کدام گوشی آیفون را بخریم؟


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
گوشی های آیفون در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آیند که به‌واسطه کیفیت و لوکس بودنشان توانسته‌اند، طی سال‌های اخیر به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند.

در بازار گوشی ایران، آیفون‌های سری 14 و 15 رجیستر نمی‌شوند که همین موضوع باعث چالش طرفداران آیفون برای خرید گوشی شده است. در زمان خرید گوشی شاید یکی از سوال‌هایی که ممکن است، پیش بیاید این باشد که کدام گوشی آیفون را بخریم بهتر است؟! در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی مدل‌های مختلف گوشی های آیفون، بهترین گوشی را به شما معرفی کنیم.

لیست قیمت روز گوشی موبایل

معرفی بهترین گوشی های آیفون 

با توجه به تنوع بالای گوشی های اپل، هر مدل از این گوشی‌ها دارای مزایا و معایب گوناگونی هستند؛ از بهترین گوشی های آیفون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آیفون 15

در لیست خرید بهترین گوشی آیفون، آیفون 15 یکی از گوشی‌های جدید و پر امکانات اپل با قیمت متناسب است که متاسفانه این گوشی در کشور ما رجیستر نمی‌شود و مناسب افرادی است که قصد استفاده از این گوشی به عنوان گوشی دوم را دارند. دلایل زیادی برای خرید آیفون 15 وجود دارد؛ از مهم ترین دلایل خرید آیفون 15 می‌توان به وجود قابلیت داینامیک آیلند، دوربین ارتقا یافته با وضوح بالاتر و زوم واضح‌تر اشاره کرد که مجموعه این ویژگی‌ها، دلایل خوبی برای افرادی که قصد ارتقای گوشی آیفون خود را با هزینه به نسبت کمتری نسبت به مدل‌های پرو و پرومکس را دارند، به‌حساب می‌آید.

آیفون 15

در بخش سخت‌افزاری، آیفون 15 از همان تراشه مورداستفاده شده در آیفون 14 پرو یعنی A16 Bionic بهره‌مند است و گزینه خوبی برای اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های موبایلی به‌حساب می‌آید.

2. آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو یکی دیگر از گزینه‌های با عملکرد فوق العاده اما قیمت به نسبت به صرفه است که با بدنه سبک، دکمه میانبر جدید و بهره‌مندی از جدیدترین تراشه اپل، جزو بهرین گوشی های آیفون به‌حساب می‌آید. در بخش سخت‌افزاری و در مقایسه آیفون 15 پرو با 14 پرو اپل، آیفون 15 پرو از تراشه A17 پرو بهره‌مند است که به‌خوبی می‌تواند از پس بازی‌های ویدئویی کنسولی مانند Resident Evil Village بر بیاید. در بخش نرم‌افزاری نیز این گوشی با بهبودهایی روبرو است و با بهره‌مندی از سیستم عامل iOS 17 دارای امکانات ویژه‌ای همچون StandBy، Check-In، Stickers in Messages و تصحیح خودکار متون است.

آیفون 15 پرو

در مجموع آیفون 15 پرو و 15 پرومکس یکی از بهترین گوشی های اپل به‌حساب می‌آید که اگر مساله رجیستری اپل برایتان اهمیت نداشته باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مدل‌ها را انتخاب کنید.

3. آیفون 15 پرو مکس

به جرئت می‌توان گفت آیفون 15 پرومکس اپل یکی از بهترین گوشی‌های دنیا است که با بهره‌مندی از دوربین فوق‌العاده قدرتمند، بهترین سخت‌افزار، ویژگی‌های نرم افزاری متنوع، بدنه تیتانیومی، دکمه میانبر جدید و غیره می‌تواند تمام نیازهای کاربر را از یک گوشی قدرتمند برآورده کند.

آیفون 15 پرو مکس

از نظر سخت افزار، آیفون 15 پرو و پرومکس مجهز به تراشه A17 پرو است که عملکرد خوبی برای اجرای بازی‌های ویدئویی کنسولی مانند Resident Evil Village دارد. این گوشی اپل در بخش دوربین مجهز به یک سنسور 48 مگاپیکسلی واید مجهز به فناوری ضد لرزش، سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپیتیکال 5 برابری، سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید است که مجموع این دوربین‌ها می‌تواند با کیفیت‌ترین و واضح‌ترین تصاویر را به‌ثبت برساند.

4. آیفون 15 پلاس

اگر قصد خرید گوشی مشابه با آیفون 15 پرومکس اما با قیمت پایین‌تری دارید، ما به شما خرید آیفون 15 پلاس را توصیه می‌کنیم. از مزایای این گوشی می‌توان به بهره‌مندی از شارژ USB-C، داینامیک آیلند، دوربین 48 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 6.7 اینچی و عمر باتری بیشتر نسبت به آیفون 15 اشاره کرد. تمامی موارد گفته شده به‌همراه تراشه جدید اپل باعث شده تا بسیاری از افراد خرید آیفون 15 پلاس را به خرید آیفون 15 معمولی ترجیح دهند.

آیفون 15 پلاس

5. آیفون 13

یکی از گوشی‌های پرفروش در بازار ایران، گوشی آیفون 13 نرمال است. این گوشی علاوه بر کیفیت بالا، قیمت به نسبت مناسبی دارد و یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیتش ریجستری قانونی آن است. آیفون 13 در بخش سخت افزاری، مجهز به پردازنده A15 Bionic است که می‌تواند به‌خوبی از پس برنامه‌های سنگین و بازی‌هایی همچون پابجی و کالاف دیوتی بربیاید.

آیفون 13

در بررسی دوربین آیفون 13، این گوشی دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی است که از این نظر دقیقا مشابه آیفون 14 است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی ثبت کند. بهترین ویژگی آیفون 13، باتری قدرتمند آن است که با یک بار شارژ می‌تواند تا 4.5 ساعت بیشتر از آیفون 12 و تقریباً 3 ساعت بیشتر از آیفون 14 دوام بیاورد.

6. آیفون 2022 SE

برای طرفداران آیفون که دنبال خرید یک گوشی ارزان‌قیمت و با‌کیفیت هستند، گوشی آیفون SE2022 با قیمت 429 دلاری، یکی از منطقی‌ترین انتخاب‌ها به‌حساب می‌آید. آیفون SE از نظر ظاهری کاملا مشابه آیفون 8 است و گزینه خوبی برای طرفداران گوشی‌های خوش دست و جمع جور به‌حساب می‌آید. در بخش سخت‌افزار، آیفون SE از پردازنده A15 که در آیفون 13، 13 مینی، 14 و 14 پلاس استفاده شده، بهره‌مند است که این ویژگی برای یک گوشی به نسبت اقتصادی، ویژگی فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید.

آیفون 2022 SE

از مزیت‌های ارزان ترین گوشی آیفون می‌توان به بهره مندی این گوشی از دکمه Home و Touch ID FTW، باتری به نسبت خوب و دوربین با کیفیت اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم به معرفی و بررسی بهترین گوشی های آیفون از نظر ارزش خرید بپردازیم و جواب این سوال که کدام گوشی آیفون را بخریم، را بدهیم. امیدواریم که مقاله بالا به شما در خرید گوشی کمک کرده باشد.

این مطلب را هم بخوانید:
فعال کردن ای مسیج در آیفون

پرسش های متداول

بهترین آیفون اقتصادی کدام است؟

در بین آیفون های ارزان قیمت، iPhone XR وiPhone SE 2022 جزو بهترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آیند.

کدام آیفون بهترین عمر باتری را دارد؟

آیفون 15 پلاس، یکی از گوشی‌های اپل است که بهترین عمر باتری را در بین سایر گوشی‌های این برند دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.