چگونه گوشی را از دسترس برخی مخاطبان خارج کنیم؟


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
اگر می‌خواهید بدون خاموش کردن تلفن همراه خود آن را از دسترس برخی مخاطبان خاص خارج کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

حتما برای شما هم پیش آمده که تصمیم بگیرید برای مدتی به تماس‌های غیرضروری افراد خاصی از لیست مخاطبان خود پاسخ ندهید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی گوشی خود را از دسترس خارج کنید بدون آن‌که نیازی به خاموش کردن دستگاه باشد. برای آشنایی با روش‌های از دسترس خارج کردن گوشی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قیمت گوشی موبایل

روش های از دسترس خارج کردن گوشی

برای اینکه بتوانید گوشی خود را از دسترس برخی مخاطبان خارج کنید و از پاسخ دادن به تماس‌های غیرضروری خودداری کنید، کافی است یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

روش اول: روشن کردن حالت هواپیما

اولین روشی که با استفاده از آن می‌توانید گوشی خود را از دسترس خارج کنید، روشن کردن حالت هواپیما یا Airplane mode است. البته این روش سبب می‌شود که تمام تماس‌ها مسدود شوند و هیچ مخاطبی به شما دسترسی نداشته باشد.

روشن کردن حالت هواپیما بهترین روش از دسترس خارج کردن گوشی

برای انجام این کار به بخش تنظیمات گوشی بروید و دکمه Airplane mode را روشن کنید. پس از آن خواهید دید که آنتن بالای گوشی محو شده و تصویر هواپیمای کوچکی جای آن قرار می‌گیرد. به این صورت تلفن همراه شما از دسترس خارج خواهد شد و دیگر هیچ مخاطبی نمی‌تواند با شما تماس گرفته یا پیامی ارسال کند.

روش دوم: استفاده از حالت Do Not Disturb

حالت (DND)Do Not Disturb یا مزاحم نشوید، یکی دیگر از روش‌های از دسترس خارج کردن گوشی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون مزاحمت دیگران به انجام امور شخصی خود بپردازند.

تفاوت روش DND با Airplane mode این است که در این روش می‌توانید به اینترنت متصل شوید، با افراد موردنظرتان تماس بگیرید و پیامک ارسال کنید. بنابراین اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید برای مخاطبان از دسترس خارج شوید اما خودتان به اینترنت و سایر امکانات گوشی دسترسی داشته باشید، باید گفت که حالت DND روش مناسبی برای شما خواهد بود.

یکی از مزیت‌های روش Do Not Disturb قابلیت شخصی‌سازی آن است. برای مثال شما می‌توانید لیستی از مخاطبانی که قصد دارید به تماس‌هایشان پاسخ دهید را مشخص کنید تا در صورت تماس این افراد تلفن شما زنگ بخورد اما برای سایر مخاطبان سایلنت باشد. یا حتی در این قابلیت می‌توانید مشخص کنید که اگر شخصی به صورت مداوم و در فاصله زمانی کوتاه با شما تماس گرفت، تماس ضروری شناخته شود و گوشی زنگ بخورد.

 استفاده از حالت Do Not Disturb

روش DND علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، برای از دسترس خارج کردن گوشی اپل نیز کاربرد دارد و شما را از هرگونه کد از دسترس خارج شدن گوشی بی‌نیاز می‌کند. برای استفاده از این قابلیت کافی است به تنظیمات گوشی رفته و در بخش نوتیفیکیشن روی گزینه Do Not Disturb کلیک کنید. به این صورت می‌توانید به آسانی و بدون نیاز به کد از دسترس خارج شدن ایرانسل، همراه اول و رایتل تماس برخی مخاطبان خود را مسدود کنید. 

روش سوم: با استفاده از کد از دسترس خارج کردن گوشی

برای از دسترس خارج کردن گوشی با استفاده از کد دستوری می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

کد از دسترس خارج شدن همراه اول:

 برای از دسترس خارج کردن همراه اول کافی است کد #۰۲۱*۲۱* را از چپ به راست شماره‌گیری کنید. با این کار دیگر مخاطبان شما قادر به برقراری ارتباط با شما نخواهند بود و هنگام تماس با پیام‌هایی چون «در حال حاضر مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» مواجه خواهند شد. همچنین با شماره‌گیری #21# می‌توانید کد از دسترس خارج شدن همراه اول را لغو کرده و در دسترس تمام کاربران خود قرار بگیرید.

کد از دسترس خارج شدن ایرانسل:

برای از دسترس خارج کردن ایرانسل نیز احتمالا بتوانید از کد #۰۲۱*۲۱* استفاده کنید. اما اگر این کد جواب نداد، می‌توانید #۰۹۴*۲۱* را شماره‌گیری کرده و گوشی خود را از دسترس خارج کنید. همچنین اگر تصمیم به لغو کد از دسترس خارج شدن ایرانسل را داشتید می‌توانید کد دستوری #21# را شماره‌گیری کنید.

کد از دسترس خارج کردن گوشی

روش چهارم: خارج کردن سیم‌کارت از گوشی

یکی دیگر از روش‌های از دسترس خارج کردن گوشی که نیاز به استفاده از هیچ کد دستوری ندارد و می‌تواند سبب خاموش نشان دادن گوشی برای مخاطبان شود، خارج کردن سیم کارت از گوشی است. هنگامی که سیم کارت را از گوشی خارج می‌کنید، تلفن همراه شما از دسترس خارج خواهد شد و دیگر قادر به استفاده از سرویس‌های تماس و پیام‌رسانی نخواهید بود. برای در دسترس گرفتن گوشی نیز کافی است سیم کارت را به حالت اولیه خود بازگردانید و مراحل شخصی‌سازی آن را انجام دهید.

خارج کردن سیم‌ کارت برای از دسترس خارج کردن گوشی

روش پنجم: استفاده از فویل آلومینیومی

روش دیگری که می‌توانید برای از دسترس خارج کردن گوشی از آن استفاده کنید، قرار دادن گوشی در فویل آلومینیومی است. فویل پیچی گوشی، شاید خیلی رواج نباشد و کمتر کسی از آن استفاده کند، اما روش خوبی برای قطع شدن آنتن گوشی و عدم دسترسی مخاطبان به شما خواهد بود. بنابراین اگر پس از قرار دادن گوشی در داخل فویل با شما تماس بگیرد با پیغام ”مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد” روبه‌رو خواهد شد.

استفاده از فویل آلومینیومی

روش ششم: بلاک کردن شماره مخاطب

روش مسدود کردن شماره مخاطب مورد نظر، یکی دیگر از روش‌هایی است که سبب می‌شود تا فرد نتواند با شما ارتباط برقرار کند. البته توصیه می‌کنیم که برای دوستان نزدیک و آشنایان از این روش استفاده نکنید زیرا پس از چندبار زنگ زدن و شنیدن بوق اشغال متوجه بلاک شدن‌شان توسط شما خواهند شد.

بنابراین اگر می‌خواهید دسترسی افرادی که برای شما مزاحمت ایجاد کرده‌اند را به خود قطع کنید می‌توانید از این روش استفاده کنید. این روش بر روی تمام گوشی‌ها و اپراتورها جواب می‌دهد و می‌توانید تنها با رفتن روی شماره مخاطب و انتخاب گزینه Block contact او را مسدود کرده و گوشی خود را از دسترس خارج کنید.

بلاک کردن شماره مخاطب

روش هفتم: دایورت شماره تلفن

یکی از روش های کاربردی برای از دسترس خارج کردن گوشی اپل، سامسونگ، شیائومی و سایر برندهای موجود در بازار، دایورت کردن شماره خود به خطی دیگر (ثابت یا همراه) است. در این روش شماره دوم به جای خط شما زنگ می‌خورد و دیگر مخاطبان به شما دسترسی نخواهند داشت. بنابراین بهتر است خط خود را به شماره‌ای ناموجود دایورت کنید که مخاطبان هنگام تماس با شما با پیغام ”مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد” روبه‌رو شوند. 

این مطلب را هم بخوانید:
فعال کردن پیامک تماس از دست رفته

دایورت شماره تلفن

روش هشتم: استفاده از نرم افزارهای کاربردی

اگر برای از دسترس خارج شدن گوشی، از روش‌های بالا نتیجه نگرفتید یا تمایلی به انجام آن‌ها نداشتید، می‌توانید به سراغ برنامه‌های از دسترس خارج کردن گوشی آیفون و اندروید بروید. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تماس‌های خود را به خوبی مدیریت کنید و دسترسی برخی مخاطبان را از خود قطع کنید.

اکنون چند مورد از بهترین برنامه های از دسترس خارج کردن گوشی را معرفی می‌کنیم:

۱- برنامه Call Blacklist برای اندروید

برنامه کال بلاک لیست (Call Blacklist) نرم افزاری کاربردی برای مسدود کردن تماس‌ها و پیامک‌های مزاحم در گوشی های اندرویدی است. لیست سیاه تماس‌ها در برنامه Call Blacklist دارای قابلیت‌های مختلفی چون پیام‌رسانی، لیست سیاه، مسدود کردن هرزنامه یا اسپم است. به این صورت می‌توانید شماره‌های مزاحم را وارد لیست سیاه این اپلیکیشن کرده و از دریافت تماس یا پیامک از سمت آن‌ها جلوگیری کنید.

دانلود برنامه برنامه Call Blacklist

۲- برنامه Call Blocker برای اندروید

یکی دیگر از محبوب‌ترین برنامه‌های از دسترس خارج کردن گوشی اندرویدی، Call Blocker است. این برنامه تماس‌های ناشناس را شناسایی کرده و به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را مسدود کنید. از جمله قابلیت‌های این برنامه می‌توان به لیست سفید، لیست سیاه، شناسایی و توقف کلاهبرداری با تماس تلفنی اشاره کرد.

لیست سفید به منظور پاسخ دادن به تماس‌های ضروری و لیست سیاه برای مسدود کردن تماس‌های مزاحم طراحی شده‌اند که می‌توانید شماره‌های موردنظر خود را به این دو لیست اضافه کنید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

دانلود برنامه Call Blocker

۳- برنامه Simple Call blocker برای iOS

یکی از روش‌های از دسترس خارج کردن گوشی اپل، استفاده از برنامه Simple Call blocker است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید شماره‌های مزاحم را از میان اعداد یا محدوده اعداد مشخص شده مسدود کرده و از تماس‌های آن‌ها جلوگیری کنید. قابلیت مفیدی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید شماره‌هایی را به لیست سفید اضافه کنید تا اگر در محدوده فهرست تماس‌های مسدود شده قرار گرفته بودند، توسط این نرم‌افزار مسدود نشوند.

دانلود برنامه Simple Call blocker

۴- برنامه RoboKiller برای iOS

یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن تماس‌های مزاحم را بلاک کنید، RoboKiller است. در این اپلیکیشن می‌توانید شماره‌های مدنظر خود را وارد لیست سیاه کرده و از دریافت تماس آن‌ها جلوگیری کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این نرم‌افزار، قرار دادن شناسه یا ID تماس گیرنده به‌صورت بلادرنگ است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تماس‌های اسپم را شناسایی کرده و از پاسخ دادن به آن‌ها خودداری کنید.

دانلود برنامه RoboKiller

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک روش های مختلف از دسترس خارج کردن گوشی اندروید و آیفون را بررسی کردیم که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کرده و از تماس‌های غیر ضروری و مزاحم جلوگیری کنید. به نظر شما کدام یک از روش‌های بیان شده برای از دسترس خارج شدن گوشی، کاربردی‌تر خواهد بود؟

پرسش های متداول

کد از دسترس خارج کردن رایتل چیست؟

برای خارج کردن رایتل از دسترس، کد دستوری #۰۹۴*۲۱* را شماره‌گیری کنید. همچنین با استفاده از کد دستوری #21# می‌توانید این کد را لغو کنید و در دسترس تمام مخاطبان قرار بگیرید.

بهترین روش از دسترس خارج کردن گوشی کدام روش است؟

روش Do Not Disturb از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای از دسترس خارج کردن گوشی از آن استفاده کنید.

آیا ویژگی مسدود کردن تماس فقط برای گوشی های اندرویدی است؟

خیر. با گوشی‌های آیفون نیز می‌توانید شماره‌های مزاحم را مسدود کرده و از دریافت پیام یا تماس آن‌ها جلوگیری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.