بهترین گوشی های 5G سال 2024


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
بهترین گوشی های 5G سرعت دانلود و آپلود بسیار بالا و تاخیر کمی دارند. اگر به دنبال خرید بهترین گوشی 5G بازار هستید، با این مقاله همراه باشید تا گوشی‌هایی که سرعت دانلود و آپلود بالا و تاخیر کمی دارند را به شما معرفی کنیم.

با وجود اینکه شبکه 5G هنوز به طور کامل جایگزین 4G نشده‌ است، اما اکنون بسیاری از صنایع و محصولات از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، خودروهای بدون سرنشین، گوشی‌های موبایل و غیره از این شبکه ارتقا یافته استفاده می‌کنند. اینکه اینترنت 5G چیست و چه تفاوتی با اینترنت 4G دارد؟ به شما کمک می‌کند تا بیشتر با این فناوری آشنا شوید.

قیمت گوشی موبایل

تقریبا همه گوشی‌های جدید کمپانی‌های اپل، سامسونگ و گوگل، از جمله آیفون 15، آیفون 15 پرو و پرومکس، گلکسی اس 24 اولترا و گوگل پیکسل 8، مجهز به شبکه 5G هستند؛ یعنی این گوشی‌ها می‌توانند داده‌ها را با سریع‌ترین سرعت ممکن در شبکه بی‌سیم منتقل کنند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که امروزه فقط گوشی‌های پرچمدار مجهز به شبکه 5G نیستند و گوشی‌های میان‌رده‌ای چون گلکسی A15 و A55 و گوگل پیکسل 6A و ارزان‌ترین گوشی آیفون یعنی iPhone SE 2022 هم از شبکه 5G بهره می‌برند و شما می‌توانید با بودجه‌ای کمتر نسبت به پرچمدارها، گوشی 5G خریداری کنید. راهنمای خرید ارزان‌ ترین گوشی‌ های 5G به شما در این زمینه کمک می‌کند تا انتخابی درست برای خرید تلفن همراه 5 جی ارزان قیمت داشته باشید.

فهرست بهترین گوشی های 5G جدید

با توجه به اینکه این روزها اکثرا کمپانی‌های تولید کننده گوشی، تلفن همراه‌هایی با قابلیت 5G تولید می‌کنند، تشخیص بهترین گوشی 5G جدید دشوار است. به همین دلیل ما لیستی از بهترین گوشی های 5G سال 2024 را در زیر برای شما تهیه کرده‌ایم.

گوشی آیفون 15 پرومکس

اگر می‌خواهید بهترین گوشی 5G بازار را تهیه کنید، می‌توانید به سراغ آیفون 15 پرومکس اپل، یکی از قدرتمندترین گوشی‌‌های حال حاضر بروید. این گوشی 6.7 اینچی مجهز به تراشه A17 Bionic است که یکی از بهترین و قوی‌ترین تراشه‌های ساخته شده تاکنون محسوب می‌شود.

خرید گوشی آیفون 15 پرومکس

این تراشه نه تنها برنامه و بازی‌های سنگین را به بهترین نحو اجرا می‌کند، بلکه مدیریت انرژی بسیار خوبی هم در مصرف باتری دارد. سنسور تله‌فوتو به‌کار رفته در آیفون 15 پرومکس، این گوشی را یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل کرده است. اپل سنسور دوربین قدیمی خود را با سنسور تتراپریسم جایگزین کرده که اکنون از زوم 5 برابری بیشتر پشتیبانی می‌کند. (مدل‌های قبلی آیفون‌های پرو مکس 3 برابر بودند.) همچنین اپل بهبودهایی در عکاسی در شب و حالت پرتره ایجاد کرده است. مقایسه آیفون 15 پرو مکس با آیفون 14 پرو مکس بیشتر به شما نشان می‌دهد که تفاوت گوشی‌های این دو نسل در چیست.

آیفون 15 پرو مکس اپل یکی از قدرتمندترین گوشی های بازار از نظر ارتباطات بی‌سیم و شبکه 5G است که در شبکه‌های بی‌سیم بسیار خوب کار می‌کند. همچنین این گوشی پوشش LTE 4G را در مناطقی که 5G در دسترس نیست، ارائه می‌دهد.

Apple iPhone 15 Pro Max دارای صفحه‌نمایش فوق‌العاده، باتری قدرتمند، دوربین‌های باکیفیت، تراشه درجه یک، سیستم نرم‌افزاری روان، حاشیه صفحه‌نمایش کمتر، طراحی تیتانیومی و غیره است که در کل تجربه‌ای نو و بی‌نظیر در مقایسه با دیگر گوشی‌ها ایجاد می‌کند.

نکات مثبت:

  • عملکرد سریع و روان
  • دوربین‌های عالی
  • عمر باتری طولانی
  • دکمه اکشن کاربردی
  • اتصال USB-C
  • وزن سبک‌تر از آیفون Pro Max قبلی

نکات منفی:

  • اندازه نسبتا بزرگ
  • قیمت بالا

سامسونگ گلکسی S24 اولترا

اگر از کاربران اندروید هستید که قصد خرید بهترین گوشی 5G را دارید می‌توانید گلکسی اس 24 اولترا را انتخاب کنید که به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد چشمگیر و عمر باتری بسیار طولانی دارد. گلکسی اس 24 اولترا همچنین دوربین‌هایی با عملکرد عالی با زوم‌هایی واضح‌تر نسبت به گوشی نسل قبل ارائه می‌کند. همچنین ویژگی‌های Galaxy AI در Galaxy S24 Ultra باعث شده تا این گوشی قابلیت‌های شگفت‌انگیزی داشته باشد.

خرید گوشی گلکسی اس 254 اولترا

قاب تیتانیومی به طراحی شیک Galaxy S24 Ultra اضافه شده و هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و امنیتی ارزش خرید این گوشی گران قیمت را بسیار بالا برده است. گلکسی S24 اولترا بهترین گوشی 5G سامسونگ حال حاضر است که با ویژگی‌های Galaxy AI، دوربین زوم اپتیکال 5 برابر، قلم S Pen، عمر باتری عالی، صفحه‌نمایش روشن و باکیفیت، عملکرد فوق‌العاده تراشه و غیره انتخاب خوبی برای خرید بهترین گوشی 5 جی اندروید است.

نکات مثبت:

  • عملکرد سریع
  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • دوربین‌های فوق‌العاده
  • ویژگی‌های هوش مصنوعی
  • قلم S Pen
  • پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی

نکات منفی:

  • اندازه بزرگ
  • قیمت بالا

گوشی گوگل پیکسل 8 پرو

گوشی Google Pixel 8 Pro به شما نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند چه قابلیت‌های شگفت‌انگیزی به گوشی اضافه کند. تراشه جدید Tensor G3 که وظایف امور پردازشی این گوشی را برعهده دارد، تراشه‌ای بهبودیافته است که ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ساده‌سازی وظایف ارائه می‌کند. بررسی تماس‌های ورودی، ترجمه و خلاصه‌سازی صفحات وب و غیره بخشی از قابلیت‌های گوشی گوگل پیکسل 8 پرو است.

گوشی گوگل پیکسل 8 پرو

وقتی عکس‌ها را در پیکسل 8 پرو ویرایش می‌کنید، هوش مصنوعی واقعا می‌درخشد. ویژگی جدید Magic Editor در گوشی Google Pixel 8 Pro به شما امکان می‌دهد به راحتی تصاویر را مطابق میل خود ویرایش کنید و ویژگی Best Take تضمین می‌کند که همه افراد در یک عکس گروهی به دوربین نگاه خواهند کرد. همچنین قابلیت دیگری هم در این گوشی به‌کار رفته که صداهای مزاحم را از ویدیوهای شما حذف می‌کند. گوشی Google Pixel 8 Pro در کنار تمام قابلیت‌هایی که دارد، یکی از بهترین گوشی های 5G است که می‌توانید خریداری کنید.

نکات مثبت:

  • قابلیت‌های جدید تراشه Tensor G3
  • صفحه‌نمایش Super Actua روشن‌تر
  • 7 سال به‌روزرسانی نرم‌افزار

نکات منفی:

  • عملکرد ضعیف به نسبت دیگر رقبا
  • ارزش خرید کمتر نسبت به نسخه معمولی

گوشی وان پلاس 12

OnePlus 12 نشان داده است که می‌تواند به خوبی یکی از بهترین پرچمداران اندرویدی باشد. جدیدترین گوشی وان پلاس، همه قابلیت‌های گوشی‌های پرچمدار را با قیمت پایین‌تر نسبت به آن‌ها ارائه می‌دهد. همان تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 که در جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به کار می‌رود، در OnePlus 12 هم استفاده شده است که به این معنی است که شما با عملکرد عالی، اتصال 5G فوق‌العاده و در کل دستگاهی بادوام و باکیفیت مواجه هستید.

گوشی وان پلاس 12

دوربین‌ گوشی‌های وان پلاس که برای مدت‌ها نقطه ضعف این پرچمداران بودند، در وان پلاس 12 با بهبود قابل توجهی مواجه‌اند و تصاویری باکیفیت ثبت می‌کنند. گوشی‌های OnePlus نسبت به گوشی‌های گوگل، موتورولا و سامسونگ از زبان طراحی و نرم‌افزار متفاوتی برخوردارند که همین موضوع گوشی‌های این برند را از دیگر گوشی‌های اندرویدی متمایز می‌کند.

گوشی OnePlus 12، دارای صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت، پردازنده پیشرو، عمر باتری طولانی و دوربین‌های توانمند است. اگر از طرفداران گوشی‌های اندرویدی هستید و گوشی‌های گوگل و سامسونگ سلیقه شما نیستند، وان پلاس 12 جایگزین ارزشمندی برای این گوشی‌هاست و تمام باندهای 5G را با بالاترین کیفیت پوشش می‌دهد؛ پس اگر به دنبال خرید گوشی 5G پرچمدار مقرون به صرفه هستید، OnePlus 12 انتخاب خوبی برای شماست.

نکات مثبت:

  • صفحه‌نمایش روشن و واضح
  • عمر باتری عالی
  • شارژ سریع سیمی و بی‌سیم
  • پردازنده قدرتمند

نکات منفی:

  • فاقد mmWave 5G
  • به اندازه گوشی‌های رقیب ضد آب نیست
  • هیچ ویژگی هوش مصنوعی خاصی در این گوشی وجود ندارد

گوشی آیفون 15

با وجود اینکه تغییرات آیفون 14 نسبت به آیفون 13 خیلی محسوس نبود، اما قضیه در مورد آیفون 15 و 14 تفاوت دارد؛ آیفون 15 پرچمدار جدید اپل، با بهبودهای قابل توجه راهی بازار شد. آیفون 15 نسبت به نسخه پرو و پرومکس قیمت پایین‌تری دارد و از این‌رو خرید آن برای بسیاری از مردم مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اپل برای آیفون 15، سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به کار برده که از آن در آیفون 14 هم استفاده کرده است. دوربین آیفون 15 عکس‌های دقیقی ثبت می‌کند و از کیفیت بالایی برخوردار است. آیفون 15 شامل تغییر اتصال لایتنینگ به USB-C است و در کل این گوشی رضایت افرادی که در انتظار تغییرات چشمگیر در گوشی‌های آیفون بودند، راضی‌ خواهد کرد.

گوشی آیفون 15

iPhone 15 طراحی جذابی دارد که در کنار صفحه‌نمایش روشن‌تر، پردازنده سریع‌تر و دوربین‌های بهبودیافته یک گوشی پرچمدار کامل را شکل داده است. اپل در شبکه 5G آیفون 15 کوتاهی نکرده و این گوشی قابلیت 5G دارد که از mmWave هم پشتیبانی می‌کند. در مجموع باید بگوییم که آیفون 15 یکی از بهترین گوشی های 5G است که می‌توانید خریداری کنید. بررسی 5 دلیل برای خرید آیفون 15 بیشتر از قابلیت‌های این گوشی قدرتمند برای شما می‌گوید.

نکات مثبت:

  • اندازه و وزن خوب
  • عملکرد پردازشی عالی
  • دوربین‌های توانمند
  • پورت USB-C

نکات منفی:

  • فاقد قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن
  • بدون دوربین تله‌فوتو
  • عمر باتری کمتر نسبت به سایر آیفون‌ها

سخن آخر

وقتی که قصد خرید گوشی 5G دارید باید ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که اپراتورهای بی‌سیم محل سکونت شما خدمات 5G را ارائه می‌کنند یا خیر. اپراتورهای مختلف رویکردهای متفاوتی را برای عرضه شبکه 5G خود در نظر می‌گیرند و این مساله‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

معیارهای انتخاب یک تلفن همراه 5G تقریبا مانند هر گوشی دیگری است؛ برای خرید گوشی 5 جی باید پردازنده، اندازه صفحه‌نمایش، دوربین و سایر ویژگی‌ها را هم در نظر بگیرید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای گوشی های 5G، باتری بسیار مهم است، چرا که استفاده از شبکه 5G انرژی بیشتری مصرف می‌کند و شما باید یک گوشی 5G با باتری خوب پیدا کنید تا در زمینه شارژ دچار مشکل نشوید.

در این مقاله از کالاتیک، 5 مدل از بهترین گوشی های 5G جدید را به شما معرفی کردیم که این محصولات جزو برترین گوشی های سال 2024 هم محسوب می‌شوند. این روزها اکثرا گوشی‌های جدید به شبکه 5G مجهز هستند و این قابلیت یکی از بهبودهای قابل‌توجه گوشی‌های نسل جدید به شمار می‌آید.

پرسش‌های متداول

کدام یک از گوشی های 5G معرفی شده قیمت کمتری نسبت به باقی گوشی‌ها دارد؟

گوشی وان پلاس 12 یکی از بهترین گوشی های مقرون به صرفه 5 جی است که می‌توانید خریداری کنید.

گوشی 5 جی چی بخریم؟

گوشی های آیفون 15 پرومکس، سامسونگ گلکسی S24 اولترا، گوگل پیکسل 8 پرو، وان پلاس 12 و آیفون 15 جزو بهترین انتخاب‌ها برای خرید گوشی 5G است.

خرید آنلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.