آخرین اخبار رویداد جدید اپل | نوبت درخشش اپل در 2024 فرا رسید!


زهرا طریقتی ثانی
نظرات 0
content-main-img
نوبتی هم که باشد این بار نوبت درخشش اپل است! اپل در رویداد It’s Glowtime قرار است از محصولات جدید خود خصوصا آیفون 16 رونمایی کند. در این مقاله به بررسی مراسم Its Glow Time و محصولاتی که قرار است در این رویداد جدید اپل 2024 رونمایی شوند می‌پردازیم.

وقت درخشش است!!! اپل، رویداد جدید خود را با شعار "It’s Glow Time" قرار است به زودی برگزار کند. در این رویداد، اپل به معرفی و رونمایی از محصولات جدید خود می‌پردازد. در این مقاله سعی بر این داریم به مراسم Its Glow Time و محصولاتی که قرار است در رویداد اپل 2024 معرفی و رونمایی شوند بپردازیم. با ما همراه باشید.

رویدادد its glow time اپل در سال 2024

زمان و مکان مراسم Its Glow Time

رویداد جدید اپل با عنوان It’s Glow time به معنای "زمان درخشش است"، شناخته شده و قرار بر این است که در تاریخ 9 سپتامبر 2024 (دوشنبه 19 شهریور 1403) برگزار شود. تایم دقیق برگزاری مراسم Its Glow Time، ساعت 10 و نیم صبح به وقت محلی است که معادل ساعت 20:30 به وقت ایران می‌شود.

مکان برگزاری این رویداد در تئاتر استیو جابز (Steve Jobs Theater) واقع در پارک اپل (Apple Park) خواهد بود.

رونمایی از محصولات سری آیفون 16 در رویداد It’s Glowtime

در رویداد معرفی محصولات جدید اپل، یکی از اصلی‌ترین محصولاتی که قرار معرفی شوند سری 16 آیفون خواهد بود. اپل برای گوشی‌های سری 16 آیفون، قول صفحه نمایش لبه به لبه (edge-to-edge displays) را داده است. این به این معنی است که صفحه نمایش این گوشی‌ها قرار است کمی بزرگ‌تر و حاشیه آن‌ها کمتر باشد.
با توجه به شایعات، گوشی Apple iPhone 16 Pro Max دارای صفحه نمایشی با اندازه 6.9 اینچ خواهد بود که در مقایسه با نسل قبلی این گوشی یعنی گوشی Apple iPhone 15 Pro Max کمی بزرگ‌تر شده و نسبت ابعاد صفحه نمایش آن به بدنه 92.0 درصد است که فضای بیشتری را به کاربر اختصاص می‌دهد. در جدول زیر میزان تغییرات اندازه صفحه نمایش هر کدام از این گوشی‌ها را نسبت به نسل قبلی خود مشاهده خواهید کرد.

مدل اندازه صفحه نمایش مدل اندازه صفحه نمایش
Apple iPhone 16 6.1 اینچ Apple iPhone 15 6.1 اینچ
Apple iPhone 16 Pro 6.3 اینچ Apple iPhone 15 Pro 6.1 اینچ
Apple iPhone 16 Pro Max 6.9 اینچ Apple iPhone 15 Pro Max 6.7 اینچ

گفته شده که دوربین این گوشی‌ها که در مراسم رونمایی آیفون 16 معرفی خواهند شد نسبت به نسل قبلی کمی متفاوت است و به صورت خطی در زیر هم قرار دارند. نکته مهمی که در گوشی‌های سری آیفون 16 وجود دارد، قرارگیری لنز جدیدی است که از شیشه ساخته شده که نازک است و وزن سبکی دارد. با توجه به شایعات قابلیت زوم اپتیکال این سری از گوشی‌ها به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

مراسم رونمایی آیفون 16
یکی از خوش‌آیندترین شایعات در مورد گوشی‌های سری آیفون 16، وجود باتری‌های بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتر است. برای مثال، ظرفیت باتری آیفون 15 پرومکس 4441 میلی‌آمپر ساعت است در صورتی‌که ظرفیت باتری آیفون 16 پرومکس 4676 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.
نکته قابل توجه دیگر در خصوص قابلیت‌های سخت افزاری گوشی‎‌های رویداد اپل 2024، وجود تراشه جدید و بهتر و ارتقای شبکه بی‌سیم وای فای آن‌ها به Wi-Fi 7 است.
با توجه به این‌که این اطلاعات در حد شایعه هستند پس از برگزاری مراسم رونمایی آیفون 16 و عرضه این محصولات می‌توانیم متوجه شویم که چقدر از این شایعات حقیقت دارند.

رونمایی از اپل واچ سری 10 و اپل واچ اولترا 3 در رویداد اپل 2024

گاهی باور این حقیقت برایمان سخت می‌شود که از رونمایی اولین اپل واچ (1st gen) حدود 9 سال می‌گذرد! از آنجایی‌که اپل بدون حد و مرز به ساخت ساعت‌های هوشمند خود ادامه می‌دهد، در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل 2024 انتظار رونمایی سری دهم از این ساعت‌های هوشمند پرطرفدار را داریم.
اپل واچ Series 10 ممکن است با نام Series X نیز معرفی شوند! این ساعت هوشمند اپل که اخیرا شایعاتی مبنی بر طراحی مجددش به گوش می‌رسید، قرار است در مراسم Its Glow Time در دو سایز 45 و 49 میلی‌متری با بدنه‌ای باریکتر نسبت به نسل‌های قبلی خود رونمایی شود. باریک شدن بدنه‌ی ساعت‌ها احساس راحتی بیشتری را برای استفاده روزانه فراهم می‌کنند.

رونمایی از اپل واچ ایکس
در رویداد معرفی محصولات جدید اپل نیز قرار است از Apple Watch Ultra 3 در کنار Apple Watch Series 10 رونمایی شود. نسل قبلی این ساعت یعنی Apple Watch Ultra 2 طرفداران خاص خود را داشت و عملکرد قابل قبولی را ارائه کرد. انتظار می‌رود این سری از ساعت‌ها دارای یک تراشه جدید باشند و از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز پشتیبانی کنند. از قابلیت‌های سلامتی مورد انتظار در این ساعت‌های هوشمند می‌توان به پایش میزان گلوکز (Glucose Monitor) و تشخیص آپنه خواب (Sleep apnea) اشاره کرد.

رونمایی از AirPods 4 در مراسم Its Glow Time

گزینه‌ی بعدی در رونمایی محصولات جدید اپل 2024، هندزفری بلوتوثی AirPods 4 است که دو نسخه معرفی خواهد شد. نسخه‌ی ارزان‌تر این محصول قرار است جایگزین AirPods 2 که هنوز در دسترس است خواهد شد و نسخه گران‌تر جایگزین AirPods 3 می‌شود. نسخه پروی این محصول قرار است در سال 2025 عرضه شود.

رونمایی از ایرپادز 4 در ایونت جدید اپل
نسخه‌ی گران‌تر این هدفون‌ها از قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancelling) برخوردار خواهد بود و هر دو نسخه از درگاه USB-C برای شارژ استفاده خواهند کرد تا با آخرین قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد و بالاخره درگاه Lightning از سری محصولات اپل حذف شد.
در خصوص Apple AirPods Max 2 نمی‌توان خیلی با اطمینان صحبت کرد! با این حال، ممکن است در مراسم It’s Glow Time، بالاخره پس از گذر چهار سال از رونمایی و عرضه AirPods Max، نسخه‌ی دوم این هدفون را دریافت کنیم.

رونمایی از مک های (Macs) جدید در رویداد اپل 2024

در مورد رونمایی از مک های جدید اپل در مراسم Its Glow Time با شک و شبهه فراوانی صحبت شده است و احتمال این سری از محصولات بسیار کم است. گزارش های اخیر حاکی از آن است که اپل تا ماه نوامبر از معرفی مک های M4 خودداری می‌کند. به دلیل وجود مشکلات در زنجیره تامین، احتمالا کامپیوتر همه کاره iMac و لپ تاپ MacBook Pro جدید به همراه نسخه‌ی بدون درگاه USB-A مک مینی (Mac Mini) تا پایان سال میلادی جاری عرضه شوند.

مراسم رونمایی از محصولات اپل 2024

سخن آخر
در این مقاله به بررسی رویداد It’s Glowtime پرداختیم و نکته پررنگ این مراسم رونمایی آیفون 16 است. در این رویداد، جدا از آیفون 16 از محصولات دیگری مانند ایرپادز 4، ساعت هوشمند اپل سری 10 و اپل واچ اولترا 3 نیز رونمایی خواهد شد. پس از رونمایی متوجه خواهیم شد آیا عبارت Its Glow Time مفسر این سری از محصولات است یا فقط یک تکنیک بازاریابی بوده. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

1.مراسم رونمایی آیفون 16 کی برگزار می‌شود؟

از آیفون 16 در رویداد It’s Glowtime در تاریخ دوشنبه 19 شهریور 1403 رونمایی خواهد شد.

2. در رویداد معرفی محصولات جدید اپل، چه محصولاتی رو نمایی خواهند شد؟

در این رویداد اپل 2024، از گوشی‌های سری 16 آیفون، اپل واچ سری 10، اپل واچ اولترا 3 و هندزفری بی‌سیم AirPods 4 رونمایی خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.