هرآنچه باید درباره گوشی هوشمند شیائومی 13T بدانید


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به بررسی همه احتمالات و مشخصات گوشی شیائومی 13T می‌پردازیم.

روزبه‌روز به معرفی گوشی جدید شیائومی یعنی Xiaomi 13T نزدیک‌تر می‌شویم و این درحالی است که در فضای مجازی شاهد پیش‌بینی‌های بسیار جالبی از سوی کاربران در مورد مشخصات فنی این گوشی هستیم. در این مطلب قرار است با گردآوری اطلاعات موجود و احتمالات در نظر گرفته شده هرآنچه باید درباره گوشی جدید شیائومی 13T بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی شیائومی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

زمان معرفی شیائومی 13 تی

طبق شایعات و اطلاعات موجود انتظار می‌رود گوشی سری 13T شیائومی در 26 سپتامبر 2023 یعنی (4 مهر ماه 1402) با قیمت حدودی 700 یورو عرضه شود. جالب است بدانید طبق گزارشات به دست آمده کمپانی شیائومی قرار است هنگام عرضه گوشی 13T آداپتور شارژر را جز اقلام همراه در جعبه محصول قرار دهد و این یک خبر امیدوار کننده برای خریداران محصول شیائومی به حساب می‌آید؛ زیرا دیگر نیازی نیست هزینه‌ای برای خرید آداپتور اختصاص بدهند یا نگران نحوه تشخیص شارژر فیک از اصل باشند.

قیمت شیائومی 13T

قیمت گوشی هوشمند در ایران به عوامل متعددی مانند هزینه گمرک، گارانتی، ریجستری، میزان حافظه، رنگ دستگاه و عوامل مهم دیگری بستگی دارد. طبق شایعات در اختیار و به گفته SnoopyTech قیمت در نظر گرفته شده برای گوشی Xiaomi 13T قیمتی معادل 700 یورو یا تقریبا 53000 روپیه در نظر گرفته‌شده است. البته باید توجه داشته باشید که تا قبل از عرضه مستقیم گوشی موبایل توسط کمپانی سازنده نمی‌توان به اعداد و ارقام فاش شده به صورت کامل اعتماد و اکتفا کرد؛ پس تا زمان عرضه گوشی Xiaomi 13T در قسمت مجله فناوری سایت کالاتیک آپدیت مقاله مربوط به هرآنچه باید درباره گوشی شیائومی 13T بدانید را دنبال کنید.

خرید گوشی شیائومی 13t

طراحی Xiaomi 13T

تصاویر جدیدی که به تازگی از گوشی Xiaomi 13T در اینترنت منتشر شده است، نوید یک طراحی ویژه و منحصر به فرد را به کاربران می‌دهد. به دلیل عدم عرضه گوشی هنوز اطلاعات دقیقی از وزن و ابعاد گوشی در اختیار نداریم و به همین خاطر نمی‌توان راجع به ارگونومی یا خوش دست بودن آن نظر تخصصی داد. طبق تصاویر در اختیار شیائومی در ساخت پنل پشتی از ماژول دایره شکل سری قبل یعنی گوشی شیائومی 13 Ultra فاصله گرفته و در طراحی  جدیدترین گوشی میان‌رده خود به ماژول دوربین با ابعاد مستطیلی شکل روی آورده است.

در ساخت گوشی 13T کمپانی شیائومی در قسمت پنل جلویی از متریالی مانند شیشه و محافظ صفحه گوریلا گلس 5 به منظور جلوگیری از خط‌‌وخش و آسیب‌های احتمالی، همچنین از شیشه به همراه سیلیکون پلی کربنات برای ساخت پنل پشتی و در نهایت برای طراحی بدنه کناری متریال آلومینیوم را به کار گرفته است. این‌طور که به نظر می‌رسد گوشی شیائومی 13T از استاندارد IP68 بهره می‌گیرد به‌این‌ترتیب اگر گوشی‌تان به مدت 30 دقیقه تا حداکثر عمق 1.5 متری افتاد با خیال راحت آدستگاه را از آب درآورده و نگران سوختن صفحه نمایش یا سخت افزار آن نباشید.

صفحه نمایش شیائومی 13 تی

طبق اطلاعات در دست شیائومی 13 تی با پنل 6.36 اینچی و صفحه نمایش از نوع AMOLED به همراه وضوح تصویر FullHD همچنین نرخ نوسازی 144 هرتز به بازار محصولات هوشمند عرضه خواهد شد. نکته مهمی که در بررسی مشخصات صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 تی توجه کاربران را به خود جلب کرد استفاده از فناوری صفحه نمایش دالبی ویژن است که با تنظیم بر اساس صحنه به صحنه (حتی فریم به فریم) جزئیات بیشتری همراه با دقت رنگ بالاتری را هنگام پخش تصاویر به کاربران ارائه می‌دهد؛ همچنین به تولید کنندگان محتوا امکان می‌دهد تا تنظیمات تصویر در سطح بسیار جزئی را نیز تجربه کنند.

قیمت گوشی هوشمند شیائومی 13t

دوربین‌های Xiaomi 13T

گوشی‌های شیائومی معمولا از دوربین‌هایی قدرتمند در ساخت گوشی‌های خود استفاده می‌کنند که به راحتی توانایی رقابت با گوشی‌های هم‌رده خود را در بازار محصولات هوشمند دارند. بر اساس اطلاعات موجود پیش‌بینی می‌شود که گوشی شیائومی 13T مجهز به دوربین سه‌گانه با لنز‌هایی شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی فوق عریض با دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم خودکار و دریچه دیافراگم f/2.0 و یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه چرخش 120 درجه و دریچه دیافراگم f/2.2 طراحی شده که در چند ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و با عملکرد بسیار مناسب و قابلیت‌های پیشرفته‌ هر کاربری را در این رنج قیمتی به خرید گوشی 13T ترغیب خواهد کرد.

در قسمت اطلاعات فاش شده از عملکرد فیلم‌برداری دوربین گوشی 13T باید امیدوار بود که با خرید گوشی شیائومی می‌توان ویدیو‌هایی با کیفیت 8K و با سرعت 24 تا 60 فریم بر ثانیه را ضبط کرد. در بررسی اطلاعات موجود از دوربین سلفی گوشی شائومی 13T دریافتیم که این گوشی دارای یک لنز 32 مگاپیکسلی فوق عریض با قابلیت تصویربرداری پانوراما و HDR خواهد بود که امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080 مگاپیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز برای خریداران فراهم می‌کند.

عملکرد شیائومی 13T

شایعات حاکی از آن است که شیائومی 13 تی قدرت خود را از یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 دریافت می‌کند که با توجه به قیمت محصول استفاده از چنین تراشه‌ای منطقی به نظر می‌رسد؛ اما برای اطمینان بیشتر نسبت به سخت افزار گوشی شیائومی 13 تی باید مدتی صبر کنیم تا محصول نهایی به دستمان برسد.

از دیگر مشخصات کلیدی گوشی جدید شیائومی می‌توان به استفاده از رابط کاربری MIUI 14 بر پایه اندروید 13 اشاره کرد که به احتمال زیاد طبق استراتژی گذشته کمپانی شیائومی از چهار سال به‌روزرسانی نرم افزاری و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در خصوص میزان حافظه ذخیره سازی نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما پیش بینی می‌شود طبق روال گذشته در گوشی‌های هم رده شیائومی گوشی 13T نیز از سه حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت به همراه حافظه رم 12 گیگابایتی بهره بگیرید.

گوشی شیائومی 13T را از کجا بخریم؟

گوشی شیائومی 13T از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت نیرو می‌گیرد و با قابلیت شارژ سریع 67 واتی تامین می‌شود که ظاهرا از شارژ سریع بی‌سیم 50 وات به همراه قابلیت شارژ معکوس 10 وات نیز پشتیبانی خواهد کرد.

سخن آخر

زمان زیادی تا معرفی گوشی شیائومی 13T باقی نمانده است و این درحالی است که دوست‌داران تکنولوژی مخصوصا طرفداران گوشی‌های شیائومی حدس‌هایی راجع به مشخصات فنی و ظاهری گوشی 13T می‌زنند و تاکنون رندر‌های زیادی نیز از این گوشی توسط منابع مختلف منتشر شده است. در مقاله در کالاتیک پیش‌رو به معرفی گوشی شیائومی 13T پرداختیم و سعی کردیم تا با استفاده از اطلاعات فاش شده و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سایت‌های معتبر حوزه تکنولوژی شما را در خرید جدید‌ترین گوشی کمپانی شیائومی همراهی کنیم.

پرسش‌های متداول

قیمت شیائومی 13T چقدر است؟

با اینکه چند ماه مانده به عرضه مستقیم گوشی 13T به بازار محصولات هوشمند با این حال پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشی شیائومی 13T حدود 700 یورو قیمت گذاری شود.

کیفیت دوربین شیائومی 13T چطور است؟

طبق اطلاعات در دست پیش‌بینی می‌شود که گوشی شیائومی 13T از دوربین سه‌گانه با سه لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسل اولتراواید به همراه 10 مگاپیکسل تله فوتو بهره می‌گیرد. همچنین برای دوربین سلفی نیز یک لنز 32 مگاپیکسلی در نظر گرفته‌شده است که در مجموع کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند.

گوشی شیائومی 13T چه قابلیت‌های ویژه‌ای دارد؟

هنوز اطلاعات دقیقی از کمپانی سازنده گوشی یعنی شیائومی در دست نیست با این حال طبق پیش‌بینی‌ها در قسمت باتری و شارژدهی گوشی انتظار می‌رود این گوشی از شارژ سریع بی‌سیم و معکوس نیز پشتیبانی کند؛ همچنین در قسمت فیلم‌برداری نیز پیش‌بینی می‌شود ارتقا در کیفیت و سرعت فیلم‌برداری را شاهد باشیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.