بررسی پیکسل واچ 2


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img

اگر از طرفداران ساعت‌های هوشمند، خصوصا ساعت های گوگل هستید، بهتر است بدانید که این شرکت پرآوازه اخیرا از ساعت جدید خود یعنی پیکسل واچ دو (Pixel Watch 2) رونمایی کرد. این ساعت در ماه اکتبر 2023 طی رویداد رسمی Made By Google در نیویورک معرفی شد.

خرید و مشاهده لیست قیمت انواع ساعت هوشمند در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

پیکسل واچ 2 با یک سری ویژگی‌های جدید مانند باتری بهبود یافته، چیپست کوالکام اسنپدراگون W5 به بازار جهانی راه پیدا کرد و قوی‌تر از قبل ظاهر شد. در این مقاله هرآنچه باید درباره پیکسل واچ 2 بدانید را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا با این محصول جدید و پر سروصدا آشنا شوید.

تاریخ عرضه پیکسل واچ 2

کمپانی گوگل هر ساله طی رویدادی در پاییز از سری محصولات پیکسل خود که شامل گوشی، ساعت هوشمند و هدزفری می‌شود رونمایی می‌کند. امسال نیز به روال سال‌های گذشته در چهارم اکتبر 2023 (دوازدهم شهریور 1402) این رویداد برگزار و طی این رویداد پیکسل واچ 2 به بازار جهانی معرفی شد که به نسبت نسل قبلی قابلیت‌ها و بهبودهای قابل‌توجهی را ارائه داده است.

 پیکسل واچ 2؛ محصولی جدید از شرکت گوگل

سرانجام گوگل از محصول جدید خود یعنی پیکسل واچ دو رونمایی کرد. این ساعت هوشمند نسبت به نسل قبلی خود قدرتمندتر ظاهر شده و توانسته است بهبودهای کاربردی و مهمی را به همراه داشته باشد. این محصول با تمرکز بر ارائه سنسورهای ردیابی سلامت، می‌تواند یک انتخاب مناسب برای ورزشکاران باشد.

طراحی و مشخصات ظاهری پیکسل واچ 2

پیکسل واچ دو که به تازگی از سوی شرکت گوگل رونمایی شده، نشان از تلاش بی‌وقفه‌ی گوگل برای طراحی و عرضه محصولی چشمگیر و بی‌رقیب دارد. این محصول که مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها و بهبودها را در خود جای داده، سعی دارد با ورود به بازار جهانی کاربران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

در نگاه اول صفحه نمایش 2.5 بعدی را مشاهده می‌کنید که در قسمت بالای صفحه از ضخامت کمتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است. قسمت زیرین ساعت از جنس آلومینیوم است که نشان می‌دهد گوگل در ساخت این محصول به دنبال کاهش وزن آن نیز بوده است.

طراحی و مشخصات ظاهری پیکسل واچ 2

البته اندازه 41 میلی‌متری پیکسل‌واچ دو نسبت به نسل قبلی تفاوتی نداشته و صرفا سبک‌تر شده است. البته با آلومینیومی شدن بدنه پیکسل واچ 2، این محصول از دوام کمتری در برابر خط و خش و ضربه برخوردار خواهد بود. بندهای کشی ساعت پیکسل واچ دو از جنس پلی‌استر بازیافتی است و دو مدل بند دیگر نیز برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده که شامل بند چرمی و بند ساخته شده از فولاد ضدرنگ می‌شود.

در نظر داشته باشید که این گجت پوشیدنی از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و به‌دلیل برخورداری از گواهی 5ATM می‌تواند تا عمق 50 متر به مدت 30 دقیقه در آب غوطه‌ور شود. در این محصول گوگل سعی کرده است تا پایه‌ی Digital Crown را کمی تغییر دهد و بیشتر به سمت طراحی ساعت‌های کلاسیک برود. این تغییر به ظاهر کوچک و جزئی، کمک کرده است تا تنظیمات ساعت و استفاده از Digital Crown را ساده و آسان‌تر کند.

مشخصات صفحه نمایش Pixel Watch 2

در قسمت صفحه نمایش پیکسل واچ 2 نیز تغییر چندانی به چشم نمی‌خورد. در این محصول با یک پنل 1.2 اینچی از نوع AMOLED روبه‌رو هستیم که محافظ گوریلا گلس 5 نیز از آن مجافظت می‌کند. این صفحه نمایش با برخورداری از تراکم 320 پیکسل در اینچ، محتوا را بسیار واضح و شفاف نمایش می‌دهد. از دیگر نکات مثبت پیکسل واچ 2 در بخش صفحه نمایش می‌توان به حداکثر روشنایی 1000 نیت و پشتیبانی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on Display) اشاره کرد.

مشخصات صفحه نمایش pixel watch 2

سخت افزار پیکسل واچ دو

کمپانی گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که پیکسل واچ 2 به چیپست قدرتمندتر و هوشمندتر عرضه خواهد شد. نسل قبلی ساعت گوگل از چیپست‌های قدیمی سامسونگ استفاده می‌کرد، اما محصول جدید این شرکت مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون W5 (SW5100) است.

سخت افزار پیکسل واچ 2

به این ترتیب می‌توان انتظار افزایش عملکرد این ساعت هوشمند و بالا رفتن عمر باتری آن را داشت. باتری 306 میلی‌آمپر ساعتی پیکسل واچ 2 کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی است که به افزایش شارژدهی این ساعت هوشمند منجر می‌شود. گوگل اعلام کرده است که عمر باتری این محصول تا 24 ساعت افزایش پیدا خواهد کرد که البته این نکته به میزان استفاده شما از ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 نیز بستگی دارد.

نرم افزار ساعت هوشمند پیکسل واچ 2

ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 از نرم افزار بهبودیافته Wear OS 4 استفاده می‌کند که برنامه‌های جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم افزار امکان شخصی‌سازی را به کاربر می‌دهد و به این ترتیب می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

از ویژگی‌ها جذاب این نرم افزار می‌توان به تبدیل متن به گفتار اشاره کرد که کمک می‌کند تا صفحه‌ی پیش رو را بهتر بخوانید. برنامه‌های Gmail و Calendar نیز روی این ساعت قابل دسترسی هستند و می‌توانید ایمیل‌های خود را بسیار راحت‌تر مدیریت کنید.

نرم افزار ساعت هوشمند پیکسل واچ 2

اپلیکیشن ساعت گوگل پیکسل واچ 2

ساعت هوشمند جدید گوگل یعنی پیکسل واچ 2، مجهز به اپلیکیشن سلامتی Fitbit ‌است و نسبت به نسل قبلی خود امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ به عنوان مثال این ساعت دارای سنسورهای اندازه‌گیری دمای بدن و علائم احتمالی استرس است که وضعیت سلامتی را کنترل می‌کند. این ساعت اگر تشخیص دهد که کاربر استرس دارد، با ارسال آلارم او را از میزان استرس آگاه کرده و تشویق به ثبت علائم، تنفس عمیق و پیاده‌روی می‌کند.

اپلیکیشن ساعت گوگل پیکسل واچ 2

قیمت ساعت هوشمند پیکسل واچ 2

قیمت ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 در حال حاضر از سوی کمپانی گوگل 350 دلار تعیین و اعلام شده است. این محصول نسبت به نسل قبلی خود یعنی پیکسل واچ 2 حدود 7 دلار گران‌تر است. درحال حاضر پیکسل واچ 1 نیز با قیمت 279 دلار به فروش می‌رسد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی محصول جدید کمپانی گوگل یعنی ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 پرداختیم. این ساعت از نظر ظاهری تفاوت چندانی با پیکسل واچ 1 ندارد اما گوگل سعی کرده است با اعمال تغییراتی جزئی در قسمت Digital Crown به سمت ساعت‌های کلاسیک برود.

در بخش تراشه نیز ارتقای نسبتا بزرگی را شاهد بویدم که به بالا رفتن عملکرد ساعت هوشمند گوگل و افزایش عمر باتری کمک بسیاری می‌کند. به طور کلی این ساعت قابلیت‌های گوناگونی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند یک گزینه مناسب برای خرید باشد.

سوالات متداول

پیکسل واچ 2 در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 در تاریخ دوازهم شهریور 1402 طی رویدادی از طرف کمپانی گوگل رونمایی و به بازار جهانی معرفی شد.

تراشه پیکسل واچ 2 چیست؟

پیکسل واچ 2 به تراشه کوالکام اسنپدراگون W5 (SW5100) مجهز است که نسبت به نسل قبلی ارتقای بزرگی محسوب می‌شود و عملکرد ساعت را بالاتر برده است.

Pixel Watch 2 از چه نرم افزاری استفاده می‌کند؟

پیکسل واچ 2 از نرم افزار بهبودیافته Wear OS 4 استفاده می‌کند که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.