مقایسه گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
بنظر شما گوشی پوکو X6 پرو را می‌توان رقیب مناسبی برای گلکسی S23 FE سامسونگ دانست؟ برای پاسخ به این سوال به مقایسه گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ می‌پردازیم تا ببینیم گوشی پوکو X6 در رقابت با این گوشی شبه پرچمدار چگونه عمل می‌کند.

پوکو یکی از برندهای خوشنام شیائومی اخیرا از جدیدترین گوشی خود به نام پوکو X6 پرو رونمایی کرد. این گوشی که نسبت به نسخه استاندارد خود یعنی گوشی پوکو X6 پیشرفت چشمگیری داشته، اکنون به عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار شناخته می‌شود و بنظر می‌رسد که بتواند رقیب مناسبی برای گوشی پرچمدار گلکسی S23 FE سامسونگ به شمار رود. 
در این مطلب همراه ما باشید تا با مشخصات فنی و ویژگی‌های قابل توجه این دو گوشی نسبت به یکدیگر آشنا شوید.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

گوشی poco x6 pro در رنگ های خاکستری و مشکی به بازار عرضه شد که این دو رنگ از بدنه ای پلاستیکی و وزن بسیار سبک ساخته شده‌اند. علاوه بر این دو رنگ، برند پوکو در تولید x6 pro هم ارادت خود را به رنگ زرد نشان داده و در رنگ بندی این گوشی از زرد استفاده کرده است. گوشی های زرد رنگ پوکو X6 از جنس پلیمر سیلیکون یا چرم مصنوعی تولید شده‌اند که به دلیل استفاده از چرم وزن این دستگاه حدود ۴ گرم نسبت به جنس پلاستیکی افزایش داشته است.
بالای صفحه نمایش بزرگ گوشی پوکو X6 پرو، از فناوری پانچ‌-هول استفاده شده که میزبان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. در فریم کنار دستگاه که برخلاف نسخه استاندارد دارای لبه‌های خمیده است، شاهد دو دکمه تنظیم صدا و پاور هستیم که در اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند. در قسمت بالای گوشی میکروفون، سنسور IR بلستر یا همان مادون قرمز و اسپیکر تعبیه شده و در لبه پایین دستگاه هم اسپیکر، درگاه USB، میکروفون و اسلات سیم کارت قرار گرفته است.
در پشت گوشی poco x6 pro هم شاهد ماژول دوربین ۳ گانه واید، اولتراواید و ماکرو هستیم که در کنار فلش LED به صورت جزیره‌ای قرار گرفته‌اند. بررسی گوشی پوکو X6 پرو نشان می‌دهد که این گوشی دارای گواهی IP54 است و در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاومت نسبتا خوبی را از خود نشان می‌دهد.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ
در طرف مقابل این مقایسه گوشی گلکسی سامسونگ S23 FE قرار گرفته که از بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی تشکیل شد و در رنگ‌های متنوع سبز روشن، کرم، خاکستری تیره، بنفش، آبی و نارنجی به بازار عرضه شد. گلکسی سامسونگ S23 FE از لحاظ ظاهری و فنی شباهت بسیاری به سری گلکسی S23 دارد و می‌تواند به عنوان یک گوشی شبه پرچمدار با آنها رقابت کند. اس ۲۳ اف ای هم مانند پوکو X6 پرو از فناوری پانچ‌-هول استفاده می‌کند و میزبان دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی این گوشی است.
برخلاف گوشی پوکو X6 در این دستگاه اسلات کارت حافظه را در فریم بالای گوشی و در راستای یکی از میکروفون‌ها مشاهده می‌کنید. در فریم پایین هم شاهد اسپیکر، دو میکروفون و درگاه شارژ گوشی هستید. در فریم کنار S23 FE هم طبق روال همیشه دو دکمه پاور و تنظیم صدا را می‌بینید. پشت گوشی S23 FE سامسونگ هم شاهد ۳ دوربین واید، تله فوتو و اولترا واید هستیم که دارای چینش جداگانه بوده و در کنار فلش LED قرار گرفته‌اند.
گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ با بهره مندی از گواهی IP68 در برابر گرد و غبار و افتادن در آب تا عمق ۱ونیم متر به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت بسیار خوبی دارد و هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند.

مقایسه صفحه نمایش گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

گوشی poco x6 pro به یک پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED مجهز شده است که محتوا را با وضوح ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش بر عهده محافظ گوریلا گلس ۵ است که مقاومت خوبی در برابر ضربه، خط و خش دارد. یکی از مزیت‌های صفحه نمایش این گوشی نسبت به گلکسی  S23 FE سامسونگ حاشیه‌های کنار گوشی است که ضخامت کمی دارد و مقدار بیشتری از صفحه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
 برخورداری از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی در گوشی پوکو X6 پرو سبب می‌شود که محتوای صفحه به سرعت آپدیت شود و انیمیشن‌ها و جابجایی‌ها خیلی روان اجرا شوند. البته این موضوع بیشتر برای گیمرهای از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می‌شود تا گوشی پوکو X6 پرو گزینه‌ای مناسب برای انجام بازی‌های موبایلی به شمار رود.
میزان روشنایی در گوشی poco x6 pro از ۵۰۰ نیت تا ۱۸۰۰ نیت متغیر است و این موضوع سبب می‌شود تا برای استفاده از دستگاه در روزهای آفتابی مشکلی نداشته باشید.

مقایسه صفحه نمایش گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ
در مقابل، گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع Dynamic AMOLED است که محتوا با کیفیت ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل نمایش می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی نسبت به پوکو X6 از حاشیه بیشتری برخوردار است و محتوا را در اندازه کوچکتری به نمایش می‌گذارد. نرخ به‌روزرسانی در این دستگاه ۱۲۰ هرتز است به همین دلیل در این محصول شاهد اجرای روان و سریع محتوا و انیمیشن‌ها خواهیم بود.
میزان روشنایی در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای، ۱۴۵۰ نیت است و به کاربر امکان استفاده آسان در محیط‌های باز و  زیر نور مستقیم خورشید را خواهد داد. محافظ استفاده شده در galaxy S23 FE گوریلا گلس ۵ است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه‌های محکم و خط و خش از خود نشان می‌دهد.
در حالت کلی هر دو گوشی پوکو X6 پرو و گلکسی S23 FE سامسونگ از صفحه نمایش مناسبی برخوردارند که می‌توانید مطابق سلیقه خود محصول مدنظرتان را خریداری کنید.

مقایسه نرم افزار گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

این اولین بار است که شیائومی رابط کاربری MIUI را کنار گذاشته و در گوشی پوکو X6 پرو از یک پوسته مبتنی بر اندروید به نام HyperOS استفاده کرده است. این موضوع سبب می‌شود تا گوشی ارتباط بهتری با دیگر دستگاه‌ها برقرار کند و از امکانات منحصر بفردی بهره‌مند شود.

مقایسه نرم افزار گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ
طبق اعلام شیائومی، گوشی poco x6 pro به مدت سه سال به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت خواهد کرد و ۴ سال هم از پشتیبانی امنیتی برخوردار خواهد شد.
گلکسی S23 FE به سیستم عامل اندروید ۱۳ مجهز شده است که قابلیت ارتقا به سیستم عامل ۱۴ را دارد. سامسونگ در ساخت این گوشی از رابط کاربری One UI 6 استفاده کرده و امکان دسترسی آسان به منوها و شخصی سازی گوشی را برای کاربر فراهم کرده است. طبق سیاست سامسونگ، گوشی گلکسی S23 FE از ۴ سال به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی بهره‌مند خواهد شد.

مقایسه سخت افزار گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

گوشی پوکو x6 پرو به جدیدترین تراشه مدیاتک به نام Dimensity 8300 Ultra و یک پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6 مجهز شده و می‌تواند عملکرد خوبی را در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های روز از خود نشان دهد. وجود این تراشه سبب می‌شود تا poco x6 pro به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی های میان‌رده شناخته شود و در بخش سخت‌افزار در رتبه بالاتر از گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ قرار بگیرد.
گوشی poco x6 پرو از نظر حافظه ذخیره‌سازی در نسخه‌های مختلفی روانه بازار شده است؛ فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایتی. به این صورت می‌توانید گوشی پوکو X6 پرو را با ظرفیت حافظه مدنظر خود و بدون نگرانی از نبود حافظه کافی در گوشی خریداری کنید.

مقایسه سخت افزار گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ
در طرف دیگر مقایسه گوشی گلکسی اس ۲۳ اف ای قرار گرفته که از تراشه Exynos 2200 برای بازار آمریکا و تراشه Snapdragon 8 Gen 1 برای بازار آمریکا استفاده کرده است که عملکرد آنها در مقایسه با تراشه Dimensity 8300 Ultra ضعیف‌تر خواهد بود.
در بخش حافظه هم سامسونگ گلکسی S23 FE ضعیف‌تر از POCO X6 PRO عمل کرده و تنها در دو نسخه ظرفیت داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت به همراه رم ۸ گیگابایت به بازار آمده است.
در حالت کلی هر دو گوشی مناسب نصب برنامه‌ها و بازی‌های نیمه‌سنگین هستند و می‌توانند تجربه کاربری خوبی را در اختیار شما قرار دهند.

مقایسه دوربین گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

در پشت گوشی پوکو X6 پرو شاهد یک ماژول مستطیلی شکل هستیم که از سه دوربین اصلی، اولتراواید و ماکرو به همراه فلش LED میزبانی می‌کند.
دوربین اصلی در گوشی poco x6 pro از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد و به قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. در کنار دوربین اصلی، شاهد دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستیم که از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.
در پشت گوشی سامسونگ S23 FE شاهد سه دوربین واید، تله فوتو و اولتراواید هستیم که از چینش جداگانه برخوردارند. کیفیت دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسل است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی به ثبت برساند. همچنین کیفیت ۸ مگاپیکسلی دوربین تله فوتو و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید سبب می‌شود تا کاربران بتوانند از محتوا با جزئیاتی دقیق عکس‌برداری کنند.
همچنین دوربین گوشی سامسونگ S23 FE با بهره برداری از گشودگی دیافراگم 25 میلی‌متر کمک می‌کند تا در تاریکی شب تصاویر با کیفیت بالا و نورپردازی مناسب گرفته شود.

مقایسه دوربین گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

مقایسه باتری گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

وظیفه تامین انرژی گوشی poco x6 pro برعهده باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که طبق ادعای شیائومی می‌تواند در مدت ۴۵ دقیقه توسط شارژ سیمی ۶۷ واتی کاملا شارژ شود. 
در گلکسی اس ۲۳ اف ای تامین شارژ گوشی بر عهده باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که با استفاده از شارژ سیمی ۲۵ واتی طی مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ شود. همچنین این گوشی با بهره مندی از شارژ بی سیم ۱۵ واتی توانایی شارژ بی سیم معکوس را دارد.

مقایسه باتری گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ

گوشی پوکو X6 پرو بهتر است یا گلکسی S23 FE سامسونگ؟

نتیجه مقایسه کلی دو گوشی پوکو X6 پرو و گلکسی S23 FE سامسونگ این‌گونه است که گوشی پوکو X6 پرو در بخش سخت افزار بسیار قوی عمل کرده و می‌تواند عنوان قدرتمندترین گوشی میان رده را از آن خود کند. در مقابل، گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ در بخش نمایشگر و دوربین برتری بیشتری نسبت به poco x6 pro دارد و میتواند انتخاب مناسبی برای علاقمندان به عکاسی با موبایل باشد. 
در حالت کلی گوشی Xiaomi Poco X6 Pro با بهره‌مندی از تراشه جدید مدیاتک و رابط کاربری HyperOS می‌تواند توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. بنظر شما در رویارویی گوشی پوکو X6 پرو با گلکسی S23 FE سامسونگ کدام یک بهتر است؟

پرسش های پرتکرار

آیا گوشی poco x6 pro ضد آب است؟

بله؛ گوشی پوکو x6 پرو به دلیل برخورداری از گواهی IP54 در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

بین گوشی پوکو X6 پرو و گلکسی S23 FE سامسونگ کدام یک برای گیم مناسب‌تر هستند؟

از نظر سخت‌افزاری گوشی پوکو x6 عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بازی‌های موبایلی باشد.

آیا کیفیت دوربین گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ خوب است؟

بله؛ گوشی S23 FE از چهار دوربین باکیفیت تشکیل شده که می‌توانند تصاویر با کیفیتی را ثبت کنند.

خرید گوشی هوشمند با ارزان‌ترین قیمت

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.