آموزش نحوه افزایش کیفیت تصاویر


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه افزایش کیفیت تصاویر بپردازیم. برخی مواقع پیش می‌آید که به دلایل مختلف عکس خروجی از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیست و این موضوع می‌تواند باعث به وجود آمدن چالش‌هایی شود. از همین رو اگر با این مسئله مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم کیفیت عکس‌های خود را افزایش دهید. در ادامه با روش‌ های افزایش کیفیت عکس همراه شما خواهیم بود.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی موبایل در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

آموزش نحوه افزایش کیفیت تصاویر

چندین روش وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها نسبت به افزایش کیفیت تصاویر اقدام کنید. این روش‌ها شامل ابزارهای آنلاین و آفلاین می‌شوند که به‌خوبی می‌توانند به شما در بالا بردن کیفیت عکس ها یاری برسانند. در ادامه به هر یک از این روش های افزایش کیفیت عکس خواهیم پرداخت.

بالا بردن کیفیت عکس ها

در ابتدا باید بگوییم که به‌طور کلی سه روش وجود دارد که می‌توانید برای افزایش کیفیت تصاویر از آن‌ها استفاده کنید:

بالا بردن کیفیت عکس با فتوشاپ

افزایش کیفیت عکس با برنامه گوشی

با کیفیت کردن آنلاین عکس با استفاده از سایت

با کیفیت کردن آنلاین عکس با استفاده از سایت

از جمله راحت‌ترین روش‌هایی که می‌توانید از آن برای با کیفیت کردن عکس های خود استفاده کنید، سایت‌های آنلاین هستند. این روش نه‌تنها به دانش خاصی نیاز ندارد؛ بلکه برای انجام آن فقط کافی است عکس خود را داخل سایت موردنظر آپلود کرده و پس از چند ثانیه آن را با کیفیت بالا تحویل بگیرید. در ادامه چند سایت را برای با کیفیت کردن عکس به شما معرفی خواهیم کرد.

 با کیفیت کردن عکس ها

1. سایت letsenhance

با آپلود تصویر مربوطه در سایت letsenhance می‌توانید عکس خود را با حداقل 4 برابر کیفیت بهتر تحویل بگیرید؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حداقل کیفیت 5 عکس را می‌توانید به‌صورت رایگان بالا ببرید و پس از آن باید اشتراک این سایت را تهیه کنید.

آپلود تصویر در سایت letsenhance

2. سایت cutout.pro

اگر بخواهیم بهترین سایت با کیفیت کردن آنلاین عکس را به شما معرفی کنیم، می‌توانیم cutout.pro را نام ببریم که علاوه بر این کار، قابلیت‌های جذاب دیگری نیز دارد؛ برای مثال تنها با وارد کردن ایمیل خود در این سایت می‌توانید کارهایی نظیر با کیفیت کردن تصاویر، پاک‌کردن بک‌گراند عکس‌ها، متحرک کردن تصاویر، ریتاچ عکس و دیگر موارد را انجام دهید.

ا کیفیت کردن تصاویر در سایت cutout.pro

3. سایت Fotor

با استفاده از سایت Fotor علاوه بر اینکه می‌توانید کیفیت عکس خود را بالا ببرید، هم‌زمان نیز قادر به ادیت آن نیز خواهید بود که بسیار کاربردی محسوب می‌شود. علاوه بر این می‌توانید Template مخصوص خود را بسازید و عکس‌های خود را هر طور که مدنظرتان است کنار یکدیگر قرار دهید. برای انجام این کار تنها نیاز است با استفاده از ایمیل خود وارد سایت شوید و مراحل را مطابق با دستورالعمل داخل سایت دنبال کنید.

 استفاده از سایت Fotor

4. سایت imglarger

از جمله بهترین سایت‌ های بالا بردن کیفیت تصویر که می‌توانید از آن استفاده کنید، سایت imglarger است که برای شروع باید با استفاده از ایمیل حسابی ایجاد کنید. نکاتی که درباره این سایت باید به آن‌ها توجه کنید این است که تنها 8 بار می‌توانید در یک ماه از این برنامه استفاده کنید و حتماً باید عکستان 1200 در 1200 پیکسل باشد؛ البته موارد فوق تنها در اشتراک رایگان دیده می‌شود و با خرید اکانت قابلیت‌های جذاب‌تری را نیز دریافت خواهید کرد.

بهترین سایت‌ های بالا بردن کیفیت تصویر

افزایش کیفیت عکس با برنامه گوشی

استفاده از اپلیکیشن های بالا بردن کیفیت عکس نیز از جمله روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای انجام این کار استفاده کنید. برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا با کمترین ابزار ممکن و در مدت‌زمان کوتاه به کیفیت دلخواه عکس موردنظر خود برسید. اپلیکیشن‌های زیادی در گوگل‌پلی و اپ‌استور وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها‌ برای افزایش کیفیت تصاویر موردنظرتان استفاده کنید؛ از همین رو ممکن است هنگام دانلود بهترین اپلیکیشن افزایش کیفیت عکس دچار سردرگمی شوید. در ادامه با معرفی بهترین برنامه بالا بردن کیفیت عکس رایگان همراه شما خواهیم بود.

برنامه PicsArt Photo Editor

اولین و محبوب‌ترین برنامه‌ای که می‌توانید با استفاده از آن کیفیت عکس خود را بالا ببرید، پیکس آرت (PicsArt) محسوب می‌شود که برای گوشی‌های اندروید و آیفون به‌صورت رایگان در دسترس است. با استفاده از این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید کیفیت تصاویر خود را بالا ببرید یا فیلترهای مدنظرتان را روی عکس‌ها اعمال کنید.

برنامه پیکس آرت برای بالا بردن کیفیت عکس

دانلود برنامه PicsArt Photo Editor برای اندروید

دانلود برنامه PicsArt Photo Editor برای آیفون

برنامه Vivid

از جمله بهترین برنامه‌های هوش مصنوعی که قادر است کیفیت عکس‌های شما را به بهترین شکل ممکن بالا ببرد، اپلیکیشن Vivid نام دارد. همچنین این برنامه علاوه بر با کیفیت کردن عکس‌ها، ویژگی‌هایی دیگری را از جمله پاک‌کن جادویی، تصحیح رنگ، سلفی کارتونی، پرتره انیمه، رنگی‌کننده عکس سیاه و سفید را ارائه می‌دهد که بسیار کارآمد خواهد بود. این برنامه برای گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را دانلود کنید.

 اپلیکیشن Vivid برای افزایش کیفیت عکس

دانلود برنامه Vivid برای اندروید

دانلود برنامه Vivid برای آیفون

برنامه Remini

با استفاده از برنامه Remini می‌توانید به عکس‌های قدیمی خود جان تازه‌ای ببخشید و کیفیت آن‌ها را به‌خوبی افزایش دهید. این اپلیکیشن از آخرین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و پردازش تصویر برای بالا بردن کیفیت عکس‌ها استفاده می‌کند که به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین اپلبکیشن های افزایش کیفیت تصویر محسوب می‌شود.

استفاده از برنامه Remini

دانلود برنامه Remini برای اندروید

دانلود برنامه Remini برای آیفون

بالا بردن کیفیت عکس با فتوشاپ

فتوشاپ یکی از روش هایی است که می توانید از آن برای بهتر کردن کیفیت عکس های خود استفاده کنید. البته شاید این روش مقداری چالشی به نظر برسد چراکه به کاربر آشنایی نسبی با این برنامه باید داشته باشد. در ادامه به روش هایی که می توانید از طریق فتوشاپ کیفیت عکس خود را بالا ببرید خواهیم پرداخت تتا با استفاده از هر کدام از روش‌ها کیفیت عکس‌های خود را افزایش دهید.

استفاده از برنامه فتوشاپ

افزایش کیفیت عکس با فتوشاپ به روش high pass

از جمله آسان‌ترین روش ‌های بالابردن کیفیت عکس در فتوشاپ استفاده از high pass است که برای انجام آن باید طبق روش زیر پیش بروید:

1. ابتدا عکس موردنظر خود را در برنامه فتوشاپ باز کنید و با فشردن کلیدهای Ctrl + J یک کپی از لایه عکس بگیرید.  

2. مود لایه که به‌صورت پیش‌فرض روی Normal قرار دارد را به hard light تغییر دهید.

3. روی لایه مدنظر کلیک راست کنید و روی گزینه convert to smart object کلیک کنید.

4. در نوار بالا روی Filter بزنید و سپس از منوی پیش رویتان گزینه Other و سپس Highpass را انتخاب کنید.

5. در پنجره‌ای که نمایش داده می‌شود به هر میزانی که Radious را بالا ببرید، تصویر مدنظرتان  واضح‌تر خواهد شد؛ البته در نظر داشته باشید که اگر زیاد از حد این کار را انجام دهید تصویرتان مصنوعی خواهد شد.

6. در نهایت با انتخاب گزینه OK تغییرات را اعمال کنید.

افزایش کیفیت عکس با فتوشاپ به روش Reduce Noise

اگر مشکل به وجود آمده برای عکس شما خش یا نویز است، باید به سراغ Reduce Noise بروید تا کیفیت عکس بهبود یابد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1. عکسی که قصد با کیفیت کردن آن را دارید را فتوشاپ باز کنید و از لایه عکس با استفاده از کلیدهای Ctrl + J کپی بگیرید و آن را به Smart Object تبدیل کنید.

2. در نوار بالای فتوشاپ روی گزینه Filter بزنید و Noise را انتخاب کنید و سپس در منوی باز شده روی Reduce Noise کلیک کنید.

3. در این مرحله با جابه‌جا کردن درجه‌ها می‌توانید به بهترین حالت ممکن دست پیدا کنید. در ادامه با توضیحات گزینه‌های این پنجره همراه شما خواهیم بود.

گزینه Strength میزان کلی کاهش نویز را تنظیم می‌کند.

Preserve Details مشخص می‌کند که چه مقدار از جزئیات تصویر اصلی حفظ شوند.

با استفاده از Reduce Color Noise می‌توانید نقاط ریز رنگی عکس را کنترل کنید.

پس از کم‌کردن نویزها گزینه Sharpen Details این امکان را به شما می‌دهد تا جزئیات داخل تصویر را بالا ببرید.

افزایش کیفیت عکس با فتوشاپ به روش Unsharp Mask

اگر مشکل پایین بودن کیفیت عکس شما در کم بودن جزئیات باشد، با استفاده از ابزار Sharpen در فتوشاپ می‌توانید نسبت به حل کردن این مشکل اقدام کنید. اکنون مراحل زیر را طی کنید:

1. مانند دو روش های فوق ابتدا عکس موردنظر خود را باز کنید و با فشرن Ctrl + J از لایه موردنظر خود کپی بگیرید و با راست کلیک کردن روی لایه کپی شده آن را به Smart Object تبدیل کنید.

2. از نوار ابزار روی Filter و روی گزینه Sharpen بزنید.

3. در منوی نمایش داده شده Unsharp Mask را انتخاب کنید.

4. با ایجاد کردن تغییر در سه ویژگی که این قایلبت در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید کیفیت عکس خود را به وضوحی که مدنظرتان است تغییر دهید؛ برای مثال گزینه Amount برای مقدار کنتراست عکس، Radius مشخص کردن مقدار پیکسل برای اعمال کنتراست و Threshold اندازه ضخامت لبه‌ها برای کنتراست است.

سخن آخر

استفاده از روش‌های فوق می‌توانید برای بالا بردن کیفیت عکس استفاده کنید تا خروجی نهایی عکس‌ها از کیفیت مطلوبی برای پست‌کردن در شبکه‌های اجتماعی برخوردار شوند. امیدواریم مقاله آموزش نحوه افزایش کیفیت تصاویر برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از روش‌های افزایش کیفیت عکس‌ تصاویر بی‌کیفیت خود را اصلاح کنید. به نظر شما کدام یک از راه‌های فوق برای با کیفیت کردن تصاویر مناسب هستند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین سایت برای بالا بردن کیفیت تصاویر کدام است؟

بهترین سایتی که می‌توانید از آن برای بالا بردن کیفیت عکس استفاده کنید سایت cutout.pro است.

بهترین برنامه گوشی برای با کیفیت کردن عکس کدام است؟

از جمله بهترین اپلیکیشن‌های گوشی که می‌توانید از آن برای بالا بردن کیفیت عکس های خود بهره ببرید، برنامه Remini است.

بهترین راه برای بالا بردن کیفیت عکس رایگان چیست؟

بهترین و آسان‌ترین راه برای باکیفیت کردن عکس استفاده از سایت‌های آنلاین است؛ چراکه برای انجام آن نیاز به انجام کار خاصی وجود ندارد. در مطلب فوق بهترین سایت ‌های بالابردن کیفیت عکس را به شما معرفی کرده‌ایم.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.