بهترین برنامه کاهش مصرف اینترنت در آیفون


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

به همان اندازه که اینترنت سرگرم کننده است؛ کاهش مصرف اینترنت اولویت زیادی دارد. اینترنت به بخشی از زندگی مدرن تبدیل شده و مدیریت مصرف اینترنت به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز شده است. با ظهور گوشی‌های هوشمند، ساعت‌ها از زمان روزانه به مرور رسانه‌های اجتماعی، بازی کردن یا تماشای ویدیو صرف می‌شود و با وجو گوشی‌های هوشمند موارد گفته شده آسان‌تر از همیشه در دسترس هستند.

شاید در نگاه اول چندین ساعت گشت و گذار در برنامه‌هایی مانند اینستا و تیک تاک نتواند تاثیرات زیادی داشته باشد. اما وابستگی به اینترنت و کنترل نکردن مصرف آن باعث کاهش بهره وری، انزوای اجتماعی و حتی اعتیاد به فضای مجازی می‌شود. خوشبختانه، چندین برنامه مدیریت مصرف اینترنت در آیفون برای کاربران iOS وجود دارد که می تواند به کاهش مصرف اینترنت کمک کند. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه های مدیریت مصرف اینترنت در آیفون می‌پردازیم. همچنین برای مشاهده فهرست برنامه‌های مدیریت مصرف اینترنت در اندروید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین برنامه کاهش مصرف اینترنت در iOS

برای بررسی بهترین برنامه‌های مدیریت مصرف اینترنت در آیفون با کالاتیک همراه باشید.

لحظه Moment:

برنامه کاهش مصرف اینترنت در آیفون

برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند مدت زمانی را که در تلفن خود می‌گذرانید را کنترل و مدیریت کنید. این اپلیکیشن برای کاهش مصرف اینترنت،‌ اطلاعات دقیقی درمورد مدت زمان استفاده از تلفن و جزییات بسیار دقیقی را علاوه بر مصرف داده ارائه می‌دهد. مدت زمانی که برای هر برنامه صرف می‌کنید و تعداد دفعاتی که گوشی خود را در روز برمی‌دارید نیز ذخیره شده و در پایان روز به اطلاع شما می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های جذاب Moment  اجازه تایین محدودیت‌ در طول روز است. تعریف کردن چهارچوبی برای مصرف اینترنت، نهایتا منجر به کاهش مصرف اینترنت می‌شود. کنترل استفاده اینترنت علاوه بر کاهش هزینه‌ها، تکرار نشدنی‌ترین بخش زندگی شما یعنی وقت را در اختیار خودتان قرار می‌دهد. برای کنترل اینترنت به صورت دسته جمعی برای خانواده یا دوستان نیز بخشی به نام حالت خانوادگی وجود دارد. استفاده از حالت دسته جمعی برنامه کاهش مصرف اینترنت در آیفون نیاز حتمی به آیفون داشتن تمامی خانواده ندارد. ویژگی کنترل دسته جمعی به شما امکان می‌دهد استفاده اینترنت اعضای خانواده خود را کنترل و آنها را تشویق کنید تا زمان کمتری را در گوشی صرف کنند.

وقت ازاد Offtime:

کاهش مصرف اینترنت در آیفون

Offtime به عنوان دومین برنامه مدیریت مصرف اینترنت در آیفون، برای کمک به کاهش مصرف اینترنت طراحی شده است. این امکان را به شما می دهد تا تماس‌ها و اعلان های برنامه های مختلفی را در ساعات خاصی از روز مسدود کنید. برای مثال، می‌توانید برنامه Offtime را تنظیم کنید تا اعلان‌های دریافتی از طرف برنامه‌‌های رسانه‌ اجتماعی را در ساعات کاری مسدود کند. بستن نوتیفیکشن‌ها تاثیر بسیاری روی تمرکز دارد و هرچه تمرکز بیشتری داشته باشید، کمتر به سراغ برنامه‌های سرگرم کننده می‌روید.

به همین خاطر محدود سازی گوشی یا برنامه‌ها باعث محو شدن حاشیه‌ها شده و شما را به مسیر اصلی هدایت می‌کند. برای مدیریت مصرف اینترنت شما نیاز به یک دید کلی نسبت به مصرف خود در بلند مدت دارید، دقیقا همان مشخصه‌هایی که برنامه مدیریت اینترنت آیفون با نام زمان خاموشی در دل خود جای داده‌است. با شناسایی این الگوها و درک تاثیرات مخرب اینترنت بر زندگی روزانه شما می‌توانید میزان وابستگی به اینترنت را کاهش داده و تغییراتی ایجاد کنید.

دانلود برنامه Offtime از اپ استور

برنامه کاهش مصرف اینترنت آزادی Freedom:

کاهش مصرف اینترنت در آیفون

این برنامه در کاهش مصرف اینترنت عمکلرد بسیار خوبی دارد و کاربران زیادی با استفاده از این برنامه توانسته‌اند کشش خود به فضای مجازی را کاهش دهند. برنامه‌های کاهش مصرف اینترنت در آیفون تعداد زیادی دارند. نصب این برنامه تقلبی باعث توهم ترک فضای مجازی می‌شود که تاثیر مخرب‌تری دارد. با نصب این برنامه‌ها از آسیب‌های بسیاری جلوگیری کنید و نهایتا مصرف اینترنت خود را کاهش دهید.

Freedom یک برنامه مدیریت مصرف اینترنت دقیق است کهبه شما کمک می‌کند متمرکز و دور از اتلاف وقت بمانید. این برنامه به شما امکانی می دهد تا وب سایت ها و برنامه های خاصی را که ممکن است حواس شما را از کارتان منحرف کنند مسدود کرده و تمرکز بیشتری داشته باشید. برنامه Freedom برای مدیریت بهتر مصرف اینترنت، دارای قابلیتی به نام «حالت فوکوس» است. این ویژگی تمام اعلان‌ها را به جز تماس‌ها و پیام‌های مخاطبین خاص مسدود می‌کند. اگر نیاز به تمرکز روی یک کار مهم دارید و می خواهید تمام حواس پرتی های احتمالی را از بین ببرید، این ویژگی بسیار مفید عمل می‌کند.

دانلود برنامه Freedom از اپ استور

مدیریت مصرف اینترنت در آیفون با برنامه جنگل Forest:

اپلیکیشن forest

فورست که برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون طراحی شده، عملکرد جالب و متفاوتی دارد. فورست هیچ برنامه‌ای را مسدود نمی‌کند و هیچ نموداری را نشان نمی‌‌دهد. این برنامه از یک روش کاملا متفاوت برای مدیریت مصرف اینترنت استفاده می‌کند که اتفاقا تاثیر بسیار خوبی دارد. اگر احتمال می‌دهید که این روش برای شما مناسب نباشد و تاثیر مورد نظر را ندارد، از دیگر اپلیکیشن‌های موجود در فهرست بهترین برنامه‌ مدیریت مصرف اینترنت در آیفون استفاده کنید.

Forest یک برنامه منحصر به فرد است که کاربران را تشویق می‌کند تا مدت تمرکز خود را بیشتر کنند. هرباری که شما مدت زمان بیشتری درگیر کار باشید، یک درخت مجازی را رشد داده‌اید! هرچه بیشتر متمرکز بمانید، جنگل شما بزرگ‌تر و سبزتر می‌شود. با ترک برنامه نیز یک درخت از درخت‌هایی که رشد داده‌اید از دست می‌روند و برای بازگشت آن باید مجددا تلاش کنید. برای کاهش مصرف اینترنت روش‌های جذاب‌تری مانند برنامه فورست نیز وجود دارند.

دانلود برنامه Forest از اپ استور

زمان نمایش Screen Time:

کاهش مصرف اینترنت در آیفون

یکی از ویژگی‌های سیستم عامل اپل ضبط و ارائه مدت زمانی است که شما از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید. این بخش به صورت پیشفرض فعال بوده و نیازی به تنظیمات خاص یا نصب برنامه‌های جانبی ندارد. البته نکته حائز اهمیت و تفاوتی که بین این دو برنامه وجود دارد، نوع کاربری آن‌ها است. اپلیکیشن Screen Time اپل صرفا مدت زمانی که شما از تلفن همراه خود استفاده کرده‌اید را ارائه می‌دهد و بخشی برای کاهش مصرف اینترنت ندارد. با نصب یک برنامه مدیریت مصرف اینترنت در آیفون و استفاده از Screen Time به عنوان مکمل، می‌توان یک برنامه دقیق را برای کاهش مصرف اینترنت طراحی کرد.

برنامه Screen Time تعداد دفعاتی که در طول روز گوشی همراه خود را دست گرفته‌اید را نشان می‌دهد. همچنین برنامه‌هایی که در طول یک روز از آن‌ها استفاده کردید یا اعلان‌های دریافتی را به شما اعلام می‌کند. همچنین می‌توان با تایین محدودیت طی ساعت‌های خاصی از روز، گوشی خود را برای تمرکز بهینه‌تر تنظیم کنید. برنامه مصرف اینترنت در آیفون از هر نوعی که باشد، با یک Screen Time عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و تاثیر مثبتی روی کاهش مصرف اینترنت آیفون دارد.

دانلود برنامه Screen Time از اپ استور

پیمان ما OurPact:

کاهش مصرف اینترنت در آیفون

مدیریت مصرف اینترنت برای کودکان و نوجوانانی که از تلفن همراه شخصی استفاده می‌کنند، نسبت به دیگر سنین مهم‌تر است. دنیای اینترنت طیف بزرگی از سوالات را پاسخ می‌دهد که شاید مناسب نباشد. نمی‌توان مصرف اینترنت را محدود کرد، در نتیجه باید اقداماتی را برای نوجوان خود در نظر بگیرید تا استفاده‌ای مفید از این فضا داشته باشد. علاوه بر نصب برنامه کاهش مصرف اینترنت، می‌توان نرم افزارهای دیگری مانند محدودسازی نصب بازی‌ها، مسدود کردن برخی برنامه‌های خاص یا غیره نصب کرد.

این برنامه که برای نظارت والدین بر فرزندان خود طراحی شده و تمرکز بر کاهش مصرف اینترنت در آیفون دارد، جزییات کاملی ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توان زمانبدی خاصی را اعمال کرد که با فرارسیدن آن دستگاه برای مدت زمان مشخصی قفل شود. همچنین می‌توان از طریق حالت تمرکز، برنامه‌های مختلفی را غیرفعال کرد تا تمرکز مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد. این برنامه صرفا برای والدین نیست و برای هرکسی که قصد کاهش مصرف اینترنت را دارد، این برنامه مناسب خواهد بود.

البته یکی از ویژگی‌هایی که فقط مناسب والدین است؛ کنترل موقعیت مکانی و مشاهده آن به صورت لحظه‌ای است. برای این کار باید تلفن همراهی که قصد کنترل کردن آن را دارید به گوشی خود متصل کرده و سپس از این طریق به مشاهده مکان کودک خود بپردازید.

دانلود برنامه OurPact از اپ استور

سخن پایانی

مدیریت مصرف اینترنت در دنیای امروزی می تواند کار دشواری باشد، اما با کمک شش برنامه‌ای که معرفی کردیم، وابستگی به فضای مجازی بسیار راحت کاسته می‌شود. در فهرست بهترین برنامه مدیریت مصرف اینترنت در آیفون، تاثیرگذارترین از نظر کاربران را جمع آوری کرده و در قالب این محتوا به شما ارائه دادیم.

چه به دنبال کاهش حواس‌پرتی در ساعات کاری باشید یا اعضای خانواده‌تان را تشویق کنید تا زمان کمتری را در دستگاه‌های خود صرف کنند؛ مطمئن شوید که فرزندتان به صورت امن از تلفن خود استفاده می‌کند. این برنامه‌ها می‌توانند در هر دو مورد به شما کمک کنند.

سوالات متداول

بهترین برنامه کاهش مصرف اینترنت کدام است؟

برای کاهش مصرف اینترنت آیفون می‌توان از برنامه‌های جانبی مانند Off time‌ یا Moment استفاده کرد. این دو برنامه مخصوص آیفون بوده و در اپ استور موجود هستند.   

برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام در ایفون چیکار کنیم؟

اینستاگرام در فهرست برنامه‌هایی قرار دارد که اینترنت زیادی مصرف می‌کنند. برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام بهتراست مدت زمان استفاده خود را محدود کنید. زیرا این برنامه به صورت ترتیبی به دانلود عکس و موارد دیگر می‌پردازد و همین امر باعث از دست دادن حجم زیادی اینترنت می‌شود.

برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام در ایفون چیکار کنیم؟

اینستاگرام در فهرست برنامه‌هایی قرار دارد که اینترنت زیادی مصرف می‌کنند. برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام بهتراست مدت زمان استفاده خود را محدود کنید. زیرا این برنامه به صورت ترتیبی به دانلود عکس و موارد دیگر می‌پردازد و همین امر باعث از دست دادن حجم زیادی اینترنت می‌شود.

چگونه مصرف اینترنت را کاهش دهیم؟

برای کاهش مصرف اینترنت افزون بر نصب برنامه‌های مدیریت داده، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. مدیریت مصرف اینترنت زمانی اتفاق می‌افتد توجه کمتری به فضای مجازی کرده و این امر نیاز به محدود کردن اعلان‌ها یا مسدود سازی برنامه‌ها طی ساعات مشخص دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.