معرفی iOS 17


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

کمپانی اپل در رویداد WWDC 2023 که یکی از بزرگترین رویدادهای دنیای تکنولوژی است، از جدیدترین دستاورد خود رونمایی کرد. iOS 17 یکی از موارد درخور توجه رویداد WWDC 2023 اپل است که افراد بسیاری هر ساله انتظار نسخه‌ای جدید از آن را می‌کشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ویژگی های iOS 17 بپردازیم و تفاوت‌های این نسخه از سیستم عامل را با نسخه‌های قبلی آن بررسی کنیم.

خرید و مشاهده قیمت گوشی آیفون در فروشگاه کالاتیک

معرفی ویژگی‌های iOS 17

همان‌طور که انتظار می‌رفت، جدیدترین نسخه iOS دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است؛ برای مثال در آی او اس 17 اشتراک گذاری فایل‌ها با AirDrop آسان‌تر شده، سرعت و دقت تایپ بهبود پیدا کرده و ویژگی‌های بسیار دیگری اضافه شده که در ادامه به معرفی جامع تر این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

خصوصیات آی او اس 17

1. سفارشی سازی پوستر تماس در iOS 17

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اضافه شده به آی او اس 17 قابلیت سفارشی سازی پوستر تماس است؛ به این معنا که کاربران می‌توانند تم تماس‌های دریافتی را تغییر دهند. همچنین کاربران می‌توانند برای سفارشی سازی پوستر تماس از Memoji، تایپوگرافی، رنگ‌ها و فونت‌های متفاوت استفاده کنند.

2. قابلیت Live Voicemail

Live Voicemail یکی دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده iOS 17 است که در گوشی‌های آیفون مانند منشی عمل می‌کند: در واقع این قابلیت اجازه می‌دهد تا همزمان با تماس گرفتن، رونوشتی را ارسال کنید تا شخص مورد نظر از هدف شما آگاه شود.

3. قابلیت‌های جدید FaceTime

در جدیدترین نسخه iOS کاربران می‌توانند از FaceTime در Apple TV استفاده کنند. به کمک این قابلیت کاربران قادر هستند تا به صورت کاملاً مستقیم از Apple TV با سایر کاربران تماس ویدئویی برقرار کنند یا حتی تماس را در iPhone آغاز کرده و سپس آن را به Apple TV منتقل کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که به FaceTime اضافه شده، امکان ارسال پیام صوتی یا تصویری است. زمانی که مخاطبتان تماس شما را از دست بدهد، می‌توانید پیام صوتی یا ویدیویی برای آن ارسال کنید. همچنین آخرین ویژگی جدیدی که در این نسخه از iOS وجود دارد، قابلیت واکنش به تماس‌های FaceTime با افکت‌های بسیار جدید و جذاب است.

4. ویژگی‌های جدید iMessages

در آی او اس 17 برنامه iMessages با تغییرات بسیار زیادی روبه‌رو شده است. از مهم‌ترین تغییرات آن می‌توان به اضافه شدن استیکرهای جدید، امکان ساخت استیکرهای زنده با برداشتن سوژه‌ها از عکس‌ها، قابلیت Live Sticker، جذاب‌تر شدن محیط پیام‌ها و دیگر موارد متعدد اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های جدید iMessage در این به‌روزرسانی که باعث بهبود نحوه ارتباط کاربران می‌شود، وجود منوی قابل ارتقایی است که با یک ضربه ساده برای نمایش برنامه‌های iMessage در دسترس قرار گرفته و ظاهر جذابی را به پیام‌ها می‌بخشد. همچنین به‌روزرسانی بزرگ iOS قابلیت پاسخ دادن به هر پیام دریافتی مانند پیام‌ رسان‌ها اضافه شده است.

قابلیت های آی او اس 17

5. اشتراک گذاری آسان‌تر فایل‌ها در AirDrop و NameDrop

قابلیت AirDrop  یکی از روش‌های آسان برای اشتراک گذاری فایل‌ها در گوشی های iOS است. اپل در iOS 17 از قابلیت جدیدی به نام  NameDrop رونمایی کرده که به کاربران این امکان را می‌دهد به آسانی اطلاعات تماس‌ها را با کنار هم قرار دادن گوشی‌های آیفون خود یا با کنار هم قرار دادن iPhone و Apple Watch با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مقاله مرتبط:

چه انتظاراتی باید از iOS 17 داشته باشیم؟

6. هوشمندتر شدن قابلیت تصحیح خودکار

Autocorrect یکی از ویژگی‌های کارآمد در اکثر گوشی‌های آیفون است که کیفیت تایپ کاربران را بهبود می‌بخشد. اپل با هوشمندتر کردن این قابلیت در آی او اس 17، دقت نوشتار را بالاتر برده و حتی می‌تواند اشتباهات گرامری را کاهش دهد.

7. قابلیت StandBy

به کمک قابلیت StandBy کاربران می‌توانند در زمان‌هایی که صفحه نمایش گوشی قفل است از امکانات جذابی مانند: انواع ساعت، عکس‌های جذاب، ویجت‌ها و غیره بهره‌مند شوند.

8. اضافه شدن برنامه ژورنال در iOS 17

ژورنال یکی از برنامه‌های جذابی است که به iOS 17 اضافه شده است و به کاربران آیفون کمک می‌کند تا ژورنال نویسی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی پیشنهاد می‌دهد با توجه به اتفاق‌های در حال رخ دادن چه نکاتی را یادداشت کنید.

9. بهبود اپلیکیشن Health

از ویژگی‌های جذاب iOS 17 ، قابلیت‌های جدید اپلیکیشن Health است. به کمک این قابلیت‌ها کاربران می‌توانند حالات روزانه و احساسات لحظه‌ای خود را ثبت کنند و بررسی کنند که چه چیزی می‌تواند به وضعیت ذهنی آن‌ها کمک کند. همچنین به این ویژگی، فاکتور بررسی میزان افسردگی نیز اضافه شده است.

10. اضافه شدن ویژگی‌های جذاب به اپلیکیشن Maps

از این به بعد کاربران آیفون می‌توانند نقشه فضاهای مورد نظر خود را از Maps دانلود کرده و از آن‌ها به صورت کاملاً آفلاین استفاده کنند. کاربران به کمک AirTag می‌توانند موقعیت مکانی خود را در گروهی به اشتراک بگذارند و مسیریابی گروهی را به راحتی انجام دهند. از دیگر قابلیت‌های جدید Maps اپل می‌توان به موقعیت‌یابی جایگاه‌های شارژ ماشین‌های الکتریکی اشاره کرد.

ios 17

کدام گوشی اپل از iOS 17 پشتیبانی می‌کند؟

به طور معمول گوشی‌های آیفون تا 5 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید را دریافت می‌کنند؛ با توجه به این موضوع iOS 17 برای آیفون‌های XS به بعد منتشر خواهد شد. طبق فهرستی که کمپانی اپل اعلام کرد گوشی‌های زیر از آی او اس 17 پشتیبانی خواهند کرد:

آیفون XS و آیفون XS Max

آیفون XR

آیفون SE 2 ، آیفون SE 3

آیفون 11،  آیفون 11 پرو و پرومکس

آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

سخن آخر

در این مقاله به جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که کمپانی اپل در رابطه با iOS 17 ارائه کرده است، پرداخته ایم. در آخر باید به این موضوع اشاره کرد که این نسخه با ارائه آیفون 15 عرضه می‌شود. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. به نظر شما کدام قابلیت iOS 17 جذابیت بیشتری دارد؟

پرسش‌های متداول

آیا iOS 17 ارائه شده است؟

iOS 17 در 5 ژوئن معرفی و نمایش داده شد و طبق گفته‌های کمپانی آیفون این سیستم عامل در اواسط سپتامبر عرضه خواهد شد.

آیا نسخه بتا iOS 17 منتشر شده است؟

بله؛ شما می‌توانید در حال حاضر نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 17 را در آیفون خود دانلود و از ویژگی های آن استفاده کنید.

آیا آیفون 7 می‌تواند iOS 17 را دریافت کند؟

کمپانی اپل پشتیبانی نرم افزاری سه مدل آیفون را در سال 2023 متوقف خواهد کرد. قبل از این هم اپل به‌روز رسانی سیستم عامل خود را برای آیفون 7 و مدل‌های قدیمی‌تر را متوقف کرده بود و از این جهت iOS 17 برای گوشی آیفون 7 منتشر نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.