آموزش رفع مشکل سفید پرینت گرفتن پرینترها


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
اگر جزو افرادی باشید که در محل کار یا منزل خود از پرینتر استفاده می‌کنید، حتما تاکنون برای یکبار هم که شده با مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر مواجه شده‌اید. به نظر شما دلیل این به وجود آمدن این مشکل چیست؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام پرینت گرفتن با آن مواجه شوید، سفید چاپ کردن پرینتر است. این مشکل ممکن است یک بار یا بیشتر اتفاق بیفتد و علت بروز آن هم یا به تنظیمات دستگاه مربوط می‌شود یا به سخت‌افزار پرینتر مثل لیزر، کارتریج و درام.
در این مقاله از کالاتیک همراه ما باشید تا با آموزش رفع مشکل سفید پرینت گرفتن پرینترها به شما کمک کنیم تا بتوانید بدون نیاز به حضور فرد متخصص، مشکل خود را تنها در چند دقیقه رفع کنید.

مشاهده لیست قیمت انواع پرینتر


دلایل اصلی سفید پرینت گرفتن پرینترها

سفید پرینت گرفتن پرینتر می‌تواند هم بر اساس مشکلات نرم‌افزاری به وجود آید و هم از طریق مشکلات سخت‌افزاری و خراب شدن قطعات. بنابراین باید پیش از هر اقدامی مشکل اصلی را پیدا کنید و سپس به رفع آن بپردازید. مهمترین دلایل سفید پرینت گرفتن پرینتر شامل موارد زیر است:

خشک یا تمام شدن جوهر کارتریج

تمام شدن جوهر کارتریج یا خشک شدن آن باعث می‌شود تا هنگام چاپ جای رنگ روی کاغذ خالی بماند و سفید پرینت گرفته شود. به همین دلیل افرادی که از پرینتر جوهری استفاده می‌کنند باید حداقل دو روز یک بار به سراغ کارتریج رفته و جوهر آن را چک کنند.
اگر هم از پرینتر لیزری استفاده می‌کنید باید به این نکته توجه کنید که هرگز پرینتر خود را در مکان‌های مرطوب قرار ندهید؛ زیرا رطوبت باعث می‌شود که پودر تونر خشک شود و با مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر مواجه شوید.

خشک یا تمام شدن جوهر کارتریج

خرابی کارتریج و درام کارتریج

اصلی‌ترین قسمت هر پرینتر، کارتریج است که در صورت به وجود آمدن مشکل برای این قطعه، کاغذ قرار داده شده درون دستگاه یا سیاه چاپ می‌شود یا هیچ متنی روی آن چاپ نمی‌شود. بنابراین اگر هنگام پرینت با صفحه سفید مواجه شدید، نگاهی به کارتریج پرینتر بیندازید.

درام کارتریج نیز نقش مهمی در چاپ صفحات داد و این قطعه است که با استفاده از بار الکتریکی تونر را به کاغذ در حال چاپ منتقل می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هر از گاهی سری به درام کارتریج بزنید و اگر لازم بود آن را تعمیر کنید.

خرابی کارتریج و درام کارتریج

کثیف شدن هد پرینتر

یکی دیگر از دلایل سفید پرینت گرفتن پرینترها، کثیف شدن هد پرینتر و گرفتگی آن است. گاهی اوقات ممکن است ذرات جوهر به هد پرینتر چسبیده و باعث گرفتگی آن شوند. به این صورت کاغذها به صورت بدون رنگ، کاملا سفید و بدون هیچ متن و عکسی چاپ می‌شوند.
به این صورت لازم است هد پرینتر را از جایگاه خود خارج کرده و به تمیز کردن آن با استفاده از دستمال و تمیزکننده بپردازید. لازم به ذکر است که تمیز کردن هد پرینتر نیاز به تخصص دارد بنابراین اگر مهارت کافی را در این زمینه ندارید توصیه می‌کنیم که به مراکز تخصصی تعمیر پرینتر مراجعه کنید.

کثیف شدن هد پرینتر

خرابی لیزر پرینتر لیزری

اگر پرینتری که از آن استفاده می‌کنید از نوع لیزری است باید بدانید که یکی از عوامل سفید پرینت گرفتن و تحویل کاغذ بدون رنگ به شما، خرابی قطعه لیزر و برد آن است. بنابراین در مواقعی که هنگام پرینت با کاغذ سفید رنگ مواجه شدید لازم است از کارشناس پرینتر جهت تعمیر قطعه لیزر یا تعویض آن کمک بگیرید.

خرابی لیزر پرینتر لیزری

 اختلالات درایور پرینتر و به‌روز نبودن آن

هرازگاهی با منتشر شدن آپدیت برای درایور پرینتر لازم است آن را به روز کنید تا بتوانید عملکرد دستگاه و تنظیمات آن را بهبود بخشید. در حقیقت اگر این به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز‌رسانی‌ها را نادیده بگیرید ممکن است هنگام استفاده از پرینتر دچار مشکلاتی چون سفید پرینت گرفتن صفحات شوید. 
بنابراین لازم است با به‌روزرسانی‌های مداوم درایور از بروز مشکلاتی چون سفید پرینت گرفتن پرینتر جلوگیری کنید. توجه کنید که اگر پرینتر شما تنها یک‌بار کاغذ سفید پرینت گرفت، مشکل خاصی نیست اما اگر هربار بعد از پرینت گرفتن کاغذ شاهد سفید بودن آن بودید لازم است پرینتر خود را بررسی کنید و به دنبال راهی برای حل این مشکل باشید.

 اختلالات درایور پرینتر و به‌روز نبودن آن

رفع مشکل سفید پرینت گرفتن پرینترها

برای رفع مشکل سفید پرینت گرفتن پرینترها روش های مختلفی وجود دارد. در این قسمت به چند روش رفع مشکل سفید پرینت گرفتن پرینترها می‌پردازیم تا با استفاده از آنها بتوانید مشکل خود را به آسانی برطرف کنید.

روش اول
همانطور که گفته شد یکی از دلایل سفید چاپ شدن برگه تمام شدن یا خشک شدن جوهر کارتریج است. برای رفع این مشکل می‌توانید کارتریج را از پرینتر خارج کرده و آن را به آرامی تکان دهید. سپس دوباره آن را در جای خود قرار دهید و مجددا فایل موردنظرتان را پرینت بگیرید.
در صورتی که مقدار کمی از جوهر درون کارتریج باقی مانده باشد با تکان دادن آن مشکل برطرف شده و می‌تواند اثراتی روی کاغذ بگذارد. اما اگر همچنان بدون رنگ چاپ می‌کرد، احتمالا جوهر آن تمام شده و باید برای تعویض کارتریج یا شارژ جوهر آن اقدام کنید.

روش دوم
یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند در رفع مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر موثر باشد، تمیز کردن جوهر کارتریج است که به صورت زیر انجام می‌شود:
۱) در ابتدا مسیر زیر را دنبال کنید:
Start > Control Panel > Devices and Printers  > کلیک راست روی  Printer > Printer Preferences  > زبانه Services
۲) پس از باز شدن زبانه Clean Ink Cartridges  گزینه Services را انتخاب کنید.
به این صورت می‌توانید رنگ جوهر کارتریج پرینتر را تمیز و مشکل سفید چاپ کردن صفحه را رفع کنید.

روش سوم
در این روش مراحل غیر فعال کردن تنظیمات چاپ برگه سفید در هر پرینت را به شما آموزش می‌دهیم که به صورت زیر خواهد بود: 
1. وارد کنترل پنل شوید.
2. عبارت Devices and Printers را جست‌وجو و روی آن کلیک کنید.
3. گزینه Printing Preferences را انتخاب کنید.
4. اگر با گزینه‌ای با نام Seprator نمایش داده نشد، روی آیکون نشان دهنده پرینتر، راست کلیک کنید. از میان گزینه‌های موجودی که نمایش داده می‌شوند، گزینه Printer Properties را انتخاب کنید.
5. اکنون پنجره کوچک جدیدی با چندین تب در قسمت بالایی صفحه باز می‌شود.
6. تب Advanced را انتخاب کنید.
7. در پایین پنجره گزینه Separator Page را مشاهده می‌کنید. اگر عددی مشاهده می‌کنید، پاک کنید و در نهایت گزینه Enable advanced printer features را نیز غیرفعال کنید.

اگر می‌خواهید با خرید یک پرینتر خوب و با کیفیت، خیالتان را از بابت کاهش مشکلات این چنینی راحت کنید، باید با بهترین مارک پرینتر بازار آشنا شوید و سپس به خرید اقدام کنید. دراین مقاله ما با معرفی بهترین مارک‌ها به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید و از مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر تا حد ممکن در امان باشید.

رفع مشکل سفید پرینت گرفتن برگه سفید بین باقی صفحات چاپ شده

یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام پرینت گرفتن با آن مواجه شوید، چاپ برگه سفید بین مابقی صفحاتی است که بدون هیچ مشکلی پرینت گرفته می‌شوند. رفع این مشکل کار چندان سختی نیست و فقط کافی است مطابق دستورات زیر پیش بروید:

  1. با لپ تاپ یا رایانه شخصی خود، وارد منوی start شوید.
  2. از پنجره Control Panel، گزینه Device and Printers را انتخاب کنید.
  3. روی پرینتری که عملکرد آن دچار اختلال شده، راست کلیک کنید.
  4. گزینه Printer Properties را انتخاب کنید.
  5. در پنجره جدیدی که باز می‌شود، از سربرگ Layout، عبارت Skip Blank pages را بیابید.
  6. با کلیک روی آن، مشکل برطرف می‌شود.

رفع مشکل سفید پرینت گرفتن برگه سفید بین باقی صفحات چاپ شده

سخن آخر
در این مقاله به دلایل سفید پرینت گرفتن پرینترها و روش‌های رفع این مشکل پرداختیم. همانطور که گفته شد علت سفید پرینت گرفتن پرینتر به مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی وابسته است که باید پیش از اقدام به هرکاری این مشکل را ریشه‌یابی کنید. در صورتی که قادر به رفع مشکل سفید پرینت گرفتن صفحه نیستید، حتما به کارشناسان این حوزه مراجعه کنید. 
اگر شما هم تاکنون با این مشکل مواجه شده‌اید، در قسمت نظرات کاربران روش مورد استفاده خود را با ما در میان بگذارید.

پرسش‌های پرتکرار

علت سفید پرینت گرفتن پرینتر canon چیست؟

اغلب چاپ سفید صفحه در پرینتر canon ناشی از بروز مشکلاتی چون خشک شدن یا تمام شدن جوهر کارتریج است که با تکان دادن کارتریج یا تعویض آن این مشکل رفع خواهد شد.

آیا کم رنگ چاپ شدن صفحه با سفید چاپ شدن صفحه یکی است؟

خیر. کم رنگ چاپ شدن صفحه معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که تونر پرینتر کم باشد و جوهر کافی به کارتریج نرسد. اما سفید چاپ شدن صفحه مشکل ریشه‌ای دارد و باید بررسی شود.

علت سفید پرینت گرفتن پرینتر hp چیست؟

از کار افتادن درام پرینتر یکی از مشکلات اصلی سفید پرینت گرفتن پرینتر hp است و بهتر است تعمیر آن را به متخصصین این حوزه بسپارید.

خرید انواع لوازم دیجیتال با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.