بلواسکای چیست و چگونه باید از Bluesky استفاده کرد؟


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

یکی از اپلیکیشن‌هایی که به‌تازگی توجه کاربران را به خود جلب کرده، بلواسکای است که می‌توان آن را به‌عنوان رقیبی برای شبکه اجتماعی توییتر معرفی کرد. این برنامه که توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر راه‌اندازی شده از ظاهری آشنا برخوردار است و احساسی شبیه به توییتر را به کاربران منتقل می‌کند.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در ادامه این مطلب قصد داریم به سؤال بلواسکای چست و چگونه باید از Blue Sky استفاده کرد؟ پاسخ دهیم تا اگر به دنبال اطلاعاتی درباره این پلتفرم هستید به‌راحتی بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. با کالاتیک همراه باشید.

پلتفرم Bluesky چیست؟

Bluesky با نام کامل‌تر Bluesky Social یک پلتفرم نسبتاً جدید است که تجربه‌ای شبیه به توییتر را به کاربران ارائه می‌دهد. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، بلو اسکای شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر راه‌اندازی شده به موازات توییتر توسعه یافته است.

پیش از اینکه بلواسکای بخواهد شبکه اجتماعی مجزا و مستقل باشد،‌ به‌عنوان افزونه‌ای برای توییتر در حال توسعه بود؛ به علاوه نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر Bluesky به‌صورت نسخه بتا برای گوشی‌های اندروید و آیفون در دسترس قرار گرفته و برای ثبت‌نام در این شبکه به کد دعوت نیاز است.

با توجه به تصاویر موجود از فضای این برنامه، کاربران می‌توانند متن‌هایی را به‌صورت خصوصی یا عمومی با یکدیگر به اشتراک بگذارند و همچنین قادر هستند تا پروفایل اشخاص دیگر را مشاهده کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند. افزون بر موارد فوق، امکان به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها وجود دارد و کاربران می‌توانند مانند توییتر پست‌ها را لایک و بازنشر کنند و در صورت نیاز به آن‌ها پاسخ دهند، اگرچه اصطلاحاتی که قرار است برای آن‌ها به کار برده شود مشخص نیست.

دانلود برنامه Bluesky

شما می‌توانید از طریق لینک‌های قرار داده شده نسبت به دانلود بلواسکای برای گوشی های اندروید و iOS اقدام کنید.

دانلود بلواسکای برای اندروید

دانلود Bluesky برای ایفون

نحوه کار Bluesky به چه صورت است؟

هدف اصلی جک دورسی ابجاد شبکه اجتماعی غیر متمرکز است که هر شخصی بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند؛ از همین رو  این اپلیکیشن بر پایه پروتکل AT مخفف عبارت Authenticated Transfer Protocol ساخته شده است و جدیدترین ایده‌های فناوری بلاک چین را در شبکه‌ای باز ادغام می‌کند.

همچنین به کار گیری فناوری فوق این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا شبکه اجتماعی خود را با آیین و قوانین مخصوص به خود بسازند و کنترل کامل الگوریتم‌ها را در اختیار بگیرند و هم‌زمان تعامل خود را با دیگر پلتفرم‌ها از دست ندهند.

چگونه عضو بلواسکای شویم؟

در جواب اینکه چطور باید عضو بلو اسکای شویم؟ باید گفت در حال حاضر ساخت اکانت Bluesky تنها از طریق کد دعوت‌نامه صورت می‌گیرد و بدون استفاده از آن نمی‌توانید از بلواسکای استفاده کنید. البته اگر تمایل داشته باشید که به خانواده این شبکه اجتماعی زودتر اضافه شوید باید نام خود را در لیست صف انتظار بلواسکای ثبت کنید و سپس منظر بمانید تا کد دعوت Bluesky برای شما ارسال شود.

خرید کد دعوت برنامه بلواسکای

از دیگر راه‌هایی که می‌توانید برای عضویت در Bluesky از آن بهره ببرید این است که از سایر اشخاص و دوستان خود در شبکه اجتماعی دیگر درباره کد دعوتنامه بلواسکای بپرسید یا به‌صورت مستقیم یکی از آن‌ها را از سایت‌هایی مانند eBay خریداری کنید.

نحوه ساخت اکانت بلواسکای

اگر موفق به دریافت کد دعوتنامه بلواسکای شده‌اید و قصد دارید داخل این شبکه اجتماعی پرحاشیه و جذاب عضو شوید، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

1. ابتدا باید نسبت به دانلود برنامه Bluesky از فروشگاه‌های اپ استور یا پلی استور اقدام کنید.

2. پس از باز کردن برنامه روی Creat a New Account ضربه بزنید.

نحوه ایجاد اکانت بلواسکای

3. در صفحه‌ای که پیش رویتان قرار گرفته بهتر است سرور پیش‌فرض Bluesky پیش‌فرض (you@bsky.social) را برگزینید و در صورت نیاز پس از ساخت اکانت نسبت به تغییر آن اقدام کنید.

سرور پیش‌فرض Bluesky

4. در مرحله بعد کد دعوت، ایمیل، رمز عبور و تاریخ تولد خود را وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات شخصی در بلواسکای

5. در نهایت باید نسبت به انتخاب دسته کاربری اقدام کنید که البته امکان ویرایش آن در آینده و پس از ساخت حساب بلواسکای وجود دارد.

ویژگی و قابلیت های Bluesky

پس از اینکه مراحل ساخت اکانت بلو اسکای خود را به اتمام رساندید، می‌توانید نسبت به ویرایش آن اقدام کنید. از جمله مواردی که قادر به تغییر آن‌ها خواهید بود عکس کاور، عکس پروفایل، نام و توضیحات 256 کاراکتری هستند. همچنین جایگاه خاصی برای قراردادن لینک وب‌سایت یا آیدی سایر شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد؛ اما می‌توانید یکی از آن‌ها را به‌ دلخواه در بخش توضیحات خود قرار دهید.

انتشار پست‌های متنی با 300 کاراکتر

از دیگر قابلیت‌های بلواسکای که می‌توان به اشاره کرد این است که امکان انتشار پست‌های متنی با 300 کاراکتر به همراه حداکثر چهار تصویر و لینک به شما داده می‌شود. موضوع مهمی که در این بخش باید در نظر داشته باشید این است که تمامی پست‌های شما در این پلتفرم عمومی هستند و هنگامی که آن‌ها نشر می‌دهید؛ در واقع این اجازه را به Bluesky و شرکت‌های مرتبط با آن می‌دهید که بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین در قبال آن هیچ مبلغی به شما داده نمی‌شود؛ اما بدون اجازه شما نیز در هیچ تبلیغاتی منتشر نخواهد شد.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا به‌صورت جامع به سؤال بلواسکای چست و چگونه باید از BlueSky استفاده کرد؟ پاسخ دهیم تا تمامی اطلاعات لازم را درباره این پلتفرم محبوب کسب کنید. هنوز مشخص نیست که چه زمانی قرار است شبکه اجتماعی بلواسکای در دسترس تمامی کاربران قرار بگیرد؛ به همین منظور نمی‌توان به طور قطع آن را رقیب سرسختی برای توییتر اعلام کرد. به نظر شما بلواسکای به چه صورت خواهد و آیا می‌تواند رقیب خوبی برای Twitter باشد و از کاربران را به‌سوی خود جذب کند؟ نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کد دعوتنامه بلواسکای را چگونه پیدا کنیم؟

اولین راه این است که در سایت بلواسکای ثبت‌نام کرده و منتظر دریافت کد دعوت‌نامه باشید. راه دوم برای دستیابی به کد دعوتنامه Bluesky دریافت آن از دوستان و آشنایان است و آخرین راه  خرید آن از سایت‌های معتبر مانند Ebay خواهد بود.

در حال حاضر امکان استفاده از Bluesky وجود دارد؟

نسخه بتا اپلیکیشن بلواسکای برای کاربران گوشی‌های اندروید و ایفون در دسترس قرار گرفته که استفاده از آن تنها از طریق واردکردن کد دعوتنامه امکان‌پذیر است.

توسعه دهنده شبکه اجتماعی بلواسکای چه کسی است؟

Bluesky توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر راه‌اندازی شده و به‌زودی در دسترس تمامی کاربران برای استفاده قرار می‌گیرد.

Bluesky را از کجا می توان دانلود کرد؟

شما می‌توانید برنامه بلواسکای را از طریق فروشگاه های پلی استور و اپ ستور دانلود کنید که پیش‌تر لینک آن‌ها قرار داده شده است.

آیا پست های Bluesky اسکیت نامیده می شوند؟

هنوز به‌صورت رسمی نامی برای پست‌های بلواسکای در نظر گرفته نشده است؛ اما کاربرانی که در حال استفاده از آن هستند نام «skeets» را انتخاب کرده‌اند که ترکیبی از «توئیت» و «آسمان» است.

چه کسانی عضو بلواسکای هستند؟

تا پایان آوریل 2023 کاربران Bluesky به 50000 رسید. از جمله برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به نماینده کنگره الکساندریا اوکاسیو-کورتز (D-NY) اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.