نحوه انتقال مخاطبین گوشی شیائومی به سیم کارت


مهزاد اباذری
نظرات 1
content-main-img
افراد به دلایل مختلفی ممکن است بخواهند مخاطبین خود را از گوشی به سیم کارت انتقال بدهند. به عنوان مثال گوشی جدیدی خریده‌اند و می‌خواهند مخاطبین را از طریق سیمکارت به گوشی وارد کنند. اگر برند گوشی شما شیائومی است، حتما می‌دانید که هنگام ذخیره شماره تلفن می‌توانید از گزینه‌ پیش‌فرض استفاده و محل ذخیره مخاطب را انتخاب کنید.

اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که نحوه انتقال مخاطبین از گوشی شیائومی به سیم کارت چگونه است؟ در مقاله پیش‌رو روش انتقال مخاطب را روی گوشی‌های شیائومی برایتان شرح می‌دهیم و در انتها شما می‌توانید به راحتی و با انجام چند مرحله ساده، شماره تلفن‌های خود را منتقل کنید.

نحوه انتقال مخاطبین گوشی شیائومی به سیم کارت

ذخیره شماره تلفن روی گوشی های شیائومی چگونه است؟

امکان انجام تنظیمات مخاطبین در گوشی شیائومی یکی از قابلیت‌های کارآمدی است که کمک می‌کند تا کاربران هنگام ذخیره مخاطبین، محل ذخیره شماره تلفن را انتخاب کنند. مثلا تعیین کنند که شماره روی سیم کارت ذخیره شود یا گوشی موبایل؟ اگر اولین بار است که قصد دارید روی گوشی شیائومی شماره تلفن ذخیره کنید، در گوشیتان مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا قسمت شماره‌گیر موبایل را باز کنید.
  2. شماره مخاطب را وارد کنید.
  3. روی گزینه Create New Contact کلیک کنید.
  4. پس از آن یک پنچره برای شما باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن انتخاب کنید شماره تلفن در کدام قسمت سیو شود.

در این قسمت هم می‌توانید برای انتقال مخاطبین در گوشی شیائومی به خط، از ابتدای ذخیره سازی، گزینه سیم کارت را انتخاب کنید.

مقاله مرتبط:

راهکار های افزایش عمر باتری گوشی های شیائومی

آموزش انتقال مخاطبین از سیم کارت به گوشی شیائومی

گاهی اوقات ممکن است شماره‌های مخاطبین در قسمت‌های دیگری جز سیم کارت ذخیره شده‌اند و حالا قصد دارید آن‌ها را به سیم کارت خود انتقال بدهید؛ برای انجام این کار لازم است چند مرحله ساده را طی کنید.

آموزش انتقال مخاطبین از سیم کارت به گوشی شیائومی

  1. نحوه انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت در شیائومی به این صورت است که ابتدا به برنامه مخاطبین یا همان Contact می‌روید.
  2. مخاطب مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  3. علامت سه نقطه را در بالای صفحه لمس کنید.
  4. در انتها روی گزینه «انتقال به حساب دیگر» کلیک کنید.

نحوه انتقال مخاطبین گوشی شیائومی به سیم کارت

در این بخش چند راه در پیش‌روی شما قرار می‌گیرد؛ شما می‌توانید مخاطب را در حافظه دستگاه ذخیره کنید  یا در حساب گوگل. البته درنظر داشته باشید که شما فقط می توانید شماره را یا در اکانت گوگل و یا در حافظه دستگاه ذخیره کنید و امکان ذخیره‌سازی یک شماره روی هر دو فضا وجود ندارد.

چند مخاطب را می‌توان روی سیم کارت کپی کرد؟

تعداد مخاطبینی که می‌توان روی سیم کارت ذخیره کرد به میزان ظرفیت سیم کارت شما بستگی دارد. اپراتورهای مختلف ظرفیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان مثال برخی از آن‌ها دارای حافطه 512 کیلوبایت هستند. به طور معمول سیم کارت ها تا 250 مخاطب را روی خود ذخیره می‌کنند.

مخاطبین گوشی معمولا روی دستگاه، سیم کارت یا کارت SD ذخیره می‌شوند. درنظر داشته باشید تعداد مخاطبینی که روی سیم کارت ذخیره می‌شوند محدودیت دارد. معمولا در حدود 250 مخاطب را می‌توان روی سیمکارت نگهداری کرد. البته شما می‌توانید با همگام‌سازی حساب گوگل با تلفن همراه خود، مخاطبین را آنجا هم ذخیره کنید.

آیا حذف و درآوردن سیم کارت مخاطبین را حذف می کند؟

اگر قصد دارید سیمکارت را از گوشی خود دربیاورید، نگران نباشید؛ زیرا با درآوردن سیم کارت مخاطبین شما پاک نخواهند شد. در چنین شرایطی تمام لیست تماس‌ها و مخاطبین، پیام‌ها، برنامه‌ها و... باقی خواهد ماند و لازم نیست نگران از دست رفتن آن‌ها باشید.

ذخیره مخاطبین روی سیم کارت یا گوشی؟

انتخاب محل ذخیره مخاطبین به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد. اما به طور کلی شاید بتوان گفت که ذخیره مخاطبین روی حافظه گوشی گزینه بهتری است. علت این امر آن است که گوشی موبایل  این امکان را به شما می‌دهد که از مخاطبین خود بر روی سیم کارت بک آپ و پشتیبان بگیرید. اما سیم کارت از این قابلیت برخوردار نیست.

بهترین مکان برای ذخیره مخاطبین تلفن

پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان مخاطبین خود را روی حساب گوگل ذخیره کنید. به این ترتیب می توانید درصورت از دست دادن گوشی و یا سیم کارت خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر هم مایل به تغییر محل ذخیره مخاطبین در گوشی شیائومی از اکانت گوگل به سیمکارت و یا حافظه دستگاه بودید، به راحتی می‌توانید مخاطبین را از جیمیل به گوشی انتقال دهید.

بهترین مکان برای ذخیره مخاطبین تلفن کجاست؟

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک سعی کردیم نحوه انتقال مخاطبین گوشی شیائومی به سیم کارت را آموزش بدهیم. همانطور که ذکر شد برای انتقال مخاطبین در گوشی شیائومی به سیم کارت می‌توانید با کلیک روی نام مخاطب، گزینه انتقال به حساب دیگر را انتخاب کنید. به این ترتیب با تغییر محل ذخیره مخاطبین در گوشی شیائومی، شماره‌های تماس به سیم کارت منتقل می‌شوند. بهتر است لیست مخاطبین خود را روی گوشی شیائومی و یا حساب گوگل نگهداری کنید تا در صورت نیاز امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی داشته باشید.

سوالات متداول

  • نحوه انتقال مخاطبین گوشی شیائومی به سیم کارت چگونه است؟

برای انتقال مخاطبین در گوشی شیائومی ابتدا برنامه Contact را باز کنید. سپس روی مخاطب کلیک کرده و علامت سه نقطه را لمس کنید. بعد از آن روی گزینه انتقال به حساب دیگر کلیک کنید و محل ذخیره شماره تماس را تعیین کنید.

  • تنظیمات مخاطبین در گوشی شیائومی چگونه است؟

تنظیمات مخاطبین در گوشی شیائومی به صورت پیش فرض این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید محل ذخیره شماره تلفن را انتخاب کنید. مثلا می توانید مخاطب را در حساب گوگل و یا در سیمکارت ذخیره کنید.

  • لیست مخاطبین خود را کجا ذخیره کنیم؟

پیشنهاد ما این است که لیست شماره‌های تماس را در حافظه گوشی شیائومی ذخیره کنید. اما اگر مایل بودید می‌توانید محل ذخیره مخاطبین را تغییر داده و به سیم کارت خود نیز انتقال دهید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
عادل باقری | میهمان
20 آبان 1402
اقا این مسخره بازی چیه اینو که همه میدونن چطوری شماره ذخیره کنن.شما اینو بگو چطوری کل مخاطبین رو وقتی سیم کارتو میخای تو یه گوشی دیگه بزاری تمام مخاطبین رو سیم ذخیره کنی
محمود یزدان پناه فدائی | کاربر
01 آذر 1402
سلام و وقت بخیر حافظه درونی سیم کارت به شدت محدوده و ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم این روش رو استفاده کنید.