رونمایی از اپلیکیشن Passwords در رویداد WWDC 2024


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
براساس گزارش‌های اعلام شده، احتمال می‌رود که در رویداد WWDC اپل از اپلیکیشن جدید خود به نام Passwords در سیستم عامل iOS 18 رونمایی کند.

رویداد WWDC یکی از مهمترین کنفرانس‌های اپل است که سالانه توسط این شرکت آمریکایی برگزار می‌شود و در آن از تغییرات نرم‌افزاری جدیدی که قرار است در قالب پلتفرم‌های مختلف در اختیار کاربران قرار بگیرد رونمایی می‌شود.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که احتمال می‌رود در مراسم WWDC از آن رونمایی شود، برنامه Passwords Apple است. این برنامه عملکردی مشابه iCloud Keychain دارد و امکان تولید و ذخیره رمزهای عبور را برای کاربر فراهم می‌کند.

قیمت گوشی موبایل

معرفی اپلیکیشن Passwords Apple در رویداد WWDC

طبق گزارش مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد دارد اپلیکیشن بهینه‌تری را برای تولید و ذخیره رمز ورود وارد سیستم‌عامل جدید خود یعنی iOS 18 کند. شایعه‌ها حاکی از آن است که این نرم‌افزار علاوه بر دستگاه‌های اپل، بر روی کامپیوترهای ویندوزی نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اما هنوز اطلاعاتی در مورد استفاده آن روی سیستم های اندرویدی منتشر نشده است.

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه نرم‌افزار Passwords Apple این است که در این برنامه مدیریت پسوردها برای کاربران آسان‌تر شده و آنها می‌توانند حتی از طریق اپلیکیشن‌های دیگر پسوردهای خود را در آن وارد و ذخیره کنند. همچنین ادعا می‌شود که اپلیکیشن Passwords Apple از قابلیت تایید هویت کاربران مانند Google Authenticator پشتیبانی خواهد کرد.

ویژگی دیگری که اپل برای راحتی کاربران خود در این برنامه از آن استفاده کرده، تکمیل قسمت نام کاربری و رمز عبور به صورت خودکار است و از وارد کردن اطلاعات به صورت دستی جلوگیری می‌کند.

اپلیکیشن Passwords Apple

برنامه Passwords اپل که به عنوان جایگزینی برای برنامه‌هایی چون 1Password و LastPass معرفی می‌شود، راه ساده‌تری را برای کاربران iPhone، iPad و Mac فراهم می‌کند تا بتوانند به اطلاعات ورودی که از پیش ذخیره کرده بودند، دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن Passwords Apple علاوه بر تولید و ذخیره رمزهای عبور برای وب سایت‌ها، شامل رمزهای عبور شبکه Wi-Fi و Passkeys نیز خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که این برنامه توانایی استفاده از Face ID یا Touch ID را برای ورود به وب سایت‌ها به جای رمز عبور خواهد داشت.

هدف اپل از معرفی اپلیکیشن Passwords، تشویق کاربران به استفاده از رمزهای عبور قوی‌تر و اجتناب از استفاده از رمز عبور تکراری برای چندین وب سایت یا برنامه است. به طور کلی باید منتظر بمانیم تا ببینیم که اپلیکیشن Passwords چه امکانات دیگری را به کاربران ارائه می‌دهد و تا چه اندازه می‌تواند با اپلیکیشن‌های مشابه رقابت کند.

همچنین برای آشنایی با رویداد WWDC 2024 می‌توانید به مقاله اخبار رویداد WWDC 2024 اپل مراجعه کنید.

خرید لوازم دیجیتالی با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.