آنچه در سامسونگ آنپکد 2023 گذشت


کالاتیک
نظرات 2
content-main-img

مراسم آنپکد سامسونگ مطابق رسم هرساله این شرکت نبوده و محل برگزاری آن به خاک پایتخت کره جنوبی منتقل شده تا قدرت خاک کره جنوبی زیر پای برند سامسونگ به‌خوبی احساس شده و با رقبا به شکل بهتری به رقابت بپردازد.

این مراسم در ساعت 14:30 دقیقه امروز به شکل مستقیم از سئول پخش شد تا کاربران بتوانند با جدیدترین محصولات معرفی شده این شرکت آشنا شده و طی این مراسم محصولات متنوع و جذابی عرضه شد تا دنیای گوشی‌های تاشو، شاهد حضور رقبای قدرتمند و تازه‌نفسی باشیم که با سایر نمایندگان آن به رقابت بپردازند.

در این مقاله به بررسی تمامی حواشی این رویداد و همچنین معرفی و بررسی کلی دستگاه‌های جدیدی می‌پردازیم که طی آن معرفی و عرضه شد؛ بنابراین با کالاتیک همراه بوده تا مراسم آنپکد 2023 سامسونگ را با یکدیگر مرور کنیم.

گلکسی زد فولد 5

زد فولد شروع‌کننده دسته‌بندی جدیدی از گوشی‌های تاشو در دنیای گوشی‌های هوشمند بود و تقریباً توانست یک سنت‌شکنی بزرگ انجام دهد. سامسونگ برای نسل پنج این سنت‌شکن خود، تلاش خود را کرده تا بهترین نسخه ساخته شده تا کنون این دستگاه را عرضه کند. این موضوع از بخش طراحی شروع شده و تا قلب تپنده این دستگاه ادامه پیدا کرده است.

در بحث طراحی باید عنوان کرد که DNA زد فولد هنوز در این دستگاه به‌خوبی حضور داشته و همان ظاهر آشنای همیشگی به‌خوبی درون آن دیده می‌شود. افزوده‌شدن زبان طراحی اس 23 به این گوشی باعث شده تا طراحی تخت را در کنار ژن قدیمی فولد تجربه کرده و بدنه این دستگاه بیش‌ازپیش جذاب شود. برخلاف شایعات، این دستگاه فاقد استاندارد IP58 را کسب نکرده و استاندارد آن همان IPX8 است.

سری گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

در بخش سخت‌افزار باید عنوان کرد که این دستگاه موفق شده با تجهیز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، یک عملکرد فوق‌العاده را از خود به نمایش گذاشته و به این شکل، بهترین قدرت پردازشی را به کاربران ارائه کرده است. این پردازنده که توسط سامسونگ برای سری محصولات گلکسی خود، اورکلاک شده، تا 31 درصد افزایش عملکرد را در بخش پردازنده به نمایش گذاشته که این موضوع بسیار چشمگیر است.

دوربین‌های گلکسی زد فولد 5 نیز دستخوش تغییرات خوبی شده تا این گوشی هوشمند، بیش‌ازپیش در بحث عکاسی و فیلم‌برداری به پرچم‌داران بازار نزدیک‌تر شده و فاصله خود را با رقبا افزایش دهد. استفاده از سنسورهای مشابه با زد فیلیپ 5 و حضور یک لنز تله فوتو، مجموعه سنسورهای این گوشی را تکمیل کرده است. در بخش دوربین‌های سلفی نیز شاهد استفاده از همان سنسورهای قبلی هستیم.

صفحه‌نمایش این نسل از گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ نیز دست خوش تغییران در ساختار و همچنین عملکرد شده تا بتواند با رقبای جدیدالورودی مثل پیکسل، به رقابت بپردازد. مکانیزم لولای صفحه‌نمایش تغییر کرده تا خط انحنای صفحه‌نمایش کاهش پیدا کرده و در کاربری، کمتر دیده شود. باتری گلکسی زد فولد 5 نیز همانند نسل گذشته دارای ظرفیتی 4400 میلی‌آمپر ساعتی بوده که می‌تواند بهترین عملکرد ممکن را برای کاربران به لطف مصرف بهینه پردازنده مرکزی، فراهم کند.

گلکسی زد فلیپ 5

زد فلیپ 5 را می‌توان رقیبی خطرناک برای سایر گوشی‌های تاشو این فرم فاکتور در نظر گرفت که نشان‌دهنده جدی‌گرفتن این دسته‌بندی از سوی سامسونگ بوده و بیانگر رقابت شدید میان این برندهای مختلف برای کسب سهم بیشتری از بازار این محصولات است.

زد فلیپ 5 را باید اسب تک‌شاخ سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو دانست که با استفاده از جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزار توسعه داده شده توسط این غول تکنولوژی کره جنوبی، توانسته نظر کاربران را هنگام معرفی به خود جلب کرده و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود فروش بسیار خوبی را برای سامسونگ رقم زند.

در بخش طراحی، این دستگاه توانسته تا کاربران را به واسط صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بیرونی و بهبود ساختار کلی دستگاه، به‌خوبی جذب کرده و به این شکل، بهترین عملکرد را به کاربران ارائه داده است. ابعاد 3.5 اینچی این صفحه‌نمایش جدید به کاربران امکان استفاده از بیشتر قابلیت‌های دستگاه را بدون باز کردن آن، استفاده کنند.

گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ

همچنین لولای دستگاه دستخوش تغییر شده و همانند رقیب خود، موتورولا، از حالت قطره اشک استفاده شده تا کاربران شاهد کاهش انحنای صفحه و همچنین صفحه‌نمایش تخت و یکدست باشند. در بخش سخت‌افزار نیز باید عنوان کرد که سامسونگ از جدیدترین چیپست است اسنپدراگون در محصول خود بهره برده که این موضوع سبب شده تا قدرت پردازشی این محصول در مقابل رقبا به‌شدت بالاتر بوده و بهترین نتایج را در بنچمارک‌ها کسب کند.

این دستگاه موفق شده با تجهیز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، یک عملکرد فوق‌العاده را از خود به نمایش گذاشته و به این شکل، بهترین قدرت پردازشی را به کاربران ارائه کرده است. این پردازنده که توسط سامسونگ برای سری محصولات گلکسی خود، اورکلاک شده، تا 31 درصد افزایش عملکرد را در بخش پردازنده به نمایش گذاشته که این موضوع بسیار چشمگیر است.

دوربین زد فلیپ 5 نیز دستخوش تغییر شده تا کاربران بتوانند تجربه بهتری را در بحث عکاسی و فیلم‌برداری کسب کرده و به این شکل، نتایج فوق‌العاده را کسب کرده است. سنسورهای بهبودیافته و امکان استفاده از دستگاه به‌عنوان پایه از موارد قابل‌توجه این نسخه از زد فلیپ است.

صفحه‌نمایش زد فلیپ 5 نیز در این نسخه ارتقا پیدا کرده و صفحه‌نمایش بیرونی دست خوش بیشترین تغییر شده است. بهره‌بردن از صفحه‌نمایش بیرونی بزرگ و همچنین ارتقای صفحه‌نمایش درونی از نکات بسیار قابل‌توجه و چشمگیر این محصول بود. باتری گلکسی زد فولد فلیپ 5 نیز نسبت به نسل قبلی، باتوجه‌به سخت‌افزار هوشمندتر، می‌تواند عمر باتری بیشتری را به کاربران ارائه کند.

گلکسی واچ 6

گلکسی واچ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار بوده و گلکسی واچ 6 قطعاً می‌تواند یک نماینده برتر در این بازار در نظر گرفته شود. دلیل این امر را می‌تواند در بهبودهایی عنوان کرد که سامسونگ در این نسل از گلکسی واچ اجرا کرده است.

در بحث مدل‌های مختلف، این نسل از گلکسی واچ دارای دو نسخه معمولی و کلاسیک است. این تنوع به‌خوبی می‌تواند نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن رفع کرده و از طرفی، حذف‌شدن نسخه کلاسیک که یکی از استراتژی‌های نه‌چندان دلچسب این غول فناوری بود؛ از ذهن کاربران بیرون کرد.

در بحث سخت‌افزار این ساعت‌ها، باید عنوان کرد که این شرکت برای جدیدترین پرچم‌داران خود در بازار ساعت‌های هوشمند، از پردازنده ساخت واحد سخت‌افزار خود بهره برده تا بیشترین کنترل را روی سخت‌افزار و عملکرد آن در این ساعت هوشمند داشته باشد.

سری Galaxy Watch 6

سامسونگ سعی کرده تا از نسل جدید پردازنده‌ای مرکزی مخصوص ابزارهای پوشیدنی بهره برده تا بهترین نتیجه را کسب کرده و در این مسیر، گوگل نیز همراهی خوبی را از خود نشان داده است. به همین دلیل سرعت سیستم‌عامل اندروید ویر روی این محصول قطعاً جذاب و بالا بوده تا کاربران بهترین تجربه را کسب کنند. البته بخش نرم‌افزار یکی از محدودیت‌های بزرگ این ساعت بوده، زیرا بسیار از قابلیت‌های آن به‌صورت انحصاری با برنامه‌ها، سرویس‌ها و گوشی‌های هوشمند سامسونگ هماهنگ است.

ابعاد این دو نسخه به ترتیب 40 و 44 میلی‌متر برای نسخه عادی و 43 و 47 میلی‌متر برای نسخه کلاسیک بوده و به این شکل، سامسونگ توانسته برای همه کاربران و سلیقه‌ها، گزینه مناسب عرضه کند. باتری این ساعت‌های نیز به گفته سامسونگ ارتقا پیدا کرده و مدت‌زمان بیشتری می‌توانند کاربران را همراهی کنند.

 گلکسی تب اس 9

خانواده تبلت‌های سری اس سامسونگ را می‌توان پرچم‌داران بازار تبلت اندرویدی نامید که به‌عنوان نمونه‌های رده‌بالا در بازار شناخته شوند. این سری از تبلت‌های سامسونگ می‌توانند بهترین تجربه یک تبلت اندرویدی را داده و با تجهیز به نسخه‌های مخصوص تبلت اندروید و افزوده‌شدن قابلیت دکس سامسونگ، به‌عنوان رقیبی برای آیپد پرو شرکت اپل به‌حساب آیند.

خانواده گلکسی تب 9 که در مراسم امروز معرفی شد، در مقابل نسل قبلی خود، از بهبودهای بیشتر و بزرگ‌تری برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده تا کاربران شاهد یک دستگاه همه‌فن‌حریف و درجه یک‌درمیان تبلت‌های موجود در بازار بوده و حق انتخاب بهتری داشته باشند.

طراحی این تبلت‌ها در عین شباهت به نسل قبلی، از بهبودهای چشمگیری بهره برده که این موضوع سبب شده تا شاهد دستگاه‌های بسیار جذابی باشیم. سه مدل Tab S9، Tab S9+ و Tab S9 Ultra به ترتیب مجهز به صفحه‌نمایش‌های 11، 12.4 و 14.6 اینچی شده تا کاربران بهترین کارایی را از این محصولات کسب کنند.

سری تبلت های گلکسی S9

همه این تبلت‌ها از صفحه‌نمایش AMOLED نسل جدید سامسونگ بهره برده که این موضوع نشان از بهترشدن صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها بوده و از سویی در نسخه ارزان‌تر هم شاهد صفحه نمایشی فوق‌العاده هستیم. هر سه مدل دارای نرخ به‌روزرسانی تصویر تطبیقی هستند.

خانواده گلکسی تب اس 9، مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده که عملکردی فوق‌العاده را از خود به نمایش گذاشته و به این شکل، بهترین قدرت پردازشی را به کاربران ارائه کرده است. این پردازنده که توسط سامسونگ برای سری محصولات گلکسی اورکلاک شده، تا 31 درصد افزایش عملکرد را در بخش پردازنده به نمایش گذاشته که این موضوع بسیار جذاب است. همچنین بخش گرافیک آن نیز تا 41 درصد افزایش قدرت پیدا کرده و از Ray Tracing پشتیبانی می کند.

دوربین‌های در نظر گرفته شده در این محصولات یکسان بوده و این تبلت‌ها مجهز به دو دوربین است. همچنین دوربین‌های سلفی این تبلت‌ها نیز مجهز به سنسورهای با کیفیتی است. باتری این تبلت‌ها نیز به ترتیب برای مدل‌های معمولی، پلاس و اولترا، 8400، 1090 و 11200 میلی‌آمپر ساعت بوده که بر اساس ادعای سامسونگ می‌تواند تا مدت‌زمان بهتری را به کاربران ارائه کند.

نتیجه‌گیری

مراسم آنپکد سامسونگ همیشه پر از اتفاقات و محصولات جذاب بوده و امسال نیز این مراسم با سورپرایزهای بزرگی مثل برگزاری در سئول و... همراه بود که باعث شد کاربران استقبال بیشتری را از این مراسم داشته باشند. این مراسم با معرفی دستگاه‌های جدید سامسونگ در دسته‌بندی‌های مختلف همراه بود تا این برند نشان دهد که هنوز یکی از پیشتازان عرصه تکنولوژی و محصولات مرتبط با آن است. همچنین این شرکت بحث مراقبت از محیط‌زیست و پایایی مواد مورداستفاده در محصولات خود را موردتوجه قرار داده که نشان از جدی‌گرفتن و اعمال مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مهیار سبحانی | میهمان
20 آبان 1402
عالی بود. لایو سامسونگ آنپکد 2023 رو هم از اینستاتون دیدم خیلی خوب بود. دمتون گرم.
majid | میهمان
20 آبان 1402
بعد از کلی مقاله خوندن این بهترین مقاله پوشش آنپکد 2023 سامسونگ بود..... واقعا لذت بردم هم از بیان روان هم از جامع بودن مطلب تون..دست مریزاد