آموزش متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی، ساعت هوشمند اپل است که با نام اپل واچ (AppleWatch) نیز شناخته می‌شود. این گجت دوست‌داشتنی می‌تواند به عنوان یک همراه هوشمند و دقیق، به شما در انجام کارهای روزمره و فعالیت‌های ورزشی کمک کند. شاید فکر کنید برای استفاده از ساعت هوشمند اپل، به گوشی آیفون نیاز دارید؛ اما اینطور نیست.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اپل واچ قابلیت اتصال به گوشی اندروید را دارد. پس اگر شما هم یکی از دارندگان گوشی‌های اندرویدی هستید و به آی واچ نیز علاقه دارید، می‌توانید این دو تکنولوژی را کنار هم داشته باشید. در ادامه آموزش متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی را مرحله به مرحله شرح می‌دهیم تا بتوانید به راحتی از قابلیت‌‌های ساعت هوشمند اپل استفاده کنید.

مشاهده و خرید اپل واچ از فروشگاه کالاتیک

آیا امکان اتصال مستقیم اپل واچ به گوشی اندروید وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ امکان همگام‌سازی اپل واچ به اندروید وجود ندارد. ساعت هوشمند اپل فقط امکان اتصال مستقیم به گوشی های آیفون را دارد و اتصال اپل واچ به سایر گوشی ها صرفا از طریق به کار گرفتن برخی راهکارها ممکن می شود. نکته جالب این است که می‌توانید آی واچ را به گوشی آیفون و اندروید وصل کرده و به صورت همزمان از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش نحوه متصل کردن اپل واچ به اندرویدی و گوشی های سامسونگ

وصل کردن اپل واچ به اندروید کار چندان پیچیده‌ای نیست. برای انجام این کار ابتدا باید اپلیکیشن Apple Watch را دانلود و روی تلفن همراه نصب نمایید. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای نصب اپل واچ به گوشی اندرویدی، ابتدا باید ساعت هوشمند را با یک گوشی آیفون همگام‌سازی کنید. در ادامه نحوه وصل کردن اپل واچ به اندروید و گوشی های سامسونگ و شیائومی را مرحله به مرحله شرح می‌دهیم:

1. در مرحله اول اپل واچ و گوشی ‌های اندروید و آیفون خود را خاموش کنید.
2. سپس سیم کارت خود را از گوشی آیفون خارج کرده و در گوشی اندروید قرار دهید و آن را روشن کنید.
3. حالا اپل واچ را روشن کنید.
4. با روشن کردن بلوتوث، گوشی اندروید را به اپل واچ وصل کنید.
5. با فشردن دکمه پاور، نام اپل واچ را روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.
6. در این مرحله گوشی اندروید از طریق بلوتوث به اپل واچ وصل شده است.

قابلیت هایی که با متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندروید از کار می‌افتند

همانطور که پیشتر هم ذکر شد، اپل واچ قابلیت همگام‌سازی با گوشی های اندرویدی را دارد؛ با این حال باید در نظر داشته باشید که برخی قابلیت های اپل واچ روی گوشی های اندروید قابل استفاده نیستند. علت این امر آن است که ساعت های هوشمند اپل برای گوشی های آیفون طراحی و بهینه‌سازی شده‌اند و روی سایر گوشی‌ها امکان اجرای بعضی از برنامه‌ها را ندارند.

پس متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی، امکان ارسال پیامک را نخواهید داشت. البته همچنان می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند تلگرام و آی‌مسیج برای مخاطبین خود پیام ارسال کنید. علاوه‌بر آن دستیار صوتی Siri نیز روی دستگاه های اندرویدی اجرا نمی‌شود و به آن دسترسی نخواهید داشت. سیری در گوشی های آیفون برای به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتوانند به صورت صوتی و با گفتن «Hey Siri» با گوشی خود ارتباط برقرار کرده و درخواست‌های خود را مطرح کنند. سیری درخواست شما را پردازش کرده و به دستورات پاسخ می‌دهد.

قابلیت های قابل استفاده اپل واچ پس از اتصال به اندروید

باوجود اینکه اپل واچ برای دستگاه‌های اندرویدی ساخته و بهینه نشده اما همچنان اجازه استفاده برخی از قابلیت‌ها را به این دستگاه‌ها می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانید از طریق متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی،  به موسیقی مورد علاقه خود گوش بدهید. البته در نظر داشته باشید که این موسیقی ابتدا باید روی اپل واچ شما که با آیفون همگام‌سازی بوده، قابل دسترسی باشد تا در ادامه بتوانید از طریق گوشی اندروید هم به آن‌ها گوش دهید. علاوه‌بر آن می‌توانید به برنامه‌های ورزشی و سلامتی مانند Activity و Workout استفاده کنید. اگر حساب Apple Pay داشته باشید نیز می‌توانید بدون نیاز به گوشی آیفون به این حساب دسترسی داشته باشید. 

آیا می‌توانم از اپل واچ بدون آیفون استفاده کنم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می‌توان بدون گوشی آیفون از اپل واچ استفاده کنم؟ پاسخ این سوال مثبت است. برای استفاده از اپل واچ بدون گوشی آیفون باید به اینترنت همراه گوشی وصل باشید. به این ترتیب هنگامی که گوشی شما دور از دسترس است نیز می‌توانید از قابلیت‌های اپل واچ استفاده کنید.

درحقیقت با استفاده از GPS داخلی اپل واچ، این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید اطلاعات دقیقی از مسافت و سرعت خود هنگامی که مشغول ورزش در فضای باز هستید داشته باشید. در این شرایط نیازی به همراه داشتن گوشی آیفون نداشته و از راه دور نیز می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

برای استفاده از اپل واچ بدون گوشی آیفون به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای استفاده از ساعت هوشمند اپل بدون گوی آیفون به چند آیتم نیاز دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اپل واچ مدل سلولار LTE
  • یک گوشی اندرویدی
  • یک گوشی آیفون مدل ۶ به بالا

نکته مهم برای متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی این است که به یک گوشی آیفون برای همگام‌سازی اولیه نیاز دارید. بنابراین اگر به گوشی آیفون دسترسی ندارید، نمی‌توانید اپل واج را به گوشی های اندرویدی متصل کنید.
 
نکته دیگر این است که امکان به روز نگه داشتن اپل واچ برای شما وجود ندارد و نمی‌توانید برنامه جدیدی را روی دستگاه خود نصب کنید. برای انجام این کار به یک آسفون نیاز دارید تا بتوانید برنامه‌ها را دانلود و راه‌اندازی کنید.
در نظر داشته باشید که این دو دستگاه همچنان از نظر فنی ناسازگار هستند و نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با این حال با استفاده از اینترنت همراه می‌توانید از برخی قابلیت‌های اپل واچ بدون نیاز به گوشی اپل استفاده کنید. در چنین شرایطی عملکرد اپل واچ کاهش یافته و برخی قابلیت‌های آن قابل اجرا نخواهند بود. نکته مهم دیگر این است که روشن نگه داشتن اینترنت همراه LTE باعث خالی شدن باتری گوشی زودتر از حد معمول می‌‌شود.

بهترین جایگزین اپل واچ برای کاربران اندروید

اگر از دوستداران ساعت های هوشمند هستید ولی از گوشی های اندرویدی استفاده می‌کنید، بهتر است از ابتدا یک ساعت هوشمند متناسب با گوشی خود بخرید. به عنوان مثال ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ برای افرادی که کاربر سامسونگ ستند یک گزینه مناسب و ایده‌آل است. این ساعت با طراحی کلاسیک، قاب چرخان و عمر بالای باتری می‌تواند شما را به خوبی در انجام فعالیت‌های روزمره همراهی کند.

سخن آخر

اگر از ساعت هوشمند اپل استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی آن را به گوشی اندرویدی وصل کنید. متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی به سادگی انجام می‌شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که با متصل کردن اپل واچ به گوشی اندرویدی برخی قابلیت‌ها از کار می‌افتند. به عنوان مثال دیگر امکان ارسال اس ام اس را نخواهید داشت. البته با پیام‌رسان‌ها به شمام کمک می‌کنند تا همچنان بتوانید برای دوستان خود پیام ارسال کنید.

سوالات متداول

آیا امکان متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی وجود دارد؟

بله؛ ابتدا گوشی اندروید و آیفون را خاموش کرده و سیم کارت گوشی آیفون را در گوشی اندروید قرار دهید و آن را روشن کنید. سپس اپل واچ را روشن کرده و با کمک بلوتوث، گوشی اندرویدی را به اپل واچ وصل کنید. در انتها دکمه پاور را فشار داده و گوشی را روشن کنید.

آیا متصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی باعث از کار افتادن برخی قابلیت‌ها می‌شود؟

بله؛ با وصل کردن اپل واچ به گوشی های اندرویدی برخی قابلیت‌ها مانند ارسال پیامک از کار می‌افتند.

آیا امکان استفاده از اپل واچ بدون گوشی آیفون وجود دارد؟

بله؛ بری برای استفاده از اپل واچ بدون گوشی آیفون باید به اینترنت وصل باشید. در ای‌صورت حتی با دور بودن از گوشی iPhone هم می‌توانید همچنان از Apple Watch استفاده کنید. 

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.