معرفی بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
شیائومی یکی از محبوب‌ترین برندهای موبایل در چین است که با تولید محصولات متنوع در قیمت‌های مختلف تاکنون توانسته توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کند. اگر به دنبال خرید گوشی شیائومی تا ۵ میلیون تومان هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

در بازار گوشی‌های اقتصادی، برند شیائومی یکی از برندهای موفقی است که توانسته با تولید گوشی های ارزان قیمت و باکیفیت، جایگاه ویژه‌ای را در بازار موبایل کسب کند. بر خلاف برندهایی همچون سامسونگ، آیفون و غیره، شیائومی توانسته طی سال‌های اخیر، گوشی های اقتصادی متنوعی را وارد بازار کند و در این حوزه دست کاربران را برای خرید بهترین گوشی اقتصادی باز گذاشته است.

لیست قیمت گوشی شیائومی

در این مقاله از کالاتیک قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون تومان بپردازیم؛ این گوشی‌ها با ارائه ویژگی‌ها و امکانات متنوع، گزینه‌های جذابی برای افرادی با بودجه محدود هستند. از امکاناتی که قصد داریم در این مقاله بازگو کنیم می‌توان به کیفیت دوربین، عملکرد پردازنده، ظرفیت باتری، نمایشگر و اتصالات مختلف اشاره کرد.

معرفی بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، در حال حاضر شیائومی در زمینه تولید گوشی های باکیفیت اقتصادی توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. از بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون تومان می‌توان به گوشی‌های زیر اشاره کرد:

1. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40

گوشی شیائومی مدل Poco C40 جزء بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون است؛ این گوشی با صفحه نمایش با کیفیت و عمر باتری فوق العاده، می تواند برای انجام کارهای روزمره مثل وب‌گردی، تماشای فیلم و غیره گزینه خوبی به حساب آید. Poco C40 از طراحی ساده و استانداردی برخوردار است؛ این گوشی اقتصادی دارای یک صفحه‌نمایش 6.71 اینچی است که ابعاد مناسبی برای یک گوشی اقتصادی به‌حساب می‌آید. شیائومی، در ساخت بدنه این گوشی اقتصادی، از پلاستیک مقاوم و بافت‌دار استفاده کرده که ظاهری مشابه چرم مصنوعی دارد و مانع لغزش گوشی از دست کاربر می‌شود.

گوشی پوکو c40

شیائومی مدعی است که گوشی هوشمند Poco C40 از گواهی IP52 بهره برده؛ بهره‌مندی این گوشی از این فاکتور به این معنی است که Poco C40 می‌تواند مقاومت خوبی در برابر نفوذ گردوغبار و آب از خود نشان دهد. یکی از نقاط ضعف این گوشی، عملکرد نه‌چندان خوب دوربین است؛ این گوشی از یک دوربین دوگانه 2 +13 مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که نمی‌توان از آن‌ها توقع ثبت عکس‌های بسیار حرفه‌ای را داشت.

حسگرهای این گوشی شامل اثر انگشت، شتاب‌سنج و غیره هستند؛ همچنین این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز مرجانی و زرد پوکو موجود است. از مهم‌ترین نقاط قوت این گوشی می‌توان به باتری قدرتمند با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کرد. به کمک این گوشی می‌توان به‌راحتی یک و نیم الی دو روز، کارهای روزمره را انجام داد که این موضوع برای یک گوشی اقتصادی بسیار عالی است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40

2. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10A

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10A یکی دیگر از گوشی‌های باکیفیت در رنج قیمتی تا 5 میلیون است. این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی 6.53 اینچی با نرخ به روز رسانی 60 هرتز، وضوح 720 در 1600 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. گوشی هوشمند Redmi 10A مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio G25 است که با وجود این پردازنده می‌توان بازی‌های سبک و کارهای روزمره را به‌راحتی با این گوشی اقتصادی انجام داد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10A 

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10A دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار است. همچنین این گوشی دارای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که تصاویر را با کیفیت مطلوبی به ثبت می رساند. Redmi 10A دارای رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید است و با حافظه‌های 32 گیگابایت و 64 گیگابایت عرضه می شود. این گوشی اقتصادی دارای گزینه‌های اتصال متنوع مانند Wi-Fi، GPS، Bluetooth v5.00، Micro-USB، 3G و غیره است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10A

3. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A2 Plus

گوشی هوشمند +Redmi A2 یکی از محصولات جدید و اقتصادی شیائومی است که در 19 می 2023 معرفی شد. این گوشی با بهره‌مندی از صفحه نمایش لمسی 6.52 اینچی IPS، نسبت تصویر 20:9 و وضوح 720 در 1600 پیکسل می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی به نمایش بگذارد. گوشی موبایل شیائومی +Redmi A2 دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 به همراه یک سنسور تشخیص عمق 0.08 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که نمی‌توان از این دوربین، توقع ثبت عکس‌های حرفه‌ای را داشت.

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10A

گوشی+Redmi A2 با اندروید 13 عرضه می‌شود؛ همچنین از گزینه‌های اتصال این گوشی می‌توان به مواردی همچون Wi-Fi، GPS، بلوتوث نسخه 5.0، Micro-USB و رادیو FM و غیره اشاره کرد. در قسمت سخت‌افزار، چیپست Mediatek Helio G36 عملکرد Redmi A2 Plus را هدایت کرده و عملکردی یکپارچه را برای این گوشی تضمین می‌کند. Xiaomi Redmi A2 Plus به یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای مجهز شده که این دستگاه را به گزینه‌ای مناسب برای اجرای برنامه‌های پرمصرف مانند ویرایش ویدیو، رندر سه‌بعدی و بازی تبدیل کرده است.

گوشی شیائومی ردمی+ A2 انرژی مورد نیاز خود را با باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند؛ این باتری می تواند با استفاده از یک شارژر 10 واتی با سرعت به نسبت بالایی شارژ شده و در مدت زمان زیادی با انجام کارهای روزمره دوام بیاورد. +Xiaomi Redmi A2 مجهز به حسگر شتاب‌سنج است و از قابلیت‌های اتصال USB Type-C، GPS با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و بلوتوث 5.0 بهره مند است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A2 Plus

4. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 12C

یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی شیائومی تا 5 میلیون تومان که به جرئت می‌توان گفت کیفیتی مشابه با گوشی‌های میان رده دارد، گوشی شیائومی مدل Redmi 12C است. از مزیت‌های این گوشی هوشمند می‌توان به فضای ذخیره سازی بیشتر به نسبت سایر گوشی‌های اقتصادی، صفحه‌نمایش عریض‌ و مشخصات نوآورانه اشاره کرد.

گوشی هوشمند شیائومی Redmi 12C یک گوشی نسبتا بزرگ با صفحه نمایش 6.71 اینچی است. در طراحی صفحه نمایش این دستگاه از یک بریدگی قطره‌ای در بالای صفحه به عنوان محل قرارگیری دوربین سلفی دستگاه استفاده شده است. پنل پشتی صفحه از یک پنل بافت دار با خطوط مورب تشکیل شده که طراحی بدنه را جذاب و خاص‌تر کرده است.

Redmi 12C

در رابطه‌ با کیفیت دوربین این گوشی باید گفت، مانند تمامی گوشی های اقتصادی بازار، از دوربین این گوشی نیز نباید انتظار زیادی داشت؛ شیائومی در بخش دوربین Redmi 12C از یک حسگر 50 مگاپیکسلی و یک حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره‌مند است.

صفحه نمایش بزرگ 6.71 اینچی این گوشی با بهره‌مندی از فناوری HD+ با رزولوشن 720 در 1650 پیکسل، تصاویر را با کیفیت مطلوبی به نمایش در می‌آورد. گزینه‌های اتصال در این گوشی شامل Wi-Fi، GPS و بلوتوث نسخه 5.10 است. اگر بخواهیم در رابطه با نقطه قوت این گوشی حرف بزنیم باید بگوییم، پردازنده گوشی Redmi 12C، نقطه قوت اصلی این محصول اقتصادی محسوب می شود.

تراشه MediaTek MT6769Z قدرتمند و بدون اختلال این گوشی به راحتی کارهای سنگین را انجام می‌دهد و به نسبت گوشی‌های اقتصادی بازار عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی اقتصادی، عملکرد خوب باتری آن است؛ ردمی 12C با بهره‌مندی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پردازنده کم مصرفی که دارد، می تواند در استفاده معمولی حدود یک روز تا یک روز و نیم دوام بیاورد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 12C

5. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 (2022)

شیائومی ردمی 10 (2022) یک گوشی اقتصادی فوق العاده است و می تواند شما را با ویژگی هایی که دارد، شگفت زده کند. این مدل گوشی شیائومی دارای صفحه نمایش LCD FHD با نرخ تجدید 90 هرتز و محافظ گوریلا گلس 3 است که تمامی این مشخصات نشان دهنده کیفیت بالای صفحه نمایش این گوشی است. 
این گوشی اقتصادی از سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری سفارشی MIUI 12.5 پشتیبانی می‌کند؛ همچنین در بخش سخت افزاری این گوشی از چیپ Helio G88 استفاده شده که این چیپ به خوبی می‌‎تواند از پس کارهای روزمره بر بیاید.

شیائومی ردمی 10

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی اقتصادی، وجود دوربین چهارگانه است؛ دوربین 50 مگاپیکسلی ردمی 10 (2022)، در نور روز عکس‌های شگفت انگیزی را ثبت می‌کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی با پشتیبانی از HDR و پانوراما نیز می‌تواند در بخش سلفی عملکرد خوبی داشته باشد؛ همچنین هر دو دوربین پشتی و جلویی ردمی 10 (2022) می‌توانند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی می تواند به راحتی در استفاده معمولی، 2 روز دوام آورد و شارژر سریع 18 واتی می تواند گوشی را در کمتر از 2 ساعت شارژ کند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 (2022) NFC

سخن آخر

در این مقاله، به معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی در رده قیمتی تا 5 میلیون تومان پرداخته شد. گوشی‌هایی همچون Redmi 12C ،Redmi 10 و غیره از جمله گزینه‌های فوق العاده ای برای خرید گوشی موبایل در این رده قیمتی هستند؛ همچنین هر یک از این گوشی‌ها ویژگی‌ها و عملکرد قابل توجهی دارند که می‌توانند نیازهای گوناگون کاربران را برآورده سازند.

پرسش‌های متداول

گوشی هوشمند Redmi 10 2022 چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشی هوشمند Redmi 10 از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؛ همچنین Redmi 10 در پشت دارای یک دوربین چهارگانه است که از یک دوربین 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

آیا گوشی ‌های پوکو شیائومی کیفیت خوبی دارند؟

گوشی های پوکو شیائومی جزء گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی بسیار باکیفیت هستند؛ سرعت این گوشی‌ها بالا است و برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها عملکرد خوبی دارند.

کیفیت دوربین redmi A2 plus چگونه است؟

این گوشی دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که می تواند تصاویر با کیفیتی را ثبت کند؛ با این وجود با توجه به قیمت پایین گوشی نمی توان انتظار دوربین حرفه ای از دستگاه داشت.

آیا گوشی شیائومی مدل Redmi 12C ارزش خرید دارد؟

به کمک این گوشی هوشمند می‌توانید ساعت‌ها به بازی‌هایی مانند Candy Crush و Angry Birds بپردازید؛ همچنین عملکرد دوربین و باتری مطلوب هستند و می‌تواند انتظارات کاربران را برطرف کند.
 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.