مقایسه گوشی داریا با گلکسی A24 سامسونگ


کالاتیک
نظرات 2
content-main-img

چند سالی است که کمپانی داریا به عنوان واردکننده محصولات سامسونگ شناخته می‌شود و علاوه‌برآن دستگاه‌های وارد شده را تا 18 ماه ضمانت می‌کند؛ اما در راستای بومی‌سازی محصولات هوشمند و استفاده از ظرفیت‌های تولید داخلی، اخیراً به تولید گوشی هوشمند به همراه قابلیت‌های پیشرفته و کاربردی با قیمت مناسب پرداخته است.
کمپانی داریا اولین گوشی هوشمند خود را با نام DARIA Bond در تاریخ 10 مرداد 1402 به مشتریانی که تا قبل از این تاریخ گوشی داریا باند را از سایت کالاتیک پیش‌خرید کرده‌اند، عرضه می‌کند. شاید تا به اینجا مقاله برای شما سوال باشد که این گوشی جدید چه قابلیت‌هایی دارد و آیا ارزش خرید داشته و به صورت کلی در مقایسه با دیگر محصولات هم رده عملکرد آن به چه صورت خواهد بود؟

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در این مقاله قصد داریم گوشی داریا را با یکی از گوشی‌های اقتصادی کمپانی سامسونگ یعنی گلکسی A24 مقایسه کنیم تا در این رنج قیمتی به ارزش خرید هر یک‌ از آن‌ها پی ببریم پس در ادامه با کالاتیک همراه باشید.

مقایسه مشخصات فنی گوشی گلکسی A24 سامسونگ با داریا Bond 5G

مشخصات داریا Bond 5G سامسونگ گلکسی A24
صفحه نمایش

6.78 اینچ Super AMOLED

120 هرتز

حداکثر روشنایی 520 نیت

رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل

6.5 اینچ Super AMOLED

90 هرتز

حداکثر روشنایی 1000 نیت

رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل

ابعاد و وزن

8 × 74 × 163 میلی‌متر

210 گرم

8.3 × 77.6 × 162.1 میلی‌متر

195 گرم

رم

8 گیگابایت

4/6/8 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

256 گیگابایت

128 گیگابایت

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر

قابلیت‌های دوربین سلفی: عکاسی HDR

حداکثر کیفیت ویدئو: Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه

13 مگاپیکسل عریض با دریچه دیافراگم f/2.2

حداکثر کیفیت ویدئو: Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با دریچه دیافراگم f/1.9

8 مگاپیکسل اولتراواید دریچه دیافراگم f/2.2، میدان دید 120 درجه

2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما

حداکثر کیفیت ویدئو: Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه

50 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با دریچه دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز و OIS

5 مگاپیکسل اولتراواید دریچه دیافراگم f/2.2، میدان دید 123 درجه، سایز سنسور 1/5 سایز پیکسل 1.12 میکرومتر

2 مگاپیکسل ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه

تراشه

Mediatek MT6877V/TT Dimensity 7050
(6 نانومتری)

GPU: Mali-G68 MC4

Mediatek MT8781 Helio G99
(6 نانومتری)

GPU: Mali-G57 MC2

سیستم عامل

اندروید 13

DariaOS 4.0

اندروید 13

One UI 5.1

باتری 4700 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ

شارژ سریع سیمی 66 وات

شارژ سریع سیمی 25 وات

گواهی IP

IP54

ندارد

مقالات مرتبط:

هر آنچه باید درباره گارانتی داریا همراه بدانید

مقایسه طراحی دو گوشی DARIA Bond 5G با Galaxy A24

تاکنون گوشی داریا به صورت فیزیکی عرضه نشده و نمی‌توان به طور قطعی تحلیلی در مورد ارگونومی یا خوش‌دست بودن آن ارائه کرد؛ به همین دلیل، با توجه به مشخصاتی که از سوی کمپانی داریا منتشر شده، سعی در مقایسه آن با نزدیک ترین رقیب خود، یعنی گوشی سامسونگ گلکسی A24 مقایسه کنیم.

به لحاظ طراحی و کیفیت ساخت گوشی جدید داریا مدل Bond 5G با ابعاد بدنه 74 در 163 با ضخامت 8 میلی‌متر و وزن تقریبی 210 گرم عرضه می‌شود که به نسبت ابعاد 162.1 در 77.6 با ضخامت 8.3 و وزن 195 گرمی گوشی گلکسی A24 گوشی سنگین‌تر و بزرگ‌تری محسوب می‌شود که برای افرادی که علاقه به گوشی‌های بزرگ دارند ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. همچنین جنس پنل پشتی هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده و برای فریم کناری گوشی هر دو کمپانی از متریال فلز بهره گرفتند.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی داریا و a24

در بررسی ظاهری گوشی داریا و سامسونگ گلکسی A24 دیدیم که در هر دو گوشی  دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست بدنه قرار دارد و در قسمت پنل پشتی شاهد ماژول دوربین با چینش افقی دوربین سه‌گانه هستیم که در قسمت بالا گوشی قرار گرفته است در مقابل گوشی A24 با حذف ماژول و چینش دوربین سه‌گانه به صورت جزیره‌ای قسمت چپ‌گوشی را به دوربین‌های خود اختصاص داده است؛ همچنین حاشیه کم صفحه‌نمایش در گوشی داریا نسبت به گوشی A24  ظاهر بهتری را به گوشی بخشیده است.

جالب است بدانید گوشی داریا دارای گواهی استاندارد IP54 است که تا حدودی در برابر عوامل خارجی مانند گردوغبار و پاشش آب مقاوم خواهد بود و این در حالی است که گوشی سامسونگ A24 از این قابلیت محروم است.

مقایسه صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A24 با گوشی جدید داریا

در این قسمت به بررسی صفحه‌نمایش دو گوشی گلکسی A24 و داریا Bond می‌پردازیم. گوشی داریا مجهز به صفحه‌نمایش 6.78 اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل به همراه نرخ نوسازی 120 هرتز است که چند ماه دیگر به دست خریداران خواهد رسید.

مشخصات منتشر شده از این گوشی نوید یک گوشی اقتصادی با قابلیت‌های یک گوشی پرچم‌دار را می‌دهد در ادامه باید گفت گوشی سامسونگ گلکسی A24 از صفحه‌نمایش 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED استفاده می‌کند که میزان وضوح تصویر در آن 1080 در 2340 پیکسل به همراه نرخ نو‌سازی 90 هرتزی خواهد بود.

مقایسه صفحه نمایش دو گوشی a24 و داریا

در مجموع در قسمت بررسی صفحه‌نمایش می‌توان گفت برای افرادی که به صفحه‌نمایش بزرگ علاقه‌ دارند خرید گوشی داریا و به کسانی که کیفیت مناسب و استاندارد صفحه‌نمایش همچنین ارائه روشنایی مطلوب هنگام پخش فیلم را مهم‌ترین ملاک انتخاب گوشی هوشمند قرار می‌دهند گوشی A24 ارزش خرید بیشتری خواهد داشت.

مقایسه نرم افزار گوشی گلکسی داریا مدل Bond 5G با گلکسی A24

کمپانی داریا در گوشی جدید DARIA Bond به صورت اختصاصی از رابط کاربری خود یعنی DariaOS 4.0 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند که قابلیت پشتیبانی از منوی فارسی و زبان فارسی را نیز در خود جای داده است. در مقابل گوشی سامسونگ A24 را داریم که از رابط کاری One UI 5.1 و اندروید 13 بهره می‌برد. هنوز اطلاعات دقیقی از آپدیت و پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌ داریا در اختیار نیست و نمی‌توان راجع به آن حرفی زد؛ بااین‌حال گوشی‌های سامسونگ همواره از چهار سال آپدیت نرم‌افزاری و پنج سال آپدیت امنیتی برخوردار هستند.

مقایسه نرم افزاری بین گوشی داریا و a24 سامسونگ

مقایسه سخت ‌افزار گوشی داریا با A24 4G

دو گوشی اقتصادی از دو کمپانی متفاوت یعنی داریا و سامسونگ از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در گوشی داریا تراشه مدیاتک مدل Dimensity 7050 با فناوری ساخت 6 نانومتری و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 قرار دارد و در طرف دیگر گوشی سامسونگ A24 دارای پردازنده مرکزی مدیاتک از نوع Helio G99 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 مشاهده می‌شود.

در مورد میزان حافظه ذخیره‌سازی می‌توان گفت گوشی داریا مدل باند از ظرفیت 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده و این در حالی است که گوشی A24 سامسونگ، مجهز به 128 گیگابایت حافظه ذخیره داخلی به همراه حافظه 4، 6 و 8 گیگابایتی رم است. خوشبختانه گوشی وشی A24 سامسونگ از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی کرده که با استفاده از آن، می‌توانید میزان حافظه ذخیره‌سازی گوشی به میزان نیاز خود، افزایش دهید.

بررسی سخت افزار دو گوشی a24 و داریا

در مجموع در بررسی قسمت سخت‌افزار و میزان حافظه ذخیره‌سازی تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود؛ اما با عرضه گوشی باند، قطعا هر دو دستگاه مورد تست بررسی قرار گرفته و پس از گذراندن تست‌های مختلف از قسمت سخت افزار و عملکرد هر دو دستگاه، نظر نهایی در مورد کیفیت کارکرد و عملکرد هرکدام از گوشی‌ها را اعلام کرد؛ بنابراین آپدیت‌های جاری این مقاله را از دست ندهید.

مقایسه دوربین سامسونگ DARIA Bond 5G با Galaxy A24

پس از بررسی قسمت‌های فنی، طراحی و ساخت، ‌ صفحه‌نمایش همچنین نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌های داریا Bond و گلکسی A24 سامسونگ، در این بخش به سراغ دوربین هر دو گوشی خواهیم رفت. گوشی سامسونگ گلکسی A24 دارای دوربین سه‌گانه با کیفیت 50 مگاپیکسل در پشت، لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 123 درجه و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو است. از قابلیت‌های ویژه آن می‌توان به قابلیت فوکوس و اشاره بر سوژه، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر به همراه قابلیت عکاسی HDR، زوم دیجیتال و امکان عکاسی پانوراما اشاره کرد؛ همچنین باید گفت دوربین سلفی گوشی A24 از سنسوری 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

مقایسه دوربین گوشی داریا با گلکسی a24

گوشی DARIA Bond مجهز به دوربین سه‌گانه متشکل از سنسور 50 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 24 میلی‌متر؛ سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور سوم 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 شامل می‌شود. از قابلیت‌های دوربین پشتی گوشی داریا می‌توان به قابلیت عکس‌برداری با هوش مصنوعی (AI Assisted Camera)، امکان عکاسی پانوراما همچنین قابلیت عکاسی اولترا واید با زاویه 120 درجه و ماکرو به همراه قابلیت عکاسی HDR اشاره کرد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند، امکان عکاسی و فیلم‌برداری با وضوح تصویر Full HD و فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

تاکنون هیچ عکس گرفته شده‌ای با گوشی جدید داریا منتشر نشده، اما گوشی گلکسی a24 کیفیت خوبی را به نسبت قیمت اقتصادی‌اش ارائه می‌دهد؛ حال ما در انتظار عرضه گوشی داریا باند بوده تا بتوانیم عکس‌های آن را با رقیب کره‌ای خود مقایسه کرده و به این شکل، این مقایسه را به‌روز و کامل‌تر کنیم.

قیمت گوشی سامسونگ

مقایسه باتری گوشی گلکسی A24 سامسونگ با DARIA Bond 5G

انرژی موردنیاز گوشی داریا از طریق باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی تأمین شده که حداقل روی کاغذ، در مقایسه در گوشی A24  با باتری لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعتی عملکرد ضعیف‌تری دارد. گوشی سامسونگ گلکسی A24 از شارژ سریع 25 واتی بهره‌ برده و در مقابل گوشی داریا از شارژ سریع 66 واتی با قابلیت 50 درصد شارژ در 15 دقیقه و شارژ کامل دستگاه در 50 دقیقه برخوردار است. توجه به این موضوع ضروری است که در نسخه های پیش فروش شده باند، آداپتور به همراه آن بوده و نسخه های عادی، فاقد شارژر هستند.

حضور قابلیت شارژ سریع‌تر در گوشی باند ساخت داریا، نشان از توجه این شرکت به نیازهای کاربران و مقوله عمر باتری دارد که این موضوع بسیار مهم و قابل‌توجه است. بااین‌حال باید دید که پردازنده مدیا تک چگونه باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هوشمند را مدیریت خواهد کرد.

 مقایسه شارژ و باتری گوشی داریا و a24 سامسونگ

گوشی داریا بخریم یا سامسونگ گلکسی A24؟

در پاسخ به این سؤال، نمی‌توان به طور قطعی نظر داد که کدام گوشی برای خرید مناسب‌تر است؛ اما شما باتوجه‌به نیاز و انتظاراتی که از گوشی خود دارید، باید اقدام به مطالعه نقد و بررسی‌های هر دو دستگاه در کنار مقایسه مشخصات کامل هر محصول کرده و با درنظرگرفتن بودجه خود و عوامل مهم دیگر مانند گارانتی شرکت، تاریخ انتشار و دسترسی به محصول، نسبت به خرید گوشی دلخواهتان اقدام کنید.

اگر شما در دسته افراد ماجراجو بوده یا یک فرد عاشق تکنولوژی هستید، خرید گوشی داریا DARIA Bond می‌تواند تجربه جالبی را برایتان به همراه بیاورد؛ بااین‌حال اگر طرف‌دار برند کره‌ای سامسونگ بوده و از محصولاتی گذشته این برند راضی بوده‌اید، خرید گوشی a24 از به‌عنوان یک گوشی اقتصادی با عملکرد مطلوب و قابلیت‌های کاربردی، گزینه‌ای مناسب برای شما است.

پرسش‌های متداول

گوشی داریا DARIA Bond را از کجا بخریم؟

برای پیش‌خرید گوشی DARIA Bond می‌توانید به سایت فروشگاهی کالاتیک مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. به این شکل، گوشی داریا را در تاریخ 10 مرداد امسال تحویل خواهید گرفت.

مشخصات گوشی داریا باند چیست؟

از مشخصات گوشی داریا باند می‌توان به صفحه‌نمایش 6.78 اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +FHD و برای قدرت سخت‌افزاری استفاده از تراشه مدیا تک Dimensity 7050 اشاره کرد؛ همچنین این گوشی از دوربین سه‌گانه با ماژول‌های لنز اصلی 50 مگاپیکسلی + 8 مگاپیکسل اولترا واید و لنز 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که برای تأمین انرژی در گوشی داریا از یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است.

گوشی داریا Bond ساخت کجاست؟

طبق ادعای شرکت داریا، باند محصول این شرکت بوده که در چین به سفارش این شرکت توسط بهترین تولیدکنندگان، تولید شده و این شرکت در بخش نرم‌افزاری این دستگاه دخیل بوده تا از سازگاری و عملکرد آن اطمینان حاصل کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
Hadavi Amirali | میهمان
20 آبان 1402
انصافا به نسبت اینکه داریا تولید ایرانه ولی خیلی گوشی خفنی داره میده با این قیمت کم
Hadavi Amirali | میهمان
20 آبان 1402
انصافا به نسبت اینکه داریا تولید ایرانه ولی خیلی گوشی خفنی داره میده با این قیمت کم