بهترین فایل منیجرهای اندروید و iOS


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نظم را دوست دارید و علاقه‌مندید تا گوشی موبایلتان منظم باشد و بتوانید آن را به راحتی مدیریت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کاربرد فایل منیجرها غافل نشوید. اکثر گوشی‌های موبایل دارای یک فایل منیجر اختصاصی هستند که این برنامه‌ها پاسخگوی همه نیازهای کاربران نیست و باید در کنار آن از اپ‌های کاربردی دیگر استفاده کرد. در ادامه ما قصد داریم به معرفی بهترین فایل منیجرهای اندروید و ios بپردازیم و امکانات و قابلیت‌های هر کدام را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

مشاهده لیست قیمت و خرید گوشی موبایل در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

فایل منیجرها چه کاربردی دارند؟

به شما امکان می‌دهد فایل‌های خود را بررسی کنید.

فایل‌های دانلودی را به آسانی پیدا کنید.

فضای ذخیره سازی گوشی را مدیریت کنید.

و...

مقالات مرتبط:

10 برنامه مدیریت زمان برای اندروید و آیفون

چگونه نمایش اعلانات گوشی را مدیریت کنیم؟

معرفی بهترین فایل منیجرهای اندروید:

1. Files by Google

اگر به دنبال بهترین فایل منیجر اندروید با رابط کاربری آسان و قدرتمند هستید، ما به شما اپ Files by Google را پیشنهاد می‌کنیم.این برنامه از سال 2022، در گوشی‌های اندرویدی دارای Android 5.0 Lollipop و بالاتر در دسترس قرار گرفته شده. به کمک این برنامه شما می‌توانید فضای گوشی خود را پاک‌سازی کنید، فایل‌های مورد نظر را با سرعت بالاتری جستجو کنید، فایل‌ها را به ‌صورت آفلاین و با امنیت بالا به اشتراک بگذارید و برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی، از فایل‌ها در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید.

دانلود برنامه Files by Google از گوگل پلی

فایل منیجرها چه کاربردی دارند؟

2. Solid Explorer

 Solid Explorer یکی دیگر از بهترین فایل منیجرها برای اندروید است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا فایل‌ها را در Google Drive، OneDrive، Dropbox، Box، Yandex، Mega و ... به آسانی مدیریت کند. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این برنامه، محافظت از اثر انگشت و رمز عبور در تمامی فایل‌ها است. این فایل منیجر می‌تواند؛ مانند سایر برنامه‌های مدیریتی، فایل‌ها را در قسمت‌های Downloads، Recent، Photos، Videos، Music، Documents و Apps دسته‌بندی کند. همچنین شما می‌توانید به کمک آن فایل‌های سیستمی را در دستگاه‌های روت شده بازنگری کنید.از مهم‌ترین خصوصیات Solid Explorer می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مجهز به دو پنل مستقل با قابلیت جابه‌جایی آسان فایل‌ها

امکان شخصی‌سازی رنگ‌ها و آیکون‌های درون برنامه

امکان پشتیبانی از کلاینت‌های FTP، SFTP و سایر فضاهای ابری

امکان جستجوی سریع فایل‌ها

نمایش جزئیات فایل‌ها و پوشه‌ها

دارای قابلیت ویرایشگر متن داخلی

دارای تم تیره و روشن

دارای قابلیت مخفی کردن پوشه‌ها

امکان ایجاد رمز بر روی اپلیکیشن

و...

دانلود برنامه Solid Explorer از گوگل پلی

3. Total Commander

برنامه Total Commander فعالیت خود را از سال 1993 در ویندوز 3.1 به عنوان Windows Commander شروع کرد و توانست به یکی از بهترین نرم افزارهای فایل منیجر برای سیستم عامل اندروید نیز تبدیل شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

جستجوی سریع فایل‌ها و پوشه‌ها در تلفن همراه

تغییر نام و محل فایل‌ها

قابلیت ایجاد دایرکتوری

حذف فایل در کمترین زمان

بایگانی فایل‌ها

عدم نمایش آگهی

قابلیت استخراج فایل‌های زیپ و رار از حالت فشرده

ادیت فایل‌های متنی به کمک ویرایشگر اختصاصی

پشتیبانی از پلاگین‌های کاربردی

کاربری ساده

دانلود برنامه Total Commander از گوگل پلی

4. Astro File Manager

برنامه Astro File Manager یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین فایل منیجر اندروید 2021 است. به کمک این اپلیکیشن اندرویدی شما می‌توانید فایل‌های خود را به صورت حرفه‌ای‌تری مدیریت کرده و کارهایی مانند انتقال، حذف، کپی فایل و … را با سرعت بالاتری انجام دهید! از مهم‌ترین ویژگی‌های این فایل منیجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشتیبان گیری از اطلاعات دستگاه و امکان بازگردانی فایل‌های حذف شده

مجهز به ویرایشگر اختصاصی متن

ارسال مستقیم فایل‌ها به کمک بلوتوث و شبکه

اشتراک گذاری فایل‌ها به آسانی در شبکه‌های ابری

پشتیبانی از زبان‌های مختلف دنیا

امکان فشرده سازی فایل‌ها و همچنین استخراج فایل‌های فشرده

دارای رابط کاربری جذاب

عدم نمایش آگهی

دانلود برنامه Astro File Manager از گوگل پلی

5. X-Plore

X-Plore File Manager یکی دیگر از بهترین برنامه‌های مدیریت فایل گوشی‌های اندرویدی است. این نرم افزار تمامی انتظاراتی که از یک فایل منیجر انتظار می‌رود مانند: نمایش فایل‌ها و پوشه‌ها، کپی، بریدن، چسباندن را برآورده می‌کند. اما باید گفت X-plore File Manager یک برنامه مدیریت فایل معمولی نیست و دارای قابلیت‌های جذاب دیگری است که از مهم‌ترین‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشتیبانی از تمامی فایل‌های Root, FTP, SMB, Sqlite, Picasa, Zip, Rar, 7zip

امکان دسترسی به فضاهای ابری

قابلیت اشتراک گذاری فایل‌ها

‏قابلیت ایجاد و تنظیم میانبرها

ویرایش سریع فایل‌های متنی

پشتیبانی از فضاهای ابری مانند: Google Drive™, Dropbox, SugarSync, Box.net, SkyDrive

قابلیت پشتیبانی از USB OTG

دانلود برنامه X-Plore File Manager از گوگل پلی

6. amaze

این فایل منیجر یک نرم افزار مدیریتی رایگان و منبع باز (FOSS) است که ما آن را به کسانی که به دنبال یک نرم افزار ساده و بدون تبلیغ هستند، پیشنهاد می‌کنیم. این فایل منیجر مانند سایر برنامه‌های مدیریتی دارای امکانات اساسی مانند برش، کپی، حذف، فشرده سازی، استخراج و... است. از خصوصیات مهم این برنامه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

پشتیبانی از تمامی برنامه‌ها و امکان بک‌آپ گیری از آن‌ها

کاربری آسان

امکان اشتراک‌گذاری فایل SMB

عدم نمایش آگهی

امکان فشرده سازی و یا اکسترکت فایل‌های فشرده در گوشی

دارای قابلیت کار روی فایل‌ها به کمک چندین پنجره (multiple tabs)

مجهز به تم‌های متنوع با آیکون‌های اختصاصی

دانلود برنامه amaze از گوگل پلی

فایل منیجر اندروید

7. RS File Manager

یکی دیگر از فایل منیجرهای کاربردی اندرویدی، اپلیکیشن RS File Manager است که سرعت بالا و کاربری بسیار آسانی نسبت به سایر فایل منیجرها دارد. از مهم‌ترین خصوصیات این فایل منیجر می‌توان به این موارد اشاره کرد:

دارای امکان انتخاب چندگانه، برش، کپی، چسباندن، انتقال فایل

امکان تغییر نام فایل جستجو

به اشتراک‌گذاری فایل‌ها

دارای قابلیت zip/unzip

دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری

دانلود برنامه RS File Manager از گوگل پلی

8. MiXplorer

آخرین اپلیکیشن مدیریتی اندرویدی این لیست، اپلیکیشن MiXplorer است. این اپ که توسط توسعه دهنده ارشد XDA Hootan Parsa طراحی شده است، بی شک یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت فایل در اندروید است. این برنامه یک برنامه مدیریتی با سرعت با امکانات کامل و رابط کاربری ساده است که دارای ویژگی‌های مهمی از قبیل موارد زیر است:

دارای رابط کاربری دو صفحه‌ای

دارای قابلیت‌های: کپی، چسباندن، جابه‌جایی و...

دارای قابلیت مرتب سازی پوشه‌ها به طور جداگانه

مجهز به عملکرد جستجوی پیشرفته فایل‌ها

دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری

عدم نمایش آگهی

دانلود برنامه MiXplorer از گوگل پلی

معرفی بهترین فایل منیجرهای ios:

1. Readdle

Documents by Readdle یک اپ بسیار کامل و کاربردی مدیریت گوشی‌های آیفون است که هم برای افراد و هم برای شرکت‌ها مناسب است. به کمک این فایل منیجر می‌توانید فایل‌های متنی خود را ویرایش کنید، فایل‌های PDF را بخوانید و حاشیه ‌نویسی کنید، و با سرعت بالایی فایل‌های خود را جستجو کنید. از سایر خصوصیات این فایل منیجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت فایل از گوشی‌های نزدیک

دارای قابلیت zip/unzip

امکان ذخیره سازی صفحات وب برای مراجعه مجدد

اضافه کردن رمز عبور به اسناد

دارای گزینه‌های مختلف برای همگام سازی داده‌ها خود با برنامه‌های ذخیره سازی ابری مانند Dropbox و iCloud

دانلود برنامه Documents by Readdle از اپ استور

2. Microsoft OneDrive

فایل منیجر مایکروسافت وان درایو جزء بهترین فایل منیجر آیفون یک مرحله‌ای با کاربری آسان برای پشتیبان گیری از فایل‌ها و عکس‌ها است. از این برنامه همچنین می‌توان برای همگام سازی دستگاه‌های نزدیک و اشتراک گذاری فایل‌ها با سایر کاربران استفاده کرد.
 با این برنامه شما می‌توانید پشتیبان گیری اتوماتیک را برای iPhone یا iPad خود تنظیم کنید. این برنامه در ابتدای کار 5 گیگابایت فضای ابری رایگان به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید با انتخاب اشتراک Microsoft 365 آن را به 1 ترابایت ارتقا دهید.

دانلود برنامه Microsoft One Drive از اپ استور

3. Browser and Documents Manager

این برنامه مدیریت فایل درگوشی‌های آیفون به غیر از کارهای مدیریتی، به عنوان یک مرورگر هم عمل می‌کند. شما به کمک این برنامه می‌توانید فایل‌ها را ویرایش و سازماندهی کنید، فایل‌ها را از حالت فشرده خارج کنید و به صورت یکپارچه با بیش از 100 فرمت کار کنید.

دانلود برنامه Browser and documents manager از اپ استور

4. Total Files

Total Files یکی از برنامه‌های مدیریتی محبوب برای آی او اس است که به دلیل پشتیبانی از بسیاری از سرویس‌های ابری محبوب از جمله Google Drive، Dropbox، OneDrive، iCloud توانسته به این جایگاه دست پیدا کند. این برنامه دارای چندین ابزار مدیریت فایل مانند فشرده سازی/فشرده سازی بومی و ویژگی‌های مدیریت نشانک‌ها است. علاوه بر این ویژگی‌ها توتال فایلز دارای یک ویرایشگر PDF برای راحتی بیشتر کاربر است.

دانلود برنامه Total Files از اپ استور

5. Amerigo File Manager

این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت فایل در سیستم‌عامل آی او اس است که عملکردی مشابه با یک درایو USB مجازی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها را از مک‌بوک یا سیستم شخصی خود به آیفون خود انتقال دهید. از سایر امکانات این برنامه می‌توان به پی‌دی‌اف خوان و پخش‌کننده موسیقی یکپارچه، پشتیبانی چندگانه ابری مانند Dropbox، OneDrive و... اشاره کرد.

دانلود برنامه Amerigo file manager از اپ استور

فایل منیجر آیفون

6. My FileManager

این برنامه کاربردی با امکانات کاملی که دارد، جستجو و سازماندهی فایل‌های شما را در گوشی‌های آیفون آسان‌تر می‌کند. به کمک این فایل منیجر شما می‌توانید صدها نوع فایل را پیش‌نمایش کنید و آن‌ها را بین برنامه‌های مختلف آیفون یا آی‌پد خود جابه‌جا کنید. از مهم‌ترین خصوصیات این برنامه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مجهز به حالت شب

دارای مرورگر خصوصی یکپارچه

ایجاد رمز عبور برای فایل‌ها

جستجوی سریع و مدیریت فایل‌ها

دانلود برنامه My file manager از اپ استور

7. FileMaster

این برنامه در حقیقت یک برنامه چندمنظوره است که از آن می‌توان به عنوان مدیر فایل، نمایشگر اسناد، پخش کننده صوتی و تصویری، ویرایشگر متن و... در گوشی‌های آیفون استفاده کرد. همچنین به کمک این برنامه شما می‌توانید به راحتی فایل‌ها را از رایانه خود به دستگاه تلفن همراه آیفون خود انتقال دهید و فایل‌هایتان را با سایر دستگاه‌ها فقط با یک کلیک به اشتراک بگذارید.علاوه بر این قابلیت‌ها، این فایل منیجر می‌تواند امنیت گوشی شما را ارتقا دهد و شما می‌توانید یک رمز عبور برای دسترسی محلی و رمز عبور دیگری برای دسترسی از راه دور برای فایل‌های خود ایجاد کنید.

دانلود برنامه File master از اپ استور

8. FE File Explorer: File Manager

این برنامه یکی دیگر از پر امکانات‌ترین برنامه‌های مدیریتی برای سیستم عامل iOS است. این برنامه می‌تواند علاوه بر دسترسی به فایل‌های داخلی آیفون یا آی‌پد شما، به فایل‌های رایانه و NAS نیز دسترسی داشته باشد. علاوه بر این ویژگی‌ها، فایل منیجر می‌تواند به درایوهای USB و کارت‌های SD نیز دسترسی داشته باشد. همچنین این برنامه از چندین پنجره باز در iPad پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به کمک آن کارهای خود را به صورت هم‌زمان هندل کنید.

دانلود برنامه FE File Explorer از اپ استور


سخن آخر

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، همه تلفن‌های همراه روی خود یک برنامه مدیریت فایل دارند؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مدیریت بهتر دستگاهتان اپ‌های فایل منیجر باشید. در این مطلب ما قصد داشتیم به معرفی کاربردی‌ترین و بهترین اپ‌های فایل منیجر بپردازیم تا شما بتوانید با توجه به نیازتان مناسب‌ترین آن‌ها را دانلود و استفاده کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین فایل منیجر برای دانلود چیست؟

Solid Explorer

Astro File Manager

MiXplorer

سریع‌ترین فایل منیجر اندروید کدام است؟

AirDroid Personal

Astro

MiXplorer

آیا گوشی‌های اپل دارای فایل منیجر هستند؟

بله؛ همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم گوشی‌های اپل هم مانند سایر گوشی‌ها دارای اپ فایل منیجر هستند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.