آموزش شناسایی نوع فونت از روی عکس


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
گاهی هنگام گشت و گذار داخل وب با عکسی مواجه می‌شویم که فونت داخل آن زیبایی خاصی و دارد، اما نمی‌دانیم نام آن چیست. در این مقاله به آموزش شناسایی نوع فونت از روی عکس می‌پردازیم تا بتوانید فونت های مدنظرتان را به راحتی دانلود کنید.

 یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذب مخاطب و جذاب‌تر شدن محتوای تولید شده، انتخاب فونت مناسب برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. احتمالاً برخی مواقع برایتان پیش‌آمده باشد که فونتی را مشاهده کنید و بخواهید از آن استفاده کنید؛ اما روش تشخیص فونت از طریق عکس را ندانید.

لیست قیمت روز گوشی موبایل

برای اینکه بتوانید نوع فونت به کار برده شده در یک تصویر را تشخیص دهید برنامه‌ها و ابزارهایی نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها به‌راحتی این کار را انجام دهید. در ادامه با آموزش شناسایی نوع فونت از روی عکس همراه شما خواهیم بود. با کالاتیک همراه باشید.

آموزش شناسایی نوع فونت از روی عکس

روش‌هایی وجود دارند که بتوانید با استفاده از آن‌ها فونت‌های روی عکس را تشخیص دهید. از جمله‌ این روش‌ها می‌توان به برنامه‌های شخص ثالث و سایت‌های آنلاین اشاره کرد که روند شناسایی فونت از روی عکس را برای شما آسان و در برخی مواقع نیز شبیه ترین فونت را به شما معرفی می‌کنند.

نکته ای که باید در این بخش به آن توجه داشته باشید این است که تشخیص فونت های فارسی در اکثر مواقع در سرویس های آنلاین و برنامه فوتوشاپ به مشکل بر می خورد و قابلیت استخراج آن وجود ندارد. در ادامه با معرفی این روش ها همراه شما خواهیم بود تا بتوانید فونت مورد علاقه خود را پیدا کنید.

آموزش شناسایی نوع فونت از روی عکس

تشخیص نوع فونت از روی عکس آنلاین

از جمله آسان‌ترین و هوشمندانه‌ترین راهی که برای شناسایی فونت از روی عکس می‌توانید از آن استفاده کنید، سایت‌های آنلاین است. در این روش تنها کاری که نیاز است انجام دهید آپلود عکس فونت در سایت انتخابی است تا فونت مورد نظر یا مشابه آن به شما نمایش داده شود. در ادامه بهترین سایت های تشخیص نوع فونت از روی عکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

وب سایت تشخیص فونت identifont

از جمله سایت‌هایی که می‌توانید از طریق آن به‌راحتی به فونت موردنظرتان دسترسی پیدا کنید، identifont است که روش‌های متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این فونت‌های بسیار گسترده‌ای را داراست که می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید به همین منظور است که به‌عنوان بهترین سایت تشخیص فونت از روی عکس شناخته می‌شود.

سایت identifont برای تشخیص فونت از روی عکس

راحت‌ترین روشی که در این وب‌سایت می‌توانید فونت موردنظر خود را شناسایی کنید از طریق بخش Fonts by Appearance است که تنها کاری که باید انجام دهید پاسخ به سؤالات مربوطه است.

وب سایت identifont

سایت آنلاین تشخیص فونت fontsquirrel

یکی از بهترین سایت هایی که برای شناسایی نوع فونت از روی عکس می‌توان معرفی کرد سایت fontsquirrel است که سرعت بالایی در تشخیص فونت از روی عکس دارد. از همین رو اگر قصد دارید فونت موردنظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید با استفاده از سایت fontsquirrel به آن دست پیدا خواهید کرد.

سایت fontsquirrel

جستجو فونت در این وب‌سایت از طریق آپلود عکس انجام می‌شود و تنها نیاز است عکس فونت مورد نظر خود را داخل پنجره مربوطه آپلود کنید. از جمله قابلیت‌های ارائه شده در این سایت که به‌ندرت شبیه به آن مشاهده می‌شود می‌توان به ویژگی چرخش تصاویر اشاره کرد. چرا که برخی مواقع پیش می‌آید که هوش مصنوعی قادر به شناسایی فونت نخواهد بود و نیاز است تا تصویر در زاویه‌ای دیگری قرار بگیرد تا به‌درستی تشخیص داده شود.

وب سایت fontsquirrel

بهترین سایت تشخیص فونت whatfontis

اگر به دنبال بهترین سایت تشخیص فونت از روی عکس هستید حتماً به سایت whatfontis سر بزنید. چرا که با توجه به قابلیت و ویژگی‌های گسترده‌ای که ارائه می‌دهد می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه دسترسی پیدا کنید. این وب‌سایت علاوه بر اینکه فونت مورد نظر شما را نمایش می‌دهد پیشنهادهای جذاب‌تری هم ارائه می‌کند که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره ببرید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر چه سایز تصویرتان بزرگتر باشد، تشخیص فونت بهتر انجام می‌شود.

حتماً به سایت whatfontis سر بزنید

وب سایت whatfontis

ساده ترین سایت تشخیص فونت fontspring

برای شناسایی فونت از روی عکس در سایت FontSpring Matcherator تنها نیاز است که عکس فونت موردنظر خود را اپلود کنید و باقی کارها را به این وب سایت توانمند بسپارید. از همین رو می‌توان fontspring را به‌عنوان ساده ترین سایت تشخیص فونت از روی تصویر شناخت. از قابلیت‌های برجسته این وب‌سایت می‌توان به نمایش فونت‌های مشابه اشاره کرد که این امکان را به شما می‌دهد تا از میان فونت‌ها انتخاب و از آن‌ها در کارهای تخصصی خود استفاده کنید.  

شناسایی فونت از روی عکس در سایت FontSpring Matcherator

وب سایت fontspring

بهترین سایت تشخیص فونت فارسی IrFont

یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌توانید از آن برای تشخیص فونت فارسی استفاده کنید وب سایت IrFont است. با ورود به این وب سایت با حجم عظیمی از فونت‌های فاسی با دسته‌بندی مناسب مواجه خواهید شد که می‌توانید فونت موردنظر خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که تنها برخی از فونت‌های فارسی این وب سایت رایگان هستند و برای استفاده از  برخی دیگر باید مبلغ معینی را بپردازید.

وب سایت IrFont

وب سایت IrFont

تشخیص نوع فونت از روی عکس با اپلیکیشن

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد انتخاب فونت می‌تواند مسئله مهمی برای تولید محتوا در فضای مجازی باشد. به همین منظور از دیگر روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی به فونت موردنظر خود دسترسی پیدا کنید استفاده از اپلیکیشن‌های تخصصی تشخیص فونت است. در ادامه مقاله به معرفی بهترین اپلیکیشن های تشخیص نوع فونت از روی تصویر خواهیم پرداخت.

برنامه Find my Font برای تشخیص فونت از روی عکس

اپلیکیشن فایند مای فونت را می‌توان به‌عنوان بهترین برنامه تشخیص فونت از روی عکس برای گوشی‌های اندروید و iOS معرفی کرد که می‌توانید به آسانی از آن استفاده کنید. این برنامه که بسیار برای طراحان گرافیک، طراحان وب و لوگو دیزاینرها مناسب است برای استفاده از آن کافی است عکس فونت موردنظر خود را داخل آن آپلود کنید.

اپلیکیشن فایند مای فونت

در برنامه Find my Font بیش از 60000 فونت رایگان وجود دارد که می‌توانید از استفاده کردن آن‌ها لذت ببرید. همچنین امکان تشخیص جدا یا سرهم بودن فونت‌ها نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.  

دانلود برنامه Find my Font از اپ استور

دانلود برنامه Find my Font از گوگل پلی

برنامه Hi Font برای تشخیص نوع فونت فارسی از روی عکس

های فونت یکی از بهترین برنامه‌ها برای تشخیص نوع فونت فارسی از روی عکس به‌حساب می‌آید که برای کاربران گوشی‌های اندرویدی یک برنامه بسیار کاربری است. این برنامه که تنها برای گوشی‌های اندروید در دسترس است علاوه بر تشخیص فونت انگلیسی برای تشخیص فونت فارسی نیز به کار برده می‌شود و عملکرد مطلوبی دارد. از همین رو اگر به دنبال فونت‌های جذاب فارسی هستید، برنامه Hi Font را از دست ندهید و از طریق لینک قرار داده شده نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

برنامه های فونت برای تشخیص نوع فونت فارسی

دانلود برنامه Hi Font از گوگل پلی

تشخیص نوع فونت از روی عکس با فتوشاپ

برای اینکه بتوانید تشخیص نوع فونت را از روی عکس در برنامه فوتوشاپ انجام دهید باید مطابق روش زیر عمل کنید.

1. عکس فونت مورد نظر خود را در برنامه Photoshop باز کنید.

2. ابزار انتخاب محدوده یا Selection Tool که با فشردن کلید M فعال می‌شودرا انتخاب و محدوده‌ای از تصویر که متن موردنظرتان وجود دارد را مشخص و برش بزنید.

3. از نوار ابزار که در قسمت بالایی برنامه فوتوشاپ قرار دارد روی کلمه Type ضربه بزنید.

4. در پنجره نمایش داده شده روی گزینه Match Font کلیک کنید و تا پیدا شدن نام فونت مربوطه یا شبیه‌ترین فونت به محدوده انتخابى شما منتظر بمانید.

سخن آخر

در این مطلب به آموزش شناسایی نوع فونت از روی عکس پرداختیم تا اگر فونتی نظر شما را جلب کرده؛ اما روش تشخیص آن را نمی‌دانید به‌راحتی بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. استفاده از این روش‌ها بسیار آسان بوده و کاربران بسیاری از آن‌ها در طول روز و برای کار‌های تخصصی استفاده می‌کنند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید فونت موردنظر خود را شناسایی کرده و به آن دسترسی پیدا کنید. به نظر شما بهترین روش تشخیص فونت از روی عکس کدام است؟

پرسش‌های متداول

بهترین روش شناسایی فونت از روی عکس چیست؟

از جمله بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آن جهت تشخیص فونت از روی عکس استفاده کنید، سایت‌های آنلاین است که پیش‌تر در این مقاله به‌صورت جامع به آن پرداخته شد.

بهترین سایت تشخیص فونت از روی عکس کدام است؟

سایت fontsquirrel یکی از بهترین سایت شناسایی فونت از روی عکس است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

تشخیص فونت از روی عکس در فتوشاپ چگونه انجام می‌شود؟

برای اینکه بتوانید در برنامه فتوشاپ به‌راحتی فونت را از روی عکس تشخیص دهید می‌توانید به مقاله فوق مراجعه کنید.

بهترین برنامه تشخیص فونت از روی عکس چیست؟

اپلیکیشن Find my Font با بیش از 60000 فونت رایگان را می‌توان به‌عنوان بهترین برنامه شناسایی فونت از روی عکس معرفی کرد که علاوه بر دسترسی آسان، انجام کار با آن بسیار راحت و سریع خواهد بود.

برای تشخیص فونت‌ های فارسی کدام برنامه بهتر است؟

اپلیکیشن Hi Font یکی از برنامه‌هایی است که کاربران فارسی زبان بسیاری دارد و می‌توانید از آن برای شناسایی فونت‌ های فارسی استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.