بررسی کنسول بازی PS5 Slim


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

باتوجه‌به الگوی عرضه‌ای که مایکروسافت برای پلی‌استیشن‌ها در پیش گرفته و گذشت چند سال از رونمایی پلی استیشن 5 انتظار می‌رود به‌زودی شاهد معرفی PlayStation 5 Slim باشیم. تمامی مدل‌های پیشین کنسول‌های خانگی سونی، یک نسخه Slim دریافت کردند که مشخصات پایه مشابه را در یک پوسته کنسول جمع و جورتر به کاربران ارائه می‌داد؛ پس احتمالاً پلی استیشن 5 نیز از این قاعده مستثنی نباشد.

خرید و مشاهده قیمت کنسول بازی در فروشگاه کالاتیک

در ادامه با اخباری که از پلی استیشن 5 اسلیم در دسترس قرار گرفته و انتظار می‌رود که در جدیدترین نسخه کنسول بازی خانگی سونی مشاهده شود را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت؛ البته مایکروسافت اطلاعات دقیقی را در این باره منتشر نکرده و تمامی اخبار قرار گرفته در مقاله هر آنچه باید درباره کنسول بازی PS5 Slim بدانید در حد شایعه خواهد بود.

کنسول بازی PlayStation 5 Slim

احتمالاً PS5 Slim یک نسخه فشرده‌تر و شاید کارآمدتر از PS5 اصلی خواهد بود. به این معنا که ممکن است اندازه کوچک‌تری داشته باشد، انرژی کمتری مصرف ‌کند یا حتی ویژگی‌های بهبودیافته‌تری را نسبت به گذشته ارائه می‌دهد. در ادامه با تمامی حواشی که در باره جدیدترین کنسول بازی سونی منتشر شده همراه شما خواهیم بود.کنسول بازی PS5 Slim

تاریخ رونمایی پلی استیشن 5 اسلیم

کمپانی نام‌آشنای سونی اعلام کرده که در حال کارکردن روی یک کنسول است؛ اما هنوز اطلاعات بیشتری را در این باره فاش نکرد؛ بنابراین نمی‌دانیم که آیا نام آن PS5 اسلیم خواهد بود یا خیر. به همین منظور در نهایت باید منتظر نام و تاریخ انتشار رسمی آن باشیم. بنا به گفته برخی از منابع خبری، ‌ احتمالاً تاریخ رونمایی از جدیدترین کنسول خانگی سونی سپتامبر 2024 باشد.

باتوجه‌به الگوی گذشته، پس از عرضه PS4 در نوامبر 2013، پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو هر دو در سپتامبر 2016 وارد بازار شدند. همین امر در مورد پلی استیشن 3 نیز صدق می‌کرد که شاهد فاصله سه‌ساله دیگری بین عرضه مدل‌های دیگر آن در سال 2006 و نسخه Slim در سال 2009 بوده‌ایم. اگر سونی از جدول زمانی مشابه گذشته پیروی کند، PS5 Slim یا PS5 Pro در اواخر سال 2023 معرفی خواهند شد.

خرید کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 از کالاتیک

قیمت کنسول بازی PS5 Slim

باتوجه‌به اینکه پیش‌بینی می‌شود PS5 Slim کوچک‌تر و بهینه‌تر از نسخه اصلی PS5 باشد، احتمالاً هزینه‌های تولید آن نیز کاهش پیدا می‌کند. کنسول بازی PS4 با قیمت  399 دلار عرضه شد و نسخه اسلیم آن نیز به قیمت 299 دلار کاهش پیدا کرد و در کنار آن نسخه آن پرو را 399 دلار قیمت‌گذاری کرد که برای خریداران کنسول‌های بازی خانگی بسیار هیجان‌انگیز بود.

کنسول بازی PS5 اسلیم سونی با قیمت 399 دلار

باتوجه‌به روند قیمت‌گذاری کنسول‌های اسلیم سونی، به نظر می‌رسد که باید شاهد کاهش قیمت PS5 Slim باشیم؛ اما احتمالاً این چنین نخواهد بود. چرا که شواهد این‌طور نشان می‌دهد که سونی قصد دارد هر دو مدل‌های پرو و اسلیم را کنار گذاشته و نسخه دیجیتالی را با قیمت 399 دلار عرضه کند. همچنین برای افراد علاقه‌مند به تجربه بازی‌های فیزیکی درایو نوری را با قیمت 100 دلار در نظر گرفته که باعث می‌شود قیمت آن مشابه نسخه اصلی یا حتی  بیشتر نیز باشد.

در نهایت شاید این موضوع برای گیمرها خوشایند به نظر نرسد؛ اما این احتمال وجود دارد که سونی قصد داشته باشد PS5 اسلیم را با قیمت 399 دلار و پلی‌استیشن 5 پرو را با قیمت 599 دلار روانه بازار کند.

شایعات طراحی و کیفیت ساخت کنسول PS5 اسلیم سونی

پیش‌بینی اینکه PS5 Slim دقیقاً قرار است چه طراحی داشته باشد کار دشواری است؛ اما انتظار کاهش نسبتاً شدید در اندازه و وزن کلی کنسول را داریم. همچنین این امکان وجود دارد که طراحی کنسول بازی جدید خیلی از دیدگاه اصلی سونی فاصله نگیرد؛ بنابراین باید منتظر نسخه کوچک‌تر و جمع و جورتر از طراحی فعلی PS5 باشید.

یقیناً PS5 را می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین کنسول ساخته شده توسط سونی معرفی کرد که به فضای نسبتاً زیادی برای قرارگیری نیاز دارد، به‌خصوص اگر آن را به‌صورت عمودی قرار دهید. از همین رو از جمله تغییراتی که علاقه‌مند به‌وقوع‌پیوستن آن هستیم کوتاه‌تر شدن اندازه آن است.

طراحی کنسول PS5 اسلیم سونی

پلی استیشن 5 را می‌توان دومین سیستم سنگینی دانست که سونی تا به امروز ساخته است و تنها کمی سبک‌تر از PS3 است. در حال حاضر سونی 500 گرم از مدل‌های اولیه PS5 کم کرده است؛ به این معنا که نسخه‌های اولیه پلی‌استیشن 5 حدود 3.9 کیلوگرم وزن داشتند، درحالی‌که وزن نسخه‌های جدید به 3.4 کیلوگرم می‌رسد. اما ما همچنان انتظار داریم که شاهد بهبودهای بیشتری در قاب سنگین کنسول بازی باشیم.

یکی از اتفاقاتی که ممکن است حین کوچک‌تر شدن کنسول با آن مواجه شویم کم‌شدن تعداد درگاه‌های اتصال آن است. در حال حاضر PS5 شامل دو پورت USB و یک اسلات کارت حافظه است. بااین‌حال، شایعات حاکی از آن است که PS5 Slim ممکن است تنها یک یا دو پورت USB داشته باشد و شاید کمی افزایش فضای داخلی یا اتصال لوازم جانبی را با چالش روبه‌رو کند.

البته با نگاهی میان PS4 و PS4 Slim متوجه می‌شویم که میان ابعاد و وزن آن‌ها تفاوت چندانی وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توانیم به‌طورقطع بگوییم تغییرات در بخش طراحی آن صحت دارد. یکی از اخبار منتشر شده خبر از عرضه جداگانه درایو نوری را همراه با کنسول PS5 اسلیم  می‌دهد و در صورت نیاز باید جداگانه نسبت به خرید آن اقدام کنید. از جمله انتظارات دیگری که نسبت به پلی استیشن 5 اسلیم وارد است، ‌ تعویض قسمت مشکی رنگ و شفاف بدنه با مدل مات است تا از ایجاد خط‌وخش و جذب لکه جلوگیری شود.

عملکرد PS5 Slim نسبت به نسخه اصلی

احتمال می‌رود تفاوت چندانی میان سخت‌افزار پلی‌ استیشن 5 و پلی‌ استیشن 5 اسلیم وجود نداشته باشد و درست مانند نسخه پیشین به پردازنده AMD Zen 2 با معماری 8 هسته‌ای به همراه سرعت فرکانس 3.5 گیگاهرتزی مجهز شود؛ چرا که با گذشت سه سال از عرضه کنسول PS5 همچنان به‌عنوان یک دستگاه قدرتمند از آن یاد می‌شود.
علاوه بر مشابه بودن پردازنده، احتمال می‌رود پردازنده گرافیکی یکسانی نیز برای PS5 Slim استفاده شود که AMD RDNA 2 با قدرت 10.2 ترافلاپ و فرکانس 2.23 گیگاهرتز است. برای فضای داخلی نیز حافظه 825 گیگابایتی از نوع SSD را شاهد خواهیم بود که مجدداً مشابه نسخه پیشین است.

عملکرد پلی‌ استیشن 5 اسلیم

ببا توجه به نکاتی که پیش‌تر به آن اشاره شد معمولاً کمپانی سونی کنسول بازی‌های اسلیم را به‌منظور ایجاد تغییرات در نسخه عادی و رفع مشکلات موجود در آن عرضه می‌کند به‌عنوان مثال مشکل سیستم خنک‌کننده PS4 در نسخه اسلیم آن تا حدودی برطرف شد. حال یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که کاربران پلی‌ استیشن 5 دارند مربوط به طراحی و ابعاد بزرگ دستگاه است که انتظار می‌رود به‌زودی در نسخه اسلیم رفع شود.

سخن آخر

در این مطلب به هر آنچه باید درباره کنسول بازی PS5 Slim بدانید پرداختیم و تلاش کردیم تمامی شایعات و اخبار موجود درباره جدیدترین کنسول بازی خانگی سونی را با شما در قالب یک مطلب به اشتراک بگذاریم. باتوجه‌به اخبار درز کرده عرضه کنسول بازی جدید سونی در اواخر سال 2023 یا اوایل 2024 کاملاً قطعی خواهد بود؛ اما همچنان تغییراتی که قرار است در آن صورت بگیرد مشخص نیست که به چه صورت باشد.
احتمال می‌رود که به زمان رونمایی PS5 اسلیم نزدیک باشیم و تا عرضه نهایی آن تایم زیادی باقی نمانده باشد. نظر شما درباره پلی استیشن 5 اسلیم چیست و چه تغییراتی را انتظار دارید که داخل آن صورت بگیرد؟ نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

قیمت پلی استیشن 5 اسلیم چقدر است؟

احتمال می‌رود که سونی PlayStation 5 Slim را با قیمتی حدود 399 دلار وارد بازار گند و یک درایو نوری با قیمت 100 دلار نیز در کنار آن رونمایی شود.

کنسول بازی PS5 Slim چه زمانی عرضه می‌شود؟

با توجه به اخبار منتشر شده از PS5 اسلیم، احتمالاً در اواخر سال 2023 یا اوایل 2024 شاهد رونمایی از آن باشیم.

برگترین تغییر صورت گرفته در PlayStation 5 Slim نسبت به نسخه اصلی چیست؟

از جمله تغییرات مثبت و عمده‌ای که انتظار می‌رود شاهد آن باشیم، ابعادی کوچک‌تر و وزن سبک‌تر نسبت به نسخه اصلی PS5 است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.