واتساپ پلاس چیست و چه فرقی با نسخه اصلی دارد؟


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

واتساپ به عنوان یک برنامه پیام رسان جهانی مدت‌هاست که جز برنامه‌های محبوب و پر طرفدار در بین کاربران به حساب می‌آید. اخیرا زمزمه برنامه جدیدی به گوش می‌رسد که تحت عنوان واتس اپ پلاس به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که ارائه می‌کند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که واتس اپ پلاس چیست؟ و چه تفاوتی با نسخه استاندارد دارد در ادامه مقاله همراه کالاتیک باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

واتساپ پلاس چیست؟

 دانلود واتساپ پلاس

واتس اپ پلاس (WhatsApp Plus) یک برنامه غیر رسمی است که توسط توسعه دهنده Rafalete ساخته شده و شباهت زیادی به نسخه اصلی برنامه WhatsApp دارد با این تفاوت که واتس اپ پلاس از ویژگی و قابلیت‌های منحصر به فردی بهره می‌برد که واتس اپ اصلی از آن‌ها بی‌بهره است.
قبل از هر نکته‌ای باید بگوییم درست است که واتس اپ پلاس دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است؛ اما توصیه می‌کنیم برای حداکثر امنیت و محافظت از داده‌ها و اطلاعات خصوصی خود، از WhatsApp Plus استفاده نکنید و به نسخه رسمی پایبند باشید.

واتساپ پلاس چه تفاوتی با واتس اپ اصلی دارد؟

دانلود whatsapp plus

یک فرق اصلی و عمده بین دو نسخه اصلی و پلاس واتس اپ تفاوت در توسعه دهندگان آن‌ها است. اپلیکیشن واتس اپ پلاس توسط یک توسعه دهنده به نام Rafalete عرضه شده است در حالی که واتس اپ اصلی توسط WhatsApp LLC توسعه یافته و در سال 2014 رسما به کمپانی فیس بوک پیوست و اخیرا نیز بخشی از Meta شده است.

تفاوت بعدی که در واتس اپ اصلی و واتس اپ پلاس مشاهده می‌شود مربوط به نحوه دانلود و دسترسی به اپلیکیشن‌هاست. با اینکه برنامه واتس اپ پلاس به صورت عمومی در دسترس است و به طور مداوم توسط Rafalete در حال توسعه است؛ با این حال، از آنجایی که در Google Play قابل مشاهده و دانلود نیست، تنها راه دریافت آن دانلود آن از طریق وب سایت توسعه دهنده واتس اپ پلاس است. در مقابل واتس اپ اصلی زا می‌توانید از طریق گوگل پلی و اپ استور دانلود و استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

آموزش انتقال پیام های واتساپ به تلگرام

ترفندهای واتساپ وب که احتمالا از آن‌ها بی‌خبر هستید

ویژگی‌های منحصر به فرد WhatsApp Plus

فرق بین واتساپ با واتساپ پلاس

واتس اپ پلاس دارای ویژگی‌های زیادی است که واتس اپ اصلی فاقد آن‌ها است. این قابلیت‌ها به طور کلی در چند مجموعه خلاصه می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل ویژگی‌های پنهان کردن می‌شود؛ مانند امکان مخفی کردن وضعیت آنلاین خود و تیک علامت آبی دوتایی که نشان می‌دهد پیامی را خوانده‌اید. علاوه بر این ویژگی جدید، WhatsApp Plus از پوسته‌‌های ظاهری متنوع‌تری نیز پشتیبانی می‌کند؛ همچنین دارای انواع شکلک‌ها، یک سیستم ضد حذف برای پیام‌های ارسال شده، اضافه شدن سبک‌های فونت مختلف و قابلیت‌های کاربردی دیگر از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد نسخه واتس اپ پلاس محسوب می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های ویژه که در برنامه واتس اپ پلاس وجود دارد می‌توان به ارسال پیام بدون ذخیره شماره همراه، ایموجی و برچسب‌های بیشتر و متنوع‌تر، افزایش وضوح و کیفیت تصاویر ارسالی، کاهش محدودیت اشتراک گذاری تصاویر، ایجاد قفل چت خاص، افزایش تعداد Forward، افزایش تعداد پین چت‌ها و پاسخ خودکار به گروه‌ها می‌توان اشاره کرد.

این ویژگی‌های منحصر به فرد باعث می‌شود WhatsApp Plus برای برخی از کاربران جذاب‌تر از واتس اپ اصلی به نظر برسد. نکته قابل توجه در مورد این پیام رسان‌ها این است که نمی‌توانید واتس‌اپ پلاس و واتس‌اپ اصلی را به صورت هم‌زمان روی یک گوشی همراه داشته باشید زیرا در صورت استفاده از هر کدام در نسخه دیگر به صورت خودکار چت‌ها، داده‌ها و اطلاعات شما پاک خواهد شد.

آیا واتس اپ پلاس ایمن است؟

دانلود برنامه واتس اپ پلاس

اگر تا کنون به ایمن بودن و حفظ حریم شخصی خود در واتس اپ نسخه اصلی اعتماد نداشتید توصیه می‌کنیم از WhatsApp Plus برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خصوصی خود نیز استفاده نکنید. زیرا WhatsApp Plus یک نسخه غیر رسمی و تغییر یافته واتس اپ اصلی است. همواره اعتماد به حفظ حریم شخصی در یک برنامه نسخه اصلی منطقی‌تر از اعتماد به برنامه مشابه یا تغییر یافته از همان نسخه است. پس اگر به توسعه دهنده واتس اپ یا برنامه‌های مشابه آن اعتماد ندارید بهتر است به دنبال نصب اپلیکیشنی باشید که رضایت کامل شما را جلب و مورد اعتماد شما باشد.
یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود ایمن بودن واتس اپ پلاس به صورت 100% مورد قبول واقع نشود عدم دسترسی به این برنامه از طریق Google Play است زیرا فروشگاه گوگل پلی آن را از نظر ایمنی بررسی و تایید نکرده است.

در برنامه‌های مخرب Android امکان وجود بدافزار وجود دارد که ممکن است به حریم خصوصی شما احترام نگذارند و داده‌های خصوصی شما را به جای دیگری بدون اطلاع قبلی شما ارسال کنند و آگاهی از این نکته به‌ ویژه برای برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری شده که برای ایمن نگه‌داشتن مکالمات به آن‌ها احتیاج دارید بسیار مهم و قابل توجه محسوب می‌شود. با این حال هیچ توافق نامه کاربری یا شرایط استفاده‌ای برای WhatsApp Plus در نظر گرفته نشده است که این نشانه خوبی برای یک برنامه پیام رسان نیست.

آیا واتس اپ پلاس قانونی است؟

قانونی بودن یک برنامه به خصوص اگر در آن برنامه اطلاعات اساسی مانند شماره، عکس، فایل و سایر موارد جابه‌جا شود بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید و قوانین حاکم در آن متفاوت خواهد بود. با این حال، احتمال اینکه استفاده از این برنامه شما را دچار مشکل قانونی ویژه‌ای کند نزدیک به صفر است. قابل توجه است که با استفاده از واتس اپ پلاس شرایط خدمات تعیین شده توسط واتس اپ اصلی شما نقض خواهد شد و در نتیجه، حساب WhatsApp شما ممکن است مسدود شود. اگر حساب واتس اپ شما مسدود شود، تمام مخاطبین واتس اپ، سابقه چت و سایر داده‌های برنامه را از دست خواهید داد؛ پس قبل از انتقال به برنامه واتس اپ پلاس ضروری است از اطلاعات و داده‌های خود در برنامه واتس اپ بک‌آپ تهیه کنید.

سخن آخر

برنامه واتس اپ چند سالی است که جز پیام رسان‌های پرمخاطب در بین پیام رسان‌های داخلی و خارجی است اما به دلیل مدت زمان طولانی که بابت این برنامه صرف می‌شود کاربران زیادی ترجیح می‌دهند که به سراغ دیگر پیام‌رسان‌ها بروند تا قابلیت و ویژگی‌های کاربردی بیشتری را دریافت کنند. در مقاله پیش‌رو به معرفی برنامه جدید و مشابه واتس اپ با یک سری از قابلیت‌های ویژه با عنوان واتس اپ پلاس پرداختیم. برای آگاهی از قابلیت‌های این برنامه همچنین دانلود و استفاده از واتس اپ پلاس مقاله «واتس اپ پلاس چیست و چه فرقی با نسخه استاندارد دارد؟» را به دقت مطالعه نمایید.

پرسش‌های متداول

آیا واتس اپ پلاس قابلیت پاسخ خودکار دارد؟

زمان یکی از ارزشمندترین دارایی‌های شما محسوب می‌شود و همه ما امروزه در زندگی روزمره خود کارهای زیادی برای انجام دادن داریم که پاسخ دادن به برخی از پیام‌ها و پرسش‌های تکراری مشتریان در واتس اپ را برای ما غیرممکن می‌کند. اما در نسخه جدید واتس اپ پلاس امکان استفاده از قابلیت پاسخ خودکار را پیش‌رو داریم که به ما کمک می‌کند پاسخ‌ها را مطابق پیام دلخواه با زمان بندی مناسب شخصی سازی کنیم.

آیا می‌توان واتس اپ پلاس را قفل کرد؟

در ادامه پیشرفت‌های موجود در واتس اپ پلاس این بار با افزودن قابلیت WhatsApp Lock در جهت امنیت برنامه گامی موثر برداشته شده است. واتس اپ پلاس شامل یک ویژگی کاربردی و اساسی یعنی قفل برنامه داخلی است. این ویژگی به شما کمک می‌کند پیام‌های خود را با الگو، پین یا اثر انگشت، مطابق با سلیقه خود، ایمن سازید تا با در اختیار گذاشتن گوشیتان به فرد دیگر دسترسی به پیام‌های واتس اپ برای آن شخص امکان پذیر نباشد.

استفاده از واتس اصلی بهتر است یا دانلود واتس اپ پلاس؟

به صورت کلی توصیه می‌کنیم از برنامه‌های پیام رسان کاربردی که دارای منابع قابل اعتماد هستند استفاده کنید، به خصوص زمانی که داده‌های خصوصی شما به طور مستقیم در معرض خطر‌های بدافزاری، هکرها و توسعه دهندگان برنامه‌ها هستند. بهتر است نسخه رسمی WhatsApp را از فروشگاه Google Play یا اپ استور دریافت و دانلود کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.