10 قابلیت GBoard کیبورد گوگل که باید از آن‌ها استفاده کنید


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

Gboard یکی از کیبورد های پر امکانات و جذاب است که می‌توان آن را در اکثر گوشی‌های اندرویدی مشاهده کرد. قابلیت‌های ویژه و متنوع این صفحه کلید باعث محبوبیت بسیار بالای آن در بین کاربران شده و این اپلیکیشن را به یکی از کاربردی‌ترین کیبوردهای گوشی‌های موبایل تبدیل کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی 10 قابلیت GBoard بپردازیم و شما را با امکانات ویژه آن آشنا کنیم.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

کیبورد گوگل چه امکاناتی دارد؟

جی بورد یا همان کیبورد گوگل در دو نسخه اندروید و آی او اس (iOS) ارائه می‌شود که دارای امکانات متنوع و پرکاربردی است. در ادامه به معرفی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

1. قابلیت تنظیم ارتفاع صفحه کلید

یکی از امکانات بسیار کاربردی Gboard امکان تنظیم ارتفاع صفحه کلید و سفارش سازی آن با توجه به سلیقه کاربر است. شما می‌توانید با انتخاب Extra-Short یا Extra-Tall کیبورد را متناسب با انگشتان خود را تنظیم کنید.

2. فعال‌سازی Number Row

یکی از تنظیمات پیش فرض Gboard، تایپ اعداد با کلید ?123 است. اگر شما با اعداد زیاد سروکار دارید، می‌توانید با کمک از این تنظیمات در کیبورد گوگل، اعداد را به بالای کیبورد خود اضافه کنید که به شرح زیر هستند:

• با زدن روی آیکون چرخ دنده وارد تنظیمات Gboard شوید.

• گزینه Prefences را لمس کنید.

• در نهایت با کشیدن اسلاید Number Row به سمت راست، ردیف اعداد به بالای صفحه کلید خود اضافه کنید.

3. امکان تغییرتم کیبورد در Gboard

از قابلیت‌های جذاب دیگر Gboard که باعث محبوبیت این صفحه کلید نسبت سایر صفحه کلیدها شده است، می‌توان به تنوع بالای تم‌های آن اشاره کرد که کمک می‌کند کیبورد را به سلیقه خود شخصی سازی کنید. شما در این کیبورد می‌توانید قابلیت حالت شب یا همان Night Mode را در حالت خودکار قرار دهید که با فعال شدن حالت تاریک گوشی، رنگ پس‌زمینه کیبورد نیز تیره می‌شود و همچنین تم دلخواهتان را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع با توجه به سلیقه‌تان انتخاب کنید. برای انتخاب تم در Gboard باید این مراحل را طی کنید که به شرح زیر هستند:

• Gboard را باز کنید و با زدن روی آیکون چرخ دنده وارد تنظیمات شوید.

• گزینه سوم یا همان Theme را لمس و پوسته مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کیبورد گوگل

4. امکان ایجاد Emoji Mash-Ups

از ویژگی‌های بسیار سرگرم کننده و جذابی که Gboard ارائه می‌دهد، قابلیت Emoji mash-ups است که به کمک این قابلیت می‌توانید با ترکیب کردن دو ایموجی، ایموجی‌های جدید و جذاب اختصاصی خود را ایجاد کنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

5. امکان دسترسی به کلیپ بورد

قطعاً اگر گوشی اندرویدی داشته باشید، این را می‌دانید که می‌توانید اطلاعات نوشتاری را کپی برداری کنید و آن را جای دیگری قرار دهید که اصطلاحا به این ویژگی کلیپ بورد گفته می‌شود. Gboard یکی از صفحه کلیدهایی با قابلیت کلیپ بورد است و تنها شما با یک ضربه می‌توانید تمام متونی را که در آن ذخیره کرده‌اید، مشاهده کنید و هنگام نیاز آن‌ها را به‌کار ببرید.

6. امکان فعال‌سازی صدای صفحه کلید

بسیاری از افراد صدای صفحه کلید را در حین تایپ کردن دوست دارند و از آن لذت می‌برند. خوشبختانه یکی از قابلیت‌های Gboard امکان فعال یا غیرفعال‌کردن صدای کیبورد است. شما می‌توانید برای این کار این مراحل را انجام دهید: وارد تنظیمات Gboard شوید و منوی Preferences را انتخاب و با فشردن گزینه Sound on Keypress صدای صفحه کلید را فعال یا غیر فعال کنید.

7. فعال‌سازی قابلیت تصحیح خودکار

تصحیح خودکار یکی از موارد بسیار کمک کننده در کیبورد گوگل است که شما به کمک آن می‌توانید سرعت تایپ خود را افزایش دهید و نگرانی بابت غلط‌های املایی نداشته باشید؛ زیرا در صورت رخ دادن غلط‌های املایی، کیبورد به‌صورت خودکار آن‌ها را اصلاح می‌کند. برای فعال یا غیرفعال‌کردن این قابلیت، باید این مراحل را انجام دهید:

• وارد تنظیمات کیبورد شوید.

• منوی Text Correction را لمس کنید.

• گزینه Auto-Correction را بسته به نیاز خود فعال یا غیرفعال کنید.

8. امکان اضافه سازی کلمات و عبارات به لغت نامه کیبورد

گاهی اوقات پیش می آید که در کیبورد، کلمه‌ای را تایپ می‌کنید؛ اما در تصحیح خودکار کیبورد کلمه شما شناخته نشده و نمایش داده نمی‌شود. شما می‌توانید کلمات مد نظرتان را به دایره لغات Gboard اضافه کنید و با این کار سرعت تایپتان را در زمان نوشتن کلمات، افزایش دهید.

مقالات مرتبط:

آموزش فارسی کردن کیبورد آیفون و آیپد

 

ویژگی های جی بورد

9. قابلیت Haptic Feedback

به کمک قابلیت لرزش صفحه کلید یا Haptic Feedback شما می‌توانید در زمان کلیک روی کلیدهای کیبورد، لرزشی را احساس کنید. یکی از قابلیت‌های جی بورد Haptic Feedback نام دارد که شما می‌توانید به کمک آن میزان لرزش کلیدها را مدیریت کنید.

10. فعال‌سازی حالت تایپ یک دست در کیبورد

با گذشت زمان گوشی‌های اندرویدی بزرگ و بزرگ‌تر شدند و این موضوع کار با گوشی‌ها را کمی سخت‌تر کرد. یکی از قابلیت‌هایی که در جی بورد به چشم می‌خورد، امکان فعالسازی حالت یک دستی (One Handed Mode) است که به کمک آن استفاده از گوشی‌های اندرویدی و تایپ با این گوشی‌ها آسان‌تر می‌شود. برای فعال‌سازی این قابلیت فقط لازم است تا کلید Enter را به مدت طولانی فشار دهید و انگشت خود را روی نماد حالت یک دست بکشید تا حالت One Handed Mode فعال شود و بتوانید با یک دست به راحتی تایپ کنید.

چگونه G board را در گوشی نصب کنیم؟

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که آیا نصب جی بورد سخت است؟ یا چگونه می‌توانیم G board را در گوشی خود نصب کنیم؟ در جواب این پرسش باید بگوییم برای نصب این کیبورد مجازی، فقط باید کلمه Gboard را در فروشگاه گوگل پلی سرچ و دانلود کنید. برای فعالسازی آن نیز کافی است که مراحل به نمایش آمده در اپلیکیشن را به ترتیب دنبال کنید.

قابلیت های کیبورد گوگل

سخن پایانی

در این مطلب 10 تا از جذاب‌ترین ویژگی های کیبورد گوگل یا همان Gboard را معرفی و شما را با این کیبورد پر امکانات آشنا کردیم. از ویژگی‌های جذابی که این کیبورد را منحصر به فرد کرده، دسترسی سریع به ایموجی‌ها و امکان استفاده‌ راحت از تصاویر متحرک و دیگر موارد است که می‌تواند تایپ کردن را برای شما جذاب‌تر کند. همچنین در این مطلب روش نصب این کیبورد را به شما آموزش داده‌ایم تا شما آن را به آسانی نصب و از آن لذت ببرید. به‌نظر شما بهترین کیبورد اندرویدی چه نام دارد؟ برایمان در بخش کامنت‌ها بنویسید.

پرسش‌های متداول

چگونه در GBoard همزه را پیدا کنیم؟

برای استفاده از همزه در جی بورد شما می‌توانید با فشار دادن کلید (و) همزه را در این کیبورد تایپ کنید.

آیا می‌توان کیبورد گوگل را برای ورژن‌های قدیمی اندروید نصب کرد؟

کیبورد گوگل یکی از برترین صفحه‌کلیدهای مجازی در دنیا است که از تمامی نسخه‌های اندروید پشتیبانی می‌کند و تمام گوشی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
آخرین مطالب

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.