لپ ‌تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

برای‌آنکه بتوان یک پاسخ کلی به این پرسش کلی که لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو داد، باید گفت که هر دو برند طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ را تولید کرده که از شامل اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار می‌شوند. هر دو برند در هر رده، لپ‌تاپ‌هایی عرضه کرده‌اند که ارزش خرید بالایی داشته و باید نظیر به نظیر با یکدیگر مقایسه شوند تا بتوان گفت کدام مدل از این دو برند بر یکدیگر برتری دارند.

لپ‌تاپ‌های هر دو برند ایسوس و لنوو با سیستم عامل هایی نظیر ویندوز و لینوکس سازگار هستند؛ بنابراین پاسخ به این سؤال که کدام یک بهتر است، از نظر نرم‌افزارهای اجرایی کمی دشوار می‌شود و به عبارتی می‌توان گفت در این زمینه با یکدیگر برابر هستند. تفاوت بین این دو برند در بخش سخت‌افزار و نحوه طراحی آن محسوس است که باز هم انتخاب ظاهر دستگاه کاملاً سلیقه‌ای بوده و بر عهده کاربر است که تعین کند کدام‌یک را می‌پسندد. پس تنها یک گزینه باقی می‌ماند که آن سخت‌افزار است.

ایسوس از نظر طراحی ظاهری، معمولاً لپ‌تاپ‌های زیبا و جذابی تولید می‌کند که حتی رده اقتصادی آن‌ها نیز طراحی چشمگیری دارد. از سوی دیگر لنوو لپ‌تاپ‌های خود را با قیمت تمام شده ارزان‌تری عرضه می‌کند درحالی‌که از سخت‌افزار قدرتمندی در آن‌ها استفاده کرده است.

مقایسه بهترین لپ تاپ ایسوس و لنوو

برای مقایسه بهترین لپ تاپ ایسوس با لنوو باید جدیدترین و بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار این دو برند را با یکدیگر مقایسه کرد تا دریابیم کدام‌یک بر دیگری برتری دارد. بهترین لپ‌تاپ از برند ایسوس که بتواند با لنوو رقابت کند، لپ‌تاپ TUF Dash F15 ایسوس بوده که رقیب سرسخت لپ‌تاپ Legion 5 Pro از برند لنوو است. در ادامه این مطلب به بررسی کلی این دو لپ‌تاپ خواهیم پرداخت تا ببینیم کدام‌یک ارزش خرید بالاتری دارد.

طراحی بدنه بهترین لپ تاپ ایسوس و لنوو

از نظر طراحی و ساخت، هر دو لپ‌تاپ TUF Dash F15 ایسوس و Legion 5 Pro لنوو، دارای بدنه تمام آلومینیومی و خاکستری رنگ بوده که لپ‌تاپ TUF Dash F15 با وزن 2 کیلوگرم، حدود 300 گرم سبک‌تر از Legion 5 Pro لنوو با وزن 2 کیلو و 300 گرم است. به همین ترتیب ضخامت آن نیز کم‌تر از Lrgion 5 Pro است. هر دو لپ‌تاپ از ساختار مستحکمی برخوردار هستند و سطحی صاف و یک‌دستی ارائه می‌دهند.

طراحی بدنه ایسوس یا لنوو

تفاوت دیگر در بخش طراحی این دو لپ‌تاپ، عدم حضور وب‌کم در TUF Dash F15 است؛ درحالی‌که لنوو از یک وب‌کم 0.3 مگاپیکسلی در Legion 5 Pro خود بهره برده. در بخش اسپیکر نیز هر دو دستگاه از قدرت پخش صدای یکسانی برخوردار هستند که قابل‌تحسین است.

هر دو لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 و لنوو Legion 5 Pro از تعداد پورت‌های زیادی برخوردار هستند و اگرچه این تعداد پورت در لنوو بیش‌تر از ایسوس است؛ اما در مجموع می‌توان گفت، هر دو لپ‌تاپ از پورت‌های کافی برای اتصال دستگاه‌های اکسترنال برخوردار هستند و نیاز گیمرها را برآورده می‌سازد.

طراحی ایسوس یا لنوو

تفاوت بین Legion 5 Pro با TUF Dash F15 در نمایشگر آن‌ها بسیار محسوس است. اگرچه پنل نمایشگر هر دو لپ‌تاپ از نوع IPS بوده؛ اما نمایشگر Legion 5 Pro با نرخ نوسازی 165 هرتز، پویاتر از نمایشگر TUF Dash F15 با نرخ نوسازی 144 هرتزی است. همچنین نمایشگر لنوو با رزولوشن 2560 پیکسل در 1600 پیکسل نسب به رزولوشن 1080 در 1920 ایسوس، تصاویر باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد.

صفحه‌کلیدها نیز با یکدیگر تفاوت چشمگیری دارند. طبق تست‌های صورت‌گرفته، صفحه‌کلید Legion 5 Pro از دقت و عملکرد بهتری نسبت به TUF Dash F15 برخوردار بوده؛ اما ترک پد ایسوس عملکرد بهتری دارد. هر دو از نور آرجی‌بی بره برده‌اند که نور سبز پس‌زمینه ایسوس چندان جذاب نیست.

طراحی ایسوس یا لنوو

سخت افزار بهترین لپ تاپ ایسوس و لنوو

در ادامه برای مقایسه سخت‌افزار ایسوس یا لنوو، به سراغ بررسی قسمت‌های مهم و اساسی این محصولات رفته و به مقایسه و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که این مقایسه به‌صورت جامع بوده و در هر بخش می‌توان ریزتر شد که خود نیازمند یک مقاله مجزا خواهد بود.

• پردازنده و گرافیک

اما در بخش سخت‌افزار اجرایی، دو لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 چنان رقابت تنگاتنگی با لنوو Legion 5 Pro دارد که مشخص‌کردن برنده این رقابت امکان‌پذیر نیست. هر دو لپ‌تاپ به پردازنده Cor i7 اینتل مجهز شده‌اند که لنوو Core i7 11800 بوده و ایسوس Core i7 12650 است و تفاوت سرعت پردازش این دو پردازنده به‌اندازه‌ای اندک است که در حین محاسبات سنگین پردازشی، محسوس نیست.

سخت افزار ایسوس یا لنوو

همچنین هر دو لپ‌تاپ از یک کارت گرافیک RTX 3050 بهره برده‌اند که عملکرد پردازشی کاملاً یکسانی دارند. تنها در بخش حافظه رم است که TUF Dash F15 از رم DDR5 بجای رم DDR4 در Legion 5 Pro ‌ استفاده کرده که از مصرف انرژی کم‌تر و سرعت بالاتری برخوردار است.

برند ایسوس بهتر است یا لنوو؟

لنوو یک کمپانی نسبتا نو پا بوده که با بلیط شرکت آی بی ام و برند تینک پد و تینک سنتر به دنیای تکنولوژی وارد شود. با این وجود، توانسته به سرعت جایگاه ممتازی در بین سایر کمپانی‌های قدیمی و کهنه‌کار کسب کند. این شرکت چینی توانسته است به خوبی در مقابل شرکت قدیمی تایوانی ایسوس قد علم کرده و به یکی از رقبای جدی آن بدل شود. برای آنکه نتیجه بگیریم که لپ تاپ‌های برند ایسوس بهتر است یا لنوو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

طراحی لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

هر دو برند، لپ‌تاپ‌هایی در سه سطح پایین رده، میان‌رده و بالارده تولید کرده که از نظر طراحی ساخت، متریال و کیفیت با هم برابر هستند. از طراحی لوگو تا جنس شاسی و کیبورد، هر دو برند ایسوس و لنوو تمام تلاش خود را کرده‌اند تا در تمام رده‌های قیمتی، لپ‌تاپی با ارزش خرید بالا تولید کنند. ایسوس معمولا لپ‌تاپ‌هایی با وزن نسبتا کم‌تری نسبت به لنوو تولید می‌کند و از سویی دیگر، لنوو لپ‌تاپ‌هایی با ظاهری گران‌قیمت‌تر و در عین حال ارزان‌تری نسبت به ایسوس عرضه می‌کند.

خرید لپتاپ

در بخش طراحی کیبورد و ترک پد، هر دو لپ‌تاپ با اجرای معماری جزیره‌ای برای صفحه کلید، موفق شده‌اند سرعت و دقت کلیدهای لپ‌تاپ‌های خود را افزایش داده و تجربه تایپ ارگونومیک‌تری نسبت به گذشته فراهم سازند. وب‌کم‌ها در لپ‌تاپ لنوو کمی بهتر از ایسوس ظاهر شده و این موضوع در رابطه با اسپیکرها نیز صادق است. اما این تفاوت آنقدر محسوس نیست که بتوان گفت از مزیت‌های لنوو نسبت به ایسوس است.

نمایشگر لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

برای آنکه بدانیم  لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو، باید به سراغ نمایشگر لپ تاپ این دو برند رفت. لپ‌تاپ‌های لنوو با نمایشگرهای گیمینگ شناخته می‌شوند که معمولا نرخ نوسازی بالا و وضوح تصویر بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. این خصوصیت ممتاز حتی در لپ‌تاپ‌های اقتصادی این برند نیز قابل مشاهده است. اما ایسوس چنین سیاستی در پیش نگرفته و حتی در لپ‌تاپ‌های رده بالا نیز شاهد نمایشگرهایی ضعیف‌تر نسبت به نمایشگرهای لنوو هستیم.

سخت افزار لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

در بخش سخت‌افزار، رقابت بین این دو برند بسیار تنگاتنگ بوده و انتخاب دشوار می‌شود. هر دو برند از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند. دو برند در رده‌های مختلف لپ‌تاپ‌های پایین رده، میان‌رده و بالارده از سخت‌افزاری برابر استفاده می‌کنند اما لنوو معمولا در لپ‌تاپ‌های پایین رده نیز، از سخت‌افزار قابل قبولی بهره برده است. رم و فضای ذخیره سازی نیز معمولا در تمام رده‌ها با یکدیگر برابر بوده و نمی‌توان گفت کدام یک بر دیگری برتری دارد. با این حال با توجه به سیاست‌هایی که لنوو در زمینه قیمت گذاری پیش گرفته، معمولا سخت‌افزاری برابر با سخت‌افزار ایسوس اما با قیمت تمام شده کم‌تری را ارائه می‌دهد.

قیمت لپ تاپ ایسوس و لنوو

مقوله قیمت لپ تاپ ایسوس و لنوو، یک موضوع کلی و گسترده بوده و در عین حال، یکی از موارد رقابتی این دو شرکت با یکدگر است. قیمت لپ تاپ ایسوس و لنوو، بسته به نوع سخت افزار داخلی آن داشته و در مشخصات مشابه، سطح قیمتی یکسانی را به کاربران ارائه می کنند. همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره شد، لنوو علی‌رغم آنکه از سخت‌افزار قدرتمندی در لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند، قیمت آن در هنگام عرضه پایین‌تر از سایر برندها از جمله ایسوس است. به عبارتی می‌توان گفت که لنوو قیمت لپ‌تاپ‌ها خود را چه در بخش اقتصادی و چه در بخش میان‌رده و پرچم‌دار، پایین آورده تا فروش بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد.

ایسوس یا لنوو، کدام یک بهتر است؟

همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره شد، قضاوت دررابطه‌با این دو لپ‌تاپ بسیار دشوار است. لنوو با لپ‌تاپ‌های اقتصادی Ideapad و Thinkbookها با لپ‌تاپ‌های اقتصادی VivoBook ایسوس رقابت می‌کند. در بخش میان‌رده نیز لنوو با لپ‌تاپ‌های Yoga در مقابل VivoBook و TUF ایسوس قرار می‌گیرد و در نهایت در بخش پرچم‌دار، سری ROG ایسوس در مقابل Legion لنوو قرار دارد.

رقابت بین لپ‌تاپ‌های یاد شده بین این دو برند چنان نزدیک است که در نهایت این کاربر است که باتوجه‌به نیاز و سلیقه شخصی خود، باید یکی از این دو برند را انتخاب کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.