بازیابی مخاطبین حذف شده در گوشی اندروید


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف برای بازیابی مخاطبین حذف شده در گوشی اندروید می‌پردازیم.

بازیابی مخاطبین حذف شده در گوشی اندروید چگونه است؟ یکی از مهم‌ترین مخازن اطلاعاتی در یک گوشی موبایل برای کاربر، شماره موبایل مخاطبین آن است. گاهی اوقات به دلایل مختلف مشکلاتی ایجاد می‌شود که منجر به پاک شدن شماره تماس مخاطبین می‌شود. این شماره تماس‌ها معمولا شامل شماره‌هایی ضروری هستند که به آن‌ها نیاز دارید. در صورتی که این مشکل برای شما هم پیش آمده، نگران نباشید. چراکه برای این اطلاعات، امکان بازیابی و برگرداندن وجود دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم به نحوه بازیابی مخاطبین حذف شده برای گوشی اندروید و روش‌های مختلف آن بپردازیم. 

قیمت گوشی موبایل

دلایل نیاز به بازیابی مخاطبین در گوشی موبایل اندروید

پاک شدن مخاطبین گوشی موبایل در سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله Android و OS می‌تواند اتفاق بیفتد. دلایل مختلفی مثل حرکت سریع و اشتباه انگشتان، به‌روزرسانی سیستم، همگام‌سازی گوشی با برنامه‌های جدید و سرویس‌های ابری، آسیب فیزیکی به بدنه گوشی، بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه، از دست دادن گوشی و حملات ویروسی از جمله عوامل پاک شدن شماره تماس‌های موبایل هستند. حال سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا امکان بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی وجود دارد؟ قطعا پاسخ به این سوال مثبت است و به روش‌های مختلف امکان بازیابی آن‌ها وجود دارد.

ریکاوری شماره های حذف شده از طریق Google Contacts در گوشی

بیشتر گوشی‌های اندرویدی که از Google Services استفاده می‌کنند، مخاطبان ذخیره‌شده توسط شما را با حساب Google همگام‌سازی می‌کنند. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی و بدون از دست دادن مخاطبین، آن‌ها را به یک گوشی موبایل اندرویدی دیگر انتقال دهید. علاوه بر آن، در صورت استفاده از این قابلیت پس از پاک کردن یک شماره تماس، به صورت کامل حذف نمی‌شود و تا 30 روز در سطل زباله گوشی باقی می‌ماند. برای اینکه از این برنامه برای بازیابی مخاطبین خود استفاده کنید، باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

1. در ابتدا باید برنامه Recover Deleted Contacts را در گوشی موبایل خود باز کنید.

2. روی تب Fix & Manage در پایین صفحه ضربه بزنید.

3. در منوی Fix & Manage گزینه Bin یا Trash را انتخاب کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

4. در این مرحله، مخاطبان حذف‌شده طی 30 روز اخیر نمایش داده می‌شوند.

بازیابی مخاطبین حذف شده

5. در لیست گزینه‌ها برای بازیابی شماره‌های حذف‌شده، روی Recover ضربه بزنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

6. اگر از طریق نسخه پشتیبان قبلی می‌خواهید شماره تماس‌های خود را بازگردانید، باید Fix & Manage>Restore را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید از نسخه Backup تهیه‌شده توسط گوگل استفاده کنید، گزینه Restore را برگزینید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

پس از طی کردن این مراحل خواهید دید که همه مخاطبین شما به گوشی موبایلتان بازمی‌گردند. حالا می‌توانید به‌راحتی با دوستان و همکاران خود تماس بگیرید یا برای آن‌ها پیامک بفرستید.

برگرداندن شماره های حذف شده در گوشی اندروید از طریق Contacts

مشکل پاک شدن شماره‌های مخاطبین به صورت کامل از گوشی اندروید یک اتفاق رایج است که برای هرکسی می‌تواند پیش آید. با این حال اگر لیست مخاطبین خود را از دست داده‌اید، نگران نباشید؛ چراکه احتمال دارد فقط از دسترس شما خارج شده باشند. برای اینکه این احتمال را بررسی کنید، باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

در صورتی که گوشی موبایل در حالت Guest Mode باشد، از لیست مخاطبین آن به درستی BackUp گرفته نمی‌شود و ممکن است برخی از اطلاعات از دید پنهان شوند. در این شرایط برای ریکاوری مخاطبین حذف شده، باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

1. در ابتدای امر باید برنامه پیش‌فرض گوشی یعنی Contacts را باز کنید. و روی نماد سه‌نقطه بالا کلیک کنید یا گزینه More در گوشه سمت راست را انتخاب کنید.

2. از منویی که پیش روی شما باز می‌شود، Settings را انتخاب کنید.

3. در ادامه باید گزینه Contact to Display را برگزینید تا همه مخاطبین را ببینید.

بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی بدون نسخه Backup

همانطور که اشاره کردیم گاهی اوقات اتفاقی غیرمنتظره پیش می‌آید که شماره‌ها از تلفن موبایل پاک می‌شوند؛ در حالیکه شما هیچ نسخه Backup یا پشتیبانی از آن‌ها ندارید. در این حالت به یک ابزار قابل اعتماد مثل Doctor Mobikin برای بازیابی شماره‌های پاک شده در گوشی موبایل نیاز دارید. این نرم‌ افزار برای بازیابی داده‌های اندرویدی و بازیابی کارت SD طراحی شده است که اطلاعات گوشی شما را از منابع مختلف بازیابی خواهد کرد. برای استفاده از برنامه مورد بحث باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

مرحله 1: نرم‌افزار Doctor Mobikin را نصب کنید و تلفن اندروید خود را به آن وصل کنید

در ابتدای امر باید اصطلاحا گوشی موبایل خود را Root کنید تا دسترسی لازم برای برنامه بازیابی فراهم شود. در ادامه برنامه را روی کامپیوتر نصب کنید و گوشی خود را از طریق کابل USB به آن متصل کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

مرحله 2: همه مخاطبین خود را در گوشی Android اسکن کنید.

دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا برنامه، تلفن هوشمند شما را بشناسد. پس از تشخیص دستگاه، گزینه Contacts را انتخاب کنید و برای شروع فرایند اسکن مخاطبین، روی Next کلیک کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

مرحله 3: مخاطبین حذف‌شده را در Android بازیابی کنید

در این مرحله، می‌توانید همه مخاطبینی را که به هر دلیل حذف شده بودند، در سمت راست صفحه به صورت پیش‌نمایش مشاهده کنید. در نهایت پس از انتخاب موارد مورد نظر برای بازیابی، باید روی Recover کلیک کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

برگرداندن شماره های حذف شده در گوشی اندروید از طریق Google Drive

یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین ابزارهایی که برای کار و استفاده روزمره به آن نیاز پیدا می‌کنید، Google Drive است. یکی از کاربردهای این ابزار، ریکاوری مخاطبین حذف‌شده است که برای استفاده از آن باید از پشتیبانی خودکار آن بهره بگیرید. در ادامه نحوه بازیابی مخاطبیان از طریق این روش را شرح می‌دهیم.

بازیابی مخاطبین حذف شده

مرحله 1: اطمینان حاصل کنید که Google Drive نصب و راه‌اندازی شده است.

مرحله 2: Google را در تنظیمات خود پیدا کنید و به بخش Set Up و Restore یا Services بروید.

مرحله 3: حساب مورد نظر خود را برای بازیابی انتخاب کنید.

مرحله 4: دستگاه خود را انتخاب کنید.

مرحله 5: ذخیره‌سازی سیم کارت یا دستگاه را خاموش کنید و روی گزینه Restore ضربه بزنید.

در صورتی که گزینه Google Backup در گوشی شما فعال باشد، به‌راحتی می‌توانید لیست مخاطبان خود را بازیابی کنید.

اگر مخاطبین تلگرام تان پاک شده است، مطلب زیر را دنبال کنید:
چگونه مخاطبین حذف شده تلگرام را برگردانیم؟

بازیابی مخاطبان حذف شده بدون نسخه پشتیبان از طریق Iseeker

Iseeker را به‌عنوان یکی از بهترین ابزارها برای بازیابی انواع داده‌ها از جمله مخاطبان گوشی موبایل هوشمند اندروید، معرفی می‌کنیم. نکته استفاده از این ابزار، سازگاری آن با سیستم‌عامل اندروید 11 و بالاتر از آن است. برای اینکه از Iseeker برای بازیابی مخاطبین استفاده کنید، باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

بازیابی مخاطبین حذف شده

مرحله 1: در ابتدا برنامه Iseeker را برای اندروید در کامپیوتر شخصی خود دانلود و نصب کنید. سپس گزینه Recover Whats App Data را از منوی اصلی انتخاب کنید.

مرحله 2: برای ادامه کار، دستورالعمل‌هایی که روی صفحه می‌بینید دنبال کنید. پس از اینکه اسکن تمام شد، می‌توانید همه اطلاعات گمشده خود را در صفحه ببینید. به همین سادگی فایل‌های بازیابی‌شده را انتخاب کنید تا بعدا بتوانید آن‌ها را انتقال دهید.

سخن آخر

از دست دادن مخاطبان گوشی تلفن هوشمند یک تجربه دلهره‌آور و گاهی دردسرساز است؛ زیرا به دست آوردن برخی از شماره تلفن‌ها کاری غیرممکن است. از همین رو آشنایی با روش‌های مختلف برگرداندن شماره های حذف شده در گوشی اندروید اهمیت زیادی دارد. روش‌های مختلفی که بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به شما کمک می‌کنند تا شماره‌های مخاطبین خود را به‌راحتی برگردانید. پیشنهاد می کنیم مقاله قویترین برنامه ریکاوری گوشی اندروید را هم مطالعه کنید.

پرسش‎‌های متداول

آیا لیست شماره‌های من برای همیشه پاک شده‌اند؟

خیر؛ راه‌های مختلفی برای بازیابی لیست مخاطبین شما وجود دارد که در مقاله بالا می‌توانید روش مورد نظرتان را پیدا کنید.

آیا می‌توانم مخاطبین حذف شده را در گوشی اندروید خود بازیابی کنم؟

اگر از لیست مخاطبین خود نسخه پشتیبان دارید، از این طریق آن را بازیابی کنید و در غیر این صورت از ابزار Iseeker استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.