راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

رشته مهندسی مکانیک از جمله رشته‌های مهندسی بوده که برای اجرای پروژه‌های درسی و کاری، علاوه بر حضور در کلاس‌های کارگاهی و عملی، به لپ‌تاپ مناسب جهت شبیه‌سازی سیالات و طراحی اجزا نیاز دارد. نرم‌افزارهای این رشته نیاز به پردازش گرافیکی و محاسبات دقیقی دارند که هر سخت‌افزاری قادر به انجام آن نیست.

می‌توان گفت خرید یک لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک، یکی از دشوارترین چالش‌هی پیش روی فعالان و دانشجویان این رشته است؛ چرا که لپ تاپ مکانیک باید به سخت‌افزار بسیار قدرتمندی مجهز بوده تا امکان پردازش‌های گرافیکی و عملیات محاسباتی را به صورت هم‌زمان و بادقت و سرعت بالا ارائه دهد.

در این راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک ابتدا به بررسی سخت‌افزار موردنیاز برای این لپ‌تاپ‌ها پرداخته و در ادامه 5 مورد از بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسین مکانیک را معرفی کرده تا با خیالی آسوده نسبت به خرید اقدام کنید. با کالاتیک تا انتهای راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک همراه باشید.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

سخت افزار مناسب برای لپ تاپ مناسب مکانیک

  • واحد پردازش مرکزی یا CPU؛ حداقل پردازنده موردنیاز برای لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک، سی‌پی‌یو نسل 11H اینتل Core i5 و یا پردازنده Ryzen 7H نسل 5 به بالا AMD است؛ چرا که در حین اجرای نرم‌افزارهای سنگین با مشکل نشده و این نرم‌افزارها کاملاً روان اجرا شود.
  • واحد پردازش گرافیکی یا GPU؛ برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین شبیه‌سازی سیالات و نرم‌افزارهای طراحی اجزا، به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز داشته تا در انتهای کار نتایج مورد نظر خود را بگیرید. برای این منظور یک کارت گرافیک 4 گیگابایتی RTX 3050 Ti حداقل پردازنده گرافیکی است که باید تهیه کنید.
  • حافظه رم؛ نرم‌افزارهای شبیه‌ساز مکانیک قسمت عمده‌ای از RAM شما را به خود اختصاص می‌دهند؛ بنابراین، لپ‌تاپ شما باید دارای 16 گیگابایت رم با سرعت 3200 مگاهرتز به بالا باشد.
  • هارددیسک HDD یا درایو جامد SSD؛ یک حافظه SSD از نظر سرعت و بسیار بهتر از یک هارددیسک مکانیکی عمل می‌کند؛ اما در نظر داشته باشید که قیمت بالاتری نیز نسبت به هارددیسک مکانیکی دارد. همچنین فایل های مهندسین مکانیک و نرم افزار های آنها بسیار حجیم و سنگین بوده که نیاز به حافظه های پرسرعت و با حجم بالا را ضروری می سازد.
  • نمایشگر؛ باتوجه‌به جزئیات لازم، یک لپ‌تاپ با نمایشگر بین 15 تا 17 اینچی معمولاً برای کارهای مکانیک ضروری شناخته می‌شود. بااین‌حال، اگر نیاز به یک لپ‌تا‌پ کوچک‌تر برای حمل آسان‌تر دارید، نمایشگرهای 13.3 و 14 اینچی FUL HD نیز می‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد.

بهترین لپ تاپ برای مهندسین مکانیک

بهترین لپ تاپ برای مهندسین مکانیک باید دارای پردازنده قدرتمند و ترجیحاً جدیدترین نسل سی‌پی‌یو، حافظه رم پر سرعت و فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت بالا باشد. دلیل این امر را می توان اجرای نرم‌افزارهای مهندسی این رشته عنوان کرد که در طول مدت اجرای پروژه، در صورت ضعف مشخصات سخت افزاری، شاهد افت پردازشی و سرعت خواهید بود. علاوه بر سخت‌افزار قدرتمند، سبک‌وزن بودن و ابعاد نسبتاً جمع‌وجور نیز از دیگر ملاک‌های ما برای یک لپ تاپ مکانیک مناسب بوده تا حمل‌ونقل آن برای مهندسین این رشته آسان باشد.

در ادامه به معرفی بهترین لپ تاپ برای انجام پروژه‌های مکانیک خواهیم پرداخت. ما سعی کرده‌ایم در این راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک، لپ‌تاپ‌هایی را معرفی کنیم که از الزامات سخت‌افزاری فوق بهره‌مند باشند. تا انتهای مطلب با کالاتیک همراه باشید.

لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MKGQ3 2021

لپ تاپ مناسب مکانیک اپل مکبوک پرو 2021

اپل با سیستم یکپارچه اختصاصی خود چه در زمینه سخت‌افزار و چه در زمینه نرم‌افزار، بسیار موفق عمل کرده است. اپل توانسته مک‌بوک‌هایی قدرتمندی را تولید و آنها را به اولین انتخاب مهندسین مکانیک تبدیل کند. مک‌بوک پرو 2021 اپل بهترین گزینه در این راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک محسوب می‌شود.

لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MKGQ3 2021 با ابعاد 15.5 میلی‌متر در 221.2 میلی‌متر در 321.6 میلی‌متر و وزن 1.6 کیلوگرمی که دارد، یکی از جمع‌وجورترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار بازار محسوب شده که با بدنه آلومینیوم یکپارچه، در برابر خط‌وخش و ضربه‌های احتمالی از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

کیبورد مجیک در مک‌بوک پرو 14 اینچی 2021 یکی از ارگونومیک‌ترین تجربه‌های تایپ را به ارمغان می‌آورد. بازخورد فیزیکی کلیدها بسیار سریع و عالی بوده و در تست تایپ سریع 10 انگشتی، به 77 کلمه در دقیقه با نرخ دقت 96٪ می‌رسد. همچنین تاچ پد Force Touch شیشه‌ای با ابعاد 129 میلی‌متر در 78 میلی‌متر ،بسیار دقیق و سریع بوده و اسکرول نرمی را ارائه می‌دهد.

نمایشگر mini-LED Liquid Retina XDR مک‌بوک پرو 14 اینچی 2021 بسیار روشن و واضح بوده که قادر است تصاویری با رزولوشن 1964 پیکسل در 3024 پیکسل به نمایش بگذارد. این پنل 120 هرتزی با شدت روشنایی 500 نیتی که دارد، قادر است تصاویری روشن و واضحی را در فضای باز به نمایش بگذارد.

خرید لپتاپ

نمایشگر 14 اینچی مک‌بوک پرو 109.6 درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش داده که در کنار تراکم پیکسلی 254 پیکسل در هر اینچ، در هنگام نمایش محتوای شبیه‌سازی شده، بالاترین جزئیات را با رنگ های درست به نمایش می‌گذارد.

اپل برای این لپ‌تاپ مکانیک خود از پردازنده اختصاصی M1 با 10 هسته پردازشی و محدوده سرعت پردازشی 2.06 گیگاهرتز تا 3.22 گیگاهرتز بهره برده که با پردازنده یکپارچه گرافیکی 16 هسته ای خود، قادر به انجام سنگین‌ترین عملیات محاسباتی با سرعت بالا و بدون هیچ مشکلی است.

این مک بوک با 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD عرضه شده که به همراه سخت‌افزار یاد شده، ترکیبی از قدرت و سرعت را در اجرای نرم‌افزارهای مهندسی به نمایش می‌گذارد. عمر 17 ساعته باتری نیز یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MKGQ3 2021 است.

خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MKGQ3 2021

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6

لنوو نسبت به سایر کمپانی‌های تولیدکننده لپ‌تاپ، به نسبت جوان بوده؛ اما تا کنون توانسته است توجه کاربران لپ‌تاپ را به خود جلب کرده و محصولاتی باکیفیت تولید و عرضه کند. اگر یک مهندس یا دانشجوی رشته مکانیک هستید و به دنبال یک لپ تاپ مکانیک مناسب می‌گردید، ما به شما لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6 را پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ تاپ مهندسین مکانیک در رنگ خاکستری و جنس آلومینیوم یکپارچه تولید شده و با ضخامت 21 میلی‌متر و وزن 2.3 کیلوگرم عرضه می‌شود. اگرچه وزن این لپ‌تاپ نسبتاً زیاد است؛ اما همچنان حمل‌ونقل آن آسان بوده و به‌راحتی در کوله‌پشتی شما جای می‌گیرد.

کیبورد لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6 نیز کیفیت ساخت بالایی داشته و دکمه‌ها دارای نور پس‌زمینه است. کلیدهای این صفحه‌کلید جزیره‌ای و استاندارد از فاصله مرکز تا مرکز مناسب و گپ کافی برخوردار است که در نتیجه تجربه تایپی دقیق و سریع را به ارمغان می‌آورد.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6 به یک نمایشگر 16 اینچی از نوع IPS LCD مجهز بوده که قادر است تصاویری با وضوح 1600 پیکسل در 2560 پیکسل به نمایش بگذارد. از ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نوسازی 165 هرتزی، روشنایی 500 نیت، قابلیت‌های DC dimmer، Dolby Vision و G-SYNC و نمایشگر مات اشاره کرد.

پوشش دامنه رنگی sRGB این نمایشگر نیز 100 درصد بوده که با تراکم پیکسلی 189 پیکسل در هر اینچ قادر است تصاویری با کنتراست خوب، رنگ‌هایی دقیق و جزئیات بالا به نمایش بگذارد.

در بخش سخت‌افزار نیز لنوو از پردازنده قدرتمند نسل 11H اینتل Core i7 با 8 هسته پردازشی و 16 رشته برای این لپ تاپ مکانیک خود بهره برده است. این پردازنده در کنار گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا قادر است به‌راحتی محاسبات سنگین مهندسی را انجام دهد و نرم‌افزارهای شبیه‌ساز سیالات را اجرا کند.

از سویی دیگر به لطف 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 کم‌مصرف با باس 3200 مگاهرتزی و 512 گیگابایت SSD از نوع PCIe 3.0x4 NVMe، بوت شدن لپ‌تاپ و اجرای نرم‌افزارها با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد.

خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6

لپ تاپ 16 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-c0002dx-ZA

 

لپ تاپ 16 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-c0002dx-ZA مناسب مکانیک

اچ پی نیز یکی دیگر از کمپانی‌هایی بوده که می‌توان روی لپ تاپ مکانیک آن حساب کرد. این کمپانی با بهره‌بری از سخت‌افزار قدرتمند، لپ تاپ های مناسب رشته مکانیک خوبی را عرضه کرده که درعین‌حال از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. اگر به دنبال برند اچ پی هستید، ما به شما لپ تاپ 16 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-c0002dx-Z را پیشنهاد خواهیم کرد.

لپ تاپ 16 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-c0002dx-Z نیز مانند سایر لپ تاپ های مناسب مهندسین مکانیک معرفی شده در این راهنمای خرید، از ضخامت کم 23 میلیمتری و وزن 2.3 کیلوگرم برخوردار بوده که کاملاً قابل‌حمل است. بدنه‌ دستگاه نیز ترکیبی از پلاستیک و فلز بوده و ساختار نسبتاً مستحکم آن، حس و حال مناسبی را به کاربر انتقال می‌دهد.

متأسفانه، این لپ تاپ مکانیک فاقد numpad بوده؛ اما در مجموع کلیدها از فاصله و گپ مناسبی برخوردار هستند و با طراحی ارگونومیک خود، تجربه تایپ طولانی‌مدت راحتی را رقم می‌زنند. ترک پد لپ‌تاپ سطح وسیعی دارد و دقت و سرعت رضایت‌بخشی را حین اجرای دستورها و رهگیری حرکت انگشت ارائه می‌کند. سطح ترک پد به‌اندازه‌ کافی لغزنده است و هنگامی که انگشتانتان را روی آن حرکت می‌دهید، اصطکاک خوبی با دستانتان حس می‌کنید.

لپ تاپ hp مدل OMEN 16-c0002dx-Z از یک نمایشگر بزرگ 16 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1080 پیکسل در 1920 پیکسل، نسبت تصویر مرسوم 16:9 و نرخ نوسازی 144 هرتز استفاده می‌کند. پنل غیر لمسی این لپ‌تاپ پوشش ماتی را روی سطح خود دارد که به مدد آن از بازتاب نور و افت خوانایی جلوگیری می‌کند.

در بخش سخت‌افزار، ایسوس برای این لپ تاپ مکانیک خود سنگ تمام گذاشته و آن را به پردازنده 7 نانومتری کم‌مصرف AMD Ryzen 7 5800H مجهز کرده است. این پردازنده با 8 هسته و 16 رشته قادر است سنگین‌ترین پردازش‌ها را نیز به‌راحتی انجام دهد و در کنار پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 6600M و 32 گیگابایت حافظه سخاوتمندانه رم و 1 ترابایت SSD خیال هر مهندس مکانیکی را از پردازش‌های گرافیکی و محاسبات سنگین راحت می‌کند.

باتری 4 سلولی با ظرفیت 70 وات‌ساعت این لپ تاپ عمران hp تنها 3 ساعت دوام می‌آورد که باتوجه‌به شارژ 320 واتی که دارد سرعت شارژ آن، ضعف مدت‌زمان شارژدهی را جبران کرده و در مدت زمان کوتاهی به طور کامل شارژ می‌شود.

خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک 16 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-c0002dx-Z

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Alpha 15-B5EEK

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Alpha 15-B5EEK

ام اس آی یکی از شناخته شده ترین و محبوب‌ترین برندهای تولید کننده لپ‌تاپ‌های قدرتمند مهندسی بوده که از آغاز فعالیتش تا به امروز موفق عمل کرده است. این کمپانی توانسته لپ تاپ های قدرتمندی تولید کند که مناسب مهندسین مکانیک و دانشجویان این رشته باشد. اگر به دنبال برند ام اس آی هستید ما به شما لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Alpha 15-B5EEK را پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ تاپ مکانیک با وزن 2.3 کیلوگرم و ضخامت 23 میلی‌متر علاوه بر حمل آسان از لولایی با قابلیت بازشوندگی 180 درجه‌ای برخوردار است که می‌توانید طرح‌ها و شبیه‌سازها را به‌راحتی نمایش دهید. این لپ‌تاپ شاسی‌ای فلزی دارد و به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است. جنس سایر قسمت‌های این محصول هم از پلاستیک است، اما پلاستیک واقعاً با کیفیتی برای بدنه این محصول در نظر گرفته شده که حس خوبی به شما منتقل می‌کنند.

قیمت لپ تاپ msi

کیبورد با بک‌لایت RGB یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ‌تاپ مکانیک است. شما می‌توانید از طریق اپ MSI Center، افکت دلخواه خود را روی این نورپردازی RGB اعمال کنید؛ اما امکان تغییر رنگ هر کلید یا بخشی از آنها وجود ندارد. صفحه‌کلید از نوع جزیره‌ای و استاندارد بوده که فاصله مناسب کلیدها و گپ کلیدها تجربه یک تایپ بسیار راحتی را به ارمغان می‌آورد.

لپ تاپ مکانیک MSI Alpha 15 از نمایشگر 15.6 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن فول‌اچ‌دی برخوردار است. کیفیت کلی نمایشگر این لپ‌تاپ راضی‌کننده بوده و نیاز اکثر کاربران را برآورده می‌کند. نرخ رفرش 144 هرتزی نمایشگر MSI Alpha 15 نیز می‌تواند از مهم‌ترین ویژگی‌های آن باشد. بهره‌مندی از این نرخ رفرش باعث می‌شود که همه چیز نرم و روان به نظر برسد و مهندس مکانیک تصاویر دقیق‌تری از اجزای طراحی شده به نمایش بگذارد و نمایش محتوای شبیه‌سازی شده با وضوح و کیفیت بالا به نمایش گذاشته شود.

ام‌اس‌آی این لپ‌تاپ مهندسی خود را به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز کرده است. پردازنده قدرتمند رایزن 7H نسل 5 که در این لپ‌تاپ به کار گرفته شده از قدرت محاسباتی بسیاری بالایی برخوردار بوده که باتوجه‌به قدرت بالای پردازشگر گرافیکی AMD Radeon RX 6600M با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی، می‌توانید برای اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارهای مهندسی این رشته روی آن حساب کنید. پردازنده AMD Ryzen 7 5800H در این لپ‌تاپ، از قدرت زیادی برخوردار است و می‌تواند کار شما را در بسیاری از اپ‌های مهندسی و طراحی راه بیندازد.

این لپ‌تاپ با 16 گیگابایت حافظه رم پرسرعت و کم‌مصرف DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز به همراه 512 گیگابایت حافظه SSD NVMe قادر است به‌سرعت ویندوز را بوت کرده و نرم‌افزارها را اجرا کند.

خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک 15.6 اینچی Msi مدل Alpha 15

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15-FX517ZE

 

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15-FX517ZE

کمپانی ایسوس از جمله کمپانی‌های خوش‌نام در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ مکانیک بوده و بسیاری از دانشجویان رشته مکانیک به سراغ این برند می‌روند. ایسوس طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ را در اختیار کاربران قرار داده که همگی از اقتصادی گرفته تا پرچم‌دار، در نوع خود بهترین هستند.

اگر به دنبال یک لپ تاپ مکانیک با قیمت مناسب اما عملکردی قدرتمند هستید، ما به شما لپ‌تاپ TUF Dash F15-FX517ZE ایسوس را پیشنهاد می‌کنیم. این لپ‌تاپ با 19 میلی‌متر ضخامت و وزن 2.2 کیلوگرم یکی از قابل‌حمل‌ترین لپ تاپ های مکانیک محسوب می‌شود. صحه کلید جزیره‌ای استاندارد آن بافاصله مناسب و گپ کافی، تجربه تایپ راحتی را رقم می‌زند و ترک پد بزرگی که دارد نیز قادر است تمامی فرمان‌های چند لمسی را با سرعت و دقت بالا انجام دهد.

این لپ تاپ مکانیک ایسوس ضخامت بسیار کمی دارد به همین دلیل پورت‌های آن محدود شده است که شامل یک پورت شبکه، یک پورت پاور، درگاه HDMI، یک عدد پورت USB، دو عدد پورت USB-C در لبه سمت چپ و یک عدد پورت USB در لبه سمت راست می‌شود.

نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن 1080 پیکسل در 1920 پیکسلی FHD آن یکی از بهترین نمایشگرهای لپ‌تاپ محسوب شده که قادر است تصاویری باکیفیت و وضوح رنگ بالا به نمایش بگذارد. لازم به ذکر است که نرخ نوسازی 144 هرتزی این نمایشگر موجب شده تا در هنگام نمایش محتوا با مشکل مواجه نشوید.

پردازنده نسل 12H اینتل Core i7 ایسوس TUF Dash F15 یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های لپ‌تاپ بوده که با فرکانس کاری 1.7 تا 4.7 گیگاهرتز در هنگام اجرای نرم‌افزارها با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. تنها مشکل پردازنده‌های اینتل لیتوگرافی 10 نانومتری بوده که مصرف بالایی داشته و در نتیجه لپ‌تاپ زود داغ می‌کند و باید حتماً از فن خنک‌کننده استفاده کنید.

همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، لپ تاپ مکانیک به کارت گرافیک قدرتمندی نیاز دارد که پردازنده RTX 3050 Ti لپ‌تاپ TUF Dash F15 یکی از قدرتمندترین GPU های لپ‌تاپ است. این پردازنده گرافیکی 4 گیگابایتی در کنار 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD سرعت بسیار بالایی را در اجرای نرم‌افزارهای شبیه‌ساز مکانیک ارائه می‌دهد.

عمر باتری 4 سلولی با ظرفیت 76 وات‌ساعتی این لپ‌تاپ نقطه‌ضعف آن است که ماکزیمم تا 3 ساعت شارژدهی خواهد داشت. بااین‌حال حضور یک آداپتور 180 واتی مشکل را حل می‌کند و در مدت‌زمان 30 دقیقه باتری تا 80 درصد شارژ می‌شود.

خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15-FX517ZE

 

سخن آخر

انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای مهندسین مکانیک همواره یکی از چالش‌ها محسوب می‌شود. نرم‌افزارهای سنگین شبیه‌ساز و طراحی اجزا؛ قدرت پردازشی و گرافیک بالایی نیاز دارد که هر سخت‌افزاری از پس آن برنخواهد آمد. معدود لپ‌تاپ‌هایی در بازار موجود بوده که مناسب مهندسین مکانیک باشد. ما در این راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک 5 مورد از بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کردیم تا انتخاب سریع و آسانی داشته باشید.

 

پرسش‌های متداول

برای یک لپ تاپ مکانیک حداقل به چه پردازنده ای نیاز داریم؟

حداقل پردازنده موردنیاز برای لپ تاپ مناسب مهندسین مکانیک سی‌پی‌یو نسل 11H اینتل Core i5 و یا پردازنده Ryzen 7H نسل 5 به بالا AMD است.

برای یک لپ تاپ مکانیک حداقل به چه کارت گرافیکی نیاز داریم؟

برای یک لپ تاپ مکانیک مناسب، یک کارت گرافیک 4 گیگابایتی RTX 3050 Ti حداقل پردازنده گرافیکی است که باید تهیه کنید

حداقل رم مورد نیاز برای یک لپ تاپ مکانیک مناسب چقدر است؟

یک لپ تاپ مکانیک مناسب باید دارای 16 گیگابایت رم 3200 مگاهرتز به بالا باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.