آموزش خاموش و روشن کردن گوشی سامسونگ


رویا نجف بیک
نظرات 0
content-main-img
اگر می‌خواهید از تمام روش‌های روشن و خاموش کردن گوشی‌های سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی مطلع شوید با ادامه این مطلب همراه باشید.

روش‌های بی‌شماری برای خاموش کردن گوشی های اندرویدی وجود دارد که شاید شما تاکنون یک روش آن را می‌شناختید و از آن برای خاموش کردن گوشی‌تان استفاده می‌کردید؛ اما لازم است بدانید، راه های مختلفی برای خاموش کردن گوشی های گلکسی سامسونگ و پیکسل گوگل وجود دارد.

خرید و مشاهده لیست قیمت روز گوشی سامسونگ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در صورت کار نکردن یکی از روش‌ها می‌توانید به سراغ دیگر راه ها برای خاموش کردن گوشی‌های سامسونگ، پیکسل یا هر گوشی هوشمند اندرویدی دیگر بروید. در ادامه همراه ما باشید تا با روش‌های موجود برای خاموش کردن گوشی های سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی بیشتر آشنا شوید.

چطور گوشی سامسونگ خاموش می‌شود

گوشی‌های هوشمند بر پایه سیستم عامل اندروید بیشترین سهم را در بازار دارند و ممکن است شما و اطرافیانتان هم از کاربران گوشی‌های اندرویدی باشید. در مواقعی امکان دارد، نتوانید گوشی سامسونگ را خاموش کنید یا در مواردی هنگام خرید گوشی موبایل جدید نحوه خاموش کردن گوشی را ندانید. در هر صورت در این مقاله قصد داریم به آموزش خاموش کردن گوشی سامسونگ بپردازیم.

چطور گوشی سامسونگ را خاموش کنیم

در ابتدا باید این نکته را ذکر کرد که در گوشی های گلکسی S21 و S22 یا سایر گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌توانید با استفاده از دکمه روی گوشی یا از طریق منوی اصلی گوشی نسبت به خاموش کردن دستگاه اقدام کنید.

خاموش کردن از طریق دکمه‌های گوشی

به منظور خاموش کردن گوشی های سامسونگ کافی است دکمه پاور را فشار داده و چند ثانیه آن را به همان حالت نگه دارید. سپس در منوی Power پیش‌رو باید گزینه Power off را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا گوشی خاموش شود.

خاموش کردن گوشی سامسونگ از طریق ویژگی های دسترسی

یکی دیگر از روشهای کاربردی موجود برای خاموش کرد گوشی سامسونگ استفاده از ویژگی‌های دسترسی است. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت دسترس‌پذیری گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید. در ادامه چگونگی فعال کردن ویژگی‌های دسترس‌پذیری را برای شما شرح دادیم.

خاموش کردن گوشی سامسونگ با نگه داشتن کلید پاور

ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی رفته و قابلیت دسترسی (Accessibility) را در گزینه های تنظیمات جستجو کنید. در ادامه میانبر منوی دسترس‌پذیری را روشن کرده سپس روی منوی شناور دسترسی ضربه بزنید و در نهایت گزینه power را انتخاب کنید.

خاموش کردن گوشی سامسونگ از طریق منوی گوشی

اگر به هر دلیلی دکمه پاور گوشی شما دچار مشکل شده یا کار نمی‌کند، می‌توانید از طریق منوهای داخلی نیز به خاموش کردن گوشی خود اقدام کنید. به این ترتیب ابتدا 2 بار انگشتتان را از بالا صفحه به سمت پایین بکشید؛ سپس در منوی پیش‌رو آیکون پاور را انتخاب کنید. در نهایت در پنجره جدید پیش روی خود گزینه Power Off را پیدا کنید و روی آن بزنید تا گوشی خاموش شود.

استفاده از برنامه های مجزا برای خاموش کردن گوشی سامسونگ

جالب است بدانید برنامه های شخص ثالثی برای خاموش کردن گوشی سامسونگ بدون استفاده از دکمه پاور یا منوی گوشی وجود دارد که با دسترسی دادن به این برنامه ها به سادگی می‌توانید گوشی هوشمندتان را خاموش کنید.

استفاده از برنامه های مجزا برای خاموش کردن آیفون

برنامه‌ای که قصد داریم به شما معرفی کنیم اپلیکیشن Power Menu است؛ این برنامه به شما امکان می‌دهد تا گوشی خود را خاموش کنید کافیست برنامه Power Menu را از پلی استور دانلود سپس نصب کنید. در ادامه روند اجرای برنامه از شما اجازه دسترسی خواسته می‌شود که با زدن گزینه Take Me to Settings این دسترسی را مجاز می‌کنید. پس از نصب کامل برنامه را باز کردن منوی پاور می‌توانید دستگاه خود را خاموش کنید.

جایگزین کردن دکمه دیگری برای خاموش کردن گوشی سامسونگ

اگر دکمه پاور گوشی سامسونگ شما بر اثر ضربه وارد شده، آب گرفتگی یا هر دلیل دیگر به درستی کار نمی‌کند ولی دکمه‌های دیگر گوشی‌ شما همچنان سالم هستند، می‌توانید با برنامه ریزی یک دکمه دیگر و جایگزین کردن آن برای دکمه پاور از آن پس برای خاموش کردن گوشی سامسونگ‌ خود از دکمه جایگزین استفاده کنید. اپلیکیشنی به نام Button Mapper وجود دارد که عملکرد دکمه های فیزیکی شما را دوباره همگام‌سازی می‌کند. شما می‌توانید این برنامه را از پلی استور دانلود و نصب کنید.

پس از نصب کامل، برنامه را باز کنید و به آن اجازه دسترسی بدهید. سپس در Remapper سرویس را تغییر دهید و نماد Add را در گوشه سمت راست فشار داده و دکمه های فیزیکی خود را مجدداً ترسیم کنید. در ادامه عملکرد دکمه انتخاب شده را در Power Menu انتخاب کنید و در نهایت Ok را بزنید؛ از این پس دکمه فیزیکی که انتخابی کردید جایگزین دکمه پاور شما خواهد شد و قابلیت خاموش کردن دستگاه بدون استفاده از دکمه پاور واقعی را برای شما فراهم میکند.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک به آموزش خاموش کردن گوشی سامسونگ هم از طریق دکمه گوشی و هم از طریق منوی داخلی پرداختیم و سعی کردیم با ارائه روش‌های مختلف و ساده شما را در این اقدام همراهی کنیم. اگر شما از روش دیگری برای خاموش کردن گوشی سامسونگ خود استفاده می‌کنید ازطریق قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

گوشی سامسونگ را چطور خاموش کنیم؟

برای خاموش کردن گوشی های سامسونگ ابتدا دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید و در منوی پیش‌رو گزینه Power off را انتخاب کنید.علاوه بر این روش می‌توانید 2 بار انگشت‌ خود را روی صفحه نمایش از بالا به پایین بکشید و پس از انتخاب گزینه پاور در منوی پیش رو، Power Off انتخاب کنید و منتظر بمانید تا گوشی شما خاموش شود.

چطور گوشی‌های اندرویدی را بدون دکمه پاور خاموش کنیم؟

در گوشی‌های اندرویدی مانند گلکسی و پیکسل انگشت خود را 2 مرتبه روی صفحه از بالا به پایین کشیده و در منوی باز شده دکمه پاور را انتخاب کنید. سرانجام در پنجره جدید روی گزینه Power Off ضربه زده تا گوشی خاموش شود.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.