گوشی‌تان را بررسی کنید؛ زیرا برخی گوشی ها از کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا پشتیبانی نمی‌کنند یا به صورت کلی از قابلیت پشتیبانی کارت حافظه محروم هستند که دانستن این نکته می‌تواند شما را در خرید microSD بسیار کمک کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که یک کارت حافظه با چه سرعتی می‌تواند کار کند؛ در جواب این سوال باید گفت که بسته به گوشی‌های هوشمند مختلف، سرعت عملکرد microSD نیز متفاوت خواهد بود و این لزوما به کارت حافظه به صورت مجزا مربوط نمی‌شود. اگر می‌خواهید گوشی هوشمند و داده‌هایتان ایمن باشند، ممکن است مجبور شوید برای خرید  حافظه microSD کمی بیشتر هزینه کنید.

علاوه بر آن باید مراقب کارت های microSD تقلبی باشید که ممکن است در فروش‌هایی که تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهند به جای محصول اصلی به شما بفروشند. توصیه می‌شود از خرید از یک خرده فروش غیرمجاز خودداری کنید و در هنگام سفارش کارت حافظه فقط به فروشندگان آنلاین قابل اعتماد اعتماد کنید زیرا برای عملکرد صحیح گوشی هوشمند شما بسیار مهم هستند.

کارت حافظه خوب چه ویژگی دارد

علاوه بر این، یک کارت حافظه تقلبی یا با کارایی پایین می‌تواند بیشتر از اینکه به گوشی هوشمند شما کمک کند، ضرر دارد. توصیه می‌شود برای خرید کارت حافظه از مراجعه به یک مغازه خرده فروش غیرمجاز خودداری کنید و هنگام ثبت سفارش کارت حافظه فقط به فروشندگان آنلاین معتبر اعتماد کنید زیرا برای عملکرد صحیح گوشی هوشمند شما بسیار موثرهستند و ضررهای احتمالی جبران‌ناپذیر هم جلوگیری می‌کند.
برای خرید کارت حافظه نیز دو راهکار وجود دارد یا با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های مخصوص فروش لوازم جانبی و گوشی محصول خود را بخرید یا به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی مثل کالاتیک  خرید کنید.

معرفی رتبه بندی متفاوت سرعت در کارت حافظه

در صنعت ساخت microSD سازندگان تلاش کردند تا سرعت استفاده از کارت‌ها را مشخص کرده و در همین راستا از کلاس‌ها و رتبه‌بندی‌های مختلف استفاده می‌کند. برای اینکه بیشتر با سرعت microSD آشنا شوید، می‌توانیم به عبارت «کلاس سرعتی» اشاره کنیم که با نماد یک عدد در دایره نشان داده می‌شود.

می‌توان گفت تقریبا همه‌ی microSD ها، این روزها در کلاس 10 تولید می‌شوند. به این معنا که شما می‌توانید از حداقل سرعت نوشتن متوالی 10 مگابایت بر ثانیه استفاده کنید. جالب است بدانید کارت‌های کلاس 10، دارای امتیاز Ultra High Speed: U1 یا U3 هستند که با U نشان داده می‌شود و رقم مربوطه نیز در داخل آن قرار می‌گیرد.

کارت‌های حافظه سریعتری نیز وجود دارد که با عنوان U3 دارای حداقل سرعت نوشتن متوالی بیش از 30 مگابایت در ثانیه هستند که هنگام فیلم‌برداری با کیفیت 4K یا برای عکس‌های وضوح بالا در دوربین‌های دیجیتالی بسیار کاربری خواهد بود. علاوه بر این نکات، اکثر کارت‌ها دارای درجه‌ی V برای فیلم هستند که از V6 تا V90 نیز متغیر خواهد بود. این نکته نیز نشان می‌دهد که سرعت نوشتن از 6 مگابایت تا 90 مگابایت در ثانیه متغیر باشد. برای فیلم‌برداری با کیفیت 4K به یک کارت V30 نیاز دارید، هر چند که داشتن یک کارت V90 نیز امتیاز ویژه‌ای برای کارت شما خواهد بود.

با همه این تعاریف؛ جالب است بدانید بسیاری از کارت‌های microSD امروزه دارای رتبه‌ی A هستند. این‌ کارت حافظه‌ها سطح بالایی از عملکرد برای ذخیره‌سازی و اجرای برنامه‌ها در تبلت‌، گوشی هوشمند یا سیستم بازی دستی ارائه می‌کنند و نه‌تنها حداقل سرعت نوشتن پی در پی بر حسب مگابایت بر ثانیه را پوشش می‌دهند، بلکه می‌توانند عملکردی را با نوع عملیات خواندن و نوشتن تصادفی، هنگام اجرای بازی‌ یا برنامه‌ها داشته باشند. A1 سطح پایه در این زمینه است و A2 نیز برای بیشترین میزان لودینگ برنامه‌ها کاربردی خواهد بود.

معنای رتبه‌بندی‌های UHS

هر دو کارت حافظه SDHC و SDXC از رابط قوی با سرعت فوق‌العاده بالا (UHS) پشتیبانی می‌کنند و بسته به سرعت سه مدل دارند:

UHS-I، تا 104 مگابایت در ثانیه
 UHS-II، تا 312 مگابایت بر ثانیه
 UHS-III، تا 624 مگابایت بر ثانیه

مدل های متنوع کارت حافظه

این سرعت‌ها نشانگر سرعتی است که داده‌ها می‌توانند بسته به مدارشان حرکت کنند. با اینکه کارت‌های حافظه UHS هنوز می‌توانند روی اسلات‌های گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر کار کنند؛ اما به حداکثر سرعت بهینه خود نمی‌رسند و تنها با سرعت 25 مگابایت بر ثانیه کار می‌توانند کارکنند.

شناخت سرعت کارت حافظه‌ای که گوشی هوشمند شما می‌تواند پشتیبانی کند مهم است، اما در مقایسه با شناسایی سازگاری و فرمت‌ها می‌تواند کمی دشوار به نظر برسد. به طور معمول، شش شاخص کلیدی سرعت کارت پشتیبانی شده را نشان می‌دهد که ممکن است توسط سازنده بخشی یا همه آنها استفاده شوند:

1. کلاس سرعت: حداقل سرعت نوشتن کارت حافظه را بر حسب مگابایت بر ثانیه را نشان می‌دهد.

2. کلاس سرعت UHS: حداقل سرعت نوشتن کارت microSD را نشان می‌دهد که از سه دسته UHS پشتیبانی می‌کند.

3. کلاس عملکرد برنامه: حداقل سرعت نوشتن را نشان می‌دهد که در 10 مگابایت بر ثانیه با حداقل سرعت نوشتن و خواندن تصادفی، که در IOPS (عملیات ورودی/خروجی در ثانیه) اندازه گیری می‌شود، قرار می‌گیرد که این سرعت باعث می‌شود برنامه‌های اندرویدی هنگام ذخیره و اجرا روی کارت، عملکرد مناسبی داشته باشند. با این توضیحات زمانی که قصد دارید کارت حافظه‌ای داشته باشید که بتوانید برنامه‌های اندروید را در آن نصب کنید، این ویژگی است که باید هنگام خرید کارت حافظه برای گوشی هوشمند خود به آن توجه کنید.

4. کلاس سرعت ویدیو: اگر در نظر دارید حافظه گوشی خود را برای ضبط ویدیو افزایش دهید، این معیاری است که باید هنگام خرید کارت microSD به آن توجه کنید. کلاس سرعت ویدیو حداقل سرعت نوشتن متوالی را تنظیم می‌کند که هنگام فیلمبرداری بسیار مهم است، هر چه رزولوشن دوربین گوشی هوشمند شما بالاتر باشد، سرعت بیشتری نیاز دارید.

5. سرعت نامی: همه سازندگان این سرعت را روی کارت چاپ نمی‌کنند، اما آنهایی که این سرعت را بر حسب مگابایت در ثانیه می‌نویسند حداکثر سرعت محصول را نشان می‌دهند تا بتوانید سریع‌ترین کارت را انتخاب کنید.

6. سرعت نسبی: این روش دیگری برای بازاریابی کارت با نمایش سرعت کارت در حین مراجعه به روزهای قدیمی نوشتن سی دی است. بنابراین اگر یک کارت microSD چیزی در حدود 100 x 150KBps داشته باشد، به این معنی است که سرعت کارت 15 مگابایت در ثانیه است.

رتبه‌بندی‌های استاندارد UHS می‌تواند سرعت رابط بین کارت microSD و دستگاه شما که احتمالا کارت خوان حافظه است را پوشش دهد؛ دلیل این کار هم آن است که چنین عملکردی باعث می‌شود که حداکثر سرعت انتقال داده بین این دو رابط محدود شود. با اطلاعاتی که در اختیار داریم سرعت UHS-I حداکثر 104 مگابایت در ثانیه است و معمولا یک عدد رومی را در زیر آرم U1 مشاهده خواهید کرد. UHS-II این اندازه را تا 156 مگابایت در ثانیه با امکان انتقال داده در هر دو جهت یا 312 مگابایت در ثانیه با انتقال داده فقط در یک جهت می‌تواند انجام دهد.

معرفی سه نمونه از بهترین کارت حافظه یا مموری کارت در بازار

در ادامه مقاله همراه باشید تا با بهترین کارت حافظه‌های موجود در بازار بیشتر آشنا شوید؛ همچنین اگر قصد خرید یک مموری کارت را دارید می‌توانید با توجه به مشخصات ارائه شده و قیمت کارت حافظه به انتخاب بهترین کارت حافظه مناسب دستگاهتان اقدام کنید.

کارت حافظه MicroSDXC اپیسر ظرفیت 64 گیگابایت

کارت حافظه MicroSDXC اپیسر از ظرفیت 64 گیگابایت استفاده می‌کند که با قابلیت‌هایی چون مقاومت دربرابر مغناطیس پرتو x، گرما و سرما همچنین پشتیببانی از فرمت Full HD و 3D با سرعت 85 مگابایت برثانیه امکان خواندن اطلاعات را برای شما فراهم می‌کند. برای خرید کارت حافظه 64 گیگابایتی اپیسر می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

قیمت و خرید کارت حافظه اپیسر

خرید کارت حافظه MicroSDXC اپیسر ظرفیت 64 گیگابایت از کالاتیک

کارت حافظه SDXC سیلیکون پاور ظرفیت 128 گیگابایت

کارت حافظه سیلیکون پاور مدل Superior Pro با ظرفیت 128 گیگابایت مقاوم دربرابر آب و پرتو X با پشتیبانی از فرمت Ultra HD و 4K در بازار محصولات هوشمند در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سرعت نوشتن در این کارت حافظه 80 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن اطلاعات در آن به 90 مگابایت می‌رسد. برای خرید این مدل از سری کارت‌ حافظه‌های Superior Pro به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت و خرید کارت حافظه سیلیکون پاور

خرید کارت حافظه SDXC سیلیکون پاور ظرفیت 128 گیگابایت از کالاتیک

کارت حافظه MicroSDXC سیلیکون پاور Superior Pro در 512 گیگابایت

ابر کارت حافظه سیلیکون پاور با ظرفیت 512 مگابایتی خیال شما را از بابت کمبود حافظه ذخیره سازی گوشی هوشمند راحت می‌کند. این کارت ححافظه در برابر آب، مغناطیس، پرتو X، سرما و گرما مقاوم است و با سرعت نوشتن اطلاعات 80 همچنین سرعت خواندن اطلاعات 100 نگابایت بر ثانیه عملکردی قابل قبول دربین حافظه‌های موجود در بازار ارائه می‌دهد. برای خرید کارت حافظه Superior Pro از سایت کالاتیک از طریق لینک زیر اقدام کنید.

قیمت و خرید کارت حافظه superior pro

خرید  MicroSDXC سیلیکون پاور 512مگابایت از کالاتیک

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی عوامل موثر در شناخت بهترین حافظه ذخیره سازی پرداختیم و سعی کردیم با ارائه راهنمای جامع انتخاب حافظه ذخیره سازی شما را در خرید بهترین کارت حافظه مناسب با دستگاهتان همراهی کنیم. به نظر شما چه نکات دیگری را باید قبل یا حین خرید کارت microSD در نظر بگیریم؛ با ما در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

 

پرسش‌های متداول

آیا همیشه خرید سریع‌ترین کارت موجود بهترین انتخاب خواهد بود؟

به صورت قطعی اینطور نیست. در برخی موارد ممکن است که دستگاه شما به آن سرعت بالا نیازی نداشته باشد یا به‌طور کامل از آن پشتیبانی نکند؛ بنابراین حتما می‌بایست به سازگاری دستگاه‌ها نیز دقت کرده و مواردی را خریداری کنید که بتوانند حداقل با یک آداپتوری نظیر USB-to-UHS II مناسب، امکان انتقال عکس و فیلم‌های شما را در زمان کمتری فراهم کند.

کارت حافظه microSD از کجا بخرم؟

برای خرید کارت حافظه می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید و با قیمتی مناسب هپ کمترین زمان ممکن محصول خود را درب منزل دریافت کنید.

چرا کارت حافظه بخریم؟

برای ذخیره داده و اطلاعاتی از قبیل عکس فیلم یا فایل و بسیاری دیگر از اطلاعات، پس از پر شدن حافظه ذخیره سازی گوشی‌تان به دلیل عدم وجود ظرفیت داخلی و ارتقا حافظه موجود مجبور به خرید یک  microSD برای دستگاهتان بشوید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.