اندروید ۱۵ با قابلیت پیام‌ رسانی ماهواره‌‌ ای


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
بر اساس اطلاعات منتشر شده احتمال می‌رود که اندروید ۱۵ با قابلیت جدید "ارسال و دریافت پیام از طریق ماهواره" از راه برسد.

امروزه با گسترش امکانات و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند، این دستگاه‌ها به یک ابزار اصلی برای برقراری ارتباط تبدیل شده‌اند. همه‌ی ما در قسمت پیام‌رسانی تلفن‌های همراه، متن‌هایی را برای مخاطبان‌مان ارسال کرده‌ایم که گاهی پیامک به دلیل عدم اتصال به شبکه تلفن همراه از گوشی ارسال نمی‌شد.

مشاهده قیمت روز گوشی موبایل

اکنون گوگل تصمیم گرفته تا یک ویژگی جدید و بسیار کاربردی به نام "ارسال و دریافت پیام از طریق ماهواره" را به نسخه جدید اندروید اضافه کند. در ادامه مطلب به بررسی قابلیت جدید گوگل با عنوان ارسال پیامک با ماهواره می‌پردازیم.

پیام رسانی در ماهواره با اندروید ۱۵

با انتشار سیستم عامل اندروید ۱۵ دیگر نگران عدم ارسال پیامک به دلیل در دسترس نبودن شبکه تلفن همراه نباشید. شنیده‌ها حاکی از این است که گوگل در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل یعنی اندروید ۱۵ از قابلیت ارسال و دریافت پیام از طریق ماهواره استفاده می‌کند.
طبق گزارش‌های دریافت شده اخیرا این شرکت در نسخه بتای اندروید ۱۴، صفحه جدیدی به نام پیام‌ رسانی ماهواره ای (Satellite Messaging) را معرفی کرده است که بر پایه آن، کاربران می‌توانند پیام‌های متنی را از طریق ماهواره ارسال یا دریافت کنند. به این صورت اگر در مکانی باشید که به شبکه تلفن همراهتان دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با کمک ماهواره پیامک را به مخاطبین خود ارسال کنید و بدون دغدغه نبود آنتن با آنها در ارتباط باشید.
جالب اینکه به نظر می‌رسد این ویژگی می‌تواند فراتر از موقعیت‌های اضطراری عمل کند و تا زمانی که دید واضحی از آسمان داشته باشید، امکان ارسال پیام از طریق ماهواره برایتان ممکن خواهد بود. این بدین معناست که می‌توانید هر زمان که خارج از محدوده Wi-Fi و شبکه‌های تلفن همراه بودید، به پیام‌رسانی ادامه دهید.

ارسال پیامک از طریق ماهواره
بر اساس گزارش برخی منابع، هنگامی که تلفن شما به ماهواره وصل می شود، می‌توانید علاوه بر خدمات اضطراری، به هر کسی که دوست دارید پیامک ارسال کنید. هنگامی که دوباره در محدوده یک شبکه تلفن همراه قرار گرفتید، تلفن شما از ماهواره قطع می‌شود و دوباره به شبکه تلفن همراه متصل خواهد شد.
بر اساس گزارش‌های دریافتی، استفاده از قابلیت ارسال پیامک متنی از طریق ماهواره به زودی برای کاربران اپراتورهای واجد شرایط امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین یک دکمه برای فعال‌سازی این قابلیت روی صفحه پیام‌ رسانی ماهواره ای (Satellite Messaging) در نظر گرفته شده که به محض در دسترس قرار گرفتن این ویژگی روی اندروید ۱۵، دکمه قابل استفاده خواهد بود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که وقتی گوشی کاربر نتواند به شبکه تلفن همراه متصل شود، با فعال بودن قابلیت پیام‌ رسانی ماهواره‌ ای در اندروید ۱۵ به صورت خودکار به ماهواره متصل خواهد شد.
در اخبار منتشر شده در این مورد، تاکنون اشاره‌ای به اپراتورهای ارائه دهنده موبایل نشده، اما با کلیک روی دکمه more به صفحه‌ای از اپراتور T-Mobile هدایت خواهیم شد که می‌تواند بیانگر این باشد که اپراتور T-Mobile در اضافه شدن قابلیت پیام‌رسانی در ماهواره به اندروید ۱۵ مشارکت خواهد داشت.
اپراتور تی-موبایل پیش از این هم با شرکت اسپیس‌ایکس به منظور بهبود اتصال نقاط کور شبکه با استفاده از ماهواره همکاری کرده بود.
اسپیس‌ایکس با پرتاب ماهواره های Direct to Call خبر از پشتیبانی گوشی‌هایی می‌دهد که به فناوری LTE مجهز شده‌اند و احتمالا قابلیت جدید اندروید ۱۵ هم از این فناوری بهره‌مند خواهد شد.

ارسال پیامک ماهواره ای در اندروید ۱۵
قابلیت پیام رسانی در ماهواره یک ویژگی مفید است که در ارتباطات روزمره و حتی مواقع ضروری که به آنتن دسترسی ندارید بسیار کاربردی خواهد بود. اما بنا به اطلاعات منتشر شده ممکن است کاربران به دلیل کاهش کیفیت سیگنال در دریافت پیام با تاخیر مواجه شوند.
گوگل در بیانه‌ای اعلام کرده که هنوز تاریخ دقیقی را برای انتشار قابلیت پیام‌رسانی ماهواره ای مشخص نکرده و همچنان در حال توسعه این قابلیت جدید است. اما انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ قابلیت ارسال پیامک از طریق ماهواره به صورت عمومی معرفی شود.

مزایا و معایب قابلیت پیام رسانی در ماهواره اندروید ۱۵

هر قابلیتی که در دنیای دیجیتالی منتشر می‌شود، قطعا در کنار مزایای قابل توجهی که دارد، از معایبی هم برخوردار است که ممکن است به دلیل وجود مزیت‌های کاربردی و مفید، اهمیت چندانی نداشته باشد.

مزایا و معایب قابلیت پیام رسانی در ماهواره اندروید ۱۵
اکنون به چند مورد از مزایا و معایب احتمالی قابلیت پیام رسانی در ماهواره اشاره می‌کنیم:
مزایا‌‌‌:‌ 

  • امکان برقراری ارتباط در مناطق بدون آنتن‌دهی
  • افزایش ایمنی برای افراد در مناطق دورافتاده
  • راهی برای ارتباط در مواقع اضطراری

معایب:

  • احتمالاً شامل هزینه اشتراک ماهانه شود
  • ممکن است در همه گوشی‌ها پشتیبانی نشود

در حالت کلی قابلیت پیام رسانی در ماهواره در جدیدترین نسخه سیستم عامل یعنی اندروید ۱۵، قابلیتی به شدت کاربردی خواهد بود. چرا که می‌توانید به محض قرار گرفتن در محیط‌های خارج از محدوده به تلفن همراه خود دسترسی داشته و با مخاطبین خود در ارتباط باشید.
اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر از این قابلیت باید منتظر انتشار آن بمانیم و ببینیم که چقدر از این اطلاعات فاش شده صحت دارند.

برای اطلاعات بیشتر به قسمت مجله فناوری کالاتیک مراجعه کنید.
خرید انواع محصولات دیجیتال با ارزان ترین قیمت بازار

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.