معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

پلی استیشن 5 به یک درایو حالت جامد یا اصطلاحا SSD فوق سریع مجهز شده که قادر است بازی‌ها را با سرعتی باورنکردنی اجرا کند؛ اما از طرفی فضای ذخیره سازی این کنسول بازی از مواردی است که باعث نگرانی گیمرها می‌شود. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5 بپردازیم تا به کمک آن بتوانید نسبت به افزایش حافظه داخلی این کنسول بازی محبوب اقدام کنید.

مشاهده لیست قیمت روز هارد اکسترنال در انواع مدل‌ها از فروشگاه کالاتیک

خرید هارد اکسترنال برای PS5 می‌تواند یک روش موثر برای بهبود بخشیدن تجربه بازی گیمرها باشد؛ چرا که روز به روز شاهد اضافه شدن بازی‌ها به صنعت گیم هستیم و این امکان وجود دارد تا فضای ذخیره سازی داخلی PS5 پر شود و گیمر به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی بازی‌ها نیاز پیدا کند. تا انتهای این مطلب با کالاتیک همراه باشید تا با بهترین هارد اکسترنال برای PS5 آشنا شوید.

نکاتی که باید پیش از خرید بهترین هارد اکسترنال PS5 در نظر داشته باشید

 پیش از اینکه به سراغ معرفی بهترین هارد PS5 برویم نکاتی هستند که باید پیش از خرید هارد PS5 در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ابتدا به سراغ این نکات خواهیم رفت تا بتوانید هنگام خرید هارد برای پلی استیشن 5 به آن‌ها توجه کنید.

سرعت هارد اکسترنال PS5

نوع هارد اکسترنال برای گیمینگ

به طور کلی هاردهای اکسترنال را می‌توان به دو نوع SSD و HDD تقسیم کرد که تنها می‌توانید از میان آن‌ها یک مورد را برگزینید. هاردهای SSD سبک، کم صدا، سریع‌تر و در نهایت مقاوم‌تر هستند؛ اما در عین برخورداری از ظرفیت کم، قیمت بالاتری نیز دارند. در طرف دیگر هارد دیسک‌های HDD نیز نسبت به SSDها کمی عملکرد ضعیف‌تر، صدای بیشتر، وزن بالاتر و آسیب پذیرتر هستند؛ اما در عین حال ظرفیت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند.

سرعت مطلوب در خواندن اطلاعات برای PS5

از جمله مهترین عاملی که گمیرها به سراغ خرید هارد اکسترنال برای PS5 می‌روند این است که سرعت خواندن اطلاعات بالا است و باعث ‌می‌شود زمان اجرای بازی تاخیر یا لگ نداشته باشد.

سرعت بالا در نوشتن اطلاعات

یکی دیگر از موارد مهمی که خوب است به آن توجه شود، مدت زمانی است که به طول می‌انجامد تا اطلاعات روی هارد نوشته شوند؛ چراکه علاوه بر صرفه جویی در زمان، باعث می‌شود تا سریع‌تر بتوانید به اطلاعات نوشته شده دسترسی پیدا کنید. 

هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات

بالا رفتن دمای هارد اکسترنال هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات ممکن است باعث آسیب رساندن به هارد شود که شامل کوتاه‌تر شدن عمر آن و به هم ریخته شدن اطلاعات ذخیره شده می‌شود. به همین منظور بهتر است به این موضوع هنگام خرید هارد PS5 توجه داشته باشید.

انواع هارد اکسترنال ps5

قابلیت‌های بدنه هارد اکسترنال ویژه بازی ps5

ویژگی‌هایی نظیر ضد ضربه، ضد آب و ضد شوک بودن هارد اکسترنال می‌توانند به خوبی از هارد اکسترنال شما در برابر ضربات و وقایع احتمالی جلوگیری کنند. به همین منظور خوب است توجه کنید که هارد انتخاب شما از این موارد برخوردار شده باشد.

میزان ظرفیت هارد برای بازی های پی اس فایو

اکثر بازی‌های موجود برای پلی استیشن 5 معمولاً حدود 30 تا 40 گیگابایت فضای هارد دیسک را به خود اختصاص می‌دهند؛ اما بازی‌هایی مانند Gran Turismo 7 وجود دارند که حدود 183 گیگابایت از فضا را به خود اختصاص می‌دهند. از همین رو میزان ظرفیت هارد با توجه به نیاز شما موضوع مهمی است که باید توجه به آن باید در اولویت قرار بگیرد. برندهایی مانند اپیسر، توشیبا، سیلیکون پاور، ای دیتا یا وسترن دیجیتال از جمله برندهایی هستند که تنوع بالایی در ظرفیت هارد دیسک‌ها دارا هستند.

گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

هارد دیسک‌های اکسترنال به دلیل آسیب پذیر بودن ممکن است دچار مشکل شوند؛ به همین منظور اگر از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار نباشند، تمامی اطلاعات موجود روی آن از دست خواهد رفت. به همین منظور بهتر است از گارانتی محصولی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کنید.

سایز، وزن و طول کابل هارد اکسترنال

اگر قصد خرید بهترین هارد PS5 موجود در بازار را دارید بهتر است به مواردی مانند سایز، وزن و طول کابل آن توجه داشته باشید؛ چراکه هارد اکسترنالی که ابعاد کوچک، وزن سبک و طول کابل بلند داشته باشد یک گزینه بسیار مناسب برای خرید محسوب می‌شود که گیمر به راحتی می‌تواند آن را همراه با کنسول حمل کند. پس در آخر سعی کنید تا به این موضوعات حین خرید توجه داشته باشید تا تجربه خرید بهتری کسب کنید.

ابعاد مناسب هارد برای پلی استیشن 5

درگاه‌های هارد اکسترنال

برخورداری از درگاه USB 3 می‌تواند تاثیر شایانی در سرعت انتقال داده‌ها داشته باشد پس خوب است که هنگام خرید به وجود این نوع درگاه روی هارد اکسترنال توجه داشته باشید.

معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5

همان‌طور که احتمالا می‌دانید به طور کلی کنسول بازی پلی استیشن 5 ظرفیتی 1 ترابایتی دارد و از این مقدار تنها حدود 825 گیگابایت در اختیار شما قرار داده می‌شود. از آن‌جایی که بازی‌های طراحی شده برای کنسول بازی نسل نهم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند احتمالا به‌زودی با چالش پر شدن حافظه کنسول مواجه خواهید شد.

با توجه به موارد فوق توصیه ما به شما این است که به دنبال حافظه‌ای برای بالابردن ظرفیت کنسول بازی خود باشید تا بتوانید بازی‌های خود را روی آن ذخیره کنید که بهتر است ظرفیت آن بالاتر از 1 ترابایت باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر انتخاب شما هارد دیسک‌های اکسترنال است باید برای اجرای بازی موردنظرتان آن را به حافظه اصلی کنسول ps5 منتقل کنید. در ادامه با معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5 همراه شما خواهیم بود.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

اولین محصولی که در مقاله معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5 به سراغ آن خواهیم رفت، هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 است که در ابعاد 94 در 139.5 میلی‌متر با ضخامت 18.1 میلی‌متر با وزن 293 گرم عرضه شده است. مجموع سبکی وزن و ابعاد کوچک این محصول باعث می‌شود تا حمل آن برای کاربر بسیار آسان باشد.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80

سیلیکون پاور برای ساخت این مدل هارد دیسک خود به سراغ دو متریال آلومینیوم و پلاستیک رفته که علاوه بر تاثیر روی کاهش وزن محصول باعث بالا رفتن مقاومت آن شده است؛ به این معنا که دارای تکنولوژی دو مرحله‌‌ای پیشرفته ضد شوک، استاندارد MIL-STD-810F 516.5 و استاندارد IPX7 است تا بتواند مقاومت مطلوبی را در برابر شوک، ضربه، گرد و غبار و آب از خود نشان دهد. رابط در نظر گرفته شده برای هارد سیلیکون پاور Armor A80 از نوع USB 3.2 نسل اول است که با USB 3.0  و USB 2.0 سازگاری دارد. همچنین سرعت انتقال داده آن نیز برابر 5 گیگابیت بر ثانیه است.

هارد اکسترنال آرمور A80 طوری طراحی شده که کابل همراه آن باشد و این اجازه را به شما می‌دهد تا در صورت عدم نیاز آن را جمع کرده و فضای مخصوص به خود قرار دهید. به همین دلیل دیگر نیازی نیست که نگران گم شدن آن باشید. این مدل هارد دیسک آرمور داررای 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی است که می‌تواند مقدار مناسبی برای ذخیره‌سازی بازی‌های پلی استیشن 5 باشد. روی هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 یک نشانگر LED به چشم می‌خورد که خبر از اتصال دستگاه موردنظر شما به هارد را می‌دهد.

خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت از کالاتیک

SSD اکسترنال سن دیسک مدل Extreme ظرفیت 2 ترابایت

از جمله بهترین SSD اکسترنال برای پلی استیشن 5 که از ابعاد کوچک و وزن سبک برخوردار شده SSD اکسترنال سن دیسک مدل Extreme است که به دلیل طراحی جمع و جور و اندازه جیبی، به راحتی می‌توانید آن را همراه خود حمل کنید. ظرفیت 2 ترابایتی این هارد به اندازه‌ای است که می‌توانید به راحتی تمامی بازی‌های پلی استیشن 5 خود را به آن انتقال دهید.

SSD اکسترنال سن دیسک مدل Extreme

نوع رابط در نظر گرفته شده برای SSD اکسترنال سن دیسک اکستریم، USB 3.1 است که سرعت 550 مگا بایت بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر موارد فوق این هارد دیسک SSD دارای استاندارد IP55 به معنای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، مقاومت در برابر وزن 1500 گرمی و شوک است. در نهایت و در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از رمزگذاری AES 128 بیتی SanDisk SecureAccess فایل‌های خود را رمزگذاری کنید و محافظت آن را بالا ببرید.

هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630 ظرفیت 2 ترابایت

از جمله هاردهایی که می‌توانید برای پلی استیشن 5 تهیه کنید، هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630 محسوب می‌شود که با ابعاد 20.1 در 92.9 در 143.3 میلی‌متر به همراه وزن 250 گرمی یک گزینه مطلوب با قابلیت حمل آسان به نظر می‌رسد. این هارد سایز هد 2.5 اینچی دارد و برای ساخت بدنه آن از لاستیک و پلاستیک استفاده شده که مقاومت بالایی را به این محصول هدیه می‌دهد.

اتصال هارد اپیسر AC630 از طریق درگاه USB 3.2 انجام می‌شود و قادر به انتقال اطلاعات با سرعت 5 مگابایت بر ثانیه خواهد بود. همچنین با درگاه‌هایUSB 3.0  و USB 2.0 نیز سازگاری دارد. هارد اکسترنال AC630 اپیسر موفق به دریافت گواهینامه MIL-STD-810G به معنای دوام و مقاومت آن در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع زیاد است. علاوه بر مورد فوق این محصول از استاندارد IP55 و مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب نیز برخوردار شده است.

هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630

قسمت دور تا دور بدنه این هارد شیاری وجود دارد که کابل USB Type-A در نظر گرفته شده برای این محصول داخل آن قرار بگیرد تا دیگر نگران کم شدن آن نباشید. همچنین ساختار داخلی هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630 به گونه‌ای است که با مکانیزم تعلیق داخلی خود مانع وارد شدن ضربه‌های شدید به آن می‌شود.

برای بدنه این هارد از جنس پلاستیک بهره برده شده تا بتواند به‌‌خوبی ضربه‌ و شوک‌هایی که احتمال دارد به این محصول وارد شود را دفع کرده و از آن محافظت کند تا اطلاعات شما به‌خوبی داخل آن محفوظ بماند و جای نگرانی برای بازی‌های PS5 وجود نداشته باشد.

خرید هارد اکسترنال اپیسر AC630 ظرفیت 2 ترابایت از کالاتیک

هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC633 ظرفیت 2 ترابایت

یکی از بهترین هارد‌های اکسترنال تولید شده توسط برند اپیسر که می‌توانید برای کنسول بازی پلی استیشن 5 خود خریداری کنید، AC633 است که امکان ذخیره 2 ترابایت بازی را برای شما فراهم می‌کند. این هارد که با ابعاد 21.6 در 88.3 در 139.5 میلی‌متر به همراه وزن 269 گرم وارد بازار شده می‌تواند یک گزینه مطلوب و قابل حمل برای ذخیره بازی‌های PS5 شما باشد.

هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC633

برای ساخت هارد اکسترنال اپیسر AC633 از جنس لاستیک و پلاستیک استفاده شده تا بتواند در برابر ضربات احتمالی اطلاعات شما را حفظ کند. همچنین استفاده از مکانیزم تعلیق داخلی برای ساختار داخلی آن کاملا حفظ دیتاهایتان را تضمین می‌کند. برای این محصول استاندارد IP55 به معنای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به همراه مقاومت در برابر ضربه تا ارتفاع 122 سانتی‌متر در نظر گرفته شده است.

افزون بر موارد فوق قادر است از طریق درگاه نسل اول USB 3.2 که با USB 2.0 هم سازگاری دارد به همراه سرعت 480 مگابیت بر ثانیه برای   USB 2.0 و سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه برای USB 3.0 اطلاعات را انتقال دهد. در نهایت اگر قصد خرید بهترین هارد PS5 را دارید می‌توانید هارد اپیسر مدل AC633 را در سبد خرید خود قرار دهید.

خرید هارد اکسترنال اپیسر AC633 ظرفیت 2 ترابایت از کالاتیک

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 4 ترابایت

بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5 که می‌توانید آن را به سبد خرید خود اضافه کنید، هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 محسوب می‌شود. سیلیکون پاور برای ساخت بدنه آرمور A85 از آلومینیوم استحکام یافته استفاده کرده که علاوه بر افزایش زیبایی این محصول به بالا رفتن مقاومت آن نیز کمک به سزایی می‌کند. علاوه بر این سه با سه لایه‌ محافظ دیگر نیز از فضای داخلی این هارد HDD مراقبت می‌کنند و تمامی ‌آن‌ها با ایجاد یک لایه بالشتکی ضربه‌های وارد شده به هارد را دفع می‌کنند.

به لطف این ساختار هارد سیلیکون پاور Armor A85 قادر به تحمل 500 کیلوگرم فشار است و هیچ گونه اتفاقی برای آن رخ نمی‌دهد. از دیگر ویژگی‌های مثبت این هارد می‌توان به ضد ضربه تا ارتفاع 122 سانتی‌متر و استاندارد IP68 به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب و ضد گرد و غبار اشاره کرد.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85

به گفته شرکت سازنده هارد آرمور A85 برای بالا بردن امنیت اطلاعات داخلی آن از نرم‌افزار رایگان SP HDD Lock پشتیبانی می‌کند کم می‌توانید به آسانی و با استفاده از این برنامه روی دیتاهای خود رمز بگذارید تا شخصی به غیر از شما نتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

با استفاده رابط پرسرعت نسل اول USB 3.2 که با USB 3.0 و  USB 2.0نیز سازگاری دارد قادر به انتقال اطلاعات خود از پلی استیشن 5 به هارد یا برعکس خواهید بود. در نهایت هم محفظه‌ای برای نگه‌داری از کابل  هارد آرمور A85 سیلیکون پاور در نظر گرفته شده که از کم شدن احتمالی آن جلوگیری می‌کند. هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 در ظرفیت‌های مختلفی وارد بازار شده که 2 مدل 2 و 4 ترابایتی آن را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کالاتیک تهیه کنید.

خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A85 ظرفیت 2 ترابایت از کالاتیک

سخن آخر

در این مطلب به معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5 پرداختیم تا اگر قصد خرید هارد برای PS5 را دارید بتوانید به راحتی نسبت به خرید آن اقدام کنید. همچنین همان‌طور که مطرح شد برخی نکات وجود دارند که خوب است پیش از خرید هارد برای پلی استیشن 5 آن‌ها را در نظر بگیرید؛البته به این نکات نیز در انتهای مقاله کاملا پرداخته شد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید بهترین هارد اکسترنال برای PS5 را خریداری کنید. به نظر شما بهترین هارد برای پلی استین 5 کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین هارد اکسترنال برای کنسول PS5 کدام مدل است؟

یکی از بهترین هاردها برای پلی استیشن 5 که می‌توانید آن را به سبد خرید خود اضافه کنید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 محسوب می‌شود.

بهترین هارد PS5 باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

سایز و وزن ، نوع هارد اکسترنال، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، دما، قابلیت‌های بدنه، میزان ظرفیت، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش و درگاه‌های هارد اکسترنال از جمله ویژگی‌هایی هستند که باید برای خرید هارد PS5 در نظر بگیرید.

انتقال بازی از هارد اکسترنال به PS5 چگونه انجام می شود؟

برای اینکه بتوانید انتقال بازی از هارد اکسترنال به PS5 را انجام دهید نیاز است ابتدا هارد را به کنسول متصل کنید. برای این کار باید پس از اتصال هارد اکسترنال به کنسول وارد بخش تنظیمات آن شوید و پس از انتخاب Storage روی گزینه USB Extended Storage بزنید تا هارد فرمت شود. حال پس از چند دقیقه هارد شما به PS5 متصل می‌شوند.

قیمت هارد اکسترنال برای PS5 چقدر است؟

قیمت هارد برای PS5 با توجه به نوع و ویژگی‌هایی که از آن برخوردار شده می‌تواند متفاوت باشد به همین منظور نمی‌توان به طور دقیقی قیمتی برای آن اعلام کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.