مقایسه لپ تاپ لنوو با هوآوی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
اگرچه لپ‌تاپ‌ها هوآوی در ابتدای راه قرار دارند و قادر به رقابت با برترین لپ‌تاپ‌های لنوو نیستند؛ اما سری‌های پرچم‌دار این کمپانی می‌تواند با برخی از لپ‌تاپ‌های رده‌بالای لنوو نظیر لژیون 5 پرو رقابت کند. ما دراین مقایسه لپ تاپ لنوو با هوآوی قصد داریم با کنار هم قرار دادن لپ‌تاپ‌های این دو کمپانی، دریابیم که کدام‌یک ارزش خرید بالایی دارد. با کالاتیک تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هوآوی تا پیش از تحریم‌های ایالات متحده، پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان بود و از سال 2019 و آغاز تحریم‌های دو مرحله‌ای ایالات متحده، فروش گوشی‌های آن رو به افول گذاشت؛ اما این کمپانی چینی عقب نشینی نکرد و در کنار تولید گوشی‌های هوشمند، سری جدید لپ‌تاپ‌های میت‌بوک خود را به بازارهای جهانی عرضه کرد تا بتواند ضرر حاصل شده را جبران کند. لپ‌تاپ‌هایی که علی‌رغم نوپا بودن، توانسته‌اند با بسیاری از کمپانی‌ها از جمله لنوو وارد رقابت شوند.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

لنوو نیز ابتدا با نام Legend و به‌عنوان یکی از شرکای تجاری ABM فعالیت خود را آغاز و سپس در سال 1998 لایسنس سری Think را از شرکت IBM خریداری کرد. لنوو از همان سال محصولات لپ‌تاپ خود را ابتدا با نام ThinkPad آغاز کرد و پس از آن لپ‌تاپ‌هایی با نام‌های مختلف همچون آیدیاپد، یوگاپد، تینک بوک و سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ لژیون را به تولید رساند.

مقایسه بهترین لپ تاپ هوآوی با بهترین لپ تاپ لنوو

برای آنکه درک بهتری از عملکرد لپ تاپ های هواوی داشته باشیم، باید ابتدا به سراغ بهترین لپ تاپ‌های این شرکت برویم؛ از همین رو دستگاه Matebook X Pro 2022 به عنوان پرچمدار این شرکت چینی محسوب می‌شود که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها با لپ تاپ لنوو لژیون 5 پرو رقابت کند.

چنانچه تمایل به خرید لپ تاپ هواوی دارید می‌توانید به مقاله راهنمای خرید لپ تاپ هوآوی مراجعه کنید تا نسبت به تمامی محصولات ساخته شده این شرکت آشنا شوید. در ادامه به مقایسه بهترین لپ تاپ هواوی با بهترین لپ تاپ لنوو می‌پردازیم، با کالاتیک همراه باشید.

طراحی هوآوی Matebook X Pro 2022 بهتر است یا لنوو Legion 5 Pro

مقایسه طراحی لژیون 5 پرو با میت بوک ایکس 2022

سبک‌وزن بودن و ضخامت کم لپ‌تاپ‌ Matebook X Pro هوآوی یکی از شاخصه‌های طراحی آن محسوب می‌شود و این لپ‌تاپ 1.3 کیلوگرمی، 1 کیلو گرم از لنوو Legion 5 Pro با وزن 2.3 کیلوگرم سبک‌تر است؛ بنابراین حمل نقل آن به‌مراتب راحت‌تر از ایسوس خواهد بود.

اگرچه وزن کم لپ‌تاپ Matebook X Pro هوآوی یکی از شاخصه‌های مهم طراحی آن محسوب می‌شود؛ اما جنس بدنه، کیفیت ساخت و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز از دیگر ویژگی‌های ممتاز این لپ‌تاپ به‌شمار می‌روند و از سویی دیگر لنوو Legion 5 Pro نیز از طراحی بدنه فوق‌العاده با کیفیتی برخوردار است.

هر دو لپ‌تاپ به صورت یکپارچه از آلومینیوم ساخته شده‌اند که این موضوع باعث می‌شود تا دوام هر دو محصول در برابر ضربه و خط و خش افزایش پیدا کند تا خیال کاربران برای استفاده‌های طولانی مدت راحت باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی Matebook X Pro ضخامت بسیار کم 14 میلی‌متر آن است که 6 میلی‌متر از لپ‌تاپ Legion 5 Pro لنوو باریک‌تر اندازه‌گیری می‌شود. لولاهایی که هوآوی برای Matebook X Pro در نظر گرفته کاملاً مشابه لولاهای استفاده شده در لپ‌تاپ لنوو Legion 5 Pro است و کاربران می‌توانند درب هر دو دستگاه را با یک‌دست باز کننهد.

چینی‌ها با قراردادن وب‌کم در حاشیه پایینی و بین دو کلید F6 و F7 سری لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود طراحی سنتی وب‌کم‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها را کنار گذاشته و خلاقیت بیش‌تری در طراحی لپ‌تاپ‌ Matebook X Pro به خرج داده‌اند؛ با این‌وجود کیفیت وب‌کم این لپ‌تاپ به خوبی آنچه که در لنوو Legion 5 Pro شاهد هستیم، نیست.

کیبورد میت ایکس پرو هواوی از طراحی مشابه مک بوک پرو 13 اینچی اپل بهره می‌برد و اسپیکرهای دستگاه در اطراف کیبورد جزیره‌ای قرار گرفته است. همچین کلیدهای کیبورد از فاصله و گپ کاملا استانداردی برخوردارند که تجربه تایپ کاربران را تا حد بسیاری افزایش می‌دهد. در طرف دیگر لنوو برای لژیون 5 پرو صفحه کلید رده بالایی مانند هواوی در نظر نگرفته است و بیشتر برای گیمرها مناسب محسوب می‌شود.

هر دو دستگاه دارای پورت‌ها و اتصالات متعددی هستند که می‌توانید به‌راحتی تمام دستگاه‌های اکسترنال خود مانند هارد اکسترنال، کیبورد مجزا و ماوس، نمایشگر بزرگ‌تر و هدفون و میکروفون را به این دستگاه‌ها متصل کنید. در مجموع پنج پورت در Huawei MateBook X Pro 2022 به چشم می‌خورد که شامل یک جک 3.5 میلی‌متری صدا، دو درگاه USB-C در سمت راست و دو درگاه USB-C در سمت چپ می‌شود.

در مقابل، لنوو تعداد پورت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ این درگاه‌ها علاوه بر پورت شبکه شامل 4 عدد درگاه USB 3.0 Type A و بالاتر، 2 درگاه USB Type-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون/میکروفون می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت هر دو برند سعی کرده‌اند در بخش طراحی لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود علاوه بر خلاقیت، کیفیت بالا را نیز لحاظ کنند تا محصول بی‌نقصی داشته باشند. لپ‌تاپ Matebook X Pro هوآوی با وزن و ضخامت کمی که دارد توانسته تا حدی در بخش طراحی، لپ تاپ لنوو را پشت سر بگذارد.

نمایشگر هوآوی Matebook X Pro 2022 بهتر است یا لنوو Legion 5 Pro ؟

مقایسه نمایشگر لژیون 5 پرو با میت بوک ایکس 2022

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نمایشگر هواوی میت‌بوک ایکس پرو 2022 با نمایشگر لپ‌تاپ لژیون 5 پرو لنوو در پشتیبانی از فرمان‌های لمسی است؛ در واقع لپ‌تاپ هوآوی از پنل لمسی پشتیبانی می‌کند، در حالی که نمایشگر لنوو فاقد این ویژگی است. هوآوی Matebook X Pro از پنل IPS با ابعاد 13.9 اینچ بهره می‌برد و با نسبت تصویر 3 به 2 گزینه مناسبی برای تماشا محتوای وب، ویرایش اسناد یا برنامه‌نویسی محسوب می‌شود.

زولوشن 2000 در 3000 پیکسل پنل لمسی میت‌بوک ایکس پرو با تراکم 260 پیکسل ‌در هر اینچ تصاویر بسیار واضح و با کیفیتی را ارائه می‌کند؛ به‌طوری‌که مطالعه‌ متون و تماشای محتوای ویدئویی و تصاویر را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌سازد.

لنوو لپ‌تاپ لژیون 5 پرو خود را به نمایشگر 16 اینچی بسیار باکیفتی مجهز کرده که از وضوح 1600 در 2560 پیکسل بهره می‌برد. این پنل IPS LCD با نرخ نوسازی 165 هرتزی گزینه بسیار مناسبی برای گیمرها، وب گردی، تماشای ویدئو و کار با اپلیکیشن‌های مختلف به‌شمار می‌رود.

هر دو نمایشگر از حداکثر روشنایی 500 نیت برخوردارند؛ که کار کردن با هر دو دستگاه هنگام کار کردن در محیط‌های بسته و باز مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما کنتراست تصویر در Matebook X pro هوآوی به مراتب بهتر از Legion 5 Pro‌ لنوو است. این کنتراست در دستگاه هوآوی به 1500 به 1 می‌رسد در حالی که دستگاه لنوو از کنتراست 102 به 1 بهره می‌برد.

خرید لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro از فروشگاه کالاتیک

سخت افزار هوآوی Matebook X Pro 2022 بهتر است یا لنوو Legion 5 Pro

سخت‌افزار لپ تاپ می‌تواند برنده این مقایسه و رقابت را مشخص کند؛ زیرا قدرت سخت افزاری و پردازشی یکی از مهم‌ترین عوامل هنگام خرید لپ تاپ محسوب می‌شود. لنوو معمولا قدرتمندترین و جدیدترین سخت‌افزار را برای سری لپ‌تاپ‌های لژیون خود در نظر می‌گیرد؛ چون محصولات گیمینگ این شرکت هستند و کاربری متفاوتی دارند و هوآوی نیز تلاش کرده تا برای سری ایکس لپ‌تاپ‌های میت‌بوک خود از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده کند.

خرید لپتاپ

در ادامه مقایسه لپ تاپ لنوو با هوآوی بررسی خواهیم کرد که سخت افزار هوآوی Matebook X Pro 2022 بهتر است یا لنوو Legion 5 Pro؛ بنابراین بخش‌های اصلی نظیر پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی، حافظه رم، فضای ذخیره سازی و مدت زمان شارژدهی لپ‌تاپ‌ها را با یکدیگر مقایسه خواهند شد.

مقایسه عملکرد لژیون 5 پرو با میت بوک ایکس پرو 2022

 پردازنده اصلی: هر دو کمپانی لنوو و هوآوی لپ‌تاپ‌های Matebook X pro و Legion 5 Pro خود را به پردازنده نسل 11 اینتل Core i7 مجهز کرده‌اند؛ با این تفاوت که پردازنده نسل 11 اینتل Core i7 که لنوو برای لژیون 5 پرو خود در نظر گرفته سری 11800H است که نسبت به 1195G7 لپ‌تاپ هوآوی قدرت پردازش بیشتری را ارائه می‌دهد.

پردازنده مرکزی میت‌بوک هوآوی شامل 4 هسته و 8 رشته می‌شود و در حالی که پردازنده 11800H لژیون 5 پرو لنوو از 8 هسته پردازشی و 16 رشته تشکیل شده است که در نتیجه هم در عملیات تک رشته‌ای و هم در عملیات چند رشته‌ای، لنوو عملکرد بهتری را می‌تواند ارائه دهد.

پردازنده لژیون 5 پرو از 24 مگابایت حافظه کش برخوردار بوده که این حافظه کش در میت‌بوک ایکس پرو هوآوی به 12 مگابایت می‌رسد. هر دو پردازنده با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده‌اند که در نتیجه میزان مصرف انرژی بالایی دارند و می‌توانند در استفاده‌های سنگین گرمای زیادی تولید کنند.

• پردازنده گرافیکی: در بخش پردازش گرافیکی، میت‌بوک ایکس هوآوی با اختلاف زیادی از لژیون 5 پرو لنوو شکست می‌خورد؛ زیرا میت‌بوک ایکس پرو فاقد پردازنده گرافیکی جداگانه است و از پردازنده گرافیکی یکپارچه Iris Xe برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند.

این در حالی است که لنوو لپ‌تاپ لژیون 5 پرو خود را به پردازنده گرافیکی مجزا و بسیار قدرتمند GeForce RTX 3050 Ti انویدیا مجهز کرده است. می‌توان گفت لپ‌تاپ لژیون 5 پرو لنوو برای گیمرها انتخاب بهتری شمرده می‌شود و لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس پرو برای کارهای روزمره و گرافیکی سبک عملکرد گرافیکی بهتری دارد.

• حافظه رم: در بخش حافظه رم، هوآوی برای لپ‌تاپ Matebook X Pro خود سنگ تمام گذاشته و آن را با رم 16 گیگابایتی پرسرعت و کم‌مصرف LPDDR4 عرضه کرده است. البته توجه داشته باشید، این رم به صورت شده روی مادربرد نصب است و قابلیت ارتقا ندارد. لنوو نیز Legion 5 Pro را به 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 مجهز کرده که اگرچه سرعت آن کمی پایین‌تر از هوآوی است اما قابلیت ارتقا دارد که نکته مثبتی محسوب می‌شود.

• فضای ذخیره‌سازی: هوآوی به طور سخاوتمندانه‌ای 1 ترابایت حافظه SSD NVMe PCIe را برای میت‌بوک ایکس پرو خود در نظر گرفته است که می‌توان گفت این SSD در کنار 16 گیگابایت رم LPDDR4 یک لپ‌تاپ فوق‌سریع محسوب می‌شود؛ ولی لنوو به SSD NVMe با ظرفیت 512 گیگابایت بسنده کرده که فقط برتری هواوی در این بخش فقط فضای ذخیره‌سازی بیشتری است که کاربران را مدت طولانی‌تری از افزایش حافظه یا خرید درایو جانبی بی‌نیاز می‌سازد.

• عمر باتری: لپ‌تاپ Matebook X Pro به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 60 وات ساعتی مجهز شده است که با توجه به نوع پردازنده، می‌تواند بین 4 تا 5 ساعت شارژ نگه‌دارد. این در حالی است که باتری 80 وات ساعتی Legion 5 Pro با توجه به پردازنده 11800H حداکثر تا 2 ساعت دوام بیاورد. البته تفاوت نوع کاربری هر دو دستگاه نیز در این بخش بی‌تاثیر نیست؛ زیرا محصولات گیمینگ توان بیشتری را برای ارائه عملکرد بالا طلب می‌کنند.

با توجه به این موضوع که لپ‌تاپ Legion 5 Pro لنوو دستگاه گیمینگ به حساب می‌آید، از سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به Matebook X Pro برخوردار است؛ در بخش پردازنده اصلی این تفاوت چندانی در عمل مشاهده نمی‌شود، اما در بخش پردازنده گرافیکی لژیون 5 پرو لنوو پیروز می‌شود. هوآوی با در نظر گرفتن 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 و یک ترابایت حافظه SSD توانسته این لپ‌تاپ را به گزینه عالی برای کاربرانی با استفاده‌های روزمره، اداری و دانشجویی تبدیل کند.

لپ تاپ های لنوو بهتر است یا هوآوی ؟

برند هوآوی سعی کرده با تولید لپ‌تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار وارد بازار لپ‌تاپ شود و این بار با اولترابوک‌های خود به رقابت با سایر برندهای جهانی پرداخته است. یکی از رقبای جدی هوآوی، برند لنوو است که تجربه بسیار موفقیتی در طراحی، تولید و عرضه لپ‌تاپ در جهان دارد.

هوآوی سعی کرده تا با خلاقیت و نوآوری در طراحی نوت‌بوک‌ها و قیمت پایین‌تر نسبت به سایر برندها، نظر کاربران به خود جلب کند؛ اما لنوو با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندتر، آن دسته از کاربرانی را مورد هدف قرار داده که به دنبال لپ‌تاپی با عملکردی عالی هستند. در ادامه به بررسی کامل‌تر این دو برند خواهیم پرداخت.

مقایسه طراحی لپ تاپ های لنوو با هوآوی

مقایسه طراحی کیبورد لژیون 5 پرو با میت بوک ایکس پرو 2022

مسلماً لنوو پس از سال‌ها حضور در بازار کامپیوتر و لپ‌تاپ سعی کرده است نقص‌های موجود در لپ‌تاپ‌های قدیمی را رفع کرده و دستگاه‌های جدید خود را باکیفیت ساخت بالاتر و طراحی جذاب‌تر به بازار عرضه کند. متأسفانه لپ‌تاپ‌های لنوو از اقتصادی گرفته تا پرچم‌دار، علی‌رغم کیفیت ساخت بالا، وزن و ضخامت زیادی داشته که حمل‌ونقل آن را کمی دشوار می‌سازد.

از سویی دیگر هوآوی دقیقاً بر همین مسئله تمرکز دارد و لپ‌تاپ‌هایی با وزن بسیار کم و ابعادی جمع‌وجور تولید می‌کند که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند. همچنین این برند چینی مانند لنوو از متریال ساخت باکیفیتی برای لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده اما از نظر نوآوری و خلاقیت در طراحی ساخت، یک قدم جلوتر از لنوو است.

در طراحی کیبورد و ترک پد نیز هر دو برند عملکرد خوبی را در تمامی رده لپ‌تاپ‌های تولید شده خود ارائه می‌دهند و صفحه‌کلید جزیره‌ای که هر دو برند برای لپ‌تاپ‌های خود در نظر گرفته‌اند از دقت و سرعت بالایی برخوردارند. ترک پد، وب‌کم و اسپیکرهایی که این دو برند برای لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده‌اند نیز به‌گونه‌ای طراحی و تولید شدند که تجربه شنوایی و دیداری خوبی را برای کاربر به ارمغان بیاورند.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ های لنوو با هوآوی

مقایسه نمایشگر لژیون 5 پرو با میت بوک ایکس پرو 2022

نمایشگر بخشی است که بسیاری از کمپانی‌ها از آن غافل هستند و در تولید لپ‌تاپ اقتصادی از پنل‌هایی به مراتب ضعیف‌تری استفاده می‌کنند. هوآوی نیز در ابتدای راه خود، دچار همین خطا شد که به‌مرور این ضعف را جبران کرد و از سال 2022 شاهد لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر فوق‌العاده از این کمپانی هستیم.

اما لنوو بیش‌تر تمرکز خود را رو سخت‌افزار گذاشته و توجه زیادی به نمایشگر ندارد؛ بنابراین همان‌طور که در بخش مقایسه لپ تاپ ایسوس با هوآوی شاهد بودید، هوآوی از نمایشگرهای واضح‌تر، شارپ‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به لنوو استفاده کرده است.

در مجموع می‌توان گفت نمایشگرهایی که هر دو برند برای لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کنند قابل‌قبول است؛ اما هوآوی سعی کرده تا ضعف سخت‌افزاری خود را با ارائه صفحه نمایشی قدرتمند جبران کند. در ادامه به بررسی سخت‌افزارهایی که این دو برند برای لپ‌تاپ‌های خود در نظر گرفته‌اند، خواهیم پرداخت.

مقایسه سخت افزار لپ تاپ های لنوو با هوآوی

مقایسه سخت افزار و باتری لنوو با هواوی

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، لنوو همواره سعی کرده با ارائه سخت‌افزار قدرتمند، گیمرها و کاربرانی را که به دنبال عملکرد بالا در لپ‌تاپ هستند به خود جذب کند؛ بنابراین می‌توان گفت لنوو برای هیچ یک از لپ‌تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار خود از سخت‌افزار ضعیف استفاده نکرده است.

در طرف دیگر هواوی سعی کرده تا با میان‌رده نگه‌داشتن سخت‌افزار در لپ‌تاپ‌های خود، علاوه بر اینکه نیاز اغلب کاربران را از نظر قدرت پردازشی برطرف کند تا قیمت را نیز پایین نگه دارد. همان‌طور که در بخش مقایسه لپ تاپ هوآوی با لنوو مشاهده کردید، هوآوی حتی برای لپ‌تاپ پرچم‌دار خود نیز از پردازنده، گرافیک و رم بالایی استفاده نکرده و به سخت‌افزار میان‌رده بسنده کرده است.

مقایسه قیمت لپ تاپ های لنوو با هوآوی

سیاست کمپانی هوآوی مانند اغلب کمپانی‌های چینی، پایین نگه‌داشتن قیمت نهایی محصولات تولید شده‌شان است. هوآوی توانسته علی‌رغم حفظ کیفیت ساخت، قیمت تمام شده را نیز پایین گنه دارد که در نتیجه به فروش بالایی دست پیدا کند. البته دقت داشته باشید که پایین نگه‌داشتن قیمت، منجر به استفاده از سخت‌افزار میان‌رده شده است.

از سویی دیگر سیاست کمپانی لنوو نیز پایین نگه‌داشتن قیمت نهایی لپ‌تاپ‌های تولید شده است؛ اما با این حال از سخت‌افزار قدرتمندی در لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود استفاده کرده است. شاید لازم باشد چند سال دیگر نیز منتظر بمانیم تا هواوی بتواند مانند لنوو در کنار پایین نکه‌داشتن قیمت نهایی، از سخت‌افزار قدرتمند در لپ‌تاپ‌های خود استفاده کند.

سخن آخر

هواوی به تازگی وارد دنیای لپ‌تاپ شده. بازاری که رقبای سرسخت و قدیمی داشته که هریک سیاست‌های جذب مشتری خود را دارند. با این حال، این کمپانی توانسته با خلاقیت در طراحی و ساخت، کیفیت ساخت بالا و ارائه نمایشگرهای قدرتمند در کنار قیمت مناسب، جایگاه خوبی را در بین سایر رقبای خود پیدا کند.

یکی از رقبای سرسخت هوآوی در زمینه تولید لپ‌تاپ،‌ کمپانی لنوو است که علی‌رغم آنکه مانند هوآوی سعی در پایین نگه‌داشتن قیمت دارد، سخت‌افزاری به مراتب قدرتمندتر از هوآوی برای لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود در نظر گرفته است. در نهایت باید چند سال دیگر منتظر بمانیم و نسل‌های بعدی لپ‌تاپ‌های هوآوی را مورد بررسی قرار دهیم تا دریابیم این برند می‌تواند رقبای خود را شکست دهد یا خیر.

پرسش‌های متداول

لنوو با ارائه لپ تاپ های پرچمدار خود بیشتر کدام کاربران را مورد هدف فروش قرار داده؟

لنوو همواره سعی داشته تا با ارائه سخت‌افزار قدرتمند، گیمرها و کاربرانی که به دنبال عملکرد بالای یک لپ‌تاپ هستند را به خود جذب کند.

لپ تاپ های هوآوی مناسب کدام کاربران هستند؟

هوآوی با میان‌رده نگه‌داشتن سخت‌افزار استفاده شده در لپ‌تاپ‌های خود، علاوه بر اینکه نیاز اغلب کاربران را از نظر قدرت پردازشی برطرف سازد، قیمت را نیز پایین نگه داشته بنابراین لپ تاپ های این کمپانی برای کارهای اداری و روزمره مناسب است. 

مهم ترین ویژگی لپ تاپ های هوآوی چیست؟

مهم‌ترین ویژگی لپ‌تاپ‌های هوآوی طراحی خلاقانه و بعد از آن نمایشگر بسیار باکیفیت آن است که حتی از نمایشگر لپ‌تاپ‌های پرچمدار لنوو نیز کیفیت پخش بالاتری دارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.