راهکار های افزایش عمر باتری گوشی های شیائومی


کالاتیک
نظرات 2
content-main-img

امروزه گوشی‌های شیائومی به دلیل بهره‌مندی از قابلیت‌های ویژه و عملکرد قابل قبول در دنیای تکنولوژی بسیار شناخته شده هستند. عملکرد فوق‌العاده شیائومی باعث شده تا این برند علاوه بر جذب مشتریان در سراسر جهان، سهم عظیمی از فروش گوشی‌ های هوشمند داشته باشد. با وجود نقاط قوت بی‌شماری که گوشی‌های شیائومی نسبت به سایر رقبا دارند، ممکن است در مواردی مانند طول عمر باتری دچار ضعف‌هایی نیز باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی راهکار های افزایش عمر باتری گوشی‌ های شیائومی بپردازیم.

مشاهده لیست قیمت گوشی شیائومی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک


چطور طول عمر باتری گوشی شیائومی را افزایش دهیم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی شیائومی که به تازگی خریداری کردید، پس از مدتی با ضعیف شدن باتری مواجه شود؛ با نکاتی که در ادامه به معرفی  آن‌ها می‌پردازیم، شما می‌توانید عمر باتری گوشی شیائومی خود را افزایش دهید:

چطور عمر باتری گوشی شیائومی را زیاد کنیم

1. غیرفعال کردن قابلیت‌های غیرضروری گوشی

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که باعث کاهش عمر باتری در گوشی‌های شیائومی می‌شود، فعال بودن قابلیت‌های غیرضروری مانند بلوتوث، GPS، چراغ قوه و امثال این‌ قابلیت‌ها است؛ بنابراین لازم است در صورت عدم استفاده از این قابلیت‌ها نسبت به غیر فعالسازی آن‌ها هرچه سریع تر اقدام کنید. برای غیرفعال‌کردن یک قابلیت بدون استفاده در گوشی‌های شیائومی می‌توانید به منوی تنظیمات رفته و در قسمت تنظیمات بیشتر مواردی که نیاز ندارید را خاموش کنید.

مقاله مرتبط:

چطور گوشی شیائومی را ریست کنیم؟

2. روشن کردن حالت صرفه جویی در باتری

فعال‌کردن حالت صرفه‌جویی در گوشی‌های شیائومی یک روش پیشنهادی موثر برای افزایش عمر باتری این گوشی‌ها به حساب می‌آید. وقتی حالت صرفه‌جویی در گوشی‌ شما روشن باشد، باعث می‌شود که عملکرد آن به صورت کارآمد تنظیم شود و فعالیت پس‌زمینه نیز محدودتر شود؛ به همین خاطر عمر باتری گوشی شیائومی شما به مقدار قابل توجه‌ای ذخیره می‌شود. برای روشن کردن حالت صرفه‌‌جویی باتری به تنظیمات گوشی شیائومی مراجعه کرده سپس به قسمت باتری رفته و گزینه صرفه جویی در باتری (Battery Saver Mode) را روشن کنید.

آموزش تصویری بهینه سازی باتری گوشی شیائومی

3. استفاده از حالت تاریک صفحه نمایش (Dark Mode)

اگر گوشی شیائومی شما مجهز به صفحه نمایش از نوع AMOLED است با استفاده از حالت (Dark Mode) می‌توانید به افزایش عملکرد باتری گوشی شیائومی خود در طولانی مدت کمک موثری کنید. این حالت باعث می‌شود تا انرژی کمتری صرف نمایش پیکسل‌ها شود و مقداری از عمر باتری از این طریق ذخیره شود. برای فعالسازی این حالت به تنظیمات گوشی رفته و قسمت Display را انتخاب کنید؛ سپس به گزینه Theme مراجعه کرده و حالت دارک را فعال کنید.

4. کاهش روشنایی صفحه نمایش

یکی دیگر از راه‌های موثر در افزایش عمر باتری گوشی شیائومی، کاهش روشنایی صفحه نمایش است. هر چه صفحه نمایش شما روشنایی بیشتری داشته باشد؛ به همان میزان باتری انرژی بیشتری را مصرف خواهد کرد؛ بنابراین برای حفظ سلامت چشم‌ها و صرفه‌جویی در مصرف باتری نور صفحه نمایش خود را تا حد امکان کم کنید. برای این کار لازم است انگشت خود را از بالا صفحه به پایین بکشید و نوار مخصوص به روشنایی گوشی شیائومی را به سمت چپ بکشید تا روشنایی به حداقل برسد.

تنظیم نور صفحه در گوشی شیائومی

5. به‌روز‌رسانی نرم افزار گوشی‌های شیائومی

شیائومی به طور مداوم برای رابط کاربری خود یعنی MIUI به‌روزرسانی نرم افزاری منتشر می‌کند که این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل بهینه سازی باتری می‌شود و می‌تواند به بهبود عملکرد باتری گوشی‌ شما در طولانی مدت کمک کند؛ بنابراین هرچند وقت یک بار به منظور بررسی آپدیت نرم افزاری به دستور Settings > About phone > MIUI version > Check for updates مراجعه کنید تا از آپدیت بودن نرم افزار گوشی‌ شیائومی خود مطمئن شوید.

6. استفاده از پاور بانک

اگر باتری گوشی شیائومی شما خیلی زود خالی می‌شود و دوام زیادی نیز در طول روز ندارد، می‌توانید از پاوربانک برای شارژ گوشی خود استفاده کنید. پاور بانک‌ها شارژر‌های قابل حملی هستند که می‌توانند به شارژ شدن گوشی شما در طول روز و در هر مکانی کمک زیادی کنند.

7. بستن برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید

یکی دیگر از کار‌های ساده‌ای که می‌توانید در جهت حفظ باتری انجام دهید بستن برنامه‌هایی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؛ زیرا برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شوند نیز مقداری از باتری شما را استفاده و در نهایت خالی می‌کنند. برای بستن برنامه‌ها لازم است که انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشید و انگشت خود را روی برنامه‌ای که می‌خواهید ببندید نگه‌ دارید، سپس برنامه را به سمت قسمت بستن (Close) بکشید و رها کنید.

بستن برنامه‌های غیر ضروری در گوشی شیائومی

8. پاک کردن حافظه کش گوشی به صورت مداوم

حافظه کش به عنوان فضای ذخیره‌سازی موقت برای برنامه‌های گوشی شما طراحی شده است. وقتی حافظه کش یا حافظه پنهان گوشی را پاک می‌کنید تمامی فایل‌های موقتی که برنامه‌های مختلف در گوشی‌تان اشغال کرده است را حذف می‌کنید. با انجام این کار شما مقدار زیادی از حافظه داخلی گوشی‌ را خالی کرده و به بهبود عمر باتری کمک می‌کنید. به منظور پاک کردن حافظه پنهان می‌توانید به تنظیمات رفته قسمت ذخیره‌سازی را انتخاب و داده‌های ذخیره شده را باز کرده و گزینه پاک کردن را بزنید (Settings > Storage > Cached data > Clear).

9. حذف برنامه‌هایی که از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌کنید

همه‌ی ما در برهه‌ای از زمان با توجه به نیازهایمان برنامه‌ای را دانلود کرده ایم و پس از مدتی دیگر به آن برنامه نیازی نبوده ولی برنامه را همچنان در گوشی خود نگه داشته ایم. باید گفت حتی برنامه‌هایی که در گوشی بلااستفاده هستند و آن‌ها را باز نمی‌کنیم نیز می‌توانند مقداری از طول عمر باتری شما را کم می‌کنند. بنابراین باید هر‌چه سریع‌تر به حذف این‌گونه برنامه‌ها در گوشی‌تان اقدام کنید. به این منظور به تنظیمات رفته سپس به قسمت برنامه‌‌ها بروید و برنامه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کرده، سپس گزینه حذف را بزنید.

10. خنک نگه‌داشتن گوشی

جالب است بدانید وقتی باتری گوشی شما در مجاورت هوای گرم بگیرد و به اصطلاح داغ شود، سریع‌تر خالی می‌شود؛ بنابراین باید سعی کنید که باتری گوشی خود را خنگ نگه دارید و از قرار دادن آن در زیر نور مستقیم خورشید یا محیط‌های گرم جدا خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود که از قاب گوشی‌ استفاده کنید تا گرما و حرارت را کمتر جذب کند.

چطور باتری گوشی شیائومی را خنک کنیم؟

11. محدود کردن‌ فعالیت‌های برنامه‌ها در پس‌زمینه

گوشی‌های شیائومی به صورت پیش‌فرض به برنامه‌ها اجازه می‌دهد که حتی هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید همچنان در پس‌زمینه اجرا شوند و این کار می‌تواند موجب زودتر خالی‌شدن باتری گوشی‌تان شود؛ بنابراین باید سعی کنید فعالیت‌های برنامه‌های پس زمینه را تا حد امکان محدود کنید. برای این کار باید ابتدا واردی تنظیمات گوشی شوید، سپس باتری را انتخاب کرده و به قیمت بهینه‌سازی باتری رفته و برنامه‌های موردنظر برای بهینه‌سازی در گوشی را انتخاب کنید.

12. غیر‌فعال کردن انیمیشن‌ها

اگر قصد دارید در عمر باتری گوشی شیائومی‌ مدت زمان بیشتری صرفه جویی کنید، می‌بایست انیمیشن‌هایی که در هنگام باز کردن برنامه‌ها و جابه‌جایی بین برنامه‌ها نمایش داده می‌شود را غیر فعال کنید. برای انجام این کار از طریق دستور Settings > Additional settings > Developer options > Window animation scale, Transition animation scale, and Animator duration scale > Set to 0.5x or 0.1x اقدام کنید.

غیر فعال کردن انیمیشن درگوشی شیائومی

13. استفاده از برنامه‌ صرفه‌جویی در مصرف باتری

امروزه برنامه‌های بسیاری جهت بهینه‌سازی ذخیره‌ باتری برای گوشی‌های شیائومی طراحی شده است. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهد که مصرف باتری در قسمت‌های مختلف گوشی‌ را مشاهده کنید و سپس به تنظیمات باتری رفته و اقدامات لازم جهت بهینه‌سازی در استفاده از باتری را انجام دهید. با توجه به تجربه کاربران دانلود برنامه‌هایی مانند Greenify ،Naptime و Doze به منظور صرفه جویی در مصرف باتری توصیه می‌شود.

14. هرچند وقت یکبار گوشی‌ خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگر تمام ترفند‌های ذکر شده در این مقاله را امتحان کردید و با این حال هنوز هم عمر باتری شما عملکرد قابل قبولی ندارد، می‌توانید گوشی‌ شیائومی خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. برای ریست فکتوری گوشی شیائومی ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و سپس وارد قسمت درباره تلفن شوید، در ادامه گزینه بازنشانی را انتخاب و در نهایت پاک کردن همه داده‌ها را بزنید و به تنظیم مجدد گوشی بروید (Settings > About phone > Reset > Erase all data (factory reset) > Reset phone).

سخن آخر

در مقاله فوق از کالاتیک به راهکار های افزایش عمر باتری گوشی ‌های شیائومی پرداختیم. رعایت نکات فوق می‌تواند در بهبود عملکرد و عمر باتری گوشی شیائومی کمک موثری کند. با این حال ممکن است با توجه به مدل گوشی شیائومی، عادات و سبک زندگی هر فرد اجرای ترفند‌های گفته شده را به صورت شخصی‌سازی شده پیش ببرید. اگر ترفند دیگری برای افزایش عمر باتری شیائومی می‌شناسید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

برای آگاهی از قیمت گوشی موبایل وارد فروشگاه اینترنتی کالاتیک شوید.

پرسش‌های متداول

چرا باتری شیائومی زود خالی می‌شود؟

عوامل متعددی مانند: باز ماندن برنامه‌های بلا استفاده در پس زمینه، داغ شدن باتری گوشی، پر بودن ظرفیت حافظه پنهان، عدم بروزرسانی رابط کاربری در گوشی ‌های شیائومی و سایر عوامل موثر دیگر در زود خالی شدن باتری سهم قابل توجه‌ای را ایفا می‌کنند.

چی کار کنیم تا عمرباتری گوشی شیائومی افزایش پیدا کند؟

برای افزایش عمر باتری در گوشی‌های شیائومی لازم است تا اقداماتی مانند تنظیم و یا حذف یک سری از عوامل و آیتم‌هایی که در مقاله فوق به صورت مفصل به آن‌ها اشاره شد، انجام دهید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
محمد | میهمان
20 آبان 1402
یه راهکار که خیلی خیلی مهمه شارژه.
وقتی گوشی رو شارژ میکنیم بیشتر از 80 درصد شارژ نشه بهتره و اینکه وقتی داریم از گوشی استفاده می‌کنیم نباید از 20 درصد شارژ گوشی پایین تر بره.
این ترفند رو رو همه گوشی ها موثر
ali sohrabi | میهمان
20 آبان 1402
گوشی های شیائومی واقعا خیلی خوبن هم عملکردی هم ظاهری هم قیمت