آموزش اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

امروزه به لطف پیشرفت در صنعت تکنولوژی و خودروسازی امکان اتصال به ضبط ماشین توسط فناوری ارتباطی بلوتوث امکان‌پذیر شده است. اگر ماشین شما به بلوتوث مجهز باشد می‌توانید با استفاده از بلوتوث ماشین به گوشی موبایل خود وصل شوید. به همین منظور در مقاله پیش رو قصد داریم روش‌های اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین را آموزش دهیم پس تا انتها مطلب همراه کالاتیک باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

نحوه اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین

نحوه اتصال گوشی به بلوتوث ماشین کار دشواری نیست و تنها کافی است که دو دستگاه بلوتوث را به هم جفت کنید. پس از تکمیل جفت کردن بلوتوث و انجام دقیق فرایند جفت سازی دستگاه‌‌ها می‌توانید روی سیستم ماشین به قسمت‌های مختلف بخش تماس گوشی، موسیقی و هر فایل صوتی دیگر دسترسی داشته باشید.

راه‌های زیادی برای اتصال گوشی به ضبط ماشین وجود دارد اما بلوتوث یکی از ساده‌ و سریع‌ترین روش‌های انتقال صوت از گوشی به ماشین به حساب می‌آید. در ادامه سعی داریم با زبانی ساده به آموزش اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین بپردازیم تا ضمن یادگیری روش‌های کاربردی پیش‌رو در موقعیت‌های مختلف یا در سفر به دوستان‌تان نیز آموزش دهید و از شنیدن موسیقی دلخواه‌تان در ماشین نهایت لذت را ببرید.

نحوه اتصال بلوتوث ماشین به گوشی

چگونه گوشی را به بلوتوث ماشین وصل کنیم؟

برای اتصال گوشی به ضبط ماشین به مواردی چون گوشی هوشمند مجهز به فناوری بلوتوث و یک سیستم صوتی با پشتیبانی از بلوتوث نیاز دارید. البته جای نگرانی نیست اگر سیستم صوتی خودرو شما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا می‌توانید با خرید و اتصال یک دانگل بلوتوث به خودرو سیستم خود را با کمترین هزینه مجهز به فناوری روز کنید.

برای انجام فرایند اتصال لازم است ابتدا بلوتوث گوشی را روشن کرده و در حالت قابل شناسایی برای سایر دستگاه‌ها قرار دهید. در گام بعدی لازم است به قسمت منو ضبط ماشین خود بروید و بلوتوث را روشن و نام بلوتوث یا مدل گوشی خود را روی آن پیدا کنید. پس از پذیرفته شدن درخواست می‌توانید دو دستگاه را از طریق بلوتوث به یک‌دیگر جفت کنید.

آموزش تصویری اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین

در مرحله بعدی هنگام تایید درخواست اتصال ممکن است صفحه‌ای به شما نمایش داده شود که نیاز به وارد کردن کد چهاررقمی جهت اتصال بلوتوث ماشین به گوشی باشید؛ در اغلب موارد با وارد کردن یکی از دو کد 0000 یا 1234 می‌توانید فرایند اتصال را تکمیل کنید؛ ولی در صورتی که یکی از این دو کد برای دستگاه شما همخوانی نداشته باشد، می‌بایست به دفترچه راهنما خودرو مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید اگر نام خودرو یا گوشی را به هر دلیلی پیدا نکردید، می‌توانید روی گزینه «اسکن دوباره» یا «تلاش مجدد» در هر دو دستگاهتان ضربه بزنید تا دوباره فرایند جستجو آغاز شود. با این حال اگر در درخواست اتصال با باگ یا مشکلی مواجه شدید به دفترچه راهنمای خودروتان مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است فرایند اتصال در خودرو شما متفاوت از سایر خودرو‌های موجود در بازار باشد.

اتصال گوشی آیفون به ضبط ماشین با بلوتوث

اگر ماشین شما مجهز به فناوری ارتباطی پیشرفته Apple Car Play است، می‌توانید از طریق گزینه Car Play در گوشی‌های Apple به صورت اتصال بی‌سیم به سادگی به ضبط ماشین خود متصل شده و آهنگ دلخواهتان را پخش کنید. برای این کار لازم است ابتدا به منوی تنظیمات رفته و گزینه Car Play را انتخاب کنید؛ سپس روی بخش عمومی ضربه بزنید و نام ماشین خود را انتخاب کنید به همین سادگی گوشی شما به ضبط ماشین متصل است.

آموزش اتصال گوشی آیفون به ضبط ماشین

اگر سیستم خودروی شما قدیمی است و از Car Play پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از طریق بلوتوث سیستم صوتی ماشین به گوشی‌تان متصل شوید. برای این کار کافی است که مطمئن شوید فرایند اتصال ضبط به گوشی به درستی انجام می‌شود و دو دستگاه در حال جفت شدن هستند. پس از اطمینان خاطر می‌توانید گوشی آیفون موردنظر را از طریق منوی بلوتوث به ضبط ماشین متصل کنید. در انتها می‌توانید تا رسیدن به مقصد با انتخاب یک فایل صوتی یا آهنگ مورد نظر در گوشی هوشمند‌تان و قابلیت تنظیم میزان صدای دلخواه از گوش دادن به موسیقی یا هر فایل صوتی نهایت لذت را ببرید.

برنامه اتصال گوشی به ضبط ماشین با بلوتوث

برنامه‌های زیادی برای وصل شدن گوشی به بلوتوث ماشین وجود دارد با این حال ما دو مورد از بهترین و سریع‌ترین برنامه‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد که با استفاده از لینک‌های موبوطه می‌توانید به دانلود یکی از آن‌ها اقدام کنید.

دانلود برنامه کاربردی Bluetooth Pair – BLE Auto Connect

اپلیکیشن Bluetooth Pair – BLE Auto Connect دارای امکاناتی جالب و کاربردی مختلفی است که علاوه بر امکان اتصال از طریق همگام‌سازی دستگاه صوتی خودرو با گوشی این امکان را نیز فراهم می‌کند که سرعت فعلی ماشین را نیز مشاهده کنید. نکته قابل توجه در مورد این برنامه این است که این امکان تنها برای دستگاه‌های اندرویدی فراهم است و برای سیستم|‌عامل iOS در دسترس نیست. برای دانلود رایگان BLE Auto Connect می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دانلود برنامه BLE Auto Connect برای اندروید

اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین با برنامه

دانلود برنامه App Remote مخصوص گوشی‌های اندرویدی و آیفون

برای همگام سازی در برنامه App Remote نیاز به روشن کردن بلوتوث دارید و پس از اتصال می‌توانید فایل مدنظر خود را پخش کنید؛ همچنین در این برنامه علاوه بر قابلیت رابط اتصال فایل‌های صوتی از گوشی به ماشین می‌توانید با استفاده از برنامه App Remote از فاصله دور به تنظیم صدا و کیفیت فایل پخش شده نیز اقدام کنید. جالب است بدانید علاوه بر کاربرانی با گوشی‌های اندروید افرادی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند نیز قادر به دانلود برنامه کاربردی App Remote از اپ استور هستند.

دانلود برنامه App Remote برای اندروید

دانلود برنامه App Remote برای آیفون

اتصال گوشی به ضبط ماشین غیر بلوتوثی

اگر ماشین شما از فناوری ارتباطی بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند جای نگرانی نیست؛ زیرا با خرید و اتصال یک دانگل بلوتوث می‌توانید ضبط ماشین خود را مانند خودرو‌های مدرن بلوتوثی کنید. دانگل بلوتوث یک رابط ضبط خودرو بوده که با وصل آن به درگاه AUX یا فندکی ماشین می‌توانید ضبط قدیمی ماشین خود را به فناوری بلوتوث مجهز کنید. با وصل کردن این ابزار و روشن کردن بلوتوث گوشی هوشمند خود می‌توانید در عرض مدت زمان کوتاهی به بلوتوث متصل شوید و آهنگ و هر فایل صوتی را از طریق گوشی به ماشین منتقل کنید.

قیمت و خرید دانگل بلوتوث برای ماشین

آموزش حل مشکل وصل نشدن بلوتوث گوشی به ماشین

به منظور برطرف کردن مشکل عدم اتصال بلوتوث گوشی به ماشین می‌بایست از طریق مراحل پیش‌رو عمل کنید. در قدم اول باید به روشن بودن بلوتوث ماشین و گوشی خود اطمینان حاصل کنید. سپس مطمئن شوید که به اندازه‌ای استاندارد دو دستگاه در نزدیک هم قرار دارند و در صورت امکان می‌توانید گوشی موبایل را در فاصله نزدیک‌تر به ضبط ماشین قرار دهید. یکی دیگر از روش‌های پیشنهادی این است که یک بار تاریخچه اتصالات بلوتوث خود را پاک کرده و دوباره سعی کنید به ضبط ماشین متصل شوید.

اگر همچنان با امتحان کردن روش‌های مذکور موفق به اتصال گوشی خود از طریق بلوتوث به ضبط ماشین نشدید، می‌توانید بلوتوث را در هر دو دستگاه خاموش کرده سپس بار دیگر روشن کنید و مجدد فرایند جفت شدن را شروع کنید. توجه داشته باشید اگر با روش‌های پیشنهادی مشکل عدم اتصال بلوتوث گوشی به ماشین برطرف نشد؛ می‌توانید از طریق کابل AUX و یا کابل USB نسبت به اتصال گوشی خود به ماشین اقدام کنید.

سخن آخر

اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین یکی از رایج‌ترین چالش‌های پیش رو برای افرادی است که به تازگی وارد یک خودرو جدید می‌شوند؛ ما در کالاتیک سعی کردیم در مقاله پیش‌رو به بررسی نحوه اتصالات ضبط ماشین به گوشی موبایل بپردازیم و با ارائه سریع‌ترین و جامع‌ترین روش‌های ممکن این چالش را برای همیشه از سر راه شما برداریم. شما می‌توانید درادامه مقاله تجربیات خود را در زمینه روش‌های اتصال ضبط ماشین از طریق بلوتوث با ما  و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول:

چگونه به بلوتوث ماشین وصل شویم؟

برای وصل شدن به بلوتوث سیستم صوتی ماشین می‌توانید از طریق راه‌های مختلفی که در مقاله پیش رو مفصل توضیح دادیم عمل کنید.

نرم افزار اتصال گوشی به ضبط ماشین چیست؟

دو نرم افزار کاربردی جهت اتصال گوشی به سیستم صوتی ماشین وجود دارد که با نام‌های Bluetooth Pair – BLE Auto Connect و App Remote در دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور در دسترس کاربران قرار دارد.

چطور ضبط ماشین را بلوتوثی کنیم؟

با استفاده از دانگل بلوتوثی و اتصال آن به فندکی ماشین یا پورت AUX می‌توانید سیستم صوتی قدیمی خود را مجهز به فناوری به روز بلوتوث کرده و از پخش موسیقی دلخواهتان داخل بازی نهایت لذت را ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.