اپلیکیشن Nothing Chats؛ کمپانی ناتینگ، iMessage را روی اندروید می آورد


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

یکی از مشکلات کاربران گوشی‌های آیفون، ارتباط با دوستان اندرویدی به کمک آی مسیج است. کمپانی Nothing اولین شرکت موبایلی است که راه حلی برای این مشکل ارائه داده؛ Nothing Chats یک پلتفرم ارتباطی است که توسط Sunbird پشتیبانی می‌شود و به کاربران ناتینگ فون اجازه می‌دهد از طریق حباب‌های آبی، مستقیماً از تلفن Nothing خود با کاربران آیفون در ارتباط باشند. به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، در واقع Nothing Chats همان آی مسیج برای کاربران گوشی‌های اندرویدی ناتینگ فون است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات این پلتفرم پیام رسانی بیشتر آشنا کنیم.

ویژگی های Nothing Chats

یکی از اصلی‌ترین اهداف ساخت و بهره‌برداری Nothing chats، تبدیل حباب سبز پیام‌رسان دستگاه‌های اندرویدی به حباب آبی مانند دستگاه‌های آی او اسی است. البته این تنها ویژگی ناتینگ چتس نیست، این پلتفرم پیام رسانی دارای ویژگی‌های کاربردی زیادی از جمله پیام رسانی گروهی، نشانگرهای تایپ زنده، ارسال تصاویر و ویدیوها با وضوح بالا است؛ همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن Nothing Chats ، پشتیبانی از استاندارد پیام‌رسانیِ RCS است که به احتمال زیاد این قابلیت توسط اپراتورهای ایرانی پشتیبانی نمی‌شود.

ویژگی های Nothing chats

زمان عرضه Nothing Chats

کمپانی Nothing که یک کمپانی سازنده تلفن در بریتانیا است؛ این کمپانی به تازگی اعلام کرد، در 17 نوامبر قصد دارد از برنامه Nothing Chats به‌عنوان جایگزین برنامه پیام متنی درگوشی‌های Nothing Phone 2 رونمایی کند. ناتینگ قصد دارد از این پلتفرم به صورت آزمایشی رونمایی کند و هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با عرضه نسخه رسمی در دسترس نیست.

این شرکت مستقر در لندن می‌گوید که این برنامه در حال حاضر در مرحله بتا است و RCS را نیز ارائه می‌دهد. افرادی که دارای Phone 2 در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای اروپایی از جمله نروژ و سوئیس هستند، می‌توانند این برنامه را پس از راه اندازی از فروشگاه Google Play دانلود و از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

Nothing chats برای چه کاربرانی در دسترس است؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، این قابلیت در حال حاضر تنها برای کاربران Nothing phone 2 و در مناطق ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا در دسترس است. ناگفته نماند Nothing Chats اولین سرویسی نیست که راه حلی برای ارسال پیامک iMessage از تلفن اندرویدی ارائه می‌دهد؛ برای مثال برنامه Beeper که در حال حاضر در مرحله بتا است، یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که قصد دارد دسترسی به iMessage را برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی فراهم کند.

کاربران Nothing chats

روش کار برنامه Nothing Chats 

طبق گفته ناتینگ، استفاده از Nothing Chats ، نیازمند لاگین‌کردن در حساب Apple ID است و شما با فعال‌کردن آن تنها می‌توانید با کاربران دستگاه‌های ios و Nothing phone 2 ارتباط برقرار کنید. باید این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که در متن‌های iMessage ارسالی این برنامه، به‌جای شماره تلفن از آدرس ایمیل متصل به Apple ID استفاده می‌شود. 

ظاهرا قرار است، Nothing Chats برای مرورگرهای وب دسکتاپ نیز امکان ارسال پیامک از رایانه یا تبلت را فراهم کند؛ با این حال یکی از نمایندگان شرکت ناتینگ فون در این رابطه گفت، هنوز جدول زمانی برای زمان راه اندازی این ویژگی وجود ندارد و کاربران باید برای ارائه این قابلیت منتظر بمانند.

مراحل راه اندازی Nothing Chats

برای راه اندازی برنامه، کاربران ناتینگ فون 2 ابتدا باید Nothing Chats را از گوگل پلی دانلود کرده، سپس باید با نام کاربری Apple ID وارد Nothing Chats شوند. در صورتی که شما پیش‌ از این از کاربران اپل نبوده‌اید و اپل آی دی ندارید، باید برای استفاده از این قابلیت یک نام کاربری برای خود ایجاد کنید. پس از وارد شدن به ناتینگ چتس باید این برنامه را به عنوان برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض خود روی گوشی هوشمندتان تنظیم کنید تا برنامه شروع به ارسال و دریافت چت iMessage از کاربران آیفون در کنار پیام‌های متنی از دستگاه‌های اندرویدی کند. 

مراحل راه اندازی Nothing Chats

آیا پیام ها در Nothing chats امن هستند؟

یکی از سوال‌های مهمی که در رابطه با ناتیگ چتس در ذهن کاربر ایجاد می‌شود، سوال در باره امنیت این اپلیکیشن پیام رسانی است. در رابطه با این موضوع باید بگوییم، با توجه به اینکه Nothing Chats مبتنی بر پلتفرم Sunbird است و همه پیام‌ها در آن رمزگذاری شده‌اند، بنابراین می‌توان به این پی برد که ناتینگ چتس یک پلتفرم پیام رسانی کاملا ایمن است.

ناتینگ فون در زمینه امنیت پیام‌های ارسالی این برنامه پیام رسانی گفته، تمام پیام‌های ارسال شده از طریق چت رمزگذاری شده است؛ همچنین ناتینگ مدعی است که Sunbird نمی‌تواند به پیام‌ها یا Apple ID شما دسترسی داشته باشد و تنها اطلاعاتی که Sunbird در اختیار دارد، ایمیل شما است. در رابطه با روش نگهداری اطلاعات در این پلتفرم باید گفت، Sunbird آدرس ایمیل کاربران را تنها تا زمانی که حساب Sunbird او فعال است حفظ می‌کند؛ در صورت غیرفعال بودن حساب کاربری، داده‌ها پس از دو هفته حذف پاک می‌شوند.

قابلیت ها و محدودیت های فنی Nothing chats 

در حال حاضر طبق اطلاعات منتشر شده از این برنامه پیام‌رسان، Nothing Chats از برخی ویژگی‌هایی مانند ویرایش پیام‌های ارسالی، دیدن زمان خوانده شدن پیام و واکنش به پیام‌ها بهره‌مند نیست. ظاهرا تیم سازنده Nothing Chats در تلاش‌اند تا به زودی این ویژگی‌ها را به این اپلیکیشن اضافه کنند و این برنامه را تکمیل کنند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم، باوجوداینکه Nothing Chats هم برای چت شخصی و هم برای چت گروهی کار می‌کند، با این حال اگر یکی از کاربران یک گروه iMessage نداشته باشد، چت گروهی کاربران با مشکل مواجه می‌شود.

قابلیت ها و محدودیت های فنی Nothing chats 

واکنش اپل به Nothing Chats

از آنجایی که Nothing این اپلیکیشن را در روز جمعه 17 نوامبر منتشر می‌شود، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که اپل قصد واکنش به ناتینگ را دارد. احتمال ضعیف این است که اپل از این تحول ناتینگ قدردانی کند یا به احتمال قوی، اپل شکایت قضایی برای ناتینگ در نظر بگیرد. 

سخن آخر

در حالی که هنوز ناتینگ چتس به صورت رسمی عرضه نشده، اما قطعا با ویژگی‌های گفته شده این پلتفرم، قطعا Nothing Chats می‌تواند انقلاب بزرگی در رقبای اندرویدی گوشی‌های ناتینگ به وجود بیاورد. ناتینگ این پلتفرم را برای کاربران اندرویدی که مشکل تعامل با دوستان آیفونی خود را داشته‌اند یا اینکه علاقه‌مند به حساب آبی پیام رسان آیفون هستند، طراحی کرده. با این وجود باید تا زمان عرضه nothing chats صبر کنیم تا بتوانیم راحت‌تر این برنامه را قضاوت کنیم.

پرسش های متداول

آیا Nothing Chats برای تمام گوشی‌های اندرویدی در دسترس است؟

خیر؛ این اپلیکیشن تنها برای کاربران گوشی‌های ناتینگ فون 2 در دسترس است.

برای استفاده از Nothing Chats باید چه اقدامی انجام داد؟

برای استفاده از این برنامه تنها باید اپلیکیشن مخصوص را دانلود و با حساب کاربری اپل، اقدام به ورود و استفاده از برنامه کنید.

آیا Nothing Chats امنیت دارد؟

بله؛ ناتینگ چتس مبتنی بر پلتفرم Sunbird است و همه پیام‌ها در این پلتفرم به صورت رمز نگاری شده هستند.
 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.