راه های پیشگیری از حذف اکانت گوگل


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
طبق اعلام گوگل، حذف اکانت‌هایی که به مدت دو سال از آنها استفاده نشده است، از  تاریخ ۱ دسامبر شروع شده است. برای جلوگیری از حذف اکانت گوگل راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

بر اساس اخبار رسمی منتشر شده از گوگل، حذف تمام اکانت‌ها و حساب‌های غیر فعال کاربران به همراه اطلاعات موجود در آنها در ۱ دسامبر (آذرماه) شروع شده است. پس از این اقدام، گوگل با رضایتی‌های بسیاری مواجه شد و برای پیشگیری از حذف اکانت گوگل‌ راهکارهایی را ارائه داد.
اگر تاکنون شانس آوردید و حساب شما حذف نشده است، می‌توانید با مطالعه این مقاله با راه‌‌های پیشگیری از حذف اکانت گوگل آشنا شوید و از حذف اکانت گوگل خود جلوگیری کنید.

مشاهده و لیست قیمت گوشی موبایل


چه اکانت هایی توسط گوگل حذف می‌شوند؟

گوگل تمام اکانت‌هایی که به مدت دو سال هیچ گونه فعالیتی در آنها رخ نداده را به همراه اطلاعات‌شان حذف می‌کند. البته لازم به ذکر است هنگامی که حساب شما توسط گوگل غیر فعال شناخته شود، در ماه های منتهی به حذف پیام‌هایی به اکانت گوگل ارسال می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا برای جلوگیری از حذف اکانت گوگل خود چاره‌ای بیندیشید. به این صورت می‌توانید با استفاده از راه های پیشگیری از حذف اکانت گوگل، از حساب خود محافظت کنید.
حال چرا گوگل تصمیم گرفته تا اکانت‌های بدون استفاده را حذف کند؟ هدف گوگل از این کار، آزادسازی فضای اشغال شده سرور توسط اکانت‌های بدون استفاده و تقویت امنیت کاربران است. از آنجا که گوگل با کمبود فضا روبه‌رو است، تصمیم گرفته با حذف اکانت‌های بدون استفاده و حل این مشکل، فرصت ایجاد اکانت‌های جدید را برای کاربران فراهم کند. علاوه بر آن حذف اکانت‌ های گوگل می‌تواند جنبه مالی داشته باشد؛ به این صورت که گوگل مبلغ قابل توجهی را برای میزبانی حساب‌های غیرفعال روی سرورهای خود خرج می‌کند که با حذف این حساب‌ها از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد کرد.

چه اکانت هایی توسط گوگل حذف می‌شوند؟

به این ترتیب اگر اکانتی دارید که بیشتر از دو سال از عدم استفاده آن می‌گذرد و در معرض حذف شدن قرار دارد، باید با انجام راه های پیشگیری از حذف اکانت گوگل، از پاک شدن حساب خود جلوگیری کنید.

روش های پیشگیری از حذف اکانت گوگل

برای جلوگیری از پاک شدن حساب کاربری، گوگل روش‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده تا به وسیله آن بتوانند از حدف اکانت خود جلوگیری کنند. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برای اینکه از حذف اکانت و از بین رفتن اطلاعات خود توسط گوگل جلوگیری کنید، باید وارد حساب خود شده و فعالیت هایی که باعث می‌شود تا گوگل اکانت شما را فعال ببیند را انجام دهید. 
  • بنابراین اگر تاکنون حساب شما توسط گوگل پاک نشده است می‌توانید با استفاده از راه های پیشگیری از حذف اکانت گوگل که در قسمت زیر نام برده می‌شود، حساب خود را از حذف شدن نجات دهید.
  • با استفاده از حساب خود یک ایمیل ارسال کنید.
  • به Google Drive بروید و فایل‌های خود را در آن ذخیره کنید.
  • با استفاده از حساب خود وارد یوتیوب شوید و یک ویدیو تماشا کنید.
  • با حساب گوگل خود یک عکس به اشتراک‌ بگذارید.
  • با اکانت خود از فروشگاه Google Play یک برنامه دانلود کنید.
  • با حساب خود به مرورگر گوگل رفته و در وب گشت و گذار کنید.
  • استفاده از ورود به سیستم با گوگل برای ورود به برنامه یا سرویس شخص ثالث

روش های پیشگیری از حذف اکانت گوگل

توجه کنید که برای ورود به اکانت گوگل خود می‌توانید از دستگاه‌های مختلفی چون گوشی، لپ تاپ، تبلت و رایانه استفاده کنید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید هم می‌توانید روی دکمه بازیابی رمز عبور کلیک کرده و رمز جدیدی را برای اکانت خود انتخاب کنید.
افرادی هم هستند که نیازی به حفظ اکانت گوگل خود ندارند اما می‌خواهند قبل از پاک شدن اکانت، اطلاعات آن را ذخیره کنند. اگر از این دسته افراد هستید می‌توانید با تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات حساب گوگل خود، از حذف اطلاعات و از بین رفتن آنها جلوگیری کنید.

وقتی یک حساب کاربری گوگل حذف می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها و ابزارهای گوگل از طریق حساب کاربری امکان‌پذیر است. بنابراین اگر یک روز حساب کاربری شما حذف شود، دسترسی‌تان به ابزارهایی چون YouTube و Google Docs، Google Drive، Google Photos قطع خواهد شد و دیگر نمی‌توانید از این سرویس‌ها استفاده کنید.

وقتی یک حساب کاربری گوگل حذف می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

علاوه بر آن:

  • نام کاربری گوگل خود را از دست خواهید داد. دیگر نمی‌توانید یک حساب کاربری جدید با همین نام ایجاد کنید.
  • سابقه جستجوی گوگل شما حذف خواهد شد.
  • سابقه Google Maps شما حذف خواهد شد.
  • سابقه تماشای YouTube شما حذف خواهد شد.
  • دیگر نمی‌توانید به Google Play Store در اندروید دسترسی داشته باشید.

بنابراین بهتر است با استفاده از راه‌های پیشگیری از حذف اکانت گوگل، از پاک شدن دائمی حساب خود جلوگیری کنید.

سخن آخر

همانطور که گفته شد، گوگل از ۱ دسامبر ۲۰۲۳ شروع به حذف اکانت‌های بدون استفاده کاربران خود کرد و این موضوع سبب نارضایتی کاربران بسیاری شد. به هر حال گوگل بنا به دلایلی مختلف این کار را انجام می‌دهد اما پیش از حذف اکانت پیام‌هایی را مبتنی بر انجام این کار برای کاربران ارسال می‌کند تا اگر تصمیم به حفظ اکانت خود دارند زودتر اقدام کنند.
در این مقاله در مورد راه‌های پیشگیری از حذف اکانت گوگل صحبت کردیم تا با استفاده از این روش‌ها بتوانید حساب کاربری خود را حفظ کنید. اگر تاکنون پیامی مبتنی بر حذف اکانت گوگل دریافت نکرده‌اید، خیلی زود وارد حساب کاربری خود شوید و با انجام یکی از روش های ذکر شده، از پاک شدن اکانت خود جلوگیری کنید.

سوال های پرتکرار

آیا اکانت‌های حذف شده گوگل برای همیشه از بین می‌روند؟

وقتی Google حساب شما را حذف کرد، دیگر نمی‌توانید آن را بازیابی کنید. با این حال، اگر از Google Takeout برای پشتیبان‌گیری از برخی داده‌های خود استفاده کرده‌اید، ممکن است همچنان بتوانید به این آرشیو دسترسی داشته باشید.

آیا حساب Google Photos حذف می‌شود؟

Google Photos جدا از انواع دیگر حساب‌های Google در نظر گرفته می‌شود. باید حداقل هر دو سال یک بار به Google Photos وارد شوید تا مطمئن شوید که حساب شما فعال است.

برای جلوگیری از حذف اکانت گوگل باید چه کاری انجام دهیم؟

خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای یک ویدیوی YouTube، به اشتراک‌گذاری یک عکس با حساب گوگل، دانلود یک برنامه از فروشگاه Google Play و بسیاری موارد دیگر کمک می‌کنند تا از حذف حساب کاربری خود جلوگیری کنید.

خرید انواع محصولات دیجیتال با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.