بررسی جزئیات بازی پرطرفدار جی تی ای 6


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

شرکت آمریکایی Rockstar Games را بدون اغراق می‌توان غول صنعت بازی‌سازی مدرن نامید؛ تمامی پروژه‌های جدیدی که توسط این کمپانی بازی‌سازی طراحی می‌شوند، در مدت زمان کوتاهی به موفق‌ترین تولیدات صنعت بازی‌سازی تبدیل می‌شوند.

خرید و مشاهده قیمت گوشی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

بازی جی تی ای یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا است که هر گیمری را ساعت‌ها در دنیای خود غرق کرده؛ خبر انتشار بازی جی تی ای 6 یکی از خبرهای جذاب دنیای گیم است که توانست سروصدای زیادی را به پا کند.

 

 

گیم پلی فوق‌العاده و سناریو جذاب تمامی نسخه‌های بازی GTA باعث محبوبیت این مجموعه شده است؛ حال انتظار می‌رود جی تی ای 6 از جذاب‌ترین نسخه‌های این بازی با گرافیک واقع‌گرایانه‌تر و ماموریت‌های جذاب‌تر باشد. در حال حاضر خبر انتشار بازی GTA6، شایعات زیادی به همراه داشت که در ادامه به بررسی این شایعات و اخبار در رابطه با بازی جی تی ای می‌پردازیم.

بازی جی تی ای 6

آیا جی تی ای 6 منتشر می شود؟

استودیو بازی سازی Rockstar Games در فوریه 2022 به طور رسمی تایید کرد که در حال کار بر روی بازی GTA 6 است. پس از این خبر اسکرین شات‌ها و ویدیوهای مختلفی از ساخت و توسعه این بازی لو رفت که تمامی این موارد، صحت خبر انتشار جی تی ای 6 را تأیید کرد.

کاربری با نام teapotuberhacker حدود 90 کلیپ ویدیویی درباره GTA6 به اشتراک گذاشت که این فیلم ها در رابطه با توسعه گیم پلی این بازی بود. پس از افشای این اطلاعات، راک استار گیمز صحت تمامی ویدیوهای منتشر شده را تایید کرد؛ این کمپانی در این زمینه نیز اعلام کرد افشای اطلاعات بازی نباید روی توسعه بازی تاثیر بگذارد.

تاریخ انتشار بازی GTA 6

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، اولین خبر در باره انتشار GTA 6 در فوریه 2022 منتشر شد، طی این خبر Rockstar Games اعلام کرد بازی Grand Theft Auto 6 در حال توسعه است؛ در آگوست 2022، این کمپانی مجدداً تأیید کرد که توسعه GTA 6 به عنوان یک پروژه بزرگ شرکت به خوبی در حال انجام است و انتظار می‌رود این بازی در سال‌های 2024 و 2025 منتشر شود.

تاریخ انتشار GTA 6 هنوز توسط Rockstar Games تایید نشده است؛ بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، بازی Grand Theft Auto 6 تا پایان این هفته به طور رسمی معرفی خواهد شد. راک استار گیمز همچنین در شبکه اجتماعی x (توییتر سابق) اعلام کرد از تریلر رسمی این بازی در اوایل دسامبر 2023 رونمایی خواهد کرد؛ این استودیو بازی سازی در این باره گفت:

"بسیار هیجان‌زده هستیم که به شما اطلاع دهیم در اوایل دسامبر، اولین تریلر از Grand Theft Auto جدید را منتشر خواهیم کرد. مشتاقانه انتظار داریم تا سالهای بیشتری این تجربیات را با همه شما به اشتراک بگذاریم."

داستان بازی Grand Theft Auto 6

با توجه به تصاویر منتشر شده، ظاهرا در این سری بازی جی تی ای بر خلاف نسخه‌های قبلی، شما تنها نقش یک خلاف‌کار را بازی نخواهید کرد؛ در صورتی که شایعات منتشر شده در باره این بازی درست باشد، این موضوع حضور شخصیتی از نسل جان مارستون را پررنگ‌تر خواهد کرد.

همان‌طور که در نسخه قبلی جی تی ای، مارستون دنبال این بود که پسرش خلاف را کنار بگذارد و فردی مفید باشد و در پایان بازی، Red Dead Redemption 3 مارستون توانست به هدفش برسد، تمامی این موارد مانند پازل، شایعات منتشر شده درباره داستان بازی جی تی ای 6 را به حقیقت نزدیک می‌کند.

ایده چند شخصیت هم‌زمان در جی‌تی‌ای ایده جذابی است و واقعا جالب خواهد شد، اگر در جی‌تی‌ای 6 هم مثل سری قبلی این بازی بتوان چند کاراکتر را به صورت هم‌زمان پیش برد و کاراکتر پلیس و خلاف‌کار به مصاف هم بروند؛ قطعا می‌تواند صحنه هیجان انگیزی را برای گیمر به ارمغان بیاورد.

داستان جی تی ای 6

در ویدیوهای لو رفته از بازی مشاهده خواهیم کرد که یکی از کاراکترهای اصلی بازی، یک زن است؛ حضور شخصیت اصلی زن در داستان اصلی بازی GTA 6 منطقی به نظر می‌‌رسد و احتمال می‌رود حقیقت داشته باشد.

پیش‌تر روزنامه گاردین در سال 2013 از دن هوسر، تولیدکننده این بازی در رابطه با علت عدم حضور کاراکتر زن در بازی های جی تی ای به عنوان شخصیت اصلی پرسیده بود؛ دن هوسر در جواب به این سوال گفت: در زمان ساخت GTA 5، استفاده از کاراکتر زن به عنوان شخصیت اصلی به هیچ وجه به ذهن ما نرسید و شخصیت‌های GTA 5 به ما الهام شدند. در ادامه او در پاسخ به این سوال که آیا در آینده می‌توان انتظار ساخت یک بازی باشخصیت اصلی زن را داشت؟ اضافه کرد، بله؛ این امکان وجود دارد.

گیم‌پلی بازی جی تی ای 6

طبق اطلاعات لو رفته و شایعات منتظر شده در باره بازی GTA6، ظاهرا قرار است Grand Theft Auto 6 در شهر مدرن امروزی ساخته شود. ویدیو و شات‌های منتشر شده از این بازی، نشان می‌دهند، جی تی ای 6 از نظر گیم پلی تفاوت زیادی با GTA 5 ندارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، وسایل نقلیه قابل این بازی شامل انواع ماشین‌ها و قایق‌ می‌شود.

بعضی از ویدیوهای لو رفته از بازی اطلاعاتی در باره مکانیک حرکتی بازیکنان می‌دهد؛ برای مثال بازیکن می‌تواند با دست صورت خود را بپوشاند و از سروصورت خود در برابر شلیک مستقیم جلوگیری کند. طبق اطلاعات فاش شده، وقایع بازی 6GTA در شهر Vice City که برای طرفداران GTA کاملا شناخته شده است، رخ دهد. ویدئوهای لو رفته تفرجگاهی شبیه آب‌نمای میامی را نشان می‌دهند که به این شایعات قوت می‌بخشد. همچنین کاربران توانستند مترو Vice City را در این ویدئو مشاهده کنند. جیسون شرایر، روزنامه‌نگار معروف از اجرای بازی GTA 6 در Vice City خبر داده است و این موضوع را تایید کرد.

اطلاعات کاراکترهای بازی GTA 6

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، وجود یک شخصیت اصلی زن در سری جدید جی تی ای حتمی است. طبق گزارشات منتشر شده، نام‌های انتخاب شده برای شخصیت‌های این بازی Jason و Lucia هستند و به نظر می‌رسد که سیستم تغییر شخصیت در GTA 5 تا حدودی در حال بازگشت است.

یکی از کلیپ‌های فاش شده از جی تی ای 6 نشان می‌دهد که این زوج با هم از یک غذاخوری سرقت می‌کنند؛ بازیکن فقط کنترل یکی از کاراکترها را بر عهده دارد و شخصیت مقابل توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود. با وجود این که Rockstar Games هنوز داستان و کاراکترهای بازی GTA 6 را تایید نکرده است، اما عدم تکذیب داستان لو رفته از بازی توسط کمپانی بازی سازی، در واقع مهر تاییدی بر شایعات شکل گرفته می‌زند.

کاراکترهای جی تی ای 6

طبق گزارش بلومبرگ، بازی GTA 6 در واقع اولین سری این مجموعه با وجود قهرمان زن و به سبک بازی دو نفره جنایت‌کار آمریکایی بانی و کلاید خواهد بود. در گزارش بلومبرگ شخصیت زن بازی که لاتین است، یکی از جفت شخصیت‌های اصلی داستانی خواهد بود که تحت تاثیر دزدان بانک بانی و کلاید قرار گرفته است.

اولین شایعاتی که در باره نسبت شخصیت‌های اصلی بازی منتشر شد، نسبت خواهر و برادری لوسیا و جیسون را تایید می‌کند؛ اما این اطلاعات پس از افشا از سوی راک استار گیمز تایید نشد. به‌احتمال‌قوی تر شخصیت‌های اصلی این بازی؛ یعنی جیسون و لوسیا یک زوج عاشق هستند. ظاهرا صداپیشگی شخصیت اصلی جی تی ای 6 را الکساندرا کریستینا اچواری، بر عهده دارد.

از سایر شخصیت‌های احتمالی این سری بازی می‌توان به کاراکترهای زیر اشاره کرد:

Niko Bellic (نیکو بلیک)

Brucie Kibbutz (بروسی کیبوتس)

Little Jacob (جیکوب کوچولو)

Roman Bellic (رومن بلیک)

Yusuf Amir (یوسف امیر)

Family Crastenburg (خانواده کراستنبورگ)

روند بازی Grand Theft Auto 6

نمی‌توان از راک استار گیمز انتظار داشت ماهیت اصلی گیم‌پلی جی تی ای 6 را تغییر دهد. در تمام بازی‌های این فرنچایز، بازیکنان خود را در یک دنیای بزرگ می‌بینند و می‌توانند هر کاری را که می‌خواهند در آنجا آزادانه انجام دهند، فضاهای مختلفی را جستجو کرده، وسایل نقلیه مختلفی را به سرقت ببرند و در تیراندازی‌ها شرکت کنند.

یکی دیگر از اقدامات جذاب و نوآورانه که طرفداران واقعاً منتظر آن هستند، امکان ورود به تمام ساختمان‌ها و استفاده از امکانات فضاهای مختلف است. در GTAهای قبلی، بیشتر ساختمان‌ها فاقد تعامل هستند و نمی‌توانید به داخل آن بروید. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد حالت چندنفره بازی وجود ندارد؛ اما به احتمال زیاد، Rockstar Games پس از انتشار نسخه داستانی به صورت آنلاین شروع به کار خواهد کرد.

تفاوت جی تی ای 6 با نسخه های قدیمی تر

انتظار می‌رود این نسخه از بازی جی تی ای تفاوت‌های زیادی با ورژن‌های قبلی داشته باشد؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد انتظار برای این بازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع یافتن دیالوگ‌های کاراکترهای بازی

قابلیت مدیریت گروگان‌ها

افزایش تنوع سلاح‌ها

بهبود گرافیک بازی

امکان تجربه گرسنگی و خستگی بازیکنان

تخریب پذیری ساختمان‌ها

نبرد تن به تن با دشمن و امکان زخمی کردن آن‌ها

تاثیر غذاخوردن بر فیزیک بدن بازیکن

تیراندازی از ماشین، به شما این امکان را می‌دهد که به بیرون خم شوید و در هر جهتی تیراندازی کنید.

روند بازی جی تی ای 6

بازی GTA 6 برای چه پلتفرم هایی ارائه می شود؟

هنوز به طور رسمی مشخص نیست این بازی برای چه پلتفرم‌های بازی ارائه می‌شود؛ اما طبق اطلاعات فاش شده ظاهرا GTA 6 قرار است، برای پلتفرم‌های PS5، Xbox X ،XboxS و PC منتشر شود.

آیا GTA 6 دارای قابلیت کراس پلی است؟

در حال حاضر، هیچ‌کدام از بازی‌های ساخته شده توسط Rockstar دارای قابلیت cross-play نیستند و احتمالا جی تی ای 6 قرار است همان رویه را طی کند. باز هم نمی‌توان به طور قطع گفت که آیا این بازی کراس پلی دارد یا نه و باید تا زمان عرضه بازی منتظر بمانیم.

آیا بازی GTA 6 آنلاین است؟

با توجه به اینکه بازی‌های GTA 4، GTA 5 و هر دو بازی Red Dead Redemption دارای سرورهای آنلاین هستند، به نظر می‌رسد که GTA 6 هم به‌صورت آنلاین عرضه شود.

قیمت بازی GTA 6

طبق گزارشات و شایعات منتشر شده در باره این بازی، قیمت GTA 6 Standard Edition بین 70 تا 90 دلار پیش‌بینی می‌شود. با این حال، هنوز این قیمت از سوی کمپانی سازنده تایید نشده و باید تا زمان معرفی رسمی بازی منتظر ماند.

سیستم مورد نیاز برای بازی جی تی ای 6

 بر اساس آخرین عناوین منتشر شده در باره این بازی، می‌توان حدس زد که برای اجرای این بازی چه سیستمی مورد نیاز است. در ادامه به معرفی سیستم‌های موردنیاز برای اجرای جی تی ای 6 می‌پردازیم:

کمترین سیستم مورد نیاز:

سیستم عامل ویندوز 10 (فقط 64 بیت)

CPU- AMD FX-8350 / Intel Core i5-4460

رم 8 گیگابایت

GPU-AMD Radeon R9 390 / nVidia GeForce GTX 970

فضای دیسک 65 گیگابایت

بهترین سیستم برای اجرای جی تی ای 6:

سیستم عامل ویندوز 10 (فقط 64 بیت)

CPU - AMD Ryzen 7 1700 / Intel Core i5-10500T

رم 16 گیگابایت

GPU - AMD Radeon RX 5700 / nVidia GeForce RTX 2060

فضای دیسک 65 گیگابایت

سخن آخر

بازی GTA 6 یکی از تولیدات جدید راک استار گیمز است که پس از رونمایی می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازی‌‌های ویدیویی دنیا تبدیل شود. راک استار بارها ثابت کرده که توان توسعه بازی‌های محبوب دنیا را دارد و انتظار می‌رود با عرضه جی تی ای 6 مجددا موفقیت‌های خود را تکرار کند. در این مقاله ما به بررسی جزئیات و شایعات منتشر شده درباره بازی جدید راک استار گیمز یعنی جی تی ای 6 پرداخته‌ایم و تمامی موارد مهم در رابطه با این بازی را به طور جامع بررسی کرده‌ایم.

پرسش های متداول

بازیGTA 6 چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ویژگی های مهم این بازی، وجود شخصیت قهرمان زن به نام لوسیا برای اولین بار است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که این بازی در فضای Vice City الهام گرفته از میامی اجرا شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره این بازی پیشنهاد می کنیم مقاله بالا را مطالعه کنید.

تاریخ احتمالی انتشار بازی GTA 6 چه زمانی است؟

هنوز تاریخ انتشار دقیق بازی GTA 6 مشخص نیست؛ اما بر اساس گزارش جدید راک استار گیمز، از این بازی در اوایل دسامبر 2023 رونمایی خواهد‌شد.

قیمت بازی GTA 6 چقدر خواهد بود؟

بر اساس روند قیمت بازی‌های قبلی استودیو راک استار گیمز، GTA 6 احتمالاً با قیمت اولیه حداقل 69.99 دلار به فروش خواهد رسید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.