مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
ما در این مقایسه لپ تاپ ایسوس با msi قصد داریم با بررسی و در کنار هم قراردادن ویژگی‌های طراحی و سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌های این دو برند دریابیم کدام‌یک از ارزش خرید بالاتری برخوردار است. در ابتدا باید اشاره کرد که مقایسه این دو برند بسیار دشوار است چرا که هر دو کمپانی تایوانی برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار خود از سخت‌افزار و نمایشگری باکیفیت و قدرتمند استفاده کرده‌اند. بااین‌حال برای شناخت بهتر و آشنایی با تفاوت‌های این دو برند با کالاتیک تا انتهای این مقایسه همراه باشید.

دو کمپانی تایوانی ایسوس و ام‌اس‌آی سال‌ها است که در زمینه تولید سخت‌افزار کامپیوتری و سپس لپ تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر دو کمپانی توانسته‌اند با ارائه سخت‌افزار قدرتمند در کنار قیمت مناسب، مشتریان زیادی را به خود جذب کنند.

ام‌اس‌آی با طراحی خلاقانه، سخت‌افزار قدرتمند برای اجرای عناوین روز بازی و قیمت مناسب توانسته یسیاری از گیمرهای جهان را به مشتریان وفادار خود بدل سازد و از سویی دیگر ایسوس با ارائه لپ تاپ‌های مهندسی خود توانسته نظر قشر دانشجو و مهندسین رشته‌های مختلف را به خود جلب کند.

خرید و مشاهده لیست قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

مقایسه بهترین لپ تاپ ایسوس با بهترین لپ تاپ msi

در مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی به سراغ بهترین لپ تاپ‌های این دو برند رفته‌ایم تا بتوانیم حداکثر کارایی لپ تاپ‌های هر دو برند را مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین در ادامه لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی مدل Creator Z16 را با لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro UM535QE بررسی و مقایسه خواهیم کرد. هر دو لپ‌تاپ از طراحی جذاب، نمایشگری واضح و قدرت پردازشی بالایی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی جامع آن‌ها می‌توان نتیجه گرفت کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد.

طراحی لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لپ تاپ ام اس آی

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16 P با بدنه فلزی و نسبتاً باریک 19 میلی‌متری، بسیار زیبا و شیک طراحی شده است که با وزن 2.3 کیلوگرمی که دارد، حدود 300 گرم از Zenbook Pro ایسوس سنگین‌تر است؛ اما هر دو لپ تاپ از ضخامت یکسان 19 میلی‌متری برخوردارند.

آلومینیوم پولیش خورده با لبه‌های براق، زیبایی خیره‌کننده‌ای به لپ تاپ Creator Z16 P ام‌اس‌آی داده و به همین خاطر، جایزه برتر طراحی محصول رد دات 2022 را دریافت کرده است. بدنه Zenbook Pro ایسوس نیز آلومینیومی بوده که رنگ خاکستری مات، ظاهری کلاسیک به آن می‌بخشد.

یکی از تفاوت‌هایی که در طراحی این دو لپ تاپ به‌نظر می‌رسد، نحوه قرارگیری اسپیکرهای آن است. ام‌اس‌آی لبه بالایی شاسی لپ تاپ، جایی که صفحه‌کلید به نمایشگر می‌رسد را برای قرارگیری اسپیکرهای خود به‌صورت نواری در نظر گرفته و از سویی دیگر ایسوس لپ تاپ Zenbook Pro خود را به اسپیکرهای داخلی مجهز کرده است. در واقع ام‌اس‌آی با عریض‌تر کردن Creator Z16 P و رساندن آن به 256 میلی‌متر، فضای بیشتری برای تعبیه اسپیکرها ایجاد کرده است.

در بخش اتصالات و درگاه‌های ارتباطی، ایسوس در لپ‌تاپ Zenbook Pro خود پورت‌های بیشتری را نسبت به لپ تاپ Creator Z16P در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 1 عدد درگاه HDMI، 1 عدد پورت USB 3.0 Type A و بالاتر، یک درگاه USB Type-C، یک ورودی کابل شارژ و جک هدفون/میکروفون مجموعه پورت‌هایی است که ایسوس Zenbook Pro ارائه می‌دهد.

قیمت لپ تاپ msi

همان‌طور که اشاره شد ام‌اس‌آی تعداد پورت‌های کم‌تری داشته و درگاه HDMI را حذف کرده است؛ بنابراین نمی‌توانید در صورت نیاز یک مانیتور بزرگ‌تر را به این دستگاه متصل کنید. سایر پورت‌های ارائه شده توسط Creator Z16 P برای اتصال دستگاه‌های اکسترنال کفایت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های شاخص لپ تاپ Creator Z16 P ام‌اس‌آی نحوه طراحی کیبورد آن بوده که مناسب گیمرها است. کیبورد Creator Z16 P از نوع حرفه‌ای استیل‌سریز بوده که با استفاده از نرم‌افزار مخصوص استیل‌سریز انجین می‌توانید افکت‌های مختلفی را روی نور پس‌زمینه کیبورد اعمال کرده یا حتی رنگ هر کلید را به‌دلخواه تغییر دهید.

ایسوس نیز از یک کیبورد جزیره‌ای استاندارد برای لپ تاپ Zenbook Pro ‌خود بهره برده است که از مزایای این کیبورد می‌توان به فاصله استاندارد مناسب کلیدها از یکدیگر اشاره کرد. دقت و سرعت تایپ با این صفحه‌کلید بسیار بالا بوده و شاهد کم‌ترین خطا در هنگام تایپ با آن هستیم.

خرید لپ تاپ 16 اینچی ایسوس Zenbook Pro 

نمایشگر لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لپ تاپ msi

مقایسه نمایشگر لپ تاپ ایسوس یا MSI

نمایشگر لپ تاپ ام اس آی Creator Z16 P یکی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه و برگ برنده در قیاس با رقیبانی همچون ایسوس محسوب می‌شود. این نمایشگر 16 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و رزولوشن QHD پلاس برابر با 2560 در 1600 پیکسل، قادر است تصاویر خیره‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد.

ایسوس نیز تمام تلاش خود را به کار بسته تا با نمایشگر 16 اینچی OLED خود رضایت کاربران را به طور کامل جلب کند؛ اما وضوح FHD برابر با 1080 در 1920 پیکسل، هرگز قادر نخواهد بود که نمایشگر QHD پلاس ام‌اس‌آی را شکست دهد. بااین‌حال محتوای نمایش داده شده از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار است.

هر دو نمایشگر لپ تاپ ام‌اس‌آی Creator Z16 P و لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro دارای پوشش 100 درصدی فضای رنگی وسیع DCI-P3 و حداکثر روشنایی 500 نیت هستند که علاوه بر اینکه تصاویری درخشان با رنگی طبیعی ارائه می‌کند، در فضای باز نیز از وضوح و کیفیت بالایی برخوردارند.

خرید لپتاپ

سخت افزار لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لپ تاپ ام اس آی

ازآنجایی‌که هر دو لپ‌‎ تاپ Creator Z16 P و Zenbook Pro یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی به تولیدکنندگان محتوا هستند، لذا با بررسی سخت‌افزاری آن‌ها و در کنار هم قراردادن این ویژگی‌های سخت‌افزاری می‌توان نتیجه گرفت که کدام‌یک برای تولید‌کنندگان محتوا از عملکرد بالاتر و مناسب‌تری برخوردار است.

در این بخش از مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی سعی می‌کنیم پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی و مدت‌زمان شارژدهی را به طور کامل بررسی کرده تا شناخت بهتری نسبت به این دو لپ‌تاپ برتر از دو برند تایوانی داشته باشید.

مقایسه سخت افزار لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

  • پردازنده اصلی: ایسوس برای Zenbook Pro خود از پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 7 5800H استفاده کرده که با 8 هسته پردازشی و 16 رشته، فرکانس کاری 3.2 گیگاهرتز تا 4.4 گیگاهرتز قادر است سنگین‌ترین نرم‌افزارهای گرافیکی را که تدوینگران فیلم و تولیدکنندگان محتوا از آن استفاده می‌کنند را بدون مشکل اجرا کند.

از سویی دیگر ام‌اس‌آی لپ تاپ Creator Z16 P خود را به قوی‌ترین پردازنده روز جهان مجهز کرده است که به‌راحتی قادر است Zenbook Pro ایسوس را با اختلاف شکست دهد. این لپ تاپ به پردازنده نسل 12 اینتل Core i9 مجهز بوده که از 14 هسته و 20 رشته با حداکثر فرکانس کاری 5 گیگاهرتز تشکیل شده است.

  • پردازنده گرافیکی: پردازنده اصلی اینتل در کنار پردازنده گرافیکی قدرتمند Geforce RTX 3050Ti انویدیا سبب شده تا لپ تاپ Zenbook Pro ایسوس از قدرت پردازش گرافیکی بالایی برخوردار بوده و به‌راحتی بتواند تمامی نرم‌افزارهای گرافیکی، تدوین و مهندسی را بدون مشکل اجرا کند. ام‌اس‌آی نیز Creator Z16 P را به پردازنده گرافیکی انویدیا Geforce RTX 3070Ti مجهز کرده که در این بخش نیز با اختلاف Zenbook Pro را شکست خواهد داد.

  • حافظه رم؛ لپ تاپ Zenbook Pro ایسوس به رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR4X مجهز کرده که این رم لحیم شده از نظر سرعت و مصرف انرژی کاملاً با رم 16 گیگابایتی DDR5 استفاده شده در لپ‌تاپ Creator Z16 P ام‌اس‌آی برابری می‌کند.

  • فضای ذخیره‌سازی؛ هر دو لپ تاپ msi و ایسوس به 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD NVMe مجهز شده‌اند که در کنار رم پر سرعت 16 گیگابایتی، قادر است به‌سرعت دستگاه را بوت کرده و نرم‌افزارها را اجرا کند.

  • عمر باتری؛ باتوجه‌به لیتوگرافی 10 نانومتری پردازنده Core i9 لپ تاپ ایسوس که مصرف انرژی بالایی دارد، باتری لیتیومی 6 سلولی با ظرفیت 96 وات ساعتی این لپ‌تاپ بین 3 تا 4 ساعت شارژدهی خواهد داشت. این در حالی است که باتری 4 سلولی 90 وات ساعتی لپ‌تاپ Creator Z16P باتوجه‌به لیتوگرافی 7 نانومتری پردازنده این دستگاه که مصرف برق کم‌تری دارد، می‌تواند تا 6 ساعت شارژدهی داشته باشد.

همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره شد، دو لپ تاپ پرچم‌دار ایسوس و ام‌اس‌آی از کیفیت ساخت و قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. این دو لپ تاپ از بدنه آلومینیومی مستحکم، نمایشگر درخشان و سخت‌افزار قدرتمندی بهره‌مند بوده که برای گیمرها، مهندسین و تدوینگران فیلم و عکس یک گزینه ایدئال خواهد بود.

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا ام اس آی

دو برند ایسوس و ام‌اس‌آی مدل‌های مختلف و بسیاری از لپ تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار را برای کاربری‌های مختلف عرضه کرده‌اند. ایسوس بازار رشته مهندسی را هدف قرار داده و ام‌اس‌آی نیز سعی داشته گیمرها را به خود جذب کند. در مجموع لپ تاپ‌های هر دو برند برای گیم، اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی و مهندسی، تولید محتوا و کارهای روزمره کاملاً مناسب هستند. در ادامه به مقایسه این دو برند پرطرف‌دار خواهیم پرداخت.

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

مقایسه کیبورد لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

هر دو برند تایوانی، لپ تاپ‌‌های باکیفیت ساخت بالا عرضه می‌کنند. این دو برند چه برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی و چه برای میان‌رده‌ها و پرچم‌داران خود سعی داشته در کنار خلاقیت در طراحی، کیفیت و مقاومت دستگاه‌ها را نیز بالا ببرند. ام‌اس‌آی و ایسوس برای لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود از بدنه یک‌پارچه آلومینیومی استفاده می‌کنند که از استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط‌وخش برخوردار هستند.

در لپ تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی نیز هر دو برند ایسوس و ام‌اس‌آی یک سیاست در پیش گرفته‌اند و آن استفاده از پلاستیک مقاوم و مستحکم با ظاهر فلزی است. طراحی صفحه‌کلید لپ تاپ‌های این دو برند نیز در تمامی مدل‌ها از نوع جزیره‌ای و استاندارد است.تعداد پورت‌ها نیز در لپ تاپ‌های هر دو برند برای اتصال اغلب دستگاه‌های اکسترنال کفایت می‌کند. بااین‌حال، ایسوس همواره سعی داشته تا پورت‌های بیشتری به‌ویژه در سری لپ‌تاپ‌های اقتصادی خود ارائه دهد.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

در بخش نمایشگر، ام‌اس‌آی همواره سعی کرده تا با ارائه نمایشگرهایی باکیفیت پخش بسیار بالا، گوی رقابت را از برندهای رقیب خود ربوده و یکه‌تاز باشد. همان‌طور که در بخش مقایسه نمایشگر بهترین لپ تاپ ایسوس با ام‌اس‌آی مشاهده کردید، نمایشگر لپ‌تاپ پرچم‌دار ام‌اس‌آی با رزولوشن QHD پلاس برابر با 2560 در 1600 پیکسل، قادر است تصاویر خیره‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد.

این در حالی است که ایسوس معمولاً در لپ تاپ‌های اقتصادی خود، نمایشگر را قربانی سایر بخش‌ها از جمله سخت‌افزار دستگاه کرده تا بتواند قیمت نهایی را کاهش دهد. این برند حتی در لپ تاپ‌های پرچم‌دار خود نیز نتوانسته با ام‌اس‌آی رقابت کند.

مقایسه سخت افزار لپ تاپ ایسوس با MSI

مقایسه اتصالات لپ تاپ asus با msi

ایسوس تا کنون نتوانسته لپ تاپی تولید کند که بتواند از نظر قدرت محاسباتی و پردازش گرافیکی ام‌اس‌آی را شکست دهد. تجهیز لپ تاپ‌های پرچم‌دار ام‌اس‌آی به قدرتمندترین پردازنده‌های روز جهان، آن را به یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ تبدیل کرده است. ام‌اس‌آی همچنین برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی و میان‌رده خود نیز از سخت‌افزار قابل‌قبولی استفاده کرده که نیاز اغلب رشته‌های مهندسی را رفع می‌کند.

اگرچه سخت‌افزار ایسوس قادر به رقابت با ام‌اس‌آی نیست؛ اما این سخت‌افزار از قدرت پردازشی و سرعت بالایی برخوردار بوده و می‌توانید از لپ تاپ‌های این برند حتی برای اجرای نرم‌افزارهای شبیه‌ساز رشته مکانیک نیز استفاده کنید. حافظه رم کم‌مصرف، پردازنده قدرتمند، فضای ذخیره‌سازی بالا، از جمله ویژگی‌های سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌های ایسوس است.

مقایسه قیمت لپ تاپ ASUS با MSI

هر دو برند تایوانی ام‌اس‌آی و ایسوس سعی دارند تا با عرضه لپ تاپ‌های خود در رده‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار، طیف گسترده‌ای از کاربران را زیر چتر خود گرد آورند. این دو برند حتی لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود را نیز با قیمتی پایین‌تر از برندهایی مانند اپل و مایکروسافت به فروش می‌رسانند. این موضوع سبب شده تا به دو برند محبوب در بین کاربران تبدیل شوند.

سخن آخر

ایسوس و ام‌اس‌آی دو برند تایوانی بوده که از بسیاری جهات به یکدیگر شباهت دارند. همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره شد، مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی دشوار بوده و هر دو برند سعی در عرضه بهترین دستگاه‌ها با کم‌ترین قیمت را دارند. بااین‌حال، ایسوس و ام‌اس‌آی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که با بررسی آن‌ها می‌توانید برندی را تهیه کنید که همپوشانی بیشتری با نیازهای شما داشته باشد.

 

پرسش‌های متداول

پردازنده اصلی لپ تاپ Zenbook Pro‌ ایسوس بهتر است بهتر است یا Creator Z16 P ام اس آی؟

ام‌اس‌آی لپ تاپ Creator Z16 P را به پردازنده نسل 12H اینتل Core i9 مجهز کرده که به مراتب بهتر از پردازنده Ryzen 7 5800H است البته با توجه به لیتوگرافی 10 نانومتری اینتل، مصرف رانرژی بالایی داشته و حرارت زیادی تولید می‌کند.

مدت زمان شارژدهی لپ تاپ Zenbook Pro‌ ایسوس بهتر است یا Creator Z16 P ام اس آی؟

با توجه به مصر برق بالاتر پردازنده استفاده شده در لپ تاپ msi نسبت به پردازنده لپ تاپ ایسوس، باتری لپ تاپ ایسوس مدت زمان بیشتری قادر به شارژدهی است.

نمایشگر لپ تاپ Zenbook Pro ایسوس بهتر است یا Creator Z16 P ام اس آی؟

نمایشگر Creator Z16 P‌ با نسبت تصویر 16:10 و رزولوشن QHD پلاس برابر با 2560 در 1600 پیکسل، قادر است تصاویر خیره‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد و به مراتب بهتر از نمایشگر Zenbook Pro ایسوس است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.