بررسی مشخصات اپل واچ سری


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اپل واچ یا ساعت هوشمند اپل یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گجت‌های دنیا است که کمپانی اپل سالیانه نسخه جدیدی از آن را در کنار آیفون‌های جدید ارائه می‌کند. یکی از مدل‌های اپل واچ‌ که کمپانی اپل نسخه جدید آن را امسال معرفی کرد، اپل واچ سری 9 است. در ادامه مطلب به معرفی جزئیات این ساعت هوشمند اپل می‌پردازیم و آن را به صورت تخصصی بررسی می‌کنیم.

مشاهده لیست قیمت و خرید اپل واچ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اپل واچ سری 9 چه خصوصیاتی دارد؟

اپل واچ سری 9 با به‌روزرسانی نسبتاً جزئی و به لطف پردازنده جدید S9 توانسته بهبود عملکردی خوبی نسبت به اپل واچ‌های سری قبلی اپل داشته باشد. از تغییرات محسوس این اپل واچ می‌توان به: افزایش سرعت عملکردی دستیار siri، افزایش روشنایی صفحه نمایش و اضافه شدن قابلیت Double Tap اشاره کرد. از مهم‌ترین خصوصیات اپل واچ سری 9 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی اپل واچ سری 9

طراحی و صفحه نمایش اپل واچ سری 9

در بخش طراحی این ساعت، تغییر زیادی به چشم نمی‌آید. اپل واچ سری 9 از نظر طراحی همان مسیر اپل واچ‌های قبلی را دنبال می‌کند و ظاهری مستطیلی با دو اندازه قاب: 41 میلی متر و 45 میلی متر دارد. این ساعت هوشمند از دو جنس آلومینیوم و فولاد ضد زنگ موجود است که شما می‌توانید به دلخواه خودتان یکی از متریال‌ها را انتخاب کنید.

یکی از تفاوت‌های اپل واچ سری 9 با سری‌های قبلی این است که این ساعت هوشمند در رنگ صورتی در کنار گزینه‌های رنگی استاندارد قبلی موجود است و توانسته با رنگ‌های آیفون 15 موجود امسال مطابقت داشته باشد. صفحه نمایش اپل واچ سری 9 نسبت به سری‌های پیشین ارتقا پیدا کرده است و اکنون می‌تواند حداکثر روشنایی 2000 نیت را دریافت کند که این میزان، دوبرابر نسبت به سری 8 است. 

پردازنده اپل واچ سری 9

همانطور که می دانید، اپل سالیان سال از یک پردازنده در ساخت ساعت های هوشمند خود استفاده می کرد؛ اما امسال اپل از پردازنده S9 SiP در اپل واچ سری 9 استفاده کرده است که این پردازنده سرعت بالاتری نسبت به پردازنده قبلی دارد.S9 SiP دارای نسخه جدیدی از تراشه فوق پهن باند اپل است؛ همچنین تراشه جدید دارای قابلیت" spatial awareness "است که این ویژگی به دستگاه امکان می‌دهد، مکان سایر دستگاه‌های نزدیک مجهز به فناوری مشابه را دقیقاً تشخیص دهد.


پردازنده اپل واچ سری 9

باتری اپل واچ سری 9

باتری اپل واچ سری 9 تا 18 ساعت دوام دارد که این میزان برای ساعت هوشمند مناسب به حساب می‌آید؛ همچنین این سری اپل واچ دارای یک حالت جدید کم مصرف است که کاربر با فعال‌سازی آن می‌تواند تا 36 ساعت از ساعت هوشمند اپل استفاده کند.

قیمت اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 9 قیمتی برابر با مدل قبلی خود دارد و قیمت این ساعت هوشمند از 399 دلار شروع می‌شود. البته اگر تصمیم بگیرید که اپل واچ سلولار خریداری کنید یا اپل واچ‌های بزرگ‌تری بخرید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

قیمت اپل واچ سری 9

امکانات اپل واچ سری 9

یکی از قابلیت های اپل واچ سری 9، قابلیت Double Tap است که به کمک آن می‌توانید دو بار انگشت شست و اشاره خود را به هم بزنید تا ویژگی‌های کلیدی ساعت را کنترل کنید. شما می‌توانید از الگوهای جدید برای پاسخ به تماس، پایان دادن به تماس، کنترل دکمه اصلی در برنامه‌ها (مانند پخش یا توقف موقت موسیقی، توقف تایمر، به تعویق انداختن زنگ هشدارنیز استفاده کنید و به نوعی اپل واچ را شخصی سازی کنید.

شما همچنین با خرید اپل واچ سری 9 می‌توانید، نسل دوم Ultra Wideband جدید دریافت کنید؛ این یعنی که می توانید از اپل واچ سری 9 خود برای ردیابی و پیدا کردن آیفون خود با دقت بیشتری در حال حاضر استفاده کنید.

در این سری ساعت هوشمند اپل می‌توانید از دستیار هوشمند siri روی دستگاه با قابلیت دسترسی و ثبت اطلاعات سلامت استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از سیری بخواهید که به شما بگوید شب گذشته چند ساعت خوابیده‌اید یا حتی از سیری بخواهید در مورد پیشرفت شما در زمینه فعالیت‌های روزانه‌تان به شما گزارش دهد.

اپل واچ‌ها با ویژگی‌های مرتبط با سلامتی بسیار محبوب هستند و سری 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویژگی‌های معمولی که در ساعت‌های ممتاز اپل می‌بینیم برای سری 9 نیز وجود دارد؛ از مهم‌ترین فاکتورهای سلامتی این ساعت می‌توان به: سنجش اکسیژن خون، نظارت بر خواب، SOS اضطراری، پایش ضربان قلب و تشخیص تصادف اشاره کرد.

مانیتورینگ دمای بدن در سری 8 (برای سلامت زنان) به سری 9 نیز راه یافته است. حالات ورزشی متنوعی نیز در اپل واچ سری 9 در دسترس است. مثلاً اپل واچ سری 9 می‌تواند معیارهای پیشرفته و نمایش اطلاعات بسیار کاربردی را برای دوچرخه‌سواران به دست بیاورد و در شروع فعالیت دوچرخه سواری اطلاعاتی نظیر: سرعت فعلی، مسافت، سرعت متوسط، ضربان قلب و اطلاعات مفید بیشتری به ورزشکار داده می‌شود.

امکانات اپل واچ سری 9

سیستم عامل اپل واچ سری9

در اوایل سال جاری کمپانی اپل، واچ او اس 10 را معرفی کرد؛ سیستم عاملی که اپل واچ سری 9 با آن عرضه می‌شود و توانسته ویژگی های بسیار مفیدی را برای ساعت ایجاد کند. اول از همه به کمک این سیستم عامل می تواند به ویجت ها های گوناگون و متنوع دسترسی داشته باشید. شما همچنین قابلیت Smart Stack را با watchOS 10 دریافت می کنید. اما این همه ماجرا نیست! اپل برخی از برنامه‌های ضروری مانند: هواشناسی، سهام، صفحه اصلی، نقشه‌ها، پیام‌ها، ساعت جهانی و غیره را با watchOS 10 طراحی کرده است.

سخن آخر

در این مقاله ما قصد داشیم به معرفی قابلیت‌های و ویژگی‌های اپل واچ سری 9 بپردازیم و هرکدام از این ویژگی‌ها را به طور کامل بررسی کنیم. تا به اینجای کار متوجه شدیم که اپل در ساخت این سری اپل واچ وسواس زیادی به خرج داده و محصولی همه‌چیز تمام را طراحی کرده است. حال از شما می‌خواهیم نظرتان را درباره اپل واچ سری 9 بنویسید و بگویید آیا اپل واچ سری 9 می‌تواند انتظارات را از یک ساعت هوشمند حرفه‌ای برآورده کند؟

پرسش های متداول

قیمت اپل واچ سری 9.0 چقدر است؟

همانطور که گفته شد، قیمت اپل واچ سری 9 از 399 دلار به بالا است.

آیا اپل واچ سری 9 طراحی جدیدی دارد؟

این سری اپل واچ از لحاظ ظاهری تغییرات زیادی نکرده است، اما ظرافت طراحی و رنگ بندی آن از مهم‌ترین تغییرات اپل واچ سری 9 است.

آیا اپل واچ سری 9 ضد آب است؟

بله اپل واچ سری 9 ضد آب است و با آن به راحتی می‌توانید ورزش‌های آبی مانند شنا و قایقرانی، انجام دهید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.