بهترین فیلم های آدرین برودی؛ ستاره درخشان هالیوود


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
بهترین فیلم‌های آدرین برودی شما را به جهان‌های مختلفی می‌برند که هریک به تنهایی می‌توانند هنرنمایی و قدرت بازیگری آدرین را پیش چشمان شما به تصویر بکشند.

«من واقعا تمام انرژی خود را مانند یک هنرمند دیوانه روی کارم می‌گذارم؛ این بخشی از روند انجام کار است.» آدرین برودی، بازیگر آمریکایی برنده اسکار، خود را با این جملات معرفی می‌کند.

خرید انواع گوشی موبایل

این ستاره آمریکایی با داشتن چنین پشتکاری، موفق شد در بیست و نه سالگی نام خود را به عنوان جوان‌ترین بازیگری که موفق به کسب جایزه اسکار شده ثبت نماید و تمامی نگاه‌ها را به خود معطوف کند. این افتخار با بازی در فیلم پیانیست نصیب او شد که درخشش‌های آتی را نیز برای برودی رقم زد.

آدرین برودی؛ ستاره‌ای بی‌حاشیه و موفق در دنیای سینما

آدرین برودی، ستاره‌ای که با درخشش یک‌باره‌ی خود در سینمای هالیوود تمامی نگاه‌ها را به خود خیره کرد، توانست با ارائه نقش‌های متفاوت ثابت کند به راستی اعجوبه‌ای بی‌رقیب در دنیای بازیگری است.

این بازیگر، در طول فعالیت حرفه‌ای خود نقش‌های متفاوتی را در ژانرهای مختلف، از کمدی تا درام ایفا کرده که هرکدام به تنهایی می‌تواند قدرت بازیگری او را اثبات کند. این ستاره بی‌حاشیه و موفق، در طی سال‌های فعالیت خود تلاش کرده گزیده کار کند و با انتخاب‌هایی سختگیرانه، کارنامه‌ای درخشان را برای خود رقم بزند.

آدرین برودی: «بازیگران به دنبال جلب‌توجه هستند؛ اما من یک درونگرا هستم.»

آدرین برودی

با این حال ممکن است برخی از فیلم‌های آدرین برای مخاطبان جذاب‌تر بوده و با استقبال بیشتری مواجه شده باشند. به همین دلیل نگاهی داریم به بهترین فیلم های آدرین برودی تا با گستره هنر این بازیگر و خلاقیت‌های مثال‌زدنی او در برابر دوربین سینما بیشتر آشنا شویم.

1. فیلم The Pianist

  • ژانر: جنگی مستند
  • کارگردان: رومن پولانسکی
  • نویسنده: رونالد هاروود
  • بازیگران: آدرین برودی، توماس کرچمان، فرنک فینالی
  • سال اکران: ۲۰۰۲

The Pianist، شاهکار بی‌رقیب رومن پولانسکی، یکی از آثار درخشان و ماندگار سینما است که با دست گذاشتن روی نقطه‌ای سیاه از تاریخ و دردی مشترک، قصه‌ای تلخ را روی پرده برده است. این شاهکار بی‌بدیل، بر اساس زندگینامه «ووادیسواف اشپیلمان» ساخته شده که با وفاداری تام به این سرگذشت غم‌انگیز، بخشی از جنایات نازی‌ها و قتل‌عام یهودیان لهستان را به تصویر کشیده است.

فیلم the pianist

ووادیسواف اشپیلمان پیانیست و آهنگساز لهستانی، یکی از هزاران یهودی است که در نتیجه کشتار نازی‌ها خانواده خود را از دست داد. او که تنها بازمانده خانواده اشپیلمان بود، دو سال پایانی جنگ جهانی دوم را به صورت پنهانی در ورشو زندگی کرد و پس از آن در رادیو ورشو به نواختن قطعات دلنشین پیانو پرداخت.

آدرین برودی در فیلم پیانیست در نقش اشپیلمان ظاهر شده و اندوهِ زنده ماندن و از دست دادن توامان را به تصویر کشیده است.

ووادیسواف اشپیلمان: «به نظر می‌رسد بشریت محکوم به انجام بدی بیش از خیر است؛ بزرگ‌ترین ایده‌آل روی زمین، عشق انسان است.»

نکته دیگری که این فیلم را از شاهکارهای دیگر با این مضمون متمایز می‌کند، این است که کارگردان از هرگونه ایجاد هیجان و تحریک احساسات در مخاطب جلوگیری می‌کند. او تلاش کرده تا فقط راوی سرگذشت پر از غم ووادیسواف اشپیلمان باشد و با همان خاطرات دست اول، مخاطب را با خود همراه کند.

چنین بیان روایتی را می‌توان نوعی ادای احترام به قربانیان هولوکاست نیز دانست؛ چراکه روایت جنایت انجام شده در آن دوران، خود گویای همه‌چیز است و نیازی به دخل و تصرف در خاطرات قربانیان و بازماندگان نیست.

«آدرین برودی برای ایفای نقش یک بازمانده رنج‌کشیده هولوکاست، در عرض ۶ هفته حدود ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرد.»

فیلم پیانیست، که رومن پولانسکی آن را مهمترین اثر خود قلمداد کرده، جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است. جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد اسکار در هفتاد و پنجمین دوره این مراسم باشکوه، پیانیست را در ردیف بهترین فیلم های آدرین برودی قرار داده است.

2. فیلم Midnight in Paris

  • ژانر: کمدی عاشقانه
  • کارگردان: وودی آلن
  • نویسنده: وودی آلن
  • بازیگران: آدرین برودی، کتی بیتس، کارلا برونی، ریچل مک‌آدامز
  • سال اکران: ۲۰۱۱

Midnight in Paris، تعلیقی مابین حس شیرین نوستالژی و زمان حال است. حالتی ذهنی، که در اثر قرار گرفتن در زمان غلط و جای غلط ایجاد می‌شود. این فیلم به کارگردانی وودی آلن، نابغه سینمای هالیوود به روی پرده رفته و واکنش‌های مختلفی را از اهالی فن نیز دریافت کرده است.

برخی معتقدند این فیلم غرق در کلیشه‌هاست و برخی دیگر آن را فیلمی رویایی و چشم‌نواز به شمار می‌آورند. با این حال حضور کوتاه اما پررنگ و تاثیرگذار آدرین برودی، سبب شد که نیمه شب در پاریس در زمره بهترین فیلم‌های او به شمار آید.

فیلم midnight in paris

آدرین با حضوری کوتاه در نقش سالوادور دالی هنرمند بزرگ و نام‌آور فرانسوی، نیمه شب در پاریس را تبدیل به فیلمی به یاد ماندنی کرده است. برودی با حضور سه دقیقه‌ای خود در این فیلم، موفق شد لحظاتی فراموش‌نشدنی خلق کند که بیان‌گر توانایی بی‌نظیر او برای بازی در نقش‌های گوناگون باشد.

درحقیقت بازی اغراق شده او در نقش سالوادور دالی، به خوبی توانست این نقاش خاص و متفاوت را به تصویر بکشد و نشان دهد که آدرین برای ایفای هر نقشی آماده است. نیمه شب در پاریس، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، یکی از بهترین فیلم های آدرین برودی است که یک‌بار هم شده آن‌را تماشا کنید.

3. فیلم The Grand Budapest Hotel

  • ژانر: کمدی جنایی
  • کارگردان: وس اندرسن
  • نویسنده: وس اندرسن
  • بازیگران: آدرین برودی، ریف فاینز، اف.موری آبراهام
  • سال اکران: ۲۰۱۴

وس اندرسن کارگردان سرشناس آمریکایی که با ساخت فیلم‌هایی متفاوت در دنیایی خیالی و پر از جزئیات به شهرتی جهانی دست یافته، در سال ۲۰۱۴ فیلم هتل بزرگ بوداپست را جلوی دوربین برد. این فیلم خوش‌ساخت و دیدنی، با درخشش ستاره‌هایی مانند آدرین برودی و ریف فاینز موفق شد در ۹ شاخه نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

فیلم the grand budapest hotel

هتل بزرگ بوداپست شما را به سال‌های ۱۹۳۰ و دورانی که فاشیسم در اروپا در حال ظهور بود می‌برد؛ در آن زمان ترس از جنگ بر اروپا سایه افکنده بود و مهمانداران هتل بزرگ بوداپست در تلاش بودند تا این هتل زیبا و دیدنی را همچنان کانون توجه مسافرین و توریست‌ها نگاه دارند.

گوستاو: «گستاخی صرفاً ابراز حالتی از ترس است؛ مردم از این می‌ترسند که به چیزهایی که میخواهند دست پیدا نکنند.»

در این میان، مرگ یکی از مسافرین رخدادهای غیرمنتظره‌ای را رقم می‌زند که مخاطب را تا پایان فیلم با خود همراه می‌کند. هتل بزرگ بوداپست به دلیل صحنه‌پردازی فوق‌العاده، کارگردانی عالی و بازی‌های درخشان در ردیف یکی از بهترن فیلم های آدرین برودی قرار دارد.

4. فیلم The Thin Red Line

  • ژانر: جنگی اکشن 
  • کارگردان: ترنس مالیک
  • نویسنده: ترنس مالیک
  • بازیگران: آدرین برودی، شان پن، جیمز کاویزل
  • سال اکران: ۱۹۹۸

یکی دیگر از بهترین فیلم های آدرین برودی، خط باریک سرخ نام دارد که در فضایی جنگی ساخته شده است. این فیلم نیز جنگ جهانی دوم و نبرد بین ارتش آمریکا و ژاپن را که با جان‌فشانی‌ها و شجاعت گروهی از سربازان آمریکایی همراه است، به تصویر می‌کشد.

شروع فیلم ابتدا شما را به شبه‌جزیره‌ای در اقیاس آرام می‌برد و زندگی دو سرباز آمریکایی را در کنار مردم قبیله بومی جزیره نشان می‌دهد. آن‌ها غرق در زندگی روزمره خود در این جزیره هستند و با میوه‌های جنگل و شکار ماهی زندگی خود را می‌گذرانند. یک اتفاق غیرمنتظره سبب می‌شود این دو سرباز به ارتش ملحق شده و به جنگ با ژاپن اعزام شوند.

فیلم the thin red line

آدرین برودی در این فیلم نقش یک سرباز آمریکایی را بر عهده دارد که در کنار شان پن و درخشش بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشته است.
اگر به فضای جنگی و اکشن علاقه‌مند هستید، فیلم خط باریک سرخ به عنوان یکی از بهترین فیلم های آدرین برودی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

5. فیلم Liberty Heights

  • ژانر: کمدی عاشقانه
  • کارگردان: بری لوینسون
  • نویسنده: بری لوینسون
  • بازیگران: آدرین برودی، بن فاستر، اورلاندو جونز
  • سال اکران: ۱۹۹۹

این فیلم راوی داستان زندگی خانواده‌ای یهودی و دارای دو فرزند پسر است که هریک به نحوی درگیر مسائل نژادی و چالش‌های مربوط به آن می‌شوند.

فیلم liberty heights

آدرین برودی در این فیلم نقش یکی از پسران این خانواده را ایفا می‌کند که به تازگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده و در تکاپوی ساخت شخصیت و هویتی برای خود در شروع سال‌های جوانی است. به طورکلی این فیلم خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که علی‌رغم تجربه لحظات بحرانی و چالش‌های فراوان در زندگی، همچنان بر مبنای عشق و احترام عمل می‌کند و روابط خانوادگی را از آسیب دیدن محفوظ نگاه می‌دارد.

سخن آخر

آدرین برودی، ستاره سرشناس اما کم حاشیه‌ هالیوود، موفق شد در سال‌های ابتدایی شروع فعالیت جدی خود، جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. او با حضور در فیلم‌هایی مانند پیانیست، هتل بزرگ بوداپست، نیمه شب در پاریس و خط باریک سرخ توانست نمایش قدرتمندی از خود در برابر دوربین سینما داشته باشد و به همه اثبات کند در هر ژانر و هر نقشی می‌درخشد؛ چه در نقش یک مرد تنها و بازمانده از جنایت نازی‌ها و چه در نقش سالوادور دالی، هنرمند خاص و متفاوت ایتالیا! هر یک از این آثار به تنهایی در ردیف بهترین فیلم های آدرین برودی قرار می‌گیرند که می‌تواند در صورت تمایل به تماشای آن‌ها بنشینید و لذت ببرید.

پرسش‌های متداول

بهترین فیلم های آدرین برودی کدام‌اند؟

پیانیست، خط باریک سرخ، نیمه شب در پاریس، هتل بزرگ بوداپست و ارتفاعات آزادی از بهترین فیلم های آدرین برودی محسوب می‌شوند.

آیا فیلم پیانیست آدرین برودی بر مبنای داستان واقعی ساخته شده است؟

بله؛ فیلم پیانیست بر مبنای خاطرات ووادیسواف اشپیلمان، پیانیست و آهنگساز یهودی بازمانده هولوکاست، ساخته شده است.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.