۶ دلیل برای خرید کامپیوتر ویندوز به‌جای مک


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

اگر زمان خرید یک کامپیوتر جدید فرار رسیده و در انتخاب بین خرید کامپیوتر ویندوزی و مک بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید در این مقاله نکاتی مطرح خواهد شد که در انتها نسبت به خرید کامپیوتر جدید خود به یقین برسید پس تا انتها مقاله همراه کالاتیک باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت لپ تاپ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

چرا کامپیوتر ویندوزی بخریم؟

دلایل مختلفی مانند مشخصات نرم‌افزاری، فنی و قیمتی درمورد کامپیوتر‌های ویندوزی وجود دارد که نشان از برتری کامپیوتر‌هایی با سیستم عامل ویندوز نسبت به کامپیو‌تر‌های برند اپل را نوید می‌دهند. در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که باید خرید کامپیوتر ویندوزی را به جای مک ترجیح دهید خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید.

قیمت کامپیوتر ویندوزی

1. امکان تعویض راحت قطعات کامپیوتر‌های ویندوزی

جالب است بدانید از نظر شخصی‌سازی قطعات کامپیوتری، کامپیوتر‌های ساخت شرکت اپل امکان کمتری برای تعویض قطعات کامپیوتری فراهم می‌کنند؛ با این حال کامپیوتر‌های ویندوزی اجازه دسترسی بیشتری را برای تعویض و جا‌به‌جایی قطعات داخلی به کاربران می‌دهند. شاید تا به حال شنیده باشید که اغلب افراد تعمیر‌کار کامپیوتر نو نمی‌خرند بلکه سعی می‌کنند با کنار هم قرار دادن قطعات سالم کامپیوتر‌های دیگر یک کامپیوتر جدید را راه اندازی کنند ولی در مورد مک‌ها چنین امکانی وجود ندارد و اگر هم صورت بگیرد هنگام آپدیت کردن macOS کار برای کاربر بسیار سخت و پیچیده خواهد شد.

2. دسترسی به بازی‌های کامپیوتری بیشتر و باکیفیت‌ بالاتر در ویندوز

اگر جز کاربرانی هستید که به گیم علاقه‌مندید باید این نکته را در نظر بگیرید که کامپیوتر‌های ویندوزی از نظر سخت افزاری قابلیت اجرای بازی‌های بیشتر و مهیج‌تری نسبت به کامپیوتر‌های اپل برای شما وجود خواهد داشت؛ همچنین وجود کارت گرافیکی سطح بالا مانند NVIDIA GeForce RTX 4090 باعث تجربه گیم پلی حرفه‌ای و اجرای بازی با سرعت بی‌نظیر در کامپیوتر‌های ویندوزی می‌شود علاوه بر آن امکان ردیابی نور که به مراتب عملکردی بهتر از بازی در کنسول‌های نسل جدید به گیمر‌ می‌دهد از جمله عواملی است که ارزش خرید کامپیوتر ویندوزی را به مراتب بیشتر می‌کند.

کامپیوتر ویندوز بهتره یا مک؟

3. تنوع قیمتی بیشتر در کامپیوتر‌های ویندوزی

اگر انتخاب شما خرید کامپیوتر اپل یا مک باشد؛ ارزان‌ترین گزینه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید مک مینی با قیمتی به ارزش 599 دلار است اما با پرداخت هزینه‌ای کمتر می‌توانید یک کامپیوتر ویندوزی متناسب با کارایی و کارکردتان در طول روز ؛ همچنین رنگ و طراحی دلخواه‌تان از بازار محصولات هوشمند انتخاب کنید.

4. شخصی‌سازی راحت‌تر سیستم‌عامل ویندوز

به صورت کلی سیستم عامل ویندوز از قابلیت‌های شخصی سازی بیشتر و متنوع‌تری برخوردار است و در هر بازه زمانی مشخص، آپدیت جدید سیستم عامل خود را به کاربران عرضه می‌کند. همچنین می‌توان گفت سیستم عامل ویندوز در مقایسه با macOS برای کاربرانی که به مسائل فنی و نرم افزاری علاقه‌مند هستند از قابلیت‌‌های تغییر گسترده در انواع بخش‌های مختلف سیستم به منظور شخصی‌سازی حرفه‌ای‌تر برخوردار است.

کامپیوتر ویندوز بخریم یا مک؟

5. تعمیر ارزان‌تر کامپیوتر‌های ویندوزی

اگر روزی کامپیوتر ویندوزی شما در قسمت‌های مختلف چه فنی و چه نرم افزاری دچار اشکال شود و یا قطعات آن از کار بی افتد امکان جایگزینی قطعه خیلی سریع‌تر و با مبلغ پایین تر برای شما فراهم است در صورتی که اگر مشکلی برای مک یا سیستم اپل شما به وجود آید امکان یافتن قطعه مربوطه بسیار سخت‌تر خواهد بود همچنین هزینه‌ای که بابت تعمیر دستگاه باید پرداخت کنید به مراتب بیشتر از هزینه تعمیر یک کامپیوتر ویندوزی خواهد بود.

6. وجود پورت‌های کاربردی در لپ‌تاپ‌های ویندوزی

با عرضه جدید‌ترین مدل‌های مک‌بوک و با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که این دستگاه فقط مجهز به پورت USB-C است و با طراحی به کار گرفته شده این نتیجه دریافت می‌شود که برای اتصال مانیتور امکان استفاده از پورت HDMI وجود ندارد همچنین نمی‌توانید برای انتقال عکس از کارت حافظه استفاده کنید؛ به همین خاطر محدود بودن درگاه‌های موجود در یک دستگاه تجربه خوشایندی را برای کاربران به وجود نمی‌آورد.

سخن آخر

در مقاله پیش رو به دلایل برتری کامپیوترهای ویندوزی نسبت به مک پرداختیم. اگر شما هم بین خرید یک دستگاه باسیستم‌عامل ویندوز و macOS دچار سردرگمی هستید با خواندن مطلب فوق می‌توانید به راحتی تصمیم به خرید بگیرید. در صورتی که تجربه خرید یک کامپیوتر ویندوزی یا مک را دارید حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

1. چرا کامپیوتر ویندوزی بخریم به جای مک؟

به دلیل قیمت مناسب، هزینه تعمیر پایین‌تر، تنوع در طرح و مدل بیشتر و قدرت فنی بالاتر انتخاب کامپیوتر ویندوزی نسبت به مک از ارزش خرید بالاتری برخوردار خواهد بود.

2. کامپیوتر ویندوزی از کجا بخریم؟

برای خرید کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

3. بهترین لپ‌تاپ ویندوزی تا 20 میلیون کدام است؟

برای خرید بهترین لپ‌تاپ تا رنج قیمتی 20 میلیون تومان می‌توانید به سایت کالاتیک مراجعه و از بین برند‌های مختلفی چون لنوو، ایسوس، اچ پی و برند‌های دیگر به انتخاب و خرید بهترین لپ‌تاپ مناسب با شرایط خودتان اقدام کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
Shima shahnabard | میهمان
20 آبان 1402
فقط تو ایران توصیه میکنن لپ تاپ ویندوزی بخرین :)))