راهنمای خرید قاب گوشی وان پلاس


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اگر به تازگی نسبت به خرید گوشی وان پلاس اقدام کرده‌اید یا این گوشی را دارید اما نمی‌دانید چه مدل قابی برای آن مناسب است، این مطلب کاملا مناسب شما خواهد بود. انواع قاب گوشی علاوه بر اینکه به زیبایی ظاهری گوشی شما می‌افزایند باعث می‌شوند تا سخت افزار گوشی شما در برابر آسیب یا ضربه‌های احتمالی حفظ شود؛ در نتیجه مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کنید خرید قاب گوشی است.

در مقاله راهنمای خرید قاب گوشی وان پلاس قصد داریم هر نکته‌ای که نیاز است که درباره خرید قاب برای این برند از گوشی‌های هوشمند بازار بدانید را مطرح کنیم. با کالاتیک همراه باشید.

راهنمای خرید قاب گوشی وان پلاس

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی وان پلاس، قاب را می‌توان یکی از اصلی ترین لوازم جانبی دانست که باید خرید آن را در اولویت قرار داد. برای خرید قاب گوشی وان پلاس باید به اصلی‌ترین معیارها توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن داشته باشید. در ادامه با اصلی‌ترین معیارهای خرید قاب گوشی وان پلاس همراه شما خواهیم بود.

راهنمای خرید قاب گوشی وان پلاس

طراحی و مدل قاب گوشی وان پلاس

اولین مورد مهم این است که یک قاب محکم را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه از گوشی شما به‌خوبی محافظت می‌کند طراحی آن مورد پسندتان واقع شود.

قاب استاندارد

قاب‌هایی که از طراحی استاندارد برخوردار شده‌اند به خوبی از پنل پشتی و کناره‌های گوشی محافظت می‌کنند بدون اینکه محتوای در حال نمایش را تحت تاثیر قرار دهند. این قاب‌‌ها معمولا ساده هستند و رده سنی خاصی را در بر نمی‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را در انواع ساده، چاپی و شفاف خریداری کنید.

قاب‌ های سخت

طراحی و مدل قاب گوشی وان پلاس

از جمله محکم‌ترین کیس‌هایی که می‌توانید برای گوشی وان پلاس خود خریداری کند، قاب‌ های سخت هستند که می‌توانند به خوبی از گوشی هوشمند شما در برابر خط و خش، ضربه و سقوط محافظت کنند. همچنین برخی از مدل‌های قاب‌های سخت امکان محافظت در برابر آب و گرد و غبار را ارائه می دهند.

این مدل کیس‌ها از چندین لایه پلاستیک با کیفیت ساخته شده اند که آن‌ها را کاملا محکم و بادوام می‌کند؛ به همین منظور اگر به دنبال قابی هستید که بتواند گوشی شما را از انواع آسیب‌های فیزیکی محافظت کند، باید به سراغ قاب‌های سخت و مقاوم بروید.

قاب های تاشو یا Folio

قاب‌های تاشو یا اصطلاحا Folio به کیس‌هایی گفته می‌شود که مانند کتاب باز می‌شوند و قادر هستند تا از هر طرف گوشی هوشمند شما را بپوشانند؛ البته باید توجه داشته باشید که این نوع قاب باعث افزایش وزن گوشی شما می‌شود تا بتواند کاملا از دستگاه شما محفظت کند.

در برخی از مواقع قاب‌های تاشو به جیب‌هایی مجهز شده‌اند تا بتوانند پول نقد یا کارت‌های شما را در خود جای دهند؛ یعنی در واقع می‌توانید از آن‌ّا به عنوان کیف پول نیز استفاده کنید.

قاب‌ های ضربه‌گیر یا بامپر

قاب‌ های ضربه‌گیر یا بامپر

قاب‌هایی که از وزن سبک و طراحی مینیمال برخوردارند و تنها کناره های گوشی را می پوشانند و پنل پشتی و جلویی گوشی در معرض دید قرار می‌گیرد، قاب‌های ضربه‌گیر یا بامپر هستند. این نوع قاب‌ها از مواد ضربه گیر ساخته شده اند که از گوشی در برابر ضربه محافظت می کنند. بامپرها می‌توانند جایگزین مطلوبی برای قاب‌های قدیمی باشد؛ چرا که به خوبی رخ گوشی شما را به نمایش می‌گذارد.

قاب های باتری دار

در واقع می‌توان گفت قاب های باتری دار برای مواقع ضروری طراحی شده‌اند و داخل آن‌ها یک باتری قرار گرفته تا در صورت نیاز بتوانید از آن برای شارژ گوشی خود استفاده کنید. باید این مورد را در نظر داشته باشید که این قاب‌ها معمولا وزن زیادی را به گوشی شما اضافه می‌کنند و باید هنگام خرید آن‌ها به میزان ظرفیتشان دقت داشته باشید.  

برچسب های پوششی گوشی

اگر قاب‌های فوق نظر شما را به خود جلب نکرد یکی دیگر از انواع قاب گوشی که می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید برچسب های پوششی گوشی است. این نوع قاب‌های علاوه بر اینکه به شما امکان شخصی سازی را می‌دهند از خراش و ضربه نیز آن‌ها را حفظ می‌کنند. وزن سبک این قاب‌‌ها آن‌ها را از سایر مدل‌ متمایز می‌کند و می‌توانید آن‌ها را در مدل‌های مختلفی مانند شخصیت های فیلم، مات، رنگی، بافت‌دار، براق یا غیره خریداری کنید.

جنس کاور های گوشی OnePlus

از جمله موارد مهم دیگری که باید هنگام خرید لوازم جانبی گوشی وان پلاس یعنی قاب آن در نظر داشته باشید مربوط به جنس استفاده شده برای ساخت آن می‌شود. در ادامه به تمامی مواردی که باید درباره جنس کاور های گوشی OnePlus بدانید خواهیم پرداخت.

جنس کاور های گوشی OnePlus  طرح چوب

قاب سیلیکونی گوشی وان پلاس

اکثر قاب ‌های گوشی موجود در بازار از جنس سیلیکون و لاستیک ساخته شده اند؛ از همین رو نرم، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند. هنگامی که نسبت به خرید قاب سیلیکونی برای گوشی وان پلاس اقدام می‌کنید باید خیال شما از بابت لیز خوردن و ضربات احتمالی وارد شده به آن راحت باشد.

چرمی

خرید قاب چرمی برای گوشی وان پلاس

اکثر قاب هایی که حالت کتابی و تاشو دارند از جنس چرم مصنوعی ساخته شده‌اند که نسبتا حجیم هستند و به خوبی می‌توانند از دستگاه شما در برابر ضربه محافظت کنند؛ چراکه چرم‌‌ها یک ماده نسبتا سخت محسوب می‌شوند که در صورت طبیعی بودن به سختی سوراخ و دچار آسیب می‌شوند و کاملا خیال شما را از بابت ضربه و خط و خش راحت می‌کنند. اگر به طرح‌های کلاسیک علاقه دارید خرید قاب چرمی یک انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود چراکه هر دو ویژگی مهم یعنی مقاومت و زیبایی را دارا است.

پلی کربنات و TPU

قاب‌هایی که از جنس پلی کربنات ساخته شده‌اند سخت هستند و به‌خوبی دستگاه را در برابر خراش محافظت می‌کنند؛ در حالی که قاب‌های TPU کاملا نرم هستند و در نهایت ترکیبی از این دو ماده محافظت بهتری نسبت به کیس های پلاستیکی معمولی را ارائه می‌دهد. از این نوع جنس معمولاً برای طراحی کیس های چاپی استفاده می شود؛ به این صورت که برای قسمت پشت کیس‌ها از TPU سخت و برای کناره‌ها از پلی کربنات استفاده می‌شود.

آلومینیوم

به ندرت پیش می‌آید که از قاب‌های فلزی یا آلومینیومی برای گوشی‌های هوشمند استفاده شود؛ البته هنوز هم دیده می‌شود که برخی از قاب‌ها از آلومینیوم ساخته شوند که مقاومت و استحکام بالایی در برابر خراش دارند.

سایر معیارهای خرید قاب گوشی وان پلاس

خرید قاب گوشی وان پلاس

قاب‌های موبایل تنها برای شخصی‌سازی و محافظت از گوشی‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. برخی از ویژگی‌ها هستند که باعث بهتر شدن تجربه استفاده شما از گوشی موبایل می شوند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید از دستگاه خود بهتر استفاده کنید.

میزان ضخامت گوشی

اکثر قاب‌های استاندارد، باریک و در عین حال سبک ساخته می‌شوند و می‌توانند گوشی شما را در برابر خط و خش و فرورفتگی جزئی حفظ کنند؛ در حالی که قاب‌های سخت و تاشو ضخامت بیشتری دارند و می‌توانند تمامی قسمت‌های گوشی شامل پنل پشتی و جلویی را در بر بگیرند و از همین رو می‌توانند یک انتخاب عالی برای جلوگیری از هر نوع آسیب فیزیکی به گوشی شما باشند.

ضخامت گوشی وان پلاس با قاب

قاب‌ های پایه دار

قاب هایی که پایه یا اصطلاحا پاپ سوکت دارند این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به راحتی بتوانید گوشی خود را روی تخت یا میز قرار دهید یا تنها گوشی‌های هوشمند خود را در زوایه‌ای راحت برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی تنظیم کنید.

قاب‌ جا کارتی دار

اکثر قاب‌های تاشو شامل جیب‌هایی هستند که این امکان را به شما می‌دهند تا کارت، پول نقد یا بلیط خود را داخل آن قرار دهید. این نوع قاب‌ها بسیار کارآمد خواهند بود و می‌توانید از آن‌ها به عنوان کیف پول استفاده کنید.

طراحی قاب متناسب با گوشی

اینکه قابی را که برای گوشی موبایل خود خریداری می‌کنید طراحی متناسب با گوشیتان داشته باشد مورد مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برخی از قاب‌ها اگر متنایب با گوشی شما نباشند ممکن است روی کیفیت تاچ گوشی تاثیر بگذارند و در نهایت آسیب به گوشی شما وارد کنند.

رنگ قاب

انواع رنگ بندی قاب گوشی وان پلاس

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کردن رنگ قابی است که برای گوشی خود در نظر دارید. انواع مختلفی از قاب با جنس‌های متفاوت در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود نسبت به خرید آن اقدام کنید. همچنین می‌توانید قاب خریداری شده خود را با لوازمی مانند تصویر، رزین، چسب‌های رنگی، اکلیل، اکریلیک و اسپری رنگ تزئین کنید تا کاملا باب میلتان باشد.

 

خرید و مشاهده قیمت قاب گوشی از فروشگاه کالاتیک

قاب باتری دار

قاب‌هایی که باتری دار هستند یک گزینه مناسب برای کسانی است که نیاز مکرر به شارژ مجدد گوشی خود دارند. به عنوان مثال اگر نیاز به شارژ مجدد گوشی خود داشتید می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید و در عین حال از گوشی خود در برابر ضربه یا خط و خش محافظت کنید.

سخن آخر

در راهنمای خرید قاب گوشی وان پلاس به هر آنچه که باید حین خرید قاب گوشی OnePlus بدانید پرداختیم و تلاش کردیم تمامی نکات را در این باره برای شما بازگو کنیم. در مجموع تنها خرید کاور گوشی وان پلاس برای این دستگاه با طرح موردنظر کافی نیست؛ چرا که مورد دیگری که اهمیت بالایی دارد، محافظت آن در برابر ضربه و آسیب‌های احتمالی است که در عین حال با حرفه، سن و سبک شما تناسب داشته باشد.

 

پرسش‌های متداول

از کجا قاب گوشی وان پلاس بخریم؟

برای خرید قاب گوشی وان پلاس می‌توانید وارد فروشگاه اینترنتی کالاتیک شده و با مقایسه انواع قاب گوشی با یکدیگر نسبت به خرید مورد مدنظر خود اقدام کنید.

چرا باید برای گوشی وان پلاس قاب بخریم؟

از جمله مهم‌ترین استفاده‌های قاب گوشی موبایل محافظت از بدنه آن است؛ چراکه قاب‌ها به خوبی می‌توانند دستگاه را در برابر ضربه، آسیب‌عای احتمالی و خط و خش محافظت کنند. همچنین آن‌ها در جنس و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند که می‌توانید هر کدام که مدنظرتان است انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

هنگام خرید لوازم جانبی گوشی وان پلاس چه موردی مهم‌تر است؟

خرید قاب گوشی برای وان پلاس یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی است که باید خرید آن را در اولویت خود قرار دهید.

قاب سیلیکونی گوشی وان پلاس چه استفاده‌ای دارد؟

بهترین نوع قاب برای گوشی‌موبایل با اختلاف نوع سیلیکونی آن محسوب می‌شود که از مقاومت بالایی نیز برخوردارند. این قاب‌ها در برابر اثر انگشت و گرد و غبار مقاوم هستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای محافظت از گوشی شما باشند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.