آموزش کامل ساخت کانال یوتیوب


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
یوتیوب یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست که کاربران را به تولید محتوای ویدیویی باکیفیت تشویق می‌کند. در این مقاله به آموزش ساخت کانال یوتیوب و مزایای آن می‌پردازیم.

ساخت کانال یوتیوب چطور انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟ یوتیوب یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است و به‌عنوان یک موتور جستجوی مهم در دنیا معرفی می‌شود. ساخت کانال یوتیوب می‌تواند کمک زیادی به یک کسب‌وکار یا فرد در جهت افزایش سود و کسب درآمد کند. اگر به تازگی به فکر ساخت یک کانال یوتیوب افتاده‌اید، باید مراحل آن را به ترتیب یاد بگیرید. در این مقاله درباره مزایا و نحوه ساخت کانال یوتیوب صحبت می‌کنیم.

مزایای ساخت کانال یوتیوب

سوالی که پاسخ به آن اهمیت زیادی دارد، این است که مزایای ساخت کانال یوتیوب چیست؟ در واقع افراد و کسب‌وکارهای زیادی در جهان هستند که با ساخت کانال یوتیوب از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. همانطور که می‌دانید یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان پس از گوگل است. مزایای ساخت کانال یوتیوب به شرح زیر است.

برندتان را به دیگران معرفی کنید

وقتی محتوای ویدیویی خود را در یوتیوب به اشتراک می‌گذارید، مخاطبان هدف محتوای شما را از طریق موتور جستجوی Google و Youtube پیدا می‌کنند. دیده شدن محتوای ویدیویی شما، به آگاهی از برندتان و معرفی آن کمک می‌کند.
یک کانال یوتیوب به تولید Lead کمک می‌کند.

به طور کلی Youtube به کسب‌وکار شما کمک می‌کند که فقط با چند کلیک به مخاطبان زیادی در سراسر جهان متصل شوید. برای این کار می‌توانید ویدیوی خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. به علاوه می‌توانید لینک‌هایی را در محتوای خود بگنجانید تا کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات مختلف سایت شما هدایت شوند.

یوتیوب شما را به‌عنوان یک مرجع قابل اعتماد معرفی می‌کند

یکی دیگر از مزایای ساخت کانال یوتیوب، ایجاد اقتدار و اعتبار برای شماست. شما با تولید محتوای باکیفیت می‌توانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. برای استفاده از قدرت یوتیوب در جهت جلب اعتماد کاربران محتواهایی با مضمون معرفی تیم، محتوای پشت صحنه و رضایت مشتری تهیه و منتشر کنید.

کانال یوتیوب در جذب مشتری به شما کمک می‌کند

یکی از مهم‌ترین مزایای ساخت کانال یوتیوب، جذب مشتری و افزایش فروش است. در واقع پس از شناسایی مخاطبان هدف می‌توانید پیام برندتان را به مشتریان بالقوه منتقل کنید تا منجر به فروش بیشتر شود. در واقع در فیلم‌های یوتیوب می‌توانید همه خدمات و کالاهای خود را در طول چند دقیقه توضیح دهید تا مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

افزایش سود با تولید محتوا در یوتیوب

ساخت کانال یوتیوب و استفاده از آن رایگان است

این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ساخت کانال یوتیوب به شمار می‌رود. با ساخت این کانال می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه در جهت رشد مخاطبان و جذب مشتریان گام بردارید. همه مزایایی که در این بخش از مقاله آموزش کامل ساخت یوتیوب به آن اشاره کردیم، فقط بخشی از امتیازاتی هستند که می‌توانید به دست آورید.

ترتیب مراحل ساخت کانال یوتیوب

برای اینکه یک کانال یوتیوب موفق داشته باشید، در اولین قدم باید یک اکانت بسازید. ساخت کانال یوتیوب مزایای زیادی برای شما خواهد داشت که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن کسب درآمد است. اگر برای ساخت یک کانال یوتیوب آماده‌اید، در اولین قدم باید مراحل زیر را انجام دهید.

۱. یک حساب Google ایجاد کنید

احتمال کمی وجود دارد که یک حساب کاربری در گوگل نداشته باشید. با این حال اگر هنوز حسابی در گوگل ندارید، به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله می‌توانید آموزش ساخت حساب Google را یاد بگیرید.

۲. در ۴ مرحله یک کانال Youtube بسازید

ساخت کانال یوتیوب به زمان زیادی نیاز ندارد و به‌راحتی انجام می‌شود. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. وارد Youtube شوید.

۲. روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و از لیست روی گزینه Create a Channel را بزنید.

۳. عکس پروفایل خود را آپلود کنید و نام کانال خود را تایپ کنید (به یاد داشته باشید که عکس پروفایل باید مربع یا گرد با کیفیت ۸۰۰ در ۸۰۰ و در فرمت PNG، JPG، BMP یا GIF باشد.)

۴. در قسمت پایین سمت راست بر گزینه Create Channel کلیک کنید.

به شما تبریک می‌گوییم کانال یوتوب شما آماده است.

ساخت کانال یوتوب

۳. شماره تلفن خود را با Youtube تایید کنید

در این مرحله یک کانال یوتیوب جدید در اختیار قرار می‌گیرد و باید شماره تلفن خود را با آن تایید کنید. با تایید شماره تلفن امکانات مختلفی مثل آپلود ویدیوهای طولانی‌تر از ۱۵ دقیقه، آپلود تصاویر کوچک و پخش Live داشته باشید. برای تایید شماره تلفن خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. دوباره روی عکس نمایه خود کلیک کنید و روی Youtube Studio بزنید.

۲. تنظیمات را از نوار سمت چپ انتخاب کنید.

۳. پس از انتخاب تب Channel باید روی Feature Eligibility کلیک کنید.

۴. در قسمت Under Intermediate بر تایید شماره تلفن کلیک کنید و اعلان‌های روی صفحه نمایش را دنبال کنید.

۴. یک بنر و Watermark ویدیویی به کانال خود اضافه کنید

یکی از کارهایی که در روند ساخت کانال یوتیوب می‌توانید انجام دهید، اضافه کردن بنر و Watermark به آن است. بنر یک تصویر افقی و بلند است که در بالای صفحه اصلی کانال قرار می‌گیرد. با طراحی درست و هوشمندانه این بنر، موضوع کانال خود را به دیگران معرفی خواهید کرد. در ضمن Watermark یک تصویر کوچک است که در گوشه سمت راست همه ویدیوهای شما قرار می‌گیرد.

وقتی کاربران روی تصویر کلیک می‌کنند یا ماوس را روی آن قرار می‌دهند، یوتیوب پیشنهاد عضو شدن در کانال را به آن‌ها می‌دهد. شما می‌توانید لوگوی کانال یا هر چیز مربوط به کانالتان را به‌عنوان Watermark انتخاب کنید. پس از اینکه بنر یا Watermark مورد نظرتان را ایجاد کردید، باید مراحل زیر را برای اضافه کردن آن به کانال طی کنید.

۱. به استودیوی Youtube بروید و بر سفارشی‌سازی در قسمت نوار سمت چپ کلیک کنید.

۲. روی قسمت Branding کلیک کنید.

۳. بخش بنر و Watermark را پیدا کنید و برای افزودن هر پست جدید، روی آپلود کلیک کنید.

نکات آپلود بنر در یوتیوب:

  • اندازه تصویر حداقل ۲۰۴۸ در ۱۱۵۲ پیکسل باشد.
  • نسبت تصویر ۱۶:۹ باشد.
  • حداکثر حجم فایل ۶ مگابایت باشد.

نکات آپلود واترمارک ویدیو:

  • ابعاد تصویر ۱۵۰ در ۱۵۰ پیکسل باشد.
  • فایل در فرمت Gif، PNG، BMP و JPEG باشد.
  • حداکثر حجم فایل، ۱ مگابایت باشد.

۴. موضوع کانال خود را پیدا کنید

در واقع این یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت کانال یوتیوب به حساب می‌آید که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. در این بخش به کاربران یوتیوب خواهید گفت که چه محتوایی برای ارائه دارید تا تصمیم بگیرند آن را تماشا کنند. موضوعات مختلفی برای انتخاب وجود دارد: آشپزی، بازی، فناوری، آرایش و زیبایی، تناسب اندام، حیوانات خانگی، کسب‌وکار، کمدی، موسیقی، ورزش و بسیاری از موضوعات دیگر از گزینه‌های موجود برای انتخاب هستند.

آموزش ساخت کانال یوتیوب

۵. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

پس از اینکه موضوع کانال خود را انتخاب کردید، پیدا کردن مخاطبان هدف کار راحتی می‌شود. شناسایی مخاطب هدف اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت. درک نیازهای مخاطبان شما کمکتان می‌کند تا ایده‌های ویدیویی بهتر و بیشتری پیدا کنید. فایده دیگر شناسایی مخاطبان این است که خواهید فهمید چه زمانی باید ویدیوی خود را در کانال یوتیوب آپلود کنید.

۶. یک ارزش پیشنهادی به دنبال‌کنندگان خود ارائه کنید

حالا که موضوع کانال و مخاطبان هدف خود را انتخاب کردید، باید یک ارزش پیشنهادی به کاربران ارائه دهید. به‌عنوان مثال شما در طی یک بیانیه کوتاه به مخاطبان اعلام می‌کنید که کانال شما درباره چیست و آن‌ها با تماشای شما چه چیزی به دست می‌آورند.

۷. رقبای خود را در یوتیوب پیدا کنید

یکی دیگر از کارهایی که در طی ساخت کانال یوتیوب باید در نظر داشته باشید، شناسایی رقبای خود است. شناسایی و بررسی رقبا به شما کمک می‌کند تا محتوای بهتر و باکیفیت‌تری بسازید. برای پیدا کردن رقبا فقط باید کانال‌های شبیه به کانال خود را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید کلمه کلیدی‌های حوزه کارتان را جستجو کنید.

۸. فهرستی از ایده‌های ویدیویی تهیه کنید

به یاد داشته باشید که داشتن ایده برای تولید محتوای منظم در یوتیوب اهمیت زیادی دارد. از همین رو باید پیش از شروع به پست کردن در یوتیوب، چند ایده مفید و آماده داشته باشید. به این ترتیب زمان بیشتری را برای خلق کردن محتوای باکیفیت خواهید داشت. برای پیدا کردن ایده محتوای کانال یوتیوب، می‌توانید به اخبار مربوط به حوزه کار خود، محتوای رقبا و موضوعات پرطرفدار مراجعه کنید.

۹. ایده‌های تولید محتوای ویدیویی خود را با تحقیق کلمات کلیدی آزمایش کنید

برای اینکه بازدید کافی از یک محتوای ویدیویی در یوتیوب را دریافت کنید، باید میزان جذابیت و محبوبیت آن را بسنجید. در این جهت می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به آن موضوع را در یوتیوب جستجو کنید. پس از بررسی میزان بازدید ویدیوها و انتخاب ایده، باید کلمات کلیدی مرتبط را به توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید. با این کار به موتور جستجو خواهید گفت که محتوای شما را به چه کسانی نشان دهد.

۱۰. تجهیزات مورد نیاز برای ساخت کانال یوتیوب را تهیه کنید

شاید اولین سوالی که درباره ساخت کانال یوتیوب به ذهن دوستداران این پلتفرم برسد، هزینه آن است. در واقع ساخت و راه‌اندازی کانال یوتیوب هزینه خاصی ندارد. برای شروع می‌توانید کمترین امکانات ممکن را خریداری کنید تا در طی زمان لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. به طور کلی لوازم زیر می‌توانند برای مدیریت و ساخت کانال یوتیوب به شما کمک کنند.

دوربین فیلمبرداری DSLR یا گوشی هوشمند برای ضبط ویدیو

هارد اکسترنال برای ذخیره فایل‌های ویدیویی

برنامه ویرایش ویدیو

تجهیزات روشنایی

میکروفون

سه‌پایه

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت کانال یوتیوب

۱۱. اولین ویدیوی خود را در کانال یوتیوب آپلود کنید

این همان چیزی است که برای آن برنامه‌ریزی کردید: آپلود ویدیو در کانال یوتیوب. حالا که مخاطب خود را شناسایی کردید و معرفی کانال را به‌خوبی انجام دادید، وقت آپلود اولین ویدیوی شماست. در طول زمان می‌توانید میزان بازدید ویدیو را بررسی کنید و با مخاطبان خود از طریق کامنت تعامل داشته باشید.

سخن آخر

در نهایت با ساخت کانال یوتیوب می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، ارزش‌آفرینی کنید، مخاطبان را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید و پس از مدتی از ویدیوهای خود کسب درآمد کنید. یوتیوب می‌تواند تصویری جذاب و متفاوت از شما یا کسب‌وکارتان بسازد و پلی برای ارتباط با دنیای بیرون باشد که این مستلزم تولید محتوای منظم، باکیفیت و جذاب است.

آیا تا به حال تجربه ساخت کانال یوتیوب و تولید محتوا در آن را داشته‌اید؟ چه تجربیاتی در راستای ساخت کانال یوتیوب کسب کرده‌اید؟

پرسش‌های متداول

آیا امکان کسب درآمد از کانال یوتیوب وجود دارد؟

بله، در صورتی که بازدیدهای هر ویدیو به بیش از ۱۰۰۰ برسد، می‌توانید از آن‌ها کسب درآمد کنید.

چه محتوایی در یوتیوب تولید کنیم؟

این کاملا به شما، علاقه و تخصصتان بستگی دارد و هر ویدیویی مخاطبان خاص خود را خواهد داشت.


خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.