نحوه پیگیری مرسوله پستی | بررسی وضعیت بسته پستی


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
رهگیری مرسوله پستی، یکی از خدمات مهمی است که شرکت‌های پستی به مشتریان خود عرضه کرده و با استفاده از این روش آن‌ها را از وضعیت بسته ارسالی آگاه می‌کنند. برای آشنایی با مراحل پیگیری مرسوله پستی در این مطلب همراه ما باشید.

هنگامی که کالایی را به صورت غیر حضوری خریداری می‌کنید، ممکن است بخواهید از وضعیت آن در هر لحظه از شبانه‌روز مطلع شوید. به این منظور شرکت‌های پستی امکان پیگیری مرسوله پستی را برای برای کاربران فراهم کرده‌اند تا افراد بتوانند با وارد کردن مشخصات درخواستی از جمله کد رهگیری، بارکد و شماره ملی پیگیر وضعیت یا مشکلات بسته خود باشند. برای آشنایی با روش‌های پیگیری مرسولات پستی تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مشاهده قیمت روز گوشی موبایل

نحوه پیگیری مرسولات پستی

شرکت‌های پستی روش‌های مختلفی را به منظور پیگیری مرسولات پستی در اختیار مشتریان قرار داده‌اند تا این افراد بتوانند تا رسیدن بسته پستی خود، از وضعیت فعلی مرسوله اطلاع یابند.

با رهگیری مرسوله پست می‌توانید به اطلاعاتی چون موقعیت فعلی بسته، تاریخ و ساعت ورود و خروج مرسوله از اداره پست نقاط مختلف، مشخصات پیک و موقعیت او دسترسی داشته و با آسودگی خاطر تا زمان رسیدن کالای خود منتظر بمانید.

نحوه پیگیری مرسولات پستی

اکنون به توضیح روش‌ها و مراحل پیگیری مرسوله پستی می‌پردازیم تا با استفاده از آن بتوانید از وضعیت بسته پستی خود مطلع شوید.

۱- پیگیری سفارش های شرکت پست

برای پیگیری مرسوله پستی از شرکت ملی پست روش‌های مختلفی وجود دارد که به صورت زیر است:

روش اول: پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

هنگامی که شما کالایی عادی و غیر سازمانی را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنید، فروشنده به محض تحویل آن به اداره پست، یک عدد ۲۰ تا ۲۴ رقمی به نام کد رهگیری محصول را دریافت کرده و به شما ارسال می‌کند. با استفاده از این کد می‌توانید وارد سامانه رهگیری مرسولات شرکت پست شده و از موقعیت فعلی محصول خود آگاه شوید. برای پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

۱- وارد سایت tracking.post.ir شوید.

کد رهگیری

۲- کد رهگیری یا شماره مرسوله را وارد کادر مشخص شده کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید.

۳- در این صفحه می‌توانید وضعیت مرسوله، موقعیت فعلی آن و زمان اعلام وضعیت را مشاهده کنید.

(همچنین اگر مرسوله شما در اختیار پِیک قرار گرفته باشد، می‌توانید با کلیک روی گزینه «مشاهده اطلاعات نامه رسان» نام و تصویر او را مشاهده کنید)

مشاهده وضعیت مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

روش دوم: پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

اگر محصولی که در انتظار دریافت آن هستید، از نوع مدارک هویتی، اسناد و موارد این چنینی است، باید بدانید که اداره پست برای پیگیری این نوع مرسولات، سامانه دیگری در نظر گرفته که با وارد کردن کد ملی می‌توانید پیگیر وضعیت مرسوله خود باشید.
نحوه پیگیری مرسوله پستی با کد ملی به صورت زیر خواهد بود:

۱- به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید.

۲- نوع سند را مشخص کنید.

۳- با توجه به نوع سند، موارد خواسته شده را در کادر وارد کنید.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

۴- روی گزینه جستجو کلیک کنید.اکنون صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که وضعیت فعلی مرسوله شما در آن نمایش داده شده است.

در این روش می‌توانید با انتخاب نوع سند از وضعیت هر مرسوله سازمانی اعم از گواهینامه، کارت سوخت، شناسنامه، کارت خودرو، ابلاغیه دیوان عدالت و مرسولات نظام وظیفه مطلع شوید.

"به اطلاع خریداران محترم می رساند در حال حاضر سفارش کالا در فروشگاه کالاتیک از طریق سرویس گنجه امکان‌پذیر است و در صورت انتخاب این سرویس از شهرهای دیگر، روش ارسال سفارش با هماهنگی بخش پشتیبانی تغییر خواهد کرد."

۲- پیگیری سفارش های تیپاکس

تیپاکس یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه حمل و نقل بسته است که مرسولات پستی را با امنیت و دقت بالا به سراسر کشور ارسال می‌کند. این شرکت نیز مانند اداره پست روش‌هایی را برای پیگیری وضعیت بسته‌های ارسالی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا بتوانند از موقعیت کنونی مرسوله خود آگاه شوند و در صورت تاخیر یا بروز مشکل، آن را با کمک کارشناسان شرکت مطرح کنند.

پیگیری سفارش های تیپاکس از روش‌های مختلفی که در قسمت زیر به آنها اشاره می‌کنیم امکان‌پذیر خواهد بود:

  1. مراجعه به سایت تیپاکس و رهگیری آنلاین مرسوله از طریق شماره سفارشی
  2. ردیابی آنلاین در وب‌سایت تیپاکس و پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

پیگیری مرسوله از تیپاکس

  1. مراجعه به سایت تیپاکس استفاده از بارکد بسته برای رهگیری مرسوله
  2. دانلود و استفاده از برنامه اختصاصی "مای تیپاکس" برای ردیابی محموله‌ها
  3. پیگیری وضعیت مرسوله از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری 0218457
  4. رهگیری مستقیم محموله‌ها با مراجعه حضوری به مراکز معتبر تیپاکس

۳- پیگیری بسته از باربری ها

ارسال بسته از طریق باربری با توجه به محتویات بسته توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود؛ پس شما با یک شرکت واحد سر و کار ندارید. بنابراین فرستنده مرسوله موظف است پس از تحویل کالا به شرکت باربری، شماره تماس شرکت و شماره مرسوله را برای شما ارسال کند تا بتوانید پیگیر وضعیت بار خود باشید.

البته برخی از شرکت‌های باربری با راه‌اندازی وب‌سایت اینترنتی به مشتریان خود امکان پیگیری کالا از طریق کد مرسوله را خواهند داد.

پی\یری بسته از باربری

۴- پیگیری سفارش های پستکس

پُستکس یکی دیگر از سامانه‌های آنلاین پست کالا است که بسته‌های ارسالی را با سرعت بالایی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌کند. یکی از نکات برجسته پستکس این است که به محض ثبت سفارش، بارکد پستی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا فرد بتواند در هر ساعاتی از شبانه روز از شرایط مرسوله مطلع شود.

برای پیگیری مرسوله پستی پیشتاز در سامانه پستکس، می‌توانید با روش‌های زیر، از موقعیت و وضعیت کنونی بسته سفارشی خود آگاه شوید:

  1. کد رهگیری مرسوله
  2. شماره سفارش
  3. بارکد پستی
  4. شماره موبایل فرستنده یا گیرنده

پیگیری مرسوله از پستکس

سخن آخر

در این مقاله در مورد نحوه پیگیری مرسوله پستی و روش‌های مختلف آن صحبت کردیم. با استفاده از موارد گفته شده می‌توانید به راحتی از موقعیت بسته ارسالی خود آگاه شده و در صورت بروز مشکل برای مرسوله با شرکت مربوطه در ارتباط باشید.

به نظر شما کدام یک از مراحل بیان شده برای پیگیری مرسوله پستی مناسب‌تر است؟ دیدگاه و تجربیات خود را در خرید آنلاین و پیگیری مرسوله پستی در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

کد رهگیری مرسوله را از کجا پیدا کنیم؟

کد رهگیری مرسوله را می‌توانید از طریق فرستنده کالا دریافت کنید و یا اگر شماره موبایل شما در پست به عنوان گیرنده ثبت شود، این کد برای شما پیامک خواهد شد.

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری چگونه است؟

برای پیگیری وضعیت مرسوله با استفاده از کد رهگیری کافی‌است وارد سامانه رهگیری مرسولات پستی شوید و با وارد کردن کد مرسوله، وضعیت بسته خود را مشاهده کنید.

مرسولات سازمانی چطور رهگیری می‌شوند؟

با مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی و قرار دادن کارت خودرو در بخش نوع سند، می‌توانید وضعیت کارت ماشین خود را پیگیری کنید.

خرید محصولات دیجیتال با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.