آموزش کامل تنظیمات صدای هندزفری شیائومی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

چند سالی است که کمپانی شیائومی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی مرتبط با آن به یکی از رقبای سرسخت سامسونگ، این غول کره‌ای تبدیل شده است. هدفون‌های بی‌سیم شیائومی نیز یکی از شناخته شده‌ترین لوازم جانبی این کمپانی بوده که از کیفیت و دوام قابل توجهی برخوردارند. با این وجود، مانند سایر گجت‌های پوشیدنی، مشکلات اتصال در این هندزفری‌ها به وفور یافت می‌شود که آزار دهنده‌ترین آن‌ها پخش یک طرفه صدا است که دلایل متعددی دارد.

ما در این مطلب از مجله فناوری کالاتیک قصد داریم نحوه تنظیمات صدای هندزفری شیائومی را آموزش داده و برخی از مشکلات رایج هندزفری‌ها و گوشی‌های شیائومی را به همراه نحوه رفع آن مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مشاهده قیمت هندزفری شیائومی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اتصال هندزفری بلوتوثی به چند دستگاه به طور همزمان

اتصال همزمان به چند دستگاه

برخی از هدفون‌ها می‌توانند به طور همزمان به چندین دستگاه متصل شوند، در حالی که برخی دیگر از این ویژگی برخوردار نیستند؛ از همین رو ممکن است مشکل هدفون شما اتصال همزمان با سایر دستگاه‌ها باشد. چنانچه قبلا هدفون خود را به دستگاه دیگری متصل کرده باشید، این احتمال وجود دارد که هندزفری‌ها به دستگاه فعلی شما متصل نشوند؛ بنابراین تمام دستگاه‌هایی که پیش‌تر هدنزفری بلوتوثی خود را به آن متصل کرده‌اید بررسی کنید و اتصال آن‌ها را قطع کنید و مجدد آن را به دستگاه فعلی متصل کنید.

شل بودن سیم هندزفری های سیمی

شل بودن سیم‌های هندزفری

در هندزفری‌های سیمی، انعطاف پذیری سیم هدفون می‌تواند مشکل ساز باشد. چنانچه مدت زمان زیادی از هندزفری سیمی خود استفاده نکرده باشید، این احتمال وجود دارد که سیم‌ها به دلیل تا شدن طولانی مدت، شل شده یا شکسته باشند. نقطه اتصال سیم‌ها به جک و نقطه اتصال آن‌ها به هدفون آسیب پذیرترین مکان برای شل شدن یا شکستن کابل هدفون است. اگر شکستگی خیلی شدید نباشد، می‌توانید مشکل را با راه حل‌های ساده‌ای مانند چسباندن آن با نوار برق رفع کنید.

عدم شناسایی هندزفری توسط گوشی موبایل

عدم شناسایی هندزفری توسط گوشی موبایل

برای بسیاری از ما، هدفون یکی از لوازم جانبی ضروری است. بسیاری از افراد هنگام صحبت با تلفن و گوش دادن به موسیقی از هدفون استفاده می‌کنند. عدم شناسایی هندزفری بلوتوثی توسط گوشی هوشمند یکی از مشکلات شایع بوده که هندزفری‌ های بلوتوثی شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. عوامل زیادی در بروز این مشکل نقش دارند که باید هر کدام را بررسی کرده و اقدام به حل مشکل نمود. در ادامه دلایل بروز این مشکل را شرح خواهیم داد.

حل مشکلات اتصال: در اکثر مواقع، راه اندازی مجدد گوشی مشکل را حل می‌کند. مشکلات سازگاری اغلب با آزاد کردن حافظه پنهان سیستم حل می‌شود. دکمه پاور را فشار داده و کمی نگه دارید تا عبارت Restart ظاهر شود، روی Restart کلیک کرده تا مجدد راه‌اندازی شود. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که هدفون را دوباره وصل کنید.

پرز و کثیفی: یکی دیگر از دلایل این نقص می‌تواند پرز و کثیفی باشد. اتصال بین پورت هدفون و جک به همین دلیل قطع می‌شود. اگر هدفون سیمی شما هنگام متصل شدن به پورت دستگاه شناسایی نمی‌شود اما این اتصال در سایر دستگاه‌ها به خوبی کار می‌کند، درگاه هدفون را روی تلفن یا رایانه خود تمیز کنید. با نوک تیز یک خلال دندان، به آرامی کثیفی را از بین ببرید.

مشکل یک طرفه کار کردن هدفون

مشکل یک طرفه کار کردن هدفون

بسیاری از کاربران ممکن است متوجه شوند که صدا تنها از یکی از گوشی‌های هدفون بلوتوثی شیائومی آن‌ها پخش می‌شود و گوشی دیگر، هیچ صدایی ندارد. اگر مدتی است که از هدست بلوتوث استفاده می‌کنید، ساده‌ترین روش برای رفع مشکل این است که آن را با فشار دادن به مدت 20 ثانیه تنظیم مجدد کنید، منتظر بمانید تا چراغ قرمز و سفید دوم به طور متناوب چشمک بزند، سپس آن را دوباره در جعبه قرار داده و مجدد خارج کنید.

راه‌اندازی مجدد گوشی یکی دیگر از راه‌حل‌های ساده‌ای است که می‌توانید انجام دهید. این کار در صورتی مفید است که مشکل در مدت کوتاهی پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار ایجاد شود. بررسی کنید که آیا بعد از راه اندازی مجدد گوشی می‌توانید صدا را از هر دو هدفون بشنوید یا خیر. اگر هدست هنوز فقط در یک گوش پخش می‌شود، تنظیمات صدا را در گوشی هوشمند خود بررسی کنید.

مشکل صدای تق تق و یا قطع و وصل شدن هندزفری شیائومی

هندزفری‌ های بلوتوثی شیائومی یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی هستند؛ اما به خاطر داشته باشید که حتی در هنگام استفاده از بهترین هدفون‌ها نیز ممکن است با صدای تق تق و یا قطع ووصل پی‌درپی صدا مواجه شوید. این مشکل در هدفون‌های شیائومی بسیار شایع است اما از سویی دیگر به راحتی قابل حل خواهد بود.

قبل از شروع عیب‌یابی بلوتوث، ابتدا بررسی کنید که آیا منبع موسیقی شما موجب بروز این مشکل نمی‌شود؟ ممکن است در حال گوش دادن به MP3 با نرخ بیت پایین هستید یا سرویس پخش شما روی سطح کیفیت بسیار پایین تنظیم شده است. یک بار اتصال هدفون‌ها را لغو و مجدد اتصال را برقرار کنید یا گوشی هوشمند را ریست کنید و مجدد هدفون‌ها را به آن متصل کنید.

ممکن است از دستگاه هوشمند خود خیلی فاصله گرفته باشید یا مانعی مانند دیوار بتنی اتاق بین دستگاه و شما قرار داشته باشد. به گوشی، تبلت  یا لپ‌تاپ نزدیک شوید اگر مشکل رفع شد، پس ایراد از فاصله یا مانع مدنظر است.

یکی دیگر از دلایل احتمالی صدا در هدفون‌های شیائومی، به خصوص هدفون‌های سیمی مانند Mi In-ear Headphones، شل بودن یا شکستگی سیم‌ها است. یک پوشش لاستیکی یا پلاستیکی از سیم‌های داخل هدفون محافظت می‌کند که چنانچه دچار پوسیدگی و خرابی شده باشد، این سیم‌ها شکسته شده و با قطع و وصل شدن پر در پی جریان صدا، صدای تق تق ایجاد می‌کند.

مشکلات مربوط به جک هدفون

مشکلات مربوط به جک هدفون

جک هدفون به ندرت دچار آسیب دیدگی می‌شود: با این حال اگر هدفون سیمی شما هیچ صدایی پخش نمی‌کند، ممکن است مشکل از سیم یا جک هدفون گوشی یا هدست شما باشد.

تمیز کردن جک هدفون: سعی کنید جک هدفون خود را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود. چندین روش برای این کار وجود دارد که برخی از آنها موثرتر از سایرین هستند. دمیدن به جک هدفون یکی از روش‌هایی است که باید حداقل بخشی از گرد و غبار درون آن را حذف کند.

مشکل مربوط به تنظیمات داستگاه: همچنین ممکن است مشکل از جک یا هدفون مورد استفاده شما نباشد، بلکه مربوط به تنظیمات صوتی دستگاه باشد. اگر اینطور باشد، می‌توانید به سرعت مشکل را حل کنید. بررسی کنید که آیا گوشی خود را در حالت بی‌صدا قرار داده‌اید و یا صدای آن را کم کرده‌اید. اکثر گوشی‌ها دکمه‌های فیزیکی برای این کار دارند؛ اما می‌توانید به تنظیمات گوشی نیز بروید و به همه گزینه‌های صوتی دسترسی داشته باشید.

مزایا و معایب کلی هدفون شیائومی

نکات مثبت

• هدفون‌ های شیائومی از طراحی و ساخت خوبی برخوردارند و علیرغم قیمت کمی که دارند، زیبا به نظر می‌رسند.

• هندزفری های شیائومی قابل حمل و سبک هستند.

• هدفون‌ های شیائومی قیمت نسبتا پایینی نسبت به رقبای خود دارند.

• هندزفری های شیائومی دوام باتری بالایی دارند؛ زیرا می‌توانند 2 تا 3 ساعت در پخش کامل دوام بیاورند.

• کیفیت صدا بسیار مناسب است. آن‌ها مید باس قوی و عمق زیر باس بسیار خوب را ارائه می‌دهند.

• شیائومی می‌تواند صدای محیط را کاهش دهد.

نکات منفی

• شنیدن صدای واضح در خارج از منزل سخت است.

• اتصال گوشی به هدفون پیچیده است.

• مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد تا به طور کامل شارژ شود. معمولا دو ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارد.

• نشت صدا در هدفون شیائومی کمی بالاتر از حد متوسط است، زیرا افراد نزدیک می‌توانند صدا را بشنوند.

آموزش کامل تنظیمات صدای گوشی هوشمند شیائومی

مشکل پخش صدا تنها محدود به هندزفری‌های سیمی و بلوتوثی شیائومی نمی‌شود و گاهی ما با مشکل پخش صدا از خود گوشی‌های شیائومی رو‌به‌رو هستیم. اینکه صدای دستگاه متوقف می‌شود یا صدای اسپیکرها خیلی کم باشد، آزار دهنده است. در ادامه به دلایل بروز چنین مشکلاتی در گوشی‌های هوشمند شیائومی خواهیم پرداخت و نحو رفع این مشکلات را به شما آموزش می‌دهیم.

نحوه دسترسی به منوی مخفی 

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که بدانیم آیا اسپیکر یا میکروفون ما مشکل داخلی دارد یا خیر. برای این کار می‌توانیم به منوی مخفی به نام CIT برویم. این منو مجموعه‌ای از ابزارها بوده که امکان شناسایی مشکلات سخت افزاری داخلی را فراهم می‌سازد. برای این کار به تنظیمات موبایل رفته و روی گزینه On the phone ضربه بزنید. سپس به گزینه Kernel Version رفته و پنج بار پشت سر هم کلیک می‌کنیم. اکنون در منوی CIT خواهیم بود.

وارد منو مخفی شوید

سپس روی گزینه Speaker پایین رفته و اقدام به انجام تست می‌کنیم. اگر نقصی شناسایی شود، ابزار گزارشی داده‌های مربوط به مشکل را در اختیار ما قرار می‌دهد.

لغو گزینه قدرت محدود اسپیکر

بسیاری از کاربران توانسته‌اند با استفاده از این روش مشکل خود را حل کنند. این کار برای نادیده گرفتن مقررات اروپایی است که قدرت کامل اسپیکر گوشی را محدود می‌کند. برای حذف قدرت محدود اسپیکر فقط باید منطقه دیگری را انتخاب کنید، بنابراین به Settings رفته و از آنجا وارد Regions شوید و کشور دیگری مانند مراکش یا هند را انتخاب کنید. پس از پذیرش باید صدای بلندگو به میزان قابل توجهی افزایش یابد و صدای کم دیگر مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

لغو گزینه قدرت محدود اسپیکر

بررسی برنامه‌های نصب شده اخیر

ممکن است برخی از برنامه‌های اخیر و مجوزهایی که به آن داده‌ایم، در عملکرد صحیح حجم سیستم اختلال ایجاد کند. در این صورت، ما باید آخرین برنامه‌های نصب شده را بررسی کنیم تا برنامه‌هایی که ممکن است باعث ایجاد مشکل شوند را حذف کنیم. ممکن است مجبور شویم برای شناسایی آن‌ها بدون تداخل در عملکرد صحیح سیستم، وارد حالت ایمن شویم.

اسپیکر را تمیز کنید

بلندگوی موبایل مکانی ایده‌آل برای جمع شدن کثیفی است، به خصوص زمانی که در محیط‌های پر گرد و غبار قرار می‌گیرد. برای تمیز کردن آن توصیه می‌شود از یک اسپری هوای فشرده استفاده کنید. این روش به شما این امکان را می‌دهد که کثیفی را از داخل اسپیکر بیرون بیاورید تا صدای آن دوباره مثل همیشه  پخش شود.

استفاده از اپلیکیشن تقویت صدا

می توانید با یک برنامه شخص ثالث صدای اسپیکرها را تقویت کنید. اپلیکیشن تقویت کننده صدا Goodev یکی از محبوب‌ترین، دانلود شده‌ترین و بهترین برنامه‌های کاربردی گوگل پلی است. با استفاده از این برنامه می‌توانید قدرت صدا را تا حد زیادی افزایش دهید.

سخن پایانی

هدفون‌های سیمی و بی‌سیم شیائومی به دلیل قیمت کمی که نسبت سایر رقبای خود دارند، فروش بالایی داشته و از طرفی کیفیت پخش صدای بسیار خوبی نیز دارند. این هندزفری‌ها مانند هر لوازم جانبی موبایل ممکن از با مشکلاتی روبه‌رو شوند که به سادگی قابل حل هستند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

پرسش‌های متداول

هنگامی که گوشی هوشمند هندزفری شیائومی را پیدا نمی‌کند باید چه کاری کرد؟

در اکثر مواقع، راه اندازی مجدد گوشی مشکل را حل می‌کند. مشکلات سازگاری اغلب با آزاد کردن حافظه پنهان سیستم حل می‌شود.

برای حل مشکل یک طرفه کار کردن هندزفری بلوتوثی شیائومی چه کاری می‌توان انجام داد؟

ساده‌ترین روش برای رفع مشکل این است که آن را با فشار دادن به مدت 20 ثانیه تنظیم مجدد کنید، منتظر بمانید تا چراغ قرمز و سفید دوم به طور متناوب چشمک بزند، سپس آن را دوباره در جعبه قرار داده و مجدد خارج کنید.

گزینه قدرت محدود اسپیکر گوشی شیائومی چیست و چگونه می‌توان آن را لغو کرد؟

گزینه‌ای است که مربوط به قوانین اتحادیه اروپا شده و حداکثر قدرت پخش صدای اسپیکر را محدود می‌کند و در نتیجه صدای دریافتی کم است. برای حذف قدرت محدود اسپیکر فقط باید منطقه دیگری را انتخاب کنید؛ بنابراین به Settings رفته و از آنجا وارد Regions شوید و کشور دیگری را مانند مراکش یا هند را انتخاب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.