بررسی گوشی شیائومی ردمی K60 Ultra


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

حدود یک دهه است که شیائومی خانواده ردمی را به عنوان سری گوشی‌های میان‌رده خود معرفی کرده و از سال 2019 نیز با معرفی گوشی ردمی K20 زیربرند جدیدی را به مجموعه گوشی‌های ردمی اضافه کرد. در اواسط تابستان 2023 گوشی ردمی K60 Ultra به عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار معرفی و روانه بازار شد که از ویژگی‌های سخت‌افزاری و طراحی منحصربه‌فردی برخوردار است.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی شیائومی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

این گوشی قدرتمند شیائومی ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار متمایز می‌سازد. ویژگی‌هایی که در ادامه‌ی مقاله کالاتیک به شرح آن خواهیم پرداخت، همگی دلایل محکمی هستند که می‌تواند شما را نسبت به خرید ردمی K60 Ultra متقاعد کند.

طراحی گوشی شیائومی ردمی K60 Ultra

ردمی K60 Ultra از طراحی شیک و مدرنی بهره برده که به لطف فریم فلزی که دارد، از استحاکام بالایی برخوردار است. پنل پشتی سفید رنگ بوده و کمی شبیه سرامیک به نظر می‌رسد که همین موضوع آن را از سایر گوشی‌های خانواده ردمی متمایز می‌کند.

K60 Ultra با ابعاد 162.15 میلی‌متر در 75.7 میلی‌متر با ضخامت 8.49 میلی‌متر و وزنی معادل 204 گرم، یک گوشی بزرگ و نسبتا سنگین محسوب می‌شود؛ اما آنقدر سنگین نیست که دست را خسته کند و برای استفاده‌های طولانی مدت مناسب است.

طراحی گوشی ردمی k60 ultra

برای اولین بار در گوشی‌های سری ردمی شاهد گواهی IP68 هستیم. ردمی K60 Ultra دارای گواهی مقاومت در برابر نفوذ مایعات و غبار IP68 به معنای غوطه‌ور شدن در فشار 5 اتمسفری است. نکته قابل توجه در طراحی این گوشی، کنتراست رنگ سفید با ماژول دوربین مشکی در پنل پشتی است که نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

ماژول‌ دوربین این گوشی بسیار هوشمندانه طراحی شده و شیائومی برای آنکه برامدگی دوربین را به حداقل برساند، لبه‌های کناری را با یک شیب ملایم به اطراف حرکت داده و ماژول حداقل فاصله را از پنل پشتی دارد. یکی از تغیرراتی که در این سری از گوشی‌های ردمی K شاهد هستیم حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا بوده که باید برای گوش دادن به موسیقی از هندزفری‌های بلوتوثی استفاده کنید. دیگر دکمه‌ها مانند پاور و کنترل صدا نیز در سمت راست فریم آن قرار گرفته است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی K60 Ultra

صفحه نمایش گوشی ردمی k60 ultra

همانطور که گفته شد، ردمی K60 Ultra گوشی قاتل پرچمدار شناخته می‌شود که صفحه‌نمایش آن قادر است حتی گوشی‌هایی مانند Xiaomi 13 و Ace 3 Pro از وانپلاس را به راحتی شکست دهد. پنل 6.67 اینچی OLED این گوشی از نظر نرخ نوسازی، حداکثر میزان روشنایی و کاهش PWM فوق‌العاده است.

کاهش نور PWM، فرکانس بالا و DC صفحه‌نمایش می‌تواند به طور خودکار و بر اساس شدت روشنایی تغییر کنند و برای اجرای این تغییرات نیزی به تنظیمات دستی نیست. گوشی‌های خانواده ردمی شیائومی معمولا از حداکثر روشنایی 500 نیتی داشته و در نور آفتاب دید کافی ندارند، اما ردمی K60 Ultra از حداکثر روشنایی 2400 نیت برخوردار است.

صفحه نمایش گوشی ردمی k60 ultra

وضوح پنل صفحه نمایش K60 Ultra شیائومی 1220 در 2712 پیکسل بوده و از نرخ نوسازی خیره کننده 144 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتزی برخوردار است که علاوه‌بر تماشای فیلم، برای بازی‌های موبایل نیز مناسب خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این پنل می‌توان به پشتیبانی از 68 میلیارد رنگ و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 اشاره کرد که به معنای نمایش تصاویری با رنگ طبیعی و کیفیت بالا است.

صفحه نمایش ردمی k60 ultra

عملکرد گوشی شیائومی ردمی K60 Ultra

سوالی که در رابطه با سخت‌افزار K60 Ultra ذهن هر کاربری را به خود مشغول می‌کند این است که آیا چیپست +Dimensity 9200 این گوشی به عنوان یک قاتل پرچمدار می‌تواند چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 را شکست دهد یا خیر؟ با نگاهی به بنچمارک‌ها می‌توان نتیجه گرفت که فصله زیادی بین تراشه اسنپدراگون و مدیاتک وجود ندارد.

عملکرد گوشی ردمی k60 ultra

البته صرفا نتایج عددی بدست آمده از بنچمارک نباید مبنای تصمیم گیری شما باشد. تراشه‌های MTK به دلیل اوج عملکرد معروف هستند اما باید در نظر داشته باشید که دمای زیادی نیز تولید می‌کنند و این یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

در طول مدت زمان تست استرس، ردمی K60 Ultra به سختی می‌تواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. البته توجه داشته باشید که این تست ملاک عملکرد پردازنده نیست؛ زیرا در استفاده‌های روزمره یا حتی گیمینگ‌های طولانی مدت از تمام ظرفیت پردازنده استفاده نمی‌شود.

عملکرد گوشی ردمی k60 ultra

نتایج عملکرد گوشی K60 Ultra در بازی نیز مانند تست استرس بود. این گوشی بعد از 10 دقیقه بازی Genshin نرخ فریم را همچنان روی 60 فریم برثانیه نگه داشت، اما بلافاصله بیش از حد گرم شد و سپس نرخ فریم کاهش یافت. می‌توان گفت اگر یک گیمر حرفه‌ای موبایل هستید، ردمی K60 Ultra چندان مناسب شما نخواهد بود.

شیائومی ردمی K60 Ultra در ظرفیت‌های 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار 16 گیگابایت رم، یک ترابایت فضای ذخیره سازی در کنار 16 گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی در کنار 24 گیگابایت رم به فروش می‌رسد.

دوربین گوشی شیائومی ردمی K60 Ultra

شیائومی این گوشی قاتل پرچمدار خود را به سه لنزهای سه‌گانه مجهز کرده که شامل یک لنز واید 50 مگاپیکسلی با فکوس خودکار، یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با پوشش 119 درجه و یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو است.

دوربین ردمی K60 Ultra به خوبی دوربین سایر گوشی‌های پرچمدار شیائومی نیست، اگرچه هنوز عکس‌ها تا حد زیادی با عکس‌های ثبت شده توسط لنزهای لایکا برابری می‌کند. تصاویر ثبت شده کنتراست بالایی دارند که در نتیجه نقاط تاریک، واضح نیستند.

دوربین گوشی ردمی k60 ultra

دمای رنگ تصاویر ثبت شده در اغلب موارد دقیق بوده و هنگام عکاسی از غذا که نیاز به ثبت دقیق جزئیات است، بسیار خوب عمل می‌کند. عکس‌های ثبت شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و اگر به دنبال یک گوشی از برند شیائومی برای عکاسی و بلاگری نیاز دارید، ردمی K60 Ultra یک گزینه بسیار خوب برای شما خواهد بود.

دوربین گوشی ردمی k60 ultra

ردمی K60 Ultra از فیلمبرداری 4K تا 60 فریم در ثانیه برای دوربین اصلی و 30 فریم در ثانیه برای دوربین فوق عریض پشتیبانی می‌کند. کیفیت فیلمبرداری لنز 50 مگاپیکسلی از وضوح و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. اما فیلمبرداری در لنز اولتراواید چندان خوب نیست و جزئیات در اطراف تقریبا محو می‌شود.

دوربین گوشی ردمی k60 ultra

به طور کلی می‌توان گفت عکاسی و فیلمبرداری با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از کیفیت و جزئیات خوبی به‌ویژه در نور طبیعی روز برخوردار است اما نباید از لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو انتظار زیادی داشت. به طور کلی لنزهایی برای عکاسی اولتراواید مناسب هستند که دست کم 12 مگاپیکسل باشند. دوربین ماکرو نیز سوژه را با کمی نویز ثبت می‌کند.

باتری گوشی شیائومی ردمی K60 Ultra

شارژر 120 واتی این گوشی قاتل پرچمدار تنها به 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را به طور کامل شارژ کند. متاسفانه دستگاه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. با توجه به پردازنده قدرتمند و صفحه‌نمایش 144 هرتزی، مصرف باتری نیز زیاد خواهد بود.

باتری گوشی ردمی k60 ultra

اگرچه ظرفیت باتری مانند گوشی‌های میان‌رده چندان بالا نیست، اما عمر بالایی دارد و می‌تواند مدت زمان زیادی شارژدهی داشته باشد. باتری K60 Ultra می‌تواند یک روز کامل در استفاده معمولی دوام بیاورد که این میزان در صورت بازی و عکاسی کم‌تر می‌شود.

باتری گوشی ردمی k60 ultra

سخن آخر

ردمی K60 Ultra یک گوشی باکیفیت اما ارزان‌تر از نسخه‌های پرچمدار شیائومی است. این گوشی از صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی برخوردار بوده و عملکرد پردازنده و دوربین نیز رضایت بخش است. میزان شارژدهی باتری ردمی K60 اولترا نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این گوشی بوده که از سویی دیگر تنها به 20 دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد.

به جرات می‌توان گفت لقب قاتل پرچمدار مناسب این گوشی تازه‌وارد شیائومی است. ردمی K60 اولترا شاید نتواند شیائومی 13 پرو را شکست دهد اما قادر است با آن رقابت کرده و از سویی دیگر قیمتی به مراتب پایین‌تری دارد. با توجه به موارد گفته درباره گوشی Xiaomi Redmi K60 Ultra شما حاضر به خرید این دستگاه هستید؟ پاسخ خود را می‌توانید در بخش نظرات برایمان بنویسید.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی Redmi K60 Ultra چقدر است؟

شیائومی، قاتل پرجمدار ردمی K60 اولترا را با برچسب قیمتی 355 دلار برای نسخه پایه روانه بازار کرده است.

آیا شیائومی K60 اولترا ضد آب است؟

بله. گوشی Redmi K60 Ultra از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد.

مشخصات فنی شیائومی ردمی K60 Ulta چیست؟

گوشی Xiaomi Redmi K60 Ultra با چیپست قدرتمند +Dimensity 9200 مدیاتک با لیتوگرافی 4 نانومتری روانه بازار شده است که پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 MC11 نیز بخش سخت افزار این دستگاه را تکیمل می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.