نقد و بررسی گوشی Honor X7b


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
این روزها با افزایش قیمت گوشی های موبایل، برند آنر، دست به تولید گوشی‌های اقتصادی با امکانات ویژه و کیفیت قابل‌قبول زده.

نقد و بررسی گوشی Honor X7b

گوشی HONOR X7b یکی از محصولات اقتصادی و جدید آنر است و جزو بهترین گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت 2023، به‌حساب می‌آید. این گوشی هوشمند به همراه HONOR X8b، در تاریخ 22 دسامبر 2023 به طور رسمی در بازار مالزی عرضه شد. HONOR X7b در سه‌رنگ نقره‌ای براق، سبز زمردی و مشکی نیمه‌شب موجود است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق گوشی HONOR X7b بپردازیم و ببینیم آیا این گوشی اقتصادی ارزش خرید دارد یا نه؟

لیست قیمت روز گوشی موبایل

نقد و بررسی X7b

طراحی و کیفیت ساخت گوشی آنر مدل X7b

  • طراحی متفاوت دوربین‌ها
  • تنوع رنگی بالا

در بخش طراحی، HONOR X7b با ابعاد 166.7 در 76.5 در 8.2 میلی متر، وزن سبک 199 گرمی، طراحی جذاب و متفاوت دوربین‌ها و همچنین رنگ‌بندی متنوع، می‌تواند حس یک گوشی خاص و باکیفیت را به کاربران القا کند. یکی از عناصر جذاب در طراحی گوشی اقتصادی جدید آنر، وجود ماژول دوربین جزیره‌ای دوتکه و برآمده در پنل پشتی است که ظاهری جذاب به گوشی داده و آن را از سایر گوشی‌های ارزان قیمت بازار، متمایز می‌کند.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی آنر مدل X7b

مانند بسیاری از گوشی‌های موجود، در سمت راست بدنه دستگاه، دکمه‌های پاور و تنظیم صدا تعبیه شده‌اند. در سمت چپ، درگاه اسلات کارت MicroSD قرار دارد که کاربران به کمک آن می‌توانند حافظه گوشی را به میزان دلخواه خود ارتقا دهند. در قسمت بالایی، بلندگوهای گوشی و در قسمت زیرین میکروفون‌های گوشی قرار دارند.

صفحه نمایش آنر X7b

  • نرخ نوسازی 90 هرتزی
  • وضوح بالای تصاویر
  • روشنایی مطلوب صفحه نمایش

در بخش صفحه‌نمایش، گوشی آنر x7b مجهز به صفحه‌نمایش 6.8 اینچی IPS با رزولوشن 2412 در 1080 پیکسل +FHDو نرخ نو‌سازی 90 هرتز است که می‌تواند تصاویر را با وضوح و سرعت بالایی پخش کند. صفحه‌نمایش این گوشی با روشنایی حداکثر 850 نیتی که دارد، می‌تواند عملکرد خوبی برای نمایش تصاویر در فضای باز و در معرض نور خورشید داشته باشد.

صفحه نمایش آنر X7b

رابط کاربری و نرم افزار Honor X7b

  • پشتیبانی نرم‌افزاری فوق‌العاده
  • کاربری روان و آسان

در بخش نرم‌افزار، گوشی Honor X7b از رابط کاربری MagicOS 7.2 مبتنی بر اندروید 13 بهره می‌برد؛ رابط کاربری مجیک او اس در واقع یک رابط اختصاصی برای محصولات آنر است که تجربه نرم افزاری خوب و بسیار روان را به کاربران ارائه می‌کند. این گوشی به‌راحتی از جدیدترین اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و نیاز نرم‌افزاری کاربران را از دریافت نسخه‌های ایمن نرم‌افزار برآورده می‌کند. در مجموع این مدل گوشی آنر با ترکیبی از سخت‌افزار قدرتمند و نرم‌افزار روان، تجربه کاربری بی‌نقصی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

رابط کاربری و نرم افزار Honor X7b

عملکرد و سخت افزار گوشی آنر X7b

  • سخت افزار قدرتمند
  • سرعت قابل قبول سخت افزاری

در بخش سخت افزار، گوشی آنر مدل X7b مجهز به تراشه Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G و پردازنده گرافیکی Adreno 610 است. امکان دارد این قطعات تا حدودی قدیمی به نظر برسند؛ اما باید گفت با توجه به قیمت پایینی که این گوشی دارد، سخت افزار به‌کاررفته قدرتمند به‌حساب می‌آید.

عملکرد و سخت افزار گوشی آنر X7b

این گوشی هوشمند اقتصادی در دو مدل رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت ارائه می‌شود که با توجه به پشتیبانی از حافظه microSDXC، کاربران هیچ دغدغه ای در زمینه مدیریت حافظه گوشی نخواهند داشت. با وجود عملکرد سخت‌افزاری قابل‌قبول این مدل گوشی آنر، گاهی اوقات HONOR X7b در اجرای هم‌زمان چندین برنامه کمی کند عمل می‌کند که این موضوع برای گوشی اقتصادی در این رنج قیمتی، طبیعی است.

وقتی صحبت از بازی می‌شود، HONOR X7b در اجرای بازی‌های گرافیک بالایی مانند PUBG Mobile با چالش‌هایی مواجه می‌شود؛ کاربران ممکن است در اجرای این بازی با کاهش قابل‌توجه نرخ فریم حتی در منوی بازی روبرو شوند.

دوربین گوشی HONOR X7b

  • دوربین اصلی قدرتمند
  • امکان فیلم‌برداری فول اچ دی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، HONOR X7b دارای دوربین بیرون‌زده متشکل از دو جزیره جداگانه است. این گوشی دارای سه دوربین تشکیل شده از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی Ultra-Clear، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. در بخش سلفی نیز این گوشی مجهز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ثبت کند.

در بخش فیلم‌برداری، Honor X7b می‌تواند با حداکثر سرعت فول‌اچ‌دی 30 فریم از هر دو دوربین پشتی و سلفی فیلمبرداری کند که این موضوع برای چنین گوشی اقتصادی، فوق العاده است. دوربین این گوشی در شرایط نوری مناسب، عملکرد قابل قبولی دارد می تواند تصاویر را با وضوح بالایی ثبت کند اما متاسفانه برای عکس‌برداری در شب عملکرد خوبی ندارد و تصاویر تقریبا تارتری را ثبت می‌کند.

دوربین گوشی HONOR X7b

حالت پرتره در HONOR X7b با ارائه جزئیات کافی و حفظ فوکوس روی سوژه می‌تواند تصاویر تقریبا حرفه‌ای را ثبت کند. عکاسی در شب با این گوشی تنها با وجود منبع نوری کافی، قابل‌قبول است و سوژه را با رنگ دقیق و جزئیات بالایی نشان دهد.

در مجموع عملکرد دوربین HONOR X7b را می‌توان کمی بالاتر از حد متوسط توصیف کرد. درحالی‌که کیفیت کلی عکس‌ها بالا است، توجه به این نکته ضروری است که نور کافی یکی از فاکتورهای مهم برای عکاسی با دوربین این گوشی است. تصاویر ثبت شده در شرایط نوری بهینه، می‌توانند سطح قابل‌توجهی از وضوح، جزئیات و دقت رنگ را نشان می‌دهند که به خروجی بصری چشمگیر کمک می‌کند.

باتری گوشی Honor x 7b

  • باتری قدرتمند
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم HONOR X7b، عمر بالای باتری آن است؛ این گوشی اقتصادی با بهره‌مندی از باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت، به‌راحتی می‌تواند تا 48 ساعت استفاده در شرایط عادی دوام بیاورد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این گوشی، پشتیبانی از شارژ سریع 35 واتی است که طبق بررسی‌ها، تقریبا 90 دقیقه زمان لازم است تا گوشی از 30٪ تا 100٪ شارژ شود. آنر در جعبه این گوشی، آداپتور 35 واتی و کابل شارژ USB Type-C قرار داده که این مورد جزو مزایای گوشی آنر ایکس 7 بی در بین گوشی های اقتصادی بازار به حساب می‌آید.

آیا گوشی HONOR X7b ارزش خرید دارد؟

در این مقاله به بررسی گوشی Honor X7b پرداختیم؛ این گوشی به‌عنوان یک دستگاه توانمند برای رفع نیازهای روزمره معرفی شده و دارای مزایایی همچون عمر طولانی باتری و سیستم‌عامل پیشرفته است و در کل انتخابی مناسب برای کاربران عادی به‌حساب می‌آید. با این حال، نقدهایی نیز وجود دارد، از جمله عدم حضور اتصال 5G که ممکن است برای برخی کاربران اهمیت داشته باشد. از طرف دیگر، گزینه‌های رقیب با طراحی و مشخصات مشابه و حتی با قیمت کمتر نیز وجود دارند. در کل، تصمیم نهایی به عهده کاربران است و انتخاب گوشی هوشمند باید بر اساس نیازها و اولویت‌های فردی انجام شود.

پرسش های متداول

آیا آنر همان هواوی است؟

Honor یک برند الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزاری است که در گذشته جزو برند زیرشاخه‌ هوآوی فعالیت می‌کرد و در حال حاضر توسط Shenzhen Zhixin خریداری شده‌است.

آیا گوشی های Honor می توانند از گوگل استفاده کنند؟

بله؛ کلیه گوشی‌های هوشمند آنر می‌توانند با سرویس‌های Google، از جمله جیمیل، کروم و فروشگاه Google Play استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.